Kape Aihisen pojat viikko-viikko systeemillä ja silti maksaa reilun tonnin elatusapua exälle?
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Minun puolisoni maksaa suunnilleen saman verran ja paljon muita kuluja. Vaikka erottiinkin ei ikinä ole tarvinut rahasta tapella.
Voitko kertoa mihin ihmeeseen menee noin paljon rahaa? Mitä ne lapsen kulut on, jotka mystisesti aina erotilanteissa kasvavat, kun siihen mennessä olleet ihan kohtuulliset?
Ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin jne. Etkö oikeasti tiennyt, että jääkiekko on kallis harrastus? Ja mistä tuon repäisit, että kulut ovat eron myötä kasvaneet? Meinaatko nyt tosissasi, että vaimo elätti pojat yksin ennen eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka ex-vaimo tienaa huomattavasti vähemmän.
No eipä sen kannata pahemmin tienailla itse, kun exältä voi kupata.
Tonni on paljon rahaa, jos lapset on vaan puolet ajasta.
Miksi sinua närästää se, että kaksi aikuista on keskenään sopinut tuollaisen järjestelyn? Ei liene sinun tililtäsi pois se tonni.
Tasa-arvon takia. Onhan tuo naurettavaa
Tasa-arvo ei ole sama asia kuin "kaikki toimivat niin kuin minä ajattelen". Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että jokainen saa tasa-arvoisesti itse päättää omista asioistaan. Jokainen eropari tavallaan. Ei kuulu muille eikä ole muiden tehtävä kertoa, miten pitäisi toimia. Toki ymmärrän, että sinua v'tuttaa, kun et mennyt naimisiin aikanaan miehen kanssa, joka vapaaehtoisesti maksaisi sinulle lasten elatusta tonnin kuussa. Mutta sen persaukisen kanssa porsiminen oli ihan oma valintasi.
Voi kuule, meillä on molemmilla tämän ydinperheen vanhemmilla varallisuutta ihan kunnolla, älä siitä huoli. En tajua miten jotkut naiset kehtaavat rahastaa exältä omaan elintasoonsa.
🤮
No se on lähinnä sinun vajavaisuuttasi, jos et ymmärrä erilaisuutta.
Joudun maksamaan 2300euron nettotuloista 1300euroa elatusmaksuja. Asumiskulut minulla n.700e yhtiövastike ja laina, hyväksyvät vain 400 euroa asumismenoiksi. Tällä hetkellä jää kuukaudessa käyttö rahaa n.300e siitä pitää vielä ostaa lapsille ruuat ja muut kun ovat minulla. Nyt asunto myynnissä, jos sais hommattua sen 400e yksiön niin rahaa jäisi se n.600euroa kk.
Ex elatuskyvytön ja töihin ei aio mennä, kun saa rahaa näinkin.
Exä maksaa mulle vaikka lapset olisi miten. Halusi eron ja uuden vaimon kun lapsi 8kk eli vähintäänkin kohdun vuokrasta ja tasan siihen asti kun lapsi 18!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua närästää se, että kaksi aikuista on keskenään sopinut tuollaisen järjestelyn? Ei liene sinun tililtäsi pois se tonni.
Tasa-arvo ei ole sama asia kuin "kaikki toimivat niin kuin minä ajattelen". Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että jokainen saa tasa-arvoisesti itse päättää omista asioistaan. Jokainen eropari tavallaan. Ei kuulu muille eikä ole muiden tehtävä kertoa, miten pitäisi toimia. Toki ymmärrän, että sinua v'tuttaa, kun et mennyt naimisiin aikanaan miehen kanssa, joka vapaaehtoisesti maksaisi sinulle lasten elatusta tonnin kuussa. Mutta sen persaukisen kanssa porsiminen oli ihan oma valintasi.
No nimenomaan ei se paremmin tienaava (mies) todellakaan usein itse sitä päätä. Kapesta en tiedä tietenkään vaikka haluaisikin exänsä elättää.
Päättää. Mies ihan itse päättää kenen sisälle laittaa paljaan siittimensä. Ja siitä eteenpäinkin on ihan oma valinta laskeeko sisään jne. Ei voi olettaa, että kuluja ei synny, jos lähtee lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on iso tuloero. Meilläkin on vuoroviikot ja lastenvalvojan laskelman mukaan mun pitäisi maksaa lasten isälle kahdesta lapsesta 700 kuussa. Onneksi päästiin sopuun keskenämme ja maksan 350.
ei lasten paras kiinnosta?
Eri, mutta lasten kuluja voi maksaa myös suoraan ilman, että sen kierrättää eksän kautta.
Miksi mies ei sitten saa koskaan tehdä näin?
Jaa, meillä näin on, että kumpikin maksaa osansa. Lapst 50-50, eikä elareita. Tuloerot tosin maltillinen. Mies tienää kolmanneksen enemmän kuin minä ja minä saan kaikki tuet ja lapsilisät. Monet kuitenkin sopii, että lähi ostaa kaiken ja sitten se etä, joka usein isä, maksaa etälle.
Mitkä tuet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nää kyllä usein ole itse sovittuja asioita.
Ai? Sinäkö niistä päätit :D
Heko heko. Siinä ei kuule paljoa nokkaa koputella, kun laskurilla lasketaan ja summa on se mitä laskuri näyttää. Melko harva oikeasti kahdestaan sopii elatustuen määrän.
Kylläpäs menee mammoilla tunteisiin, kun eivät pääse osingoille Kapen rahoista :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, meillä on molemmilla tämän ydinperheen vanhemmilla varallisuutta ihan kunnolla, älä siitä huoli. En tajua miten jotkut naiset kehtaavat rahastaa exältä omaan elintasoonsa.
🤮
Tuskinpa sinäkään kieltäytyisit, jos exä tarjoutuisi antamaan tonnin kuussa puhtaana käteen :D
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu riitoja, kun maksaa ex-vaimolle hyvin.
Voi sinua suloinen kesän lapsi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan ei se paremmin tienaava (mies) todellakaan usein itse sitä päätä. Kapesta en tiedä tietenkään vaikka haluaisikin exänsä elättää.
Päättää. Mies ihan itse päättää kenen sisälle laittaa paljaan siittimensä. Ja siitä eteenpäinkin on ihan oma valinta laskeeko sisään jne. Ei voi olettaa, että kuluja ei synny, jos lähtee lisääntymään.
Jaa jaa, äiti ei päätäkään mitään? Kukaan ei puhu siitä, ettäkö ei lastensa kuluja maksaisi. Tyhmä. Nyt puhutaan siitä, että ihan molemmat on sen lapsen päättänyt saada, miksi toinen maksaa toiselle eronkin jälkeen vain, koska tienaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs menee mammoilla tunteisiin, kun eivät pääse osingoille Kapen rahoista :D:D:D
Kape on vain esimerkki, hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö sekin sitten on ongelma, että isä maksaa lastensa elatuksesta? Vai onko ap kateellinen, kun oma ex-ukko on persaukinen eikä pysty maksamaan mitään?
Lastensa? Pliis.
Miksei voisi ostaa suoraan lapsilleen mitä tarvitsevat? Kummallakin vanhemmalla on elatusvelvollisuus. Ei vain sillä parempituloisella
Ohis
Varmaan helpommalla pääsee ja aikaa säästää, kun ei tarvitse itse ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Joudun maksamaan 2300euron nettotuloista 1300euroa elatusmaksuja. Asumiskulut minulla n.700e yhtiövastike ja laina, hyväksyvät vain 400 euroa asumismenoiksi. Tällä hetkellä jää kuukaudessa käyttö rahaa n.300e siitä pitää vielä ostaa lapsille ruuat ja muut kun ovat minulla. Nyt asunto myynnissä, jos sais hommattua sen 400e yksiön niin rahaa jäisi se n.600euroa kk.
Ex elatuskyvytön ja töihin ei aio mennä, kun saa rahaa näinkin.
Aina yhtä käsittämätöntä, kun joku sanoo "joudun" ja "pitää", kun puhutaan OMIEN LASTEN elämän kustantamisesta. Ymmärrän, että esim. parkkimaksuista kitistään, mutta ikinä en tule ymmärtämään, että vikistään siitä, että "joutuu" elättämään lapset, jotka on ihan itse alulle pannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sekoilet? Todistitko juuri lisääntyväsi vain ja ainoastaan saadaksesi hyvät elarit myöhemmin? Nainen on vain tahdoton elin, johon mies päättää siittimensä työntää ja rahapussinsa perään? Enpä olisi uskonut teitä olevan olemassa, mutta nähtävästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö sekin sitten on ongelma, että isä maksaa lastensa elatuksesta? Vai onko ap kateellinen, kun oma ex-ukko on persaukinen eikä pysty maksamaan mitään?
Lastensa? Pliis.
Miksei voisi ostaa suoraan lapsilleen mitä tarvitsevat? Kummallakin vanhemmalla on elatusvelvollisuus. Ei vain sillä parempituloisella
Ohis
Tätä olen sanonut miehelle: älä anna minulle rahaa lasten elatukseen, osta niille talvihaalarit ja -kengät ja muista nimikoida ne sekä kurahousut ja - tumput päiväkotia varten. Mies antaa mieluummin rahaa kuin menee kauppaan, sovittaa haalareita lasten kanssa ja sitten vielä miettii, että miten nämä nimikoidaan. Sama vaikka polkupyörän kanssa, mies lykkää minulle rahaa sen sijaan että joutuisi näkemään kaiken ostoon liittyvän vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex elatuskyvytön ja töihin ei aio mennä, kun saa rahaa näinkin.Aina yhtä käsittämätöntä, kun joku sanoo "joudun" ja "pitää", kun puhutaan OMIEN LASTEN elämän kustantamisesta. Ymmärrän, että esim. parkkimaksuista kitistään, mutta ikinä en tule ymmärtämään, että vikistään siitä, että "joutuu" elättämään lapset, jotka on ihan itse alulle pannut.
Olethan säkin lapsesi alulle pannut. Miksi sä et elätä niitä samalla tavalla? Olet naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa jaa, äiti ei päätäkään mitään? Kukaan ei puhu siitä, ettäkö ei lastensa kuluja maksaisi. Tyhmä. Nyt puhutaan siitä, että ihan molemmat on sen lapsen päättänyt saada, miksi toinen maksaa toiselle eronkin jälkeen vain, koska tienaa enemmän.
Koska se toinen vapaaehtoisesti valitsi avioliiton ja yhtä vapaaehtoisesti valitsi avioeron. Niin se nyt vaan menee, että isompi tuloinen maksaa lapsista enemmän eron jälkeen. Jos se ei sovi, pitää ennen eroa joko mennä pienempituloiseen työhön tai lopettaa kokonaan työnteko, jotta pääsee tuohon kadehdittuun elätin asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lähipiiristäni kaksi vastaavaa tapausta, että lapset viikko-viikko systeemillä ja silti isät maksavat aika reiluja elatusmaksuja.o
Eikä kyse ole edes siitä, että äiti kustantaisi kaikki vaan myös isät hommaa vaatteita ja harrastusvälineitä ja vie kivoille reissuille.
Vähän epäreilultahan tuo nyt tuntuu, mutta jos on molemmille osapuolille ok niin mikäs siinä sitten.Meillä ihan sama eli isän mielestä riittää, että hän maksaa jotain T-paitoja ja pari virveliä sekä vie kivoille reissuille, kunhan äiti maksaa muut vaatteet, vakuutukset, harrastukset, puhelimet, netin jne. Kun isä kustantaa ihan reissuja!
No sinähän luultavasti saat lapsilisät ja kaikki muut tuet joten ole hiljaa. Ja kyllä ne kivat reissutkin maksaa.