Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kape Aihisen pojat viikko-viikko systeemillä ja silti maksaa reilun tonnin elatusapua exälle?

Vierailija
09.09.2021 |

Täh?

Kommentit (361)

Vierailija
21/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö sekin sitten on ongelma, että isä maksaa lastensa elatuksesta? Vai onko ap kateellinen, kun oma ex-ukko on persaukinen eikä pysty maksamaan mitään?

Vierailija
22/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Minun puolisoni maksaa suunnilleen saman verran ja paljon muita kuluja. Vaikka erottiinkin ei ikinä ole tarvinut rahasta tapella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Minun puolisoni maksaa suunnilleen saman verran ja paljon muita kuluja. Vaikka erottiinkin ei ikinä ole tarvinut rahasta tapella. 

*ex-puolisoni

Vierailija
24/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Jenkkimalliin ollaan luisumassa, exää elätetään lasten lisäksi.

Vierailija
25/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka ex-vaimo tienaa huomattavasti vähemmän.

No eipä sen kannata pahemmin tienailla itse, kun exältä voi kupata.

Tonni on paljon rahaa, jos lapset on vaan puolet ajasta.

Vierailija
26/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua närästää se, että kaksi aikuista on keskenään sopinut tuollaisen järjestelyn? Ei liene sinun tililtäsi pois se tonni. 

Vierailija
27/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa mihin ihmeeseen menee noin paljon rahaa? Mitä ne lapsen kulut on, jotka mystisesti aina erotilanteissa kasvavat, kun siihen mennessä olleet ihan kohtuulliset?

Vierailija
28/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua närästää se, että kaksi aikuista on keskenään sopinut tuollaisen järjestelyn? Ei liene sinun tililtäsi pois se tonni. 

Tasa-arvon takia. Onhan tuo naurettavaa

Vierailija
29/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa mihin ihmeeseen menee noin paljon rahaa? Mitä ne lapsen kulut on, jotka mystisesti aina erotilanteissa kasvavat, kun siihen mennessä olleet ihan kohtuulliset?

V'ttuako se sinulle kuuluu mihin ihmiset rahansa käyttävät. Pidä huoli vain omista rahoistasi ja mahdollisten omien lastesi kuluista. 

Vierailija
30/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se tekee, mutta onhan tuo systeemi ihan typerä. Tienaa mitä tienaa, miksi oikeutettu exänsä paremmasta palkasta naurtimaan eron jälkeen? Lasten kulut täytyy maksaa tietenkin, mutta exän tilille? Typerää. Ehdottomasti se pitäisi mennä niin, että lasten kk-kulut ynnätäänja niistä se paremmin tienaava maksaa 70-80%, toinen loput.

Vierailija
31/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö sekin sitten on ongelma, että isä maksaa lastensa elatuksesta? Vai onko ap kateellinen, kun oma ex-ukko on persaukinen eikä pysty maksamaan mitään?

Lastensa? Pliis.

Miksei voisi ostaa suoraan lapsilleen mitä tarvitsevat? Kummallakin vanhemmalla on elatusvelvollisuus. Ei vain sillä parempituloisella

Ohis

Vierailija
32/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sen eron jälkeen enää tarvitsekaan rahasta tapella. Kukin eläköön omilla rahoillaan.

Vierailija
33/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei ole sama asia kuin "kaikki toimivat niin kuin minä ajattelen". Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että jokainen saa tasa-arvoisesti itse päättää omista asioistaan. Jokainen eropari tavallaan. Ei kuulu muille eikä ole muiden tehtävä kertoa, miten pitäisi toimia. Toki ymmärrän, että sinua v'tuttaa, kun et mennyt naimisiin aikanaan miehen kanssa, joka vapaaehtoisesti maksaisi sinulle lasten elatusta tonnin kuussa. Mutta sen persaukisen kanssa porsiminen oli ihan oma valintasi. 

Vierailija
34/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V'ttuako se sinulle kuuluu mihin ihmiset rahansa käyttävät. Pidä huoli vain omista rahoistasi ja mahdollisten omien lastesi kuluista. 

Sieltä löytyi taas yksi loinen...

Vierailija
35/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nää kyllä usein ole itse sovittuja asioita.

Vierailija
36/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensa? Pliis.

Miksei voisi ostaa suoraan lapsilleen mitä tarvitsevat? Kummallakin vanhemmalla on elatusvelvollisuus. Ei vain sillä parempituloisella

Ohis

Ja kullakin aikuisella on oikeus ihan itse päättää kenelle ja millä tavalla rahojaan jakelee. Et sinä ole mikään rahatuomari, joka saa päättää, miten rahat sinulle tuntemattomassa perheessä jaetaan eron jälkeen. 

Vierailija
37/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nää kyllä usein ole itse sovittuja asioita.

Ai? Sinäkö niistä päätit :D

Vierailija
38/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinua kiinnostaa jonkun elatusavut. onko sinulla ehkä oma lapsi ojassa.

Vierailija
39/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä löytyi taas yksi loinen...

Loinen on aivoissasi :D

Vierailija
40/361 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei ole sama asia kuin "kaikki toimivat niin kuin minä ajattelen". Tasa-arvoon kuuluu nimenomaan se, että jokainen saa tasa-arvoisesti itse päättää omista asioistaan. Jokainen eropari tavallaan. Ei kuulu muille eikä ole muiden tehtävä kertoa, miten pitäisi toimia. Toki ymmärrän, että sinua v'tuttaa, kun et mennyt naimisiin aikanaan miehen kanssa, joka vapaaehtoisesti maksaisi sinulle lasten elatusta tonnin kuussa. Mutta sen persaukisen kanssa porsiminen oli ihan oma valintasi. 

Voi kuule, meillä on molemmilla tämän ydinperheen vanhemmilla varallisuutta ihan kunnolla, älä siitä huoli. En tajua miten jotkut naiset kehtaavat rahastaa exältä omaan elintasoonsa.

🤮