Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa, olen alkanut lihomaan.

Vierailija
19.10.2014 |

Eli. Olen aina ollut hoikka 170 cm/53 kg. Olen 24-vuotias. Myös raskauden jälkeen palasin entisiin miittoihini viikossa. Koskaan en ole erityisemmin urheillut, paitsi kävellyt pari kilsaa päivässä jne.

Nyt aloitin työt ja työmatka on erittäin pitkä ja aikataulu päivähoidon vuoksi tiukka, joten en voi mennä sitä kävellen. Kotona olemme n.klo 17.00 jonka jälkeen ruuanlaitto, siivoaminen, ruokailu ja lapsen kanssa oleminen.
Liikun toki lapsen kanssa, mutta se ei ole hirveän tehokasta liikuntaa.
Miten saisin itseeni virtaa jotta jaksaisin illalla lenkille (ei liian myöhään koska sitten uni ei tule).
Sekään ei valitettavasti joka ilta onnistu kun mies ei ole aina kotona.

Aiemmin olen käyttänyt farkuissa kokoa 25, nyt puristavat ihan hirveästi ja on ollut pakko siirtyä kokoon 26 :( siitä se pikkuhiljaa lähtee, pian varmaan joudun ostamaan kokoja 27-28 ja vuoden päästä olen varmaan jo ylipainoinen.
En syö epäterveellisesti. Joskus herkuttelen.
Mitä liikuntaa voisin tehdä kotona sisätiloissa? Sellaista joka oikeasti laihduttaa/pitää painon kurissa.
Hulavanne minulla on, mutta kauanko pitää pyöritellä?
Crosstrainerin valitettavasti olen heittänyt pois, siinä ei toiminut vastus, joten polkeminen oli yhtä tyhjän kanssa.
Pitäiskö ostaa kotiin joku kuntolaite? Millainen?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:18"]Minkä ikäinen lapsi? Jos vielä niin pieni, että istuu rattaissa, niin niiden kanssa vaan lenkille. Auttaa kummasti! Muuten jotain äiti-lapsi jumppaa.
[/quote]

Pian 4-vuotias. Ei ole rattaat enää käytössä.
Äsken pyöritin hulavannetta 20 min :D Kauheeta kun se tippuu koko ajan.-ap

Vierailija
2/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:54"]Pitäisikö sun vaan hyväksyä se, ettet voi koko ikääsi olla teinin mitoissa? Itsekin 24-vuotias, 164/53 enkä tosiaan hoikempi haluaisi ollakaan, jos haluaa pitää lihakset ja muodot. Toki ymmärrän, että vartalon muutokset voivat ahdistaa, mutta et olisi varmasti pahan näköinen 10kg "lihavampina" :) Eikä tuo yhden housukoon muutos tarkoita, että se samaa rataa jatkuu loputtomiin.
[/quote]

Toki. Mutta tämä lihominen alkoi heti kun aloitin tuon työn. Siksi huolestuin. Pelkään että vuoden päästä olen kolme kertaa tämän kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos housujen koko on ollut 25, niin et todellakaan oo mikään lihava. Mä pidät itteeni normaalikokoisena ja oon yläaste/lukioaikana käyttäny farkkuja kokoa 27-28.. huhhuh..

Vierailija
4/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen lantioluut leviävät pysyvästi synnytyksessä.

Vierailija
5/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kiinalaista silloin tällöin? Syöt aika paljon hiilaria muutenkin. Se lihottaa. Et sinä hulavanteen avulla laihdu. Toinen asia sitten on, ettei minusta sinun kuulu edes laihtua, vaan voit saadakin pari kiloa ainakin lisää painoa.

Vierailija
6/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:11"]

Juu syömisen vähentäminen on tärkeintä, jos et halua lihoa. Joku kuntohyppely kotona voi pitää lihaskuntoa yllä ja olla toki terveellistä, mutta ei se lihomiseen juuri vaikuta. Valitettavasti istumatyö lihottaa :(

[/quote]

No senhän vuoksi se istumatyö lihottaa, että istuessa pitkiä aikoja putkeen aineenvaihdunta hidastuu ja energian kulutus putoaa. Liikunta on siis paras lääke, tosin sitä kannattaisi lisätä myös työn lomaan jotenkin. Käy aina välillä kävelemässä jonkin lenkin. Seisoessa kuluttaa aina enemmän kuin istuessa ja lihakset kuluttaa energiaa levossakin, joten kaikenlainen fyysinen aktiivisuus auttaa painonhallinnassa.

Ap on tosin alipainoinen ja voisi lihoa vaikka 15 kiloa olematta ylipainoinen. En siis olisi vielä huolissani. Ei aikuisen kuulu näyttää varsamaiselta, ja tuskin niitä kilojen kertyminen yhtäkkiä ryöstäytyy käsistä, jos on tähänkin mennessä pysynyt noissa mitoissa.

Vierailija
7/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lähes kaikki alkaa lihomaan n. 25-vuotiaana, jos ruokailutottumuksiin ei kiinnitä huomiota.

Vierailija
8/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä istu vaan seiso.

Vierailija
9/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:37"]

Älä istu vaan seiso.

[/quote]

Ja toimistotöissä tämä onnistuu miten?

Vierailija
11/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:54"]Pitäisikö sun vaan hyväksyä se, ettet voi koko ikääsi olla teinin mitoissa? Itsekin 24-vuotias, 164/53 enkä tosiaan hoikempi haluaisi ollakaan, jos haluaa pitää lihakset ja muodot. Toki ymmärrän, että vartalon muutokset voivat ahdistaa, mutta et olisi varmasti pahan näköinen 10kg "lihavampina" :) Eikä tuo yhden housukoon muutos tarkoita, että se samaa rataa jatkuu loputtomiin.
[/quote]

Toki. Mutta tämä lihominen alkoi heti kun aloitin tuon työn. Siksi huolestuin. Pelkään että vuoden päästä olen kolme kertaa tämän kokoinen.
[/quote]onko mahdollista vaihtaa korkeampaan pöytään niin että seisot istumisen sijaan?

Vierailija
12/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jo olla ap. Lihoa suosiolla. Se on täysin normaalia ja johtuu av-geenistä. Lihoat joka tapauksessa, koska se on kiinni tuosta geenistä, eikä näin ollen ruokavalio, liikunta jne vaikuta asiaan lainkaan.

Vierailija
13/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:24"]Naisen lantioluut leviävät pysyvästi synnytyksessä.
[/quote]

Aijaa. Lapseni syntymästä on kulunut kohta 4 vuotta ja tämä leveneminen alkoi nyt muutama kk sitten kun aloitin uudessa työssä. -ap

Vierailija
14/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun vaan hyväksyä se, ettet voi koko ikääsi olla teinin mitoissa? Itsekin 24-vuotias, 164/53 enkä tosiaan hoikempi haluaisi ollakaan, jos haluaa pitää lihakset ja muodot. Toki ymmärrän, että vartalon muutokset voivat ahdistaa, mutta et olisi varmasti pahan näköinen 10kg "lihavampina" :) Eikä tuo yhden housukoon muutos tarkoita, että se samaa rataa jatkuu loputtomiin.

Vierailija
15/46 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin joku jo kirjoitti, että tuossa vaiheessa ei painonlisäys ole haitaksi, painoindeksisi on edelleen matala. toki ymmärrän ettet halua että painoa tulee lisää koko ajan. helpoin keino hallita painoa on syödä mahdollisimman kasvispainoitteisesti.

mitä jos kävisit tunnin lenkillä sunnuntaisin, ja sitten mahdollisuuksien mukaan puolen tunnin lenkillä pari kertaa viikossa. liikunnan harrastaminen on tärkeää muistakin syistä kuin painonhallinnan vuoksi joten on hyvä liikkua oli liikaa painoa tai ei.

Vierailija
16/46 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Two

Vierailija
17/46 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tsempata painonhallinnan kanssa. Harva asia tässä maailmassa on niin vastenmielinen kuin lihava nainen. Niin se vaan on, sori.

Vierailija
18/46 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/46 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:44"]Yritä tsempata painonhallinnan kanssa. Harva asia tässä maailmassa on niin vastenmielinen kuin lihava nainen. Niin se vaan on, sori.
[/quote]

Onko sinun mielestä aloittaja lihava? 170 cm ja alle 55 kg?

Vierailija
20/46 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakone

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi