Surkein/oudoin joululahja, minkä olette koskaan saaneet!
Kerron omani ensin. Olin teini-ikäinen, ja silloisen poikaystäväni vanhemmat olivat aika pahasti viinaan meneviä. Sain heiltä folioon käärittynä taloussuklaalevyn, sukat ja muovisen lasten rannekorun.
Jälkeenpäin vain hymyilyttää, silloin en tiennyt kyllä, miten lahja olisi pitänyt ottaa vastaan. Tietysti kiitin nätisti :)
Kommentit (121)
Nyt äkkiseltään ei tule mieleen muuta kuin ruma, hiukan kittana uskonnollisaiheinen t-paita, jota olen käyttänyt peräti kerran. Sain sen isoäidiltäni, joka oli seurakunnan joulumyyjäisistä paidan ostanut. Ei siinä mitään, mutta oli kysynyt myyjänä olleelta diakonityöntekijältä, että "minkäskokoinen paita olisi hyvä sille meidän *Tiinalle?" Olin siis silloin isosena rippikoulussa, joten sitä kautta mamma oletti diakonityöntekijän tietävän/osaavan arvioida minun vaatekokoni :D
Yves Rocher halpiskrääsää ja jotain kylkiäislahja lehdistä tms. Kamalat kukalliset pussilakanat kirpparilta ostetut ja haisivat ihan oksennukselle. Ai niin ja saanut lahjaksi hopeisen rannekorun ja antaja tiesi et olen hopealle allerginen.
Mä en ole saanut lahjoja poikaystävien vanhemmilta. Kummallisinta oli varmaan saada miesystävältä tohvelit, kun juuri muutamaa kuukautta aiemmin olin saanut häneltä sellaiset syntymäpäivälahjaksi. Mutta toisaalta useimpina synttäreinä tai jouluina hänkään ei ole ostanut mitään, joskus esim. tennissukat, ei muuta.
Aiempi miesystävä osti yhtenä jouluna sytytystulpat autooni.
Omilta sukulaisilta, mummolta ja tädiltä, olen saanut esim. sukat tai konvehtirasian, muut eivät ole muistaneet äitiä lukuun ottamatta.
Mahtaisikohan kallein koskaan keltään saamani lahja olla nykyrahassa kuin kahdenkympin luokkaa.
Isoveljeni asui ulkomailla, ja näimme todella harvoin. Sain häneltä lahjaksi pienen farkkulaukun perhos brodeerauksin. Ainoa vaan, että olin silloin 15-vuotias pahimmassa teini-iässä, niittivöissä, kettingeissä, tukka pystyssä ja bändipaidat päällä kulkeva murkkuliini.
Sain aika tuoreelta miesystävältäni jättimäisen pinkin vibraattorin.. Siis jättimäisen... Ei sitä voinut käyttää, ja naama meni valkoiseksi jo pelkästään sen nähdessäni. Yrittihän se sitä saada esileikkeihin mukaan, mutta ei onnistunut. Semmoinen kurkku.
Tämä on sitten totta. Sain äidiltäni viininpunaiset raskauslegginsit. En ollut raskaana
Anopilta olen saanut joululahjaksi useamman kerran jotain vauvajuttuja. Tuttipulloja, tutteja, potkuhousuja jne. Ei ole oikeesti ymmärtänyt, että emme todellakaan ole hankkimassa lasta. Jospa se pian ymmärtää, kun alkaa itsellä olla ikää sen verran et ne ajat on ohi.
Sain joskus teininä sairaalloisen saidalta sukulaiseltani hieman käytetyn, oudon mallisen ja värisen keittiötyötakin. Muitakin ei-niin-osuvia lahjoja häneltä, mutta tuo on jäänyt mieleen erityisesti. Kai niissäkin se ajatus oli tärkein :-)
Veljeltä saatu Hello Kittyn muotoinen diskolamppu, kun olin jo parikymppinen. Lensi roskikseen heti pyhien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:56"]
Olin teini-ikäinen, ja silloisen poikaystäväni vanhemmat olivat aika pahasti viinaan meneviä. Sain heiltä folioon käärittynä taloussuklaalevyn, sukat ja muovisen lasten rannekorun.
[/quote]
Minä en ymmärrä mikä tuossa nyt oli niin paha. Ennemminkin jotenkin liikuttavaa, että alkoholistit oli halunneet sinua muistaa jouluna ja varmastikin parhaansa yrittäneet.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:14"]
Anopilta olen saanut joululahjaksi useamman kerran jotain vauvajuttuja. Tuttipulloja, tutteja, potkuhousuja jne. Ei ole oikeesti ymmärtänyt, että emme todellakaan ole hankkimassa lasta. Jospa se pian ymmärtää, kun alkaa itsellä olla ikää sen verran et ne ajat on ohi.
[/quote]
No jo on sairasta toimintaa anopilta..!
Mulla on jo 3 enkelipatsasta ja useita pienempiä enkeleitä tädiltäni ja Doctor Whota katsoneena en hirveenä tykkää enkelipatsaista nurkassani. Yksi niistä vieläpä itkee.
Suklaarasia, jota en voi sairauteni takia syödä. Ja tulevana jouluna saan jälleen.
Serkulta sain nahkaisen pienen pussukan, jossa oli minipullo Koskenkorvaa ja pieni lappunen, jossa oli raamatusta lainattu osa. Varmaan ajatteli että juotuani tuon pullon ja luettuani säkeistö nlöydän jumalan. Hän kun oli löytänyt ja olikin kybällä hurahtanut, ihan sairaalaan asti.
Miehen sisko ihan normaalituloinen ihminen antoi joululahjaksi olutpullon sisältöineen. N
Päälle oli laitettu barbikokoinen esiliina. Ihan tavallinen karjalaolut oli ei edes jouluolut. Pöljää koska tiesi etten koskaan juo olutta ja toiseksi tiesi että olen raskaana. Ja tuo oli sinut lahja. Hänen siskonsa kertoi sitten joulun jälkeen että oli sovittu ettei osteta tämä jouluna toisten sisarusten perheille lahjoja kun ensin mainitulla perheelle omi huonosti rahaa. Se ei pitänyt paikkaansa. Ainut syy oli se että minä ja mieheni olimme molemmat saaneet juuri syksyllä koulutustamme vastaavaa työtä ja tietenkin myös sen mukaista palkkaa ja se nuori miehen siskoa. Niin ja meille ei oltu sanottu mitään siitä ettei osteta toisille lahjoja.
Anoppi osti kirpputorilta aivan rikkinäisen ja haisevan kirjoituspöydän alustan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:56"]
Olin teini-ikäinen, ja silloisen poikaystäväni vanhemmat olivat aika pahasti viinaan meneviä. Sain heiltä folioon käärittynä taloussuklaalevyn, sukat ja muovisen lasten rannekorun.
[/quote]
Minä en ymmärrä mikä tuossa nyt oli niin paha. Ennemminkin jotenkin liikuttavaa, että alkoholistit oli halunneet sinua muistaa jouluna ja varmastikin parhaansa yrittäneet.
[/quote]
Joo kyllä se nyt tuntuukin hellyttävältä, vaikkakin hassulta. :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:20"]
[/quote]
[/quote]
Eihän :) AJattelin tässä, että josko ostaisin anopille laahjakasi joka joulu xs koon minihameen tai vastaavan. Anoppi on oikeesti jotain kokoa L tai XL.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:20"]
[/quote]
[/quote]
Eihän :) AJattelin tässä, että josko ostaisin anopille laahjakasi joka joulu xs koon minihameen tai vastaavan. Anoppi on oikeesti jotain kokoa L tai XL.
[/quote]
Eikö parempi olisi joku xxxl?
Ne oli vieläpä neon-kirjavat varvassukat! :)
-AP