Surkein/oudoin joululahja, minkä olette koskaan saaneet!
Kerron omani ensin. Olin teini-ikäinen, ja silloisen poikaystäväni vanhemmat olivat aika pahasti viinaan meneviä. Sain heiltä folioon käärittynä taloussuklaalevyn, sukat ja muovisen lasten rannekorun.
Jälkeenpäin vain hymyilyttää, silloin en tiennyt kyllä, miten lahja olisi pitänyt ottaa vastaan. Tietysti kiitin nätisti :)
Kommentit (121)
Ei ole joululahja, mutta kumminkin: kamalin saamani lahja oli kaverini Kanarialta ostama veistos, jossa nainen ottaa marisätkää kiskovalta mustalta rastafarimieheltä suihin. Asuin tuolloin vielä vanhempieni luona ja lopulta aikani veistosta piiloteltuani kävin nakkaamassa sen roskiin!
vaaka mieheltä viime jouluna. olin pudottanut painoa & harmitellut, kun en ole vaakaa.. ihan käytännöllinen lahja siis, mutta vähän kyllä petyin kun olin odottanut hyvää kirjaa
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:52"]
Meillä oli ollut miehen kanssa aika rankkaa parisuhteessa puolisen vuotta, johtui pettämisestä. Ei sitä anopille tietenkään kerrottu, mutta kyllä se kireys näkyi ulospäin. Tilanne oli kuitenkin jouluun mennessä jo jokseenkin selvinnyt ja parisuhde alkoi olla taas paremmalla tolalla. Sain sinä jouluna anopilta lahjaksi jonkin uskonnollisen yhteisön julkaiseman avioliitto-oppaan. Minä osasin suhtautua siihen huumorilla joskin hyvin hämmentyneenä, mutta miestä selvästi nolotti se, kun avasin paketin anopin edessä.
[/quote]
Tuohan oli ihan hyvä ja ajateltu lahja!
[/quote]
Niin... Kukapa ei haluaisi saada muistutusta avio-ongelmistaan anopilta jouluaattona ja vielä jeesusmuodossa. Etenkin kun minä ja mies ei olla minkään sortin kristittyjä, anoppi taas on joku eläkepäivillään hellariksi hurahtanut.
Entiseltä poikaystävältäni sain kerran juustoraastimen. Ei tullut edes tarpeeseen, sillä meillä oli jo ihan hyvin pelittävä raastin. Hän ei kuulemma sitä muistanut, ja päätti hankkia minulle raastimen lahjaksi. Voin kertoa, silloin v-tutti.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:26"]
Entiseltä poikaystävältäni sain kerran juustoraastimen. Ei tullut edes tarpeeseen, sillä meillä oli jo ihan hyvin pelittävä raastin. Hän ei kuulemma sitä muistanut, ja päätti hankkia minulle raastimen lahjaksi. Voin kertoa, silloin v-tutti.
[/quote]
Mä sain lihanuijan. Ei mulla kyllä ennestään sellaista ollut, mut toisaalta en mä ole myöskään käyttänyt sitä kuin kerran keksien murskaamiseen juustokakkupohjaa varten.
Ollaan muuten molemmat kasvissyöjiä... :D
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:32"]
Tyhjiä DVD-levyjä paketti silloiselta poikaystävältä. Melko romanttista!
[/quote]
Mun mielestä ihan ok lahja. Siis jos olivat ihan tallentamista varten. Muutaman ostetun leffan sijasta sait poltettua kaikki lempparileffasi talteen itsellesi, jos et osannut, poikaystävä varmasti olis auttanu.
[/quote]
Näinhän se on, mutta tässä kävi kuitenkin loppujen lopuksi niin että hän päätyi ne käyttämään itse joihinkin omiin hommiinsa kun sattui niitä tarvitsemaan.
Saan joka vuosi joululahjan erään ystäväni äidiltä. Eräänä jouluna sain alkon pahvisen lahjapakkauksen josta paljastui kissan mallinen viinipullo. Ihan kiva muuten mutta se pullo oli tyhjä...
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:20"]
Sinä, joka et voi syödä lahjasuklaata, voisit tarjota konvehtirasiasta vieraille ja eräälle toiselle tiedoksi, että auton sytytystulpat ovat useimmiten selvästi kalliimpia kuin mainitsemasi 20 euroa.
Toivottavasti tänä jouluna saatte mieleisempiä lahjoja.
[/quote]
Biltemasta saa sytytystulpat alle 10 eurolla. Jos menee vaihdattamaan ne jossakin merkkiliikkeessä, hintaa voi tosiaankin saada vähän enemmän.
Pääasiahan tuossa kuitenkin taisi olla hyvä tarkoitus. Poikaystävän mielestä tuo aikaisempi kommentoija tarvitsi sytytystulpat autoonsa. Mielestäni ne olisi kuitenkin voinut antaa jolloinkin muulloin kuin jouluna.
Ohis
Samassa paketissa käytetty huulipuna ja suklaapatukka...
On joillain kyllä harvinaisen tolloja miehiä... :D
Anopilta kortsu paketin kun olin just plussannut ja yritetty vauvaa 2 vuotta. En tiennyt oliko siitä hauskaa vai eikö tykännyt ideasta vai mitä.. ilmeeni oli vähä niinku Wtf :D meni kyllä joulu fiilis.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:22"]Mulla on jo 3 enkelipatsasta ja useita pienempiä enkeleitä tädiltäni ja Doctor Whota katsoneena en hirveenä tykkää enkelipatsaista nurkassani. Yksi niistä vieläpä itkee.
[/quote]
Tarkkaile sitä, Itkevät enkelit voivat liikkua koska tahansa..
Vessanmatto, poikaystävältä. (entiseltä)
En muista koskaan saaneeni mitään yltiökummallisia tai surkeita lahjoja. Sen sijaan välillä on tuntunut, ettei lahjan saajaa - eli minua - ole ollenkaan ajateltu lahjaa valitessa. Esimerkiksi ollessani 13-vuotias sain isovanhemmilta jotakin prinsessakrääsää, vaikken ollut koskaan innostunut prinsessajutuista ja murrosikä oli muutenkin jo ihan täysillä päällä. Samaten yläasteikäisenä olen saanut kaivaa paketista esimerkiksi lastenmusiikkia sisältävän CD:n.
Ymmärrän tietenkin, että molemmissa tapauksissa ajatus oli varmasti hyvä. Kiitin siis nätisti lahjan antajia enkä missään tapauksessa näyttänyt heille tyytymättömyyttäni.
Tämä ei sinänsä ole huono lahja, mitä nyt väärin valittu. Sukulaiseni lähetti minulle jouluksi paketin jouluherkkuja, mm. erilaisia leivonnaisia ja kaloja. Ihan kiva muuten mutta asun ulkomailla ja paketin tulo postin jouluruuhkassa kesti kaksi viikkoa. Voitte arvata missä kunnossa kalat olivat. Leivonnaisetkin olivat ihan kuivettuneita. Kaikki piti heittää roskiin.
Ihmetytti kun lahjan antaja on iha normaali ja älykäs ihminen ja silti onnistuu tekemään tälläisen mokan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 11:15"]
Minä halusin pienenä antaa sukulaisille joululahjaksi vanhoja värikyniäni. Paketoinkin ne tohkeissani, mutta äiti piilotti ne hienovaraisesti.
[/quote]
Minä olin ahkerasti kerännyt pennosia lapsena, mutta en saanut kovin montaa markkaa kasaan. Kylän kaupasta ainoa tavara, mihin rahat riittivät oli alastoman naisen mallinen pullonavaaja. Annoin sen kummilleni, kenestä pidin tosi paljon.
Kun luen täällä näitä joululahjanhaukkumisketjuja, häpeän aina suunnattomasti lahjaani. Kummini on varmaan kironnut typeryyttäni monta kertaa. Minusta se vain oli lapsena hieno ja olin ylpeä, kun sain säästettyä kotitöillä kymmenen pennin rahoista lahjarahan.
Koskenkorvapullosta tehty joulupukki. Eli pullon päälle sukulaistäti oli kutonut (vai virkannut, en enää muista) joulupukin vetimet. Oli housut, takki, vyö, parta, naama, hattu ja kaikki:D
Sisko antoi lahjaksi henkilövaa'an, sellaisen viisarimallisen.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:34"]
Koskenkorvapullosta tehty joulupukki. Eli pullon päälle sukulaistäti oli kutonut (vai virkannut, en enää muista) joulupukin vetimet. Oli housut, takki, vyö, parta, naama, hattu ja kaikki:D
[/quote]
Tämä olisi kyllä hauska :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:52"]
Meillä oli ollut miehen kanssa aika rankkaa parisuhteessa puolisen vuotta, johtui pettämisestä. Ei sitä anopille tietenkään kerrottu, mutta kyllä se kireys näkyi ulospäin. Tilanne oli kuitenkin jouluun mennessä jo jokseenkin selvinnyt ja parisuhde alkoi olla taas paremmalla tolalla. Sain sinä jouluna anopilta lahjaksi jonkin uskonnollisen yhteisön julkaiseman avioliitto-oppaan. Minä osasin suhtautua siihen huumorilla joskin hyvin hämmentyneenä, mutta miestä selvästi nolotti se, kun avasin paketin anopin edessä.
[/quote]
Tuohan oli ihan hyvä ja ajateltu lahja!