Työnantaja ilmoitti - tervetuloa takaisin toimistolle JOS OLET ROKOTETTU
Että näin. Pörssiyritys, IT-alalla. Minua ei toimistolle siis haluta, koska he eivät selvästi usko rokotteensa tehoon.
Kiitos. Uuden työn haku käynnistyi.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Muute, voiko työterveyshoitaja tutkia ilman lupaa mun omakantaa? Tai onkohan heillä ylipäänsä pääsy sinne?
Tietty voi. Samalla katsovat rikosrekisterin, ja jos on merkintöjä niin lennät kohta ulos
Vierailija kirjoitti:
Monesko aloitus jo tästä, ap?
No juuri näin!😃
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama aloitus ollut täällä niin monesti, että epäilen tämän olevan rokotuspropagandaa, jonka pitäisi olevinaan motivoida ihmisiä menemään piikille.
Ei toimi. Ihmisten mieltä ei voi muuttaa, ne jotka ovat jo päättäneet että ei ota EIVÄT OTA, ja päinvastoin.
Ok... eli siis jos saisit uutta tietoa rokotteesta, joka varmistaisi sen turvallisuuden ja hyödyllisyyden, et silti ottaisi sitä. Eli päätöksesi perustuu...? Niin, mihin?
Ehkä kohta töihin saa mennä vain rokotepassilla. Jos ei ole, niin joutuu jäämään työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin rokotevastaisuus on merkki salaliittoteorioihin höyrähtämisestä. Ei ehkä ole valtti työmarkkinoilla tai ei ainakaan paranna työnantajan mielikuvaa työntekijän henkisestä kapasiteetista.
Toki joillakin on. ns rationaalinen ja "pätevä" syy rokotteen ottamatta jättämiseen.
Ei ole kyllä meriitti ainakaan korkeakoulutettujen työpaikoissa, se on varmaa.
Tutkimuksen mukaan kaikkein älykkäimmät eivät ota rokotetta todennäköisimmin. Tohtorit oli eniten piikkikriittisiä.
Carnegie Mellon yliopiston ja Pittsburghin yliopiston tutkimuksen mukaan kriittisimmin k-piikkiin suhtautuvat korkeimmin koulutetut henkilöt (tohtorit) sekä kaikista vähiten koulutetut henkilöt. Kaikista piikkikriittisin ryhmä oli tohtorit.
Huvittaa nämä rokottamattomien vinkumiset.
Vierailija kirjoitti:
Muute, voiko työterveyshoitaja tutkia ilman lupaa mun omakantaa? Tai onkohan heillä ylipäänsä pääsy sinne?
Luvasta katsoa tietoja en osaa sanoa, onko tämä sellainen, mutta pääsy omakantaan on asia, jonka olet itse siellä omakannassa määrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama aloitus ollut täällä niin monesti, että epäilen tämän olevan rokotuspropagandaa, jonka pitäisi olevinaan motivoida ihmisiä menemään piikille.
Ei toimi. Ihmisten mieltä ei voi muuttaa, ne jotka ovat jo päättäneet että ei ota EIVÄT OTA, ja päinvastoin.
Ok... eli siis jos saisit uutta tietoa rokotteesta, joka varmistaisi sen turvallisuuden ja hyödyllisyyden, et silti ottaisi sitä. Eli päätöksesi perustuu...? Niin, mihin?
Siihen että olen jo sairastanut koronan ja se oli niin mieto tauti, että olen kokenut pahempia flunssiakin.
Vaikka sen saisi uudestaan, niin ottaisin ilolla sen uudestaan ilman piikkejä. Mutta toisaalta tiedetään jo se, että immuniteetti on elinikäinen, joten senkään takia ei tarvitse enää ottaa.
Työnantaja ei voi Suomessa ilmoittaa asiaa noin eli töihin vain, oli rokotettu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin rokotevastaisuus on merkki salaliittoteorioihin höyrähtämisestä. Ei ehkä ole valtti työmarkkinoilla tai ei ainakaan paranna työnantajan mielikuvaa työntekijän henkisestä kapasiteetista.
Toki joillakin on. ns rationaalinen ja "pätevä" syy rokotteen ottamatta jättämiseen.
Ei ole kyllä meriitti ainakaan korkeakoulutettujen työpaikoissa, se on varmaa.
Tutkimuksen mukaan kaikkein älykkäimmät eivät ota rokotetta todennäköisimmin. Tohtorit oli eniten piikkikriittisiä.
Carnegie Mellon yliopiston ja Pittsburghin yliopiston tutkimuksen mukaan kriittisimmin k-piikkiin suhtautuvat korkeimmin koulutetut henkilöt (tohtorit) sekä kaikista vähiten koulutetut henkilöt. Kaikista piikkikriittisin ryhmä oli tohtorit.
Väitteeseesi sisältyy lähtökohtainen virheoletus, vai tutkittiinko tässä koulutustason vai älykkyyden korrelaatiota. Tohtoriksi väitteleminen ei edellytä erityistä älykkyyttä, ihan normaalilla älyllä onnistuu.
Minä jäisin kyllä edelleen etätöihin, vaikka onkin rokotteet. Minusta työnantaja toimii tuossa aika oudosti joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Terveydentilan vuoksi syrjintää. Perustuslaissa tämä. Ota yhteys asianajajaan.
Tyhmyys ei ole sairaus, eli kyse ei ole terveydentilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen että olen jo sairastanut koronan ja se oli niin mieto tauti, että olen kokenut pahempia flunssiakin.
Vaikka sen saisi uudestaan, niin ottaisin ilolla sen uudestaan ilman piikkejä. Mutta toisaalta tiedetään jo se, että immuniteetti on elinikäinen, joten senkään takia ei tarvitse enää ottaa.
Tiedetäänpä! Mistäs sen voisi tietää? Tutkimusten mukaan vakavan tautimuodon sairastaneilla on vuoden jälkeen vielä vasta-aineita. Miten sä saat siitä revittyä elinikäisen immuniteetin? Joo, niillä, jotka on sairastetun taudin jälkeen sit kuolleet, varmasti on vasta-aineet riittäneet kuolemaan asti. Olet sä kyllä söpö.
Ilmainen neuvo: älä ainakaan ota lopareita. Mene sinne toimistolle ja ilmoita että lain mukaan yksityiset terveystiedot ei kuulu työnantajalle. Anna niiden erottaa sut. Sitten voit viedä asian eteenpäin, koska laiton irtisanominen.
Vähäoireisen rokotetun ei tarvise mennä koronatestiin, niin varmaankin pakko tulla töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kohta töihin saa mennä vain rokotepassilla. Jos ei ole, niin joutuu jäämään työttömäksi.
Tällä hetkellä laki ei kyllä mahdollista tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei voi Suomessa ilmoittaa asiaa noin eli töihin vain, oli rokotettu tai ei.
No kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä laki ei kyllä mahdollista tuollaista.
Eikä tule mahdollistamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvasta katsoa tietoja en osaa sanoa, onko tämä sellainen, mutta pääsy omakantaan on asia, jonka olet itse siellä omakannassa määrittänyt.
nin, mutta työterveyshoitaja ei ole julkisen terveydenhuollon työntekijä. Kysyin, että että pääseekö hän omakantaan myös vaikka edustaisi Pihlajalinnaa tms?
Jos terveydentila vaikuttaa työkykyyn, ei ole kyseessä syrjintä. Eikä kai rokottamattomuutta lueta terveydentilaksi ylipäätään.