Mikä oli teidän riparin oma virsi?
Kommentit (32)
No en muista, mutta luettin silloin Suosikista bees&honey -palstalta se "nakilla tyydytys" -juttu. Muuta ei ole riparista mieleen jäänyt. En kuulu nykyisin kirkkoon.
Tähän vois virren lisäksi laittaa myös sen riparinne tunnusbiisin, eli sen, joka soi leirillä koko ajan ja profiloitui leirin tunnariksi, ja joka nykyäänkin muistuttaa sinua rippileiristä :)
Ap
Meidän omalla riparilla taisi olla 'Kuljeta ja johda'. Olin isosena parilla muulla ripaarilla ja muistelisin, että toisella oli 'Lapsuuden usko' ja toisella 'Kahden maan kansalainen.
Ihania biisejä kaikki, vaikken mikään uskovainen olekaan.
Mä muistan sellaisen "on sängyn päälle levitetty, tilkkutäkki uusi..."
Oi Herra, peräreiässäsi orjantappuraa
Ma jalanjäljissäsi lypsän kuivaa kantturaa
On tämä kurja vihkimys sun ojaas tarpoa
Olisinpa kuunnellut aikanaan Karpoa.
Harmillisesti en enää muista kappaleen nimeä, mutta kertosäkeessä oli jokin kohta "maalaa sydämestäsi kaikki se, maalaa se, niinkuin herralle" joka on jäänyt mieleeni.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 01:37"]
Oi Herra, peräreiässäsi orjantappuraa
Ma jalanjäljissäsi lypsän kuivaa kantturaa
On tämä kurja vihkimys sun ojaas tarpoa
Olisinpa kuunnellut aikanaan Karpoa.
[/quote]
Vittu, että repesin xDD
En käynyt riparia, vaan protun. Turha reissu mutta tulipahan tehtyä, ripari olisi ollut hullun lestadiolaisen sekopään vetämä Lapissa, joten ehkä ihan hyvä etten käynyt.
Riparista on aikaa 20v, mutta sanat meni, että "tuli kirkkoon mies ja lapsi, he eteeni istuivat...". Ei meillä ollut mitään jatkuvasti soinutta tunnusbiisiä.
Tosin eipä noilla mitään merkitystä ole, en kirkossa ole käynyt tuon jälkeen kuin häissä ja hautajaisissa.
Me muistaakseni laulettiin jotain tämmöstä: "Sydän kun, auki on, sinne Jeesus tekee asunnon...", ja toinen värssy oli: "Askeleet, uupuneet...". Enempää en tuosta muistakaan. Ja en kyllä tiiä onko nuo ees virsiä, vai mitä lie Jeesus-lauluja
Riparista on 20 vuotta aikaa. Muistaakseni laulettin jotain eevaan-keliumi, ilosanomamme on...
Rippikoulusta on aikaa hyvä tovi, mutta virren muistan kuitenkin. Monelle meistä se oli entisestään tuttu "Jo varhain Herra annoit meil' osan iäisen ...". Nuorten virsistä se taitaa löytyä edelleen virsikirjasta. Sanat lienevät uudelleen suomennetut. Minulle nämä vanhat sanat ovat merkittävät vieläkin.
Konfirmaatiolauluna Olet vapaa ja riparilauluna Swing low, sweet chariot. Toki tuu mun vaimoksein oli myös yks meidän suosikeista.
Pimeyden henki
https://www.youtube.com/results?q=beherit+pimeyden+henki