Mikä on ollut paras shampoo jota olet käyttänyt?
Kommentit (84)
Aussien moisture mikälie ok hyvää, mitä nyt oon käyttäny kun edellinen vuokralainen jätti suihkuun melkein täyden pullon :p
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:50"]huoh, aina näihin ketjuihin tulee laumoittain näitä 3:n euron markettishampoiden ylistäjiä
[/quote]
Itse kyllästyin maksamaan kallimpaa hintaa shampoosta kun niistä ei ollut mitään apua. Eli miksi ostaisin kallimpaa kun tällä hetkellä parin euron shampoo auttaa tuohon kutiavaan hiuspohjaan.
Erittäin hieno suomalainen tervashampoo. Aivan mahtava ja laatuunsa nähden ihan naurettavan halpa! Nuorempana kokeilin kaikki mahdolliset "hienommat" merkit ja kärsin nopeasti rasvoittuvista hiuksista ja hilseilevästä päänahasta. Tällä hävisivät kaikki ongelmat kertaheitolla, eikä silti kuivata liikaa. Näitä kuulemma myydään jossain Japanissa erittäin kalliilla hinnalla hienostoputiikeissa.
Olen testaillut monia merkkejä Goldwelliltä, Kerastaselta, Tigiltä, Paul Mitchelliltä jne. mutta mulle parhaita shamppoita on Pantenen markettituotteet.
Tigi Dumb Blonde. Pesee hyvin, mutta ei narisevan kuivaksi.
Urtekram Aloe vera. Sopii todella hyvin kuiville hiuksille. Olen myös paljon käyttänyt xz-shampoita, jotka poistivat päänahkaongelmat (kutinaa, hiustenlähtöä). xz-shampoissa on valitettavasti vain liian voimakas tuoksu, joten nykyisin käytän joko Urtekramin tai LV:n hajusteettomia tai miedosti hajustettuja tuotteita.
Marseilles-palashampoo. Mulla,on ohuet, liukkaat hiukset. Tuuhentaa eikä tarvi joka päivä pestä.
Tigi catwalk, your highness. Tekee minunkin nukkatukasta tuuhean tuntuisen ja helposti muotoutuvan.
Urtekram. Jättää hiukset hyväntuntuisiksi. Lisäksi luontoystävällinen ja eläinkokeeton.
Monia, monia testanneena olen päätynyt nyt Linna-shampoon käyttäjäksi. Mulla on rasvoittuvat hiukset, mutta kuivakat kihartuvat latvat. Kaikki keratiini, silikoni, kosteuttavat tekevät hiukset latvoista limaisiksi ja takertuviksi. Tällä hetkellä käytän Linnashampoota ja oliiviöljyhiusnaamiota hoitiksen tilalla.
Redkenin tummanruskea shampoo + hoitoaine. Valmistus on lopetettu ja "vastaava" uusi ruskea tuote ei todellakaan ole yhtä kosteuttava. Se aiempi oli täydellinen luonnonkiharille, kuiville hiuksilleni.
Oliiviöljysaippua. Tekee hiukset ihanan kiiltäviksi ja pehmeiksi. Hiuksia pitää pestä tällä harvemmin kuin normishampoilla.
Miksi bed headin/tigin tuotteita peukutetaan alaspäin?
Minäkin olen kokeillut kampaamoshampoota jos jonkinmoista, kunnes viime keväänä muuton yhteydessä kiireessä kaivelin laatikoita, että löytäisin edes jotain millä saisi hiukset pestyä... käteeni osui Erittäin hieno suomalainen tervashampoo, jota olin ostanut koirien turkin pesuun. Ei auttanut, kiire oli joten pesin sillä ja siinä on pysytty siitä lähtien!
Tää ketju on aivan turha ellein vastaaja kerro millainen hiustyyppi ja päänahka on. Rasvaiselle hiukselle kehitetty shampoo ei toimi kuivalla hiustyypillä etc. Ja markettishampoissa on silikoinia ihan yhtälailla kuin kampaamotuotteissa vaikka joku tuolla muuta väittikin. Monesti ne markettituotteet on melko samaa tavaraa kuin kampaamotuotteet. Kampaamotuotteissa saattaa olla enemmän tai "parempia" (eli kalliimpia) hajusteita ja joku minimaalinen määrä jotain hoitavaa ainesosaa, jolla loppupeleissa ei ole juuri merkitystä. Itse käytän markettimerkkejä, lähinnä XZ:n tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:43"]Miksi bed headin/tigin tuotteita peukutetaan alaspäin?
[/quote]
Koska av-palstalla kävijät saavat käyttää vain markettien shamppoita, kaikki muu on pröystäilyä.
Sebastianin ja Redkenin shampoot ovat parhaita. Markettien shampoista tulee pää kipeäksi ja päänahka kutisevaksi.
Joku 2in1 (eli hoittis-shamppoo).
Tämä koska en jaksa läträtä kahdella tukan pesuaineella. :P
Suosikkeja ne Lidlin kaikki 2in1 hoittis-shamppoot.
Toimii hyvin ainakin omaan pitkään ja ohueen luonnonlaine lettiin. :)