Miesystävällä lapsi tuloillaan toisen naisen kanssa - help!
Otsikosta tuli asia tiivistetysti, mutta selitetäänpä hieman taustoja.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 12 v. Aloitettiin seurustelu jo 16-vuotiaina ja onnellisessa suhteessa oltiin viime kevääseen asti, kun kummallekin iski vähän kyllästyneisyys ja suhde alkoi tuntua enemmän vain kaverilliselta kuin parisuhteelta, joten päätettiin yhteistuumin pitää pientä taukoa toisistamme. Puhuimme, että tauon aikana voi tapailla muitakin ihmisiä, mutta kummatkin oltiin sitä mieltä, että tuskin ryhdytään siihen - etenkin mies oli sitä mieltä.
Palasimme tämän kuukauden jälkeen kuitenkin takaisin yhteen, kun hoksattiin kummatkin, että kyllä me edelleen rakastuneita ollaan, arjessa vaan oli päässyt parisuhteen huolto unohtumaan. Itse tauon aikana suutelin baarissa yhden miehen kanssa, mutta en lähtenyt hänen mukaansa, koska tuntui väärältä, vaikka ns. lupa olikin. Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok.
Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle. Tämä nainen, sanotaan nyt häntä vaikka Merjaksi, oli kuitenkin jatkanut viestien lähettelyä, ettei ole muita isäehdokkaita ja VAATII miestä ottamaan osaa lapsen elämään. Mies on tilanteesta ihan hajalla, koska ei nyt haluaisi hylätäkään omaa lastaan (hänellä on itsellä ollut poissaoleva isä), mutta ajatus lapsen kasvattamisesta vieraan naisen kanssa tuntuu oudolta. Merja on yrittänyt ehdotella miehelle, että jos he lähtisivät kahville ja katsoisivat, josko heidän välilleen syntyisi jotain - siis että pariskunnaksi rupeaisivat..?! Mies on sanonut, että hänellä on naisystävä jo ennestään, eikä ole kiinnostunut Merjasta, mutta voi rahallisesti tukea Merjaa lapsen kanssa (kunhan isyys on todennettu) ja ottaa lasta luoksemme vaikka viikonloppuisin silloin tällöin, viedä harrastuksiin yms.
Merjahan kimpaantui sitten ihan totaalisesti, että vieras nainen ei kuulema hänen lastansa ala kasvattamaan. Mies oli ihan äimän käkenä, että ei hän nyt ala parisuhteeseen vain lapsenkaan takia ja ei näe nyt muutakaan ratkaisua tilanteeseen muuta kuin sen, ettei sitten ole lapseen missään yhteyksissä. Merja jaksaa kuitenkin pommittaa viesteillä, että josko mentäisi vaan kahville ja syyttelee miestä. Siis okei, vahinko pääsi sattumaan, mutta eihän nyt kukaan järkevä naisihminen oleta yhden yön seuralaisen rupeavan hänen kanssaan parisuhteeseen lapsen takia?!
Itseänikin tämä tilanne riepoo, vaikka toisaalta sympatia on miehenikin puolella, mutta silti ajatus siitä, että vieras nainen saa hänelle lapsen. Lapsia meillä ei ole, mutta niistä on puhuttu, niin jotenkin tuntuu pahalta, että miehen esikoinen tuleekin jonkun toisen kanssa - joo lapsellista, mutta minkä minä tunteilleni mahdan! Lisäksi tämän Merjan käytös on todella häiritsevää, olen siis itse nähnyt ne viestit, mitä hän miehelleni lähettelee. Viimeisin tempaus oli ruveta uhkailemaan asianajajilla (hassua, koska mieheni on lakimiestehtävissä... hyvin siis Merja mieheni tuntee), ettei jos asiaan ala löytyä ratkaisua. Mies on kokoajan sanonut, että hän maksaa elatusmaksut, mikäli isyystesti osoittaa hänen olevan isä ja voi tavata lasta, muttei ala suhteeseen naisen kanssa - Merja ei vissiin oikeen nyt ymmärrä tätä asiaa.
Siispä, mitä te ulkopuoliset sanotte tilanteesta? Mun mielestä tämä on ihan absurdi saippuasarjojen juonta muistuttava kuvio, mutta näköjään ihan tosielämäänkin näitä tilanteita mahtuu... Itseäni repii juurikin tuo, että tämä Merja yrittää rikkoa suhdettamme (onneksi se ei mun nimeä tai mitään tiedä, muuten saisin varmaan minäkin osani), vaikkei mies nyt lähdekään tuohon mukaan ja että se miehen esikoinen ei ole minun lapseni. Toisaalta tilanne on tosi hankala miehellenikin... Apua nyt oikeasti. :(
Kommentit (92)
Oon kuullut tapauksesta, jossa baarista miehen itselleen pyydystänyt nainen hankkiutui miehelle raskaaksi käytetyn kortsun avulla... Eli jos joku mies harrastaa yhdenyönjuttuja, niin oltava omat kortsut ja ne on otettava mukaan vielä käytön jälkeenkin.
Nyt kun selvisi että miehesi ei ole käyttänyt kortsua, täytyy tehdä pikaisesti sukupuolitautitestit.
Kuulostaa siltä, että miehesi on jättänyt sinulle asioita kertomatta. Oma veikkaukseni: he ovat tavanneet useastikin ja harrastaneet useasti seksiä (miten se Merja olisi voinut tulla raskaaksi jos kortsua käytetty, ja miehet yleensä poisottaessaan näkevät, onko kortsu pysynyt ehjänä). Merja on ehtinyt ihastua mieheesi. Miehesi ei halua myöntää tällaista tapailua, koska itse oli kovaäänisesti sitä mieltä, että tuskin tapailee muita taukoaikana. Kenties Merja on odottanut tapailun jatkuvan ja sen takia ollut nyt nyt poissa tolaltaan, kun tapailu ei jatkukaan. Miehesi koittaa vähätellä koko Merja-juttua sinulle.
Pureudupa vähän syvemmälle asiaan soittamalla tai tapaamalla Merja miehesi tietämättä ja ihan ystävällisissä merkeissä. Selitä hänelle, että haluat tietää, mitä heidän välillään on ollut ja tietysti järjestellä kaiken niin, että kukaan ei liikoja kärsisi tässä raskaustilanteessa vaan että asiat hoidetaan ystävällisesti.
Jos tää ei oo provo niin kannattaa nyt ensin 100% selvittää onko tää nainen oikeesti raskaana ja jos on niin koska on laskettuaika ja vähän laskeskella osuuko noin suunnilleen miehes vierailu hedelmöitysaikaan (voihan siinä olla joo heittoa useampia päiviä mut suuntaa antava).
Ja sitten katsoa vasta eteenpäin. Isyystestin jälkeen olette kaikki vasta varmoja.
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:18"]
Kuulostaa siltä, että miehesi on jättänyt sinulle asioita kertomatta. Oma veikkaukseni: he ovat tavanneet useastikin ja harrastaneet useasti seksiä (miten se Merja olisi voinut tulla raskaaksi jos kortsua käytetty, ja miehet yleensä poisottaessaan näkevät, onko kortsu pysynyt ehjänä). Merja on ehtinyt ihastua mieheesi. Miehesi ei halua myöntää tällaista tapailua, koska itse oli kovaäänisesti sitä mieltä, että tuskin tapailee muita taukoaikana. Kenties Merja on odottanut tapailun jatkuvan ja sen takia ollut nyt nyt poissa tolaltaan, kun tapailu ei jatkukaan. Miehesi koittaa vähätellä koko Merja-juttua sinulle.
Pureudupa vähän syvemmälle asiaan soittamalla tai tapaamalla Merja miehesi tietämättä ja ihan ystävällisissä merkeissä. Selitä hänelle, että haluat tietää, mitä heidän välillään on ollut ja tietysti järjestellä kaiken niin, että kukaan ei liikoja kärsisi tässä raskaustilanteessa vaan että asiat hoidetaan ystävällisesti.
[/quote]
Sori luin vasta nyt, että sinulla onkin todisteita siitä, että se oli vain yhden illan juttu.
Mutta älä missään tapauksessa mene sinne tapaamiseen mukaan, se vasta sopan saa aikaan ja vihamieliset tunteet päälle. Ei ole mitään järkeä viedä tilannetta umpikujaan. Anna miehesi nähdä Merja ensin kahdestaan ja mene vaikka vasta lopuksi tapaamiseen mukaan.
Minusta sinun ei ap kannata surra sitä, että miehesi saa esikoisen jonkun muun kanssa. Jos lapsi ei saa juurikaan olla miehesi kanssa tekemisissä eikä mies pääse osallistumaan odotukseen ja synnytykseen, ei lapsen ja miehen suhde eroa suhteesta veljen lapseen tai kummilapseen. Yhdessä suunniteltu lapsen yrittäminen, odotus ja syntymä ovat tunnetasolla eri asioita. Eikä tämä kokemus huono olisi silloinkaan, vaikka miehellä olisi vaikkapa edellisestä avioliitosta rakkauslapsi. Minua suretti välillä esikoistani odottaessani, ettei kokemus ollut miehelleni yhtä uusi kuin minulle, mutta oli odotusaika silti ihanaa ja jännittävää.
Sanokaa et miehes tulee vaatimaan tapaamisoikeutta vaikka oikeusteitse. Jopa huoltajuutta. Ehkä sit hiljenee..
Merja kuulostaa mentaalitapaukselta. Anteeksi vaan. Isyystesti aikanaan näyttää. Ennen vauvan syntymää ei kannata säntäillä suuntaan tahi toiseen. Merja ehtii muuttamaan mieltään viimeistään silloin, kun huomaa vauvan hoidon olevan ihan oikeaa työtä.
Miehen kannattaa sanoa, että keskustelee tilanteesta uudelleen syntymän ja isyystestin jälkeen jos teidän kolmen yhteinen keskustelu ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:43"]
Hmm, vähän kyllä haiskahtaa tuo Merjan ehkäisynkäyttö... Ettei olis kuitenkin ihan miestä ja isää lapselleen olisi ollut siellä baarissa metsästämässä.
No minkäs teet, oli muija huijari tai ei, niin miehes on vastuunsa kannettava.
Aika karmee tilanne kyllä sulle, että tollasen ämmän kanssa pitäis sitten yhteistyötä tulevaisuudessa rakentaa. Luultavasti lemppaisin äijän - en jaksais tollasta. Ehkä kuitenkin vois eka yrittää istua yhteiseen pöytään tän Merjan kanssa ja yrittää saada jonkun järkisopimuksen aikaan.
[/quote]
No sitä minäkin mietin, mutta kondomia he olivat käyttäneet myös. Tietysti päivänselvää on, että se nyt on mennyt rikki... Tuntuisi ainakin ihan uskomattomalta, että pilleritkin pettäisi vielä samassa yhtälössä. Ja kyllä minäkin olen tietoinen, että moni metsästää sitä lapsenisää yökerhoista, mutta eikö ne naiset yleensä halua nimenomaan yksin kasvattaa lapsensa...
Ja kiitos tsempeistä kaikki!
AP
[/quote]
Voi olla myös että kondomia ei ole käytetty, miesystäväsi ei vain halunnut sinulle myöntää.
Provohan tämä on! Mutta hyvä novelli...
Lyhyt moraalisaarna: Jos on ihan pakko ryhtyä (lapsellisiin ja typeriin) avoimiin suhteisiin ja/tai yhdenillanjuttuihin, niin sitten pitää hyväksyä, että näillä valinnoilla voi olla seurauksia. Myös sellaisia seurauksia, joita ei olisi halunnut ja tarkoittanut.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:56"]
Ja mua ei siis se seksin harrastaminen toisen naisen kanssa haitannut, koska oltiin sovittu, että voidaan harrastaa myös seksiä muiden kanssa, jos siltä tuntuu. Nyt mua suututtaa vaan tää ehkäisyasia tässä asiassa... Aloitin ihmettelemään taas kerran, että onkohan se nainen oikesti jostain kortsun sisältä kaivanut sitä spermaa vai tökkinyt reikiä siihen, niin sieltä tulikin ettei olekaan ihan satavarma siitä kondomista... Oli pelännyt kuulema sanoa, kun tilanne on mulle muutenkin inhottava. Nyt harmittaa vain valehtelu, muttei kuulema halunnut pahoittaa mun mieltä vielä enempää. No, siinä onnistui... :( AP
[/quote]
Ajattele niin, että mies on kuitenkin rehti. Täysi limanuljaska pitäisi tarinasta kiinni.
Ap hyvä, pidäthän meitä ajan tasalla kun saat tietää mistä oikeasti on kyse.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:23"]
Lyhyt moraalisaarna: Jos on ihan pakko ryhtyä (lapsellisiin ja typeriin) avoimiin suhteisiin ja/tai yhdenillanjuttuihin, niin sitten pitää hyväksyä, että näillä valinnoilla voi olla seurauksia. Myös sellaisia seurauksia, joita ei olisi halunnut ja tarkoittanut.
[/quote]
Jos olisitte menneet aikoinaan naimisiin, tuollaista "irtiottoa" ei olisi ehkä tarvinnut tehdä. Avoliitto on aina avoliitto.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:56"]
Minä tekisin miehelle selväksi, että jos haluaa olla isänä tälle lapselle (sen jälkeen kun testillä on todistettu isyys), saa etsiä uuden tyttöystävän. Elatusmaksut toki joutuisi maksamaan, mutta saisi tehdä valinnan, että lapsi tai minä
[/quote]
Ja minä taas en katsoisi sekuntiakaan miestä, joka hylkää lapsensa. Lapsihan ei tähän ole mitenkään syyllinen.
[/quote]
Miehillä on iät ja ajat ollut lehtolapsia herra ties missä. Ei sitä jokaiselle voi oikesti isänä olla. Tapana on ollut, että isänä näille lehtolapsille on se mies, kenen kanssa lasten äiti menee yhteen. Se ei tee tunnesidettä mieheen, että panee jotain ja ruiskaisee siemenet ulos. Kuinka moni lapsi kasvaa esimerkiksi vanhempien ollessa avioliitossa ja mies luulee olevansa lapsen isä. Välttämättä äitikään ei tiedä, kuka lapsen isä on, jos oikein jakaa persettään. Ja lapsi on ihan tyytyväinen viralliseen isäänsä.
Joten ei siinä mitään hylkäämistä ole tapahtunut, jos siemenet luovuttaa. Koko lapsesta ei olisi edes tiennyt, jos tämä Merja ei olisi alkanut tykittämään perään parisuhdetoivomuksineen. Todennäköisesti ehtii tehdä vielä abortin, kun tajuaa, ettei saakaan miestä itselleen tällä tavalla. Kuuluu sarjaan aaveemamma, joka hokee, että lapsi sitoo enemmän, kuin avioliitto, eli hups, vahinko ja mies ei pääse hänestä ikinä eroon, vaikka ei olisi tippaakaan kiinnostunut.
Ihan ensimmäisenä mies vaatii isyystestin, JOS mitään lasta edes on...
Ti odotusaika kyllä sitoo miehen lapsen elämään, vaikka sitten paljastuisikin, ettei ole tämän lapsen isä...tai sitten on.
ehkö on vaikea luopua isä-ajattelusta, jos on 9kk odottanut.henkisesti sitä sitoutuu johonkin.
eikö sillä lapsella ole muita isäehdokkaita? Ja nainen siis haluaa pitää lapsen vaikka sitten yksinhuoltajana?
Joo, sukupuolitautitesteihin mennään heti arkena ja mies on ihan häntä koipien välissä ollut koko illan ja hirveän pahoillaan valehtelusta. Suututtaa kyllä, mutta ei se nyt auta jäädä potkimaan seiniä enää tässä vaiheessa. Pitää katsoa nyt, miten sen Merjan kanssa menee ja jos ei mene hyvin, niin sitten kylmästi vaan odottaa lapsen syntymistä ja sitten tekee tarkat sopimukset virallisia teitä tapaamisista yms. niin kuin täälläkin ehdotettiin. Suhdetta en halua jättää, koska pitkä historia yhdessä ja tauon jälkeen meillä on tätä sotkua lukuunottamatta mennyt tosi hyvin ja ollaan oltu kuin vastarakastuneet, kun on tajuttu toisemme uudestaan.
AP