Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävällä lapsi tuloillaan toisen naisen kanssa - help!

Vierailija
17.10.2014 |

Otsikosta tuli asia tiivistetysti, mutta selitetäänpä hieman taustoja. 

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 12 v. Aloitettiin seurustelu jo 16-vuotiaina ja onnellisessa suhteessa oltiin viime kevääseen asti, kun kummallekin iski vähän kyllästyneisyys ja suhde alkoi tuntua enemmän vain kaverilliselta kuin parisuhteelta, joten päätettiin yhteistuumin pitää pientä taukoa toisistamme. Puhuimme, että tauon aikana voi tapailla muitakin ihmisiä, mutta kummatkin oltiin sitä mieltä, että tuskin ryhdytään siihen - etenkin mies oli sitä mieltä. 

Palasimme tämän kuukauden jälkeen kuitenkin takaisin yhteen, kun hoksattiin kummatkin, että kyllä me edelleen rakastuneita ollaan, arjessa vaan oli päässyt parisuhteen huolto unohtumaan. Itse tauon aikana suutelin baarissa yhden miehen kanssa, mutta en lähtenyt hänen mukaansa, koska tuntui väärältä, vaikka ns. lupa olikin. Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle. Tämä nainen, sanotaan nyt häntä vaikka Merjaksi, oli kuitenkin jatkanut viestien lähettelyä, ettei ole muita isäehdokkaita ja VAATII miestä ottamaan osaa lapsen elämään. Mies  on tilanteesta ihan hajalla, koska ei nyt haluaisi hylätäkään omaa lastaan (hänellä on itsellä ollut poissaoleva isä), mutta ajatus lapsen kasvattamisesta vieraan naisen kanssa tuntuu oudolta. Merja on yrittänyt ehdotella miehelle, että jos he lähtisivät kahville ja katsoisivat, josko heidän välilleen syntyisi jotain - siis että pariskunnaksi rupeaisivat..?! Mies on sanonut, että hänellä on naisystävä jo ennestään, eikä ole kiinnostunut Merjasta, mutta voi rahallisesti tukea Merjaa lapsen kanssa (kunhan isyys on todennettu) ja ottaa lasta luoksemme vaikka viikonloppuisin silloin tällöin, viedä harrastuksiin yms. 

Merjahan kimpaantui sitten ihan totaalisesti, että vieras nainen ei kuulema hänen lastansa ala kasvattamaan. Mies oli ihan äimän käkenä, että ei hän nyt ala parisuhteeseen vain lapsenkaan takia ja ei näe nyt muutakaan ratkaisua tilanteeseen muuta kuin sen, ettei sitten ole lapseen missään yhteyksissä. Merja jaksaa kuitenkin pommittaa viesteillä, että josko mentäisi vaan kahville ja syyttelee miestä. Siis okei, vahinko pääsi sattumaan, mutta eihän nyt kukaan järkevä naisihminen oleta yhden yön seuralaisen rupeavan hänen kanssaan parisuhteeseen lapsen takia?!

Itseänikin tämä tilanne riepoo, vaikka toisaalta sympatia on miehenikin puolella, mutta silti ajatus siitä, että vieras nainen saa hänelle lapsen. Lapsia meillä ei ole, mutta niistä on puhuttu, niin jotenkin tuntuu pahalta, että miehen esikoinen tuleekin jonkun toisen kanssa - joo lapsellista, mutta minkä minä tunteilleni mahdan! Lisäksi tämän Merjan käytös on todella häiritsevää, olen siis itse nähnyt ne viestit, mitä hän miehelleni lähettelee. Viimeisin tempaus oli ruveta uhkailemaan asianajajilla (hassua, koska mieheni on lakimiestehtävissä... hyvin siis Merja mieheni tuntee), ettei jos asiaan ala löytyä ratkaisua. Mies on kokoajan sanonut, että hän maksaa elatusmaksut, mikäli isyystesti osoittaa hänen olevan isä ja voi tavata lasta, muttei ala suhteeseen naisen kanssa - Merja ei vissiin oikeen nyt ymmärrä tätä asiaa.

Siispä, mitä te ulkopuoliset sanotte tilanteesta? Mun mielestä tämä on ihan absurdi saippuasarjojen juonta muistuttava kuvio, mutta näköjään ihan tosielämäänkin näitä tilanteita mahtuu... Itseäni repii juurikin tuo, että tämä Merja yrittää rikkoa suhdettamme (onneksi se ei mun nimeä tai mitään tiedä, muuten saisin varmaan minäkin osani), vaikkei mies nyt lähdekään tuohon mukaan ja että se miehen esikoinen ei ole minun lapseni. Toisaalta tilanne on tosi hankala miehellenikin... Apua nyt oikeasti. :( 

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se Marja sun nimesi selville saa...jos kerran olette olleet 12 vuottayhdessä miehesi kanssa.

mä en usko, että tämä sun juttusi olisi tosi. Lapsuksia tuossa kirjoituksessa. Mutta tällaistahan maailmassa toki on. Varmaan paljon.

tee nii kuin parhaaksi näet. Sä oot viisas ja miehes kai myös.

Vierailija
22/92 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut itse samankaltaisessa tilanteessa. Sittemmin erottiin jo ennen lapsen syntymää muistakin syistä. Mutta ajatus siitä, että oma mies saa esikoisen toisen naisen kanssa, oli sietämätön. Kaikki sympatiani sulle, ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se nainen on välttämättä mikään sekopää, kannattaisi kysyä asioista häneltä itseltään eikä luottaa sokeasti kaikkeen mitä mies kertoo.
Itse olen raskaana ja tätä raskautta yritettiin tosi pitkään ja mieheni tätä lasta toivoi tosi paljon. Kuitenkin kesällä hän jätti minut ilman sen isompia selityksiä ja syyllisti minua eropäätöksestään. Nyt mulle on kuitenkin selvinnyt että sillä on ollut kuvioissa toinen nainen ja varmasti jo pidempään, koska meni sen luokse heti majailemaan. Tämä nainen on sama, kenen takia epäilin miestäni jo keväällä, mutta halusin uskoa miestä kun se niin kovasti väitti ettei sitä voisi se vähempää kiinnostaa... Oon tässä vaan nyt miettinyt, että mikäköhän mahtaa olla mieheni selitys tästä raskaudesta toiselle naiselle... Että oliko tämäkin vaan vahinko.
Älkää olko niin hyväuskoisia miesten valheille. Helppoahan se on uskoa aina siitä toisesta naisesta (ex/uusi) että se on se pahis,kuin siitä omasta kullasta.
Toivottavasti tilanteenne selviää.

Vierailija
24/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että... jaksamisia. Itse en varmaan voisi elää noin pitkän suhteen jälkeen siinä tiedossa, että miehen esikoinen ei olekaan minun kanssani tehty. En osaa auttaa, ihan kamala tilanne.

Vierailija
25/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vähän kyllä haiskahtaa tuo Merjan ehkäisynkäyttö... Ettei olis kuitenkin ihan miestä ja isää lapselleen olisi ollut siellä baarissa metsästämässä. 

No minkäs teet, oli muija huijari tai ei, niin miehes on vastuunsa kannettava. 

Aika karmee tilanne kyllä sulle, että tollasen ämmän kanssa pitäis sitten yhteistyötä tulevaisuudessa rakentaa. Luultavasti lemppaisin äijän - en jaksais tollasta. Ehkä kuitenkin vois eka yrittää istua yhteiseen pöytään tän Merjan kanssa ja yrittää saada jonkun järkisopimuksen aikaan. 

Vierailija
26/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis okei, vahinko pääsi sattumaan, mutta eihän nyt kukaan järkevä naisihminen oleta yhden yön seuralaisen rupeavan hänen kanssaan parisuhteeseen lapsen takia?!"

Olisko niin että niitä ei-järkeviä naisihmisiä vaan sattuu olemaan olemassa aika paljon... 

Vierailija
27/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:43"]

Hmm, vähän kyllä haiskahtaa tuo Merjan ehkäisynkäyttö... Ettei olis kuitenkin ihan miestä ja isää lapselleen olisi ollut siellä baarissa metsästämässä. 

Aika karmee tilanne kyllä sulle, että tollasen ämmän kanssa pitäis sitten yhteistyötä tulevaisuudessa rakentaa. Luultavasti lemppaisin äijän - en jaksais tollasta. Ehkä kuitenkin vois eka yrittää istua yhteiseen pöytään tän Merjan kanssa ja yrittää saada jonkun järkisopimuksen aikaan. 

[/quote]

No sitä minäkin mietin, mutta kondomia he olivat käyttäneet myös. Tietysti päivänselvää on, että se nyt on mennyt rikki... Tuntuisi ainakin ihan uskomattomalta, että pilleritkin pettäisi vielä samassa yhtälössä. Ja kyllä minäkin olen tietoinen, että moni metsästää sitä lapsenisää yökerhoista, mutta eikö ne naiset yleensä halua nimenomaan yksin kasvattaa lapsensa... 

Ja kiitos tsempeistä kaikki!

AP

Vierailija
28/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ämmä ei välttämättä edes ole paksuna ja vaikka oliskin niin ei välttämättä miehellesi.

Toivo vaan että jos on paksuna niin menee kesken... ja pian.

Vierailija
29/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestä, sovitte lapsen äidin kanssa kuinka lapsi hoidetaan. Jos miehes on isä, hän on isä. Mutta ei hänen tarvitse naiselle miksikään ruveta. Ei tuo lopulta niin tavatonta ole, eron jälkeenkin on tilanne jossa yhteiset lapset, eikä muuta. Ja koska tutustutte lapseen jo vastasyntyneestä, susta tulee luontevasti myös hänelle vanhempi. Lapsen äiti ei voi määrätä kuinka sinä ja miehesi olette lapsen kanssa- tietysti kaikkea voi yrittää, mutta te itse päätätte omasta elämästänne ja voitte laittaa teille sopivat rajat. Aika mylläkkä, mutta lasta rakastaa ja häneen kiintyy kun häntä hoivaa. Maailma on täynnä erilaisia perhemalleja ja vanhempi-lapsi-suhteita. Lapsen äiti tekee itse omat valintansa ja on niistä vastuussa kuten tekin omistanne. Mikään ei estä teitä hankkimasta yhteisiäkin lapsia. Tuossa rakkaus punnitaan ja jos sitä riittää ja osaatte pitää yhtä, niin kyllä tuo iloksi muuttuu. Ei vieraan ihmisen oikkujen mukaan tarvitse pomppia. Ja miehellä on oikeus lapseensa ja sulla miehes puolisona on oikeus olla hänen elämässään myös.

Vierailija
30/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:53"]

Jos rakastat miestä, sovitte lapsen äidin kanssa kuinka lapsi hoidetaan. Jos miehes on isä, hän on isä. Mutta ei hänen tarvitse naiselle miksikään ruveta. Ei tuo lopulta niin tavatonta ole, eron jälkeenkin on tilanne jossa yhteiset lapset, eikä muuta. Ja koska tutustutte lapseen jo vastasyntyneestä, susta tulee luontevasti myös hänelle vanhempi. Lapsen äiti ei voi määrätä kuinka sinä ja miehesi olette lapsen kanssa- tietysti kaikkea voi yrittää, mutta te itse päätätte omasta elämästänne ja voitte laittaa teille sopivat rajat. Aika mylläkkä, mutta lasta rakastaa ja häneen kiintyy kun häntä hoivaa. Maailma on täynnä erilaisia perhemalleja ja vanhempi-lapsi-suhteita. Lapsen äiti tekee itse omat valintansa ja on niistä vastuussa kuten tekin omistanne. Mikään ei estä teitä hankkimasta yhteisiäkin lapsia. Tuossa rakkaus punnitaan ja jos sitä riittää ja osaatte pitää yhtä, niin kyllä tuo iloksi muuttuu. Ei vieraan ihmisen oikkujen mukaan tarvitse pomppia. Ja miehellä on oikeus lapseensa ja sulla miehes puolisona on oikeus olla hänen elämässään myös.

[/quote]

Alkujärkytyksen jälkeen ja omista tuntemuksista huolimatta olisin kyllä valmis "ottamaan" lapsen meille osaksi arkea, mutta ongelmahan on juuri se, ettei tämä Merja halua mun osallistuvan lapsen elämään millään tavalla, vaan nimenomaan mieheni pitäisi Merjan kanssa lyödä hynttyyt yhteen... Ja mies ehdotti päivä pari sitten, että jos kaikki kolme tavattaisiin ihan kasvotusten ja puhuttaisiin asiasta, mutta Merja ei suostu puhumaan minun kanssani asiasta, koska ei kuulema kuulu minulle kun en ole lapsen äiti tai isä. Itse olisin sentään valmis edes yrittämään asiallista tapaamista hänen kanssaan... Tilanne on oikeasti todella vaikea. :( 

AP

Vierailija
31/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei miehen nyt tarvitse edes isäksi alkaa. Maksaa ruokot ja jatkaa elämäänsä. Minä en ap.na alkaisi hoitamaan vierasta mielenterveysongelmaisen mimmin lasta, vaikka kuinka sen lapsen siemenet olisi mieheltäni saatu.

Vierailija
32/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tämä Merja hieman yksinkertaiselta ihmiseltä. Komppaan sinua täysin ap. Hirveä tilanne. Isyystesteihin. Ei kukaan voi pakottaa miestäsi olemaan Merjan kanssa mut huh huh.. Ei oikeen tiedä itsekään mitä sanoa. Paljon tsemppiä teille ja toivottavasti tämä Merja ei ole oikeasti raskaana, ja jos on niin ettei olisi miehellesi. :S

Vierailija
33/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyda miesta sopimaan ne kahvit ja sitten menette sinne yhdessa. Saat sinakin katsastettua naisen ihan elavana ja nahda hanen ilmeensa.

Vierailija
34/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]

" ...Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle..."[/quote]

Juttu on nyt näin, että sulle ei ole taidettu kertoa ihan kaikkea. Joko seksiä on harrastettu useamman kerran pidemmän ajan kuluessa eli kyseessä ei ole tosiaankaan mikään yhden yön hoito. Tai sitten ehkäisyä ei ole käytetty. Pillerit ja kumi yhdessä on kyllä melkoisen varma combo, joten toi pohjaanpalaminen nyt hieman haiskahtaa. Kannattaisko sun vielä kysellä lisää yksityiskohtia nuoreltaparilta. Omituista olisi, että nainen elättelisi sinnikkäästi toiveita perhe-elämästä, jos mies tosiaan olisi vain yhden yön muutaman tunnin satunnainen tuttavuus. Eihän hän edes tuntisi miestä! Kuinka ventovieraan kanssa voisi yhtäkkiä haluta parisuhdetta ja perhe-elämää?

Vierailija
35/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:05"]

Vaikuttaa tämä Merja hieman yksinkertaiselta ihmiseltä. Komppaan sinua täysin ap. Hirveä tilanne. Isyystesteihin. Ei kukaan voi pakottaa miestäsi olemaan Merjan kanssa mut huh huh.. Ei oikeen tiedä itsekään mitä sanoa. Paljon tsemppiä teille ja toivottavasti tämä Merja ei ole oikeasti raskaana, ja jos on niin ettei olisi miehellesi. :S

[/quote]

En jaksa uskoa, että tää Merjakaan olis ihan niin idiootti, että jaksais jankkaamalla jankata miehelleni, kun mies on Merjallekin ihan sanonut, että isyystestit on sitten ehdottomat, että jos ei lapsi olis mieheni / sitä ei ole. Tai sitten on kyse todella seonneesta naisesta...

Ja joo, ehdotin miehelleni, että sopii kahvit johonkin vilkkaaseen kahvilaan ja sitten menen minäkin mukaan ja mies piti hyvänä ideana. Vilkas kahvila siksi, että silloin ei ehkä kehtaa järjestää kamalaa showta vaikka minäkin tulen.

AP

Vierailija
36/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:43"]

[/quote]

Vähän haiskahtaa myös tuo miehen ehkäisyn käyttö. Kondomi muka.

Vierailija
37/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että yksikään nainen ajattelisi ensisijaisesti jotakin ukon saamista, kun on raskaaksi väkisin hankkiutunut. Eiköhän ensimmäinen ajatus ole se, että saa lapselle hyvän kasvuympäristön ja kunnollisia aikuisia ympärille. Miehesi elareitakin lupasi maksaa.

Vierailija
38/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]

" ...Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle..."[/quote]

Juttu on nyt näin, että sulle ei ole taidettu kertoa ihan kaikkea. Joko seksiä on harrastettu useamman kerran pidemmän ajan kuluessa eli kyseessä ei ole tosiaankaan mikään yhden yön hoito. Tai sitten ehkäisyä ei ole käytetty. Pillerit ja kumi yhdessä on kyllä melkoisen varma combo, joten toi pohjaanpalaminen nyt hieman haiskahtaa. Kannattaisko sun vielä kysellä lisää yksityiskohtia nuoreltaparilta. Omituista olisi, että nainen elättelisi sinnikkäästi toiveita perhe-elämästä, jos mies tosiaan olisi vain yhden yön muutaman tunnin satunnainen tuttavuus. Eihän hän edes tuntisi miestä! Kuinka ventovieraan kanssa voisi yhtäkkiä haluta parisuhdetta ja perhe-elämää?

[/quote]

Sehän tässä onkin se oudoin juttu. Ja ei miehen tarttis salailla multa, vaikka ois useampaankin kertaan tavannut, mutta ihan itse olen nähnyt viesteistä tän naisen kanssa, kun mies on laittanut jotain "..eihän me edes tunneta, yksi ilta vietettiin yhdessä" ja nainen on vastannut jotakin, että mitä siitä, heillä voisi silti synkata. FB:stä oli siis löytänyt etsimällä paikkakunnan saman nimisiä. 

Ja uskon miehen kyllä käyttäneen kondomia, ei tässä tilanteessa nimittäin olisi enää mitään mieltä kieltääkään, jos ei olisi käyttänyt...

AP

Vierailija
39/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskaus teille todistettu? Tiedän sellaisia sekopäitä jotka yrittävät miestä nallittaa valehtelemalla raskaudesta. Ehdottaisin että mies tapaisi tämän naisen ja saisitte varmuuden sille puhuuko se ämmä edes totta. Minä olen sormet ristissä täällä sen puolesta että tilanne raukeaisi sillä että koko juttu on valhe. Tsemppiä!

Vierailija
40/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tiiä pystyisinkö jatkamaan tossa enää. Et heti kun menitte tauolle niin piti saada naista, ei väliä että ketä. Hyi saatana. Ja nyt oot viel ton miehen kanssa kun pani paksuksi tuon naisen. Eikö sulla tuu mieleen kun te kaks panette et miten se pani toista naista heti kun oli pari viikkoa teillä taukoa? t. yksi myös miehen pettämisen takia eronnut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän