Miesystävällä lapsi tuloillaan toisen naisen kanssa - help!
Otsikosta tuli asia tiivistetysti, mutta selitetäänpä hieman taustoja.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 12 v. Aloitettiin seurustelu jo 16-vuotiaina ja onnellisessa suhteessa oltiin viime kevääseen asti, kun kummallekin iski vähän kyllästyneisyys ja suhde alkoi tuntua enemmän vain kaverilliselta kuin parisuhteelta, joten päätettiin yhteistuumin pitää pientä taukoa toisistamme. Puhuimme, että tauon aikana voi tapailla muitakin ihmisiä, mutta kummatkin oltiin sitä mieltä, että tuskin ryhdytään siihen - etenkin mies oli sitä mieltä.
Palasimme tämän kuukauden jälkeen kuitenkin takaisin yhteen, kun hoksattiin kummatkin, että kyllä me edelleen rakastuneita ollaan, arjessa vaan oli päässyt parisuhteen huolto unohtumaan. Itse tauon aikana suutelin baarissa yhden miehen kanssa, mutta en lähtenyt hänen mukaansa, koska tuntui väärältä, vaikka ns. lupa olikin. Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok.
Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle. Tämä nainen, sanotaan nyt häntä vaikka Merjaksi, oli kuitenkin jatkanut viestien lähettelyä, ettei ole muita isäehdokkaita ja VAATII miestä ottamaan osaa lapsen elämään. Mies on tilanteesta ihan hajalla, koska ei nyt haluaisi hylätäkään omaa lastaan (hänellä on itsellä ollut poissaoleva isä), mutta ajatus lapsen kasvattamisesta vieraan naisen kanssa tuntuu oudolta. Merja on yrittänyt ehdotella miehelle, että jos he lähtisivät kahville ja katsoisivat, josko heidän välilleen syntyisi jotain - siis että pariskunnaksi rupeaisivat..?! Mies on sanonut, että hänellä on naisystävä jo ennestään, eikä ole kiinnostunut Merjasta, mutta voi rahallisesti tukea Merjaa lapsen kanssa (kunhan isyys on todennettu) ja ottaa lasta luoksemme vaikka viikonloppuisin silloin tällöin, viedä harrastuksiin yms.
Merjahan kimpaantui sitten ihan totaalisesti, että vieras nainen ei kuulema hänen lastansa ala kasvattamaan. Mies oli ihan äimän käkenä, että ei hän nyt ala parisuhteeseen vain lapsenkaan takia ja ei näe nyt muutakaan ratkaisua tilanteeseen muuta kuin sen, ettei sitten ole lapseen missään yhteyksissä. Merja jaksaa kuitenkin pommittaa viesteillä, että josko mentäisi vaan kahville ja syyttelee miestä. Siis okei, vahinko pääsi sattumaan, mutta eihän nyt kukaan järkevä naisihminen oleta yhden yön seuralaisen rupeavan hänen kanssaan parisuhteeseen lapsen takia?!
Itseänikin tämä tilanne riepoo, vaikka toisaalta sympatia on miehenikin puolella, mutta silti ajatus siitä, että vieras nainen saa hänelle lapsen. Lapsia meillä ei ole, mutta niistä on puhuttu, niin jotenkin tuntuu pahalta, että miehen esikoinen tuleekin jonkun toisen kanssa - joo lapsellista, mutta minkä minä tunteilleni mahdan! Lisäksi tämän Merjan käytös on todella häiritsevää, olen siis itse nähnyt ne viestit, mitä hän miehelleni lähettelee. Viimeisin tempaus oli ruveta uhkailemaan asianajajilla (hassua, koska mieheni on lakimiestehtävissä... hyvin siis Merja mieheni tuntee), ettei jos asiaan ala löytyä ratkaisua. Mies on kokoajan sanonut, että hän maksaa elatusmaksut, mikäli isyystesti osoittaa hänen olevan isä ja voi tavata lasta, muttei ala suhteeseen naisen kanssa - Merja ei vissiin oikeen nyt ymmärrä tätä asiaa.
Siispä, mitä te ulkopuoliset sanotte tilanteesta? Mun mielestä tämä on ihan absurdi saippuasarjojen juonta muistuttava kuvio, mutta näköjään ihan tosielämäänkin näitä tilanteita mahtuu... Itseäni repii juurikin tuo, että tämä Merja yrittää rikkoa suhdettamme (onneksi se ei mun nimeä tai mitään tiedä, muuten saisin varmaan minäkin osani), vaikkei mies nyt lähdekään tuohon mukaan ja että se miehen esikoinen ei ole minun lapseni. Toisaalta tilanne on tosi hankala miehellenikin... Apua nyt oikeasti. :(
Kommentit (92)
No kannattaa ne isyystestit odotella. Tuttavan piti olla ainoa ehdokas, mutta testien tulos = ei ole. Kuulemma oli se oikea isä löytynyt, eli testit eivät näyttäneet väärin.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:46"]
Mies sopi kahvit huomiselle, Merja ei tiedä että minäkin tulen. Voin sitten vähän päivitellä tilannetta... Ja kun joku tuohon kondomin käyttöön puuttui vielä, niin kysyin mieheltä taas, onko varma ehkäisystä ja nyt sieltä tulikin, että ei ole ihan satavarma muistiko kumin..! Tästä mä suutuin kyllä totisesti, ei nyt helvetti jos se on luottanut jonkun tuntemattoman ja tässä tapauksessa myös vähän mt-ongelmaisen naisen sanaan pillereiden syönnistä. Nyt ymmärrys alkoi loppua multa tähän tilanteeseen, kun ihan tiedostettu riski. Mutta oli kuulema niin paljon juonut, ettei voi olla ihan varma... Just, kiva. Noh, Merja tavataan huomenna ja sitten selviää onko siellä oikeasti raskausmaha (tässä vaiheessa pitäisi jo näkyä) vai ei. Kiitokset asiallisesti vastanneille. AP
[/quote]
Mitä muuta mies on valehdellut...
Miten tarina etenee? Itse olen (ilmeisesti) samanikäinen lähes yhtä pitkässä, juuri avoimeksi muutetussa suhteessa, ja tämä olisi kieltämättä pahin kauhuskenaarioni.
Ymmärrän. Olen itse ollut vaimo 8 v ja meillä on poikka. Olemme asunneet aina yhdessä. Ja sitten - surprise, surprise!: hänelle ja 41v. yh- kahden lasten äidille syntyi tyttö... Olemme nyt eroamassa. Kävimme tänään lastenvalvojalla allekirjoittamassa sopimuksen. Oli huono juttu: he kaksi (mies ja LV) kertoivät että kaikilla lapsilla on samat oikeudet, etc... Ja ämmä sai enemmän elatusapua (!) Tosi surullista :(
Pakko kehua miten hyvin suhtaudutkaan asiaan!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]
" ...Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok.
Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle..."[/quote]
Juttu on nyt näin, että sulle ei ole taidettu kertoa ihan kaikkea. Joko seksiä on harrastettu useamman kerran pidemmän ajan kuluessa eli kyseessä ei ole tosiaankaan mikään yhden yön hoito.
[/quote]
Tätä minäkin ajattelin.