Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävällä lapsi tuloillaan toisen naisen kanssa - help!

Vierailija
17.10.2014 |

Otsikosta tuli asia tiivistetysti, mutta selitetäänpä hieman taustoja. 

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 12 v. Aloitettiin seurustelu jo 16-vuotiaina ja onnellisessa suhteessa oltiin viime kevääseen asti, kun kummallekin iski vähän kyllästyneisyys ja suhde alkoi tuntua enemmän vain kaverilliselta kuin parisuhteelta, joten päätettiin yhteistuumin pitää pientä taukoa toisistamme. Puhuimme, että tauon aikana voi tapailla muitakin ihmisiä, mutta kummatkin oltiin sitä mieltä, että tuskin ryhdytään siihen - etenkin mies oli sitä mieltä. 

Palasimme tämän kuukauden jälkeen kuitenkin takaisin yhteen, kun hoksattiin kummatkin, että kyllä me edelleen rakastuneita ollaan, arjessa vaan oli päässyt parisuhteen huolto unohtumaan. Itse tauon aikana suutelin baarissa yhden miehen kanssa, mutta en lähtenyt hänen mukaansa, koska tuntui väärältä, vaikka ns. lupa olikin. Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle. Tämä nainen, sanotaan nyt häntä vaikka Merjaksi, oli kuitenkin jatkanut viestien lähettelyä, ettei ole muita isäehdokkaita ja VAATII miestä ottamaan osaa lapsen elämään. Mies  on tilanteesta ihan hajalla, koska ei nyt haluaisi hylätäkään omaa lastaan (hänellä on itsellä ollut poissaoleva isä), mutta ajatus lapsen kasvattamisesta vieraan naisen kanssa tuntuu oudolta. Merja on yrittänyt ehdotella miehelle, että jos he lähtisivät kahville ja katsoisivat, josko heidän välilleen syntyisi jotain - siis että pariskunnaksi rupeaisivat..?! Mies on sanonut, että hänellä on naisystävä jo ennestään, eikä ole kiinnostunut Merjasta, mutta voi rahallisesti tukea Merjaa lapsen kanssa (kunhan isyys on todennettu) ja ottaa lasta luoksemme vaikka viikonloppuisin silloin tällöin, viedä harrastuksiin yms. 

Merjahan kimpaantui sitten ihan totaalisesti, että vieras nainen ei kuulema hänen lastansa ala kasvattamaan. Mies oli ihan äimän käkenä, että ei hän nyt ala parisuhteeseen vain lapsenkaan takia ja ei näe nyt muutakaan ratkaisua tilanteeseen muuta kuin sen, ettei sitten ole lapseen missään yhteyksissä. Merja jaksaa kuitenkin pommittaa viesteillä, että josko mentäisi vaan kahville ja syyttelee miestä. Siis okei, vahinko pääsi sattumaan, mutta eihän nyt kukaan järkevä naisihminen oleta yhden yön seuralaisen rupeavan hänen kanssaan parisuhteeseen lapsen takia?!

Itseänikin tämä tilanne riepoo, vaikka toisaalta sympatia on miehenikin puolella, mutta silti ajatus siitä, että vieras nainen saa hänelle lapsen. Lapsia meillä ei ole, mutta niistä on puhuttu, niin jotenkin tuntuu pahalta, että miehen esikoinen tuleekin jonkun toisen kanssa - joo lapsellista, mutta minkä minä tunteilleni mahdan! Lisäksi tämän Merjan käytös on todella häiritsevää, olen siis itse nähnyt ne viestit, mitä hän miehelleni lähettelee. Viimeisin tempaus oli ruveta uhkailemaan asianajajilla (hassua, koska mieheni on lakimiestehtävissä... hyvin siis Merja mieheni tuntee), ettei jos asiaan ala löytyä ratkaisua. Mies on kokoajan sanonut, että hän maksaa elatusmaksut, mikäli isyystesti osoittaa hänen olevan isä ja voi tavata lasta, muttei ala suhteeseen naisen kanssa - Merja ei vissiin oikeen nyt ymmärrä tätä asiaa.

Siispä, mitä te ulkopuoliset sanotte tilanteesta? Mun mielestä tämä on ihan absurdi saippuasarjojen juonta muistuttava kuvio, mutta näköjään ihan tosielämäänkin näitä tilanteita mahtuu... Itseäni repii juurikin tuo, että tämä Merja yrittää rikkoa suhdettamme (onneksi se ei mun nimeä tai mitään tiedä, muuten saisin varmaan minäkin osani), vaikkei mies nyt lähdekään tuohon mukaan ja että se miehen esikoinen ei ole minun lapseni. Toisaalta tilanne on tosi hankala miehellenikin... Apua nyt oikeasti. :( 

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti ehdottomasti. Voisiko olla, että kondomi on toiminut (kyllä kait sen huomaa jos on rikki?), mutta jos tämä Merja on kaivanut sen roskiksesta ja survonut sisällön sisäänsä... Näitä tapauksia on eikä ole vissiin harvinaistakaan :( Siis naisia, jotka bongaavat yhdenyön panokseen ovulaation aikana jonkun hyvin toimeentulevan miehen ja sitten alkaakin peräänsoittelu rahan toivossa ennemmin tai myöhemmin. Toki Merjalla voi hyvinkin olla useampi isäehdokas. Tiedän varmuudella yhden tällaisen tapauksen, jossa mies sai tietää muutaman vuoden takaisen panonsa synnyttäneen hänelle lapsen (isäehdokkaita oli kait 6?!). Se pano tuli kalliiksi, mutta ehkäisynä oli luotto naisen sanaan pillereiden käytöstä.

Pidetään sormia ristissä ja toivotaan, ettei se ole sinun miehesi tämän Merjan lapsen isä! Voimia.

Vierailija
42/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi ilmoittaa selkeästi vaihtoehdot Merjalle. 1. Tapaatte kolmestaan ja juttelette käytännön asioista tai 2. Merja voi ilmoittaa jos on jotain ilmoitettavaa mutta miehesi ei aio olla häneen yhteydessä ennen vauvan syntymää. Jos isyystesti osoittaa hänet isäksi tehdään lastenvalvojalla sopimukset elareista ja tapaamisista. Ja mies voi ilmoittaa että haluaa olla osa lapsensa elämää mutta hän ei ole kiinnostunut Merjasta.

Jatkuva asiallinen ja samana pysyvä vastaus (jos tavataan niin kolmestaan) vähentänee jankkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]

" ...Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle..."[/quote]

Juttu on nyt näin, että sulle ei ole taidettu kertoa ihan kaikkea. Joko seksiä on harrastettu useamman kerran pidemmän ajan kuluessa eli kyseessä ei ole tosiaankaan mikään yhden yön hoito. Tai sitten ehkäisyä ei ole käytetty. Pillerit ja kumi yhdessä on kyllä melkoisen varma combo, joten toi pohjaanpalaminen nyt hieman haiskahtaa. Kannattaisko sun vielä kysellä lisää yksityiskohtia nuoreltaparilta. Omituista olisi, että nainen elättelisi sinnikkäästi toiveita perhe-elämästä, jos mies tosiaan olisi vain yhden yön muutaman tunnin satunnainen tuttavuus. Eihän hän edes tuntisi miestä! Kuinka ventovieraan kanssa voisi yhtäkkiä haluta parisuhdetta ja perhe-elämää?

[/quote]

Sehän tässä onkin se oudoin juttu. Ja ei miehen tarttis salailla multa, vaikka ois useampaankin kertaan tavannut, mutta ihan itse olen nähnyt viesteistä tän naisen kanssa, kun mies on laittanut jotain "..eihän me edes tunneta, yksi ilta vietettiin yhdessä" ja nainen on vastannut jotakin, että mitä siitä, heillä voisi silti synkata. FB:stä oli siis löytänyt etsimällä paikkakunnan saman nimisiä. 

Ja uskon miehen kyllä käyttäneen kondomia, ei tässä tilanteessa nimittäin olisi enää mitään mieltä kieltääkään, jos ei olisi käyttänyt...

AP

[/quote]

ahaa... nyt mä tajusin että tää olikin provo

Vierailija
45/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, mutta myös tätä Merjaa. Jos lapsi on miehesi, niin silloin hänen on otettava vastuuta tilanteesta. Mitään väärää tässä ei ole tapahtunut koska, et ollut miehesi kanssa yhdessä silloin. Hankala tilanne siis. Toivottavasti saavat sovittua lapsen asioista. Tsemppiä!

Vierailija
46/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko varmoja että tämä Merja on oikeasti raskaana? Mies mukaan lääkärikäynnille, jos ei suostu niin aika epäilyttävää. Jos tilanne olisi niin, että mieheni olisi tulossa isäksi jonkun muun kanssa, loppuisi meidän suhde siihen paikkaan.

Vierailija
47/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ihan järkyttävä tilanne, kaikki sympatiat sinulle ja miehellesi ap! :(

Kyllä maailmasta löytyy ihan kaikenlaista sakkia ja valitettavasti jotkut heistä saattavat joutua omallekin kohdalle. Olen aika sanaton tällä hetkellä, aloitusviesti sai minulle huonon olon :( Mutta olen samaa mieltä kaikkien edellisten vastaajien kanssa: isyystesti on ehdoton! Itse en todellakaan kestäisi tuollaisessa tilanteessa ja hädin tuskin pystyisin olemaan miehenkään kanssa enää. Tsemppiä teille molemmille, uskon, että kaikki tulee kääntymään parhain päin! 

Vierailija
48/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Vasta tapailtiin miehen kanssa, kun kostean baarireissun jälkeen tuikkas jonkun mimmin tiineeksi. 10Kk ja tuli viestillä tilinumero ja ilmoitus että elarit pitää hoitaa. Saatiin isyystesti ja positiivinenhan se oli. Pienenä vinkkinä että kannattaa kaikki hoitaa virallista tietä niin ei tule sanomista. Nainen ei halua mieheni tapaavan poikaansa. On nykyisin naimisissa. Hassuinta oli itse olla raskaana silloin kun asia tuli ilmi. Sisaruksilla siis reilu vuosi ikäeroa..

Vierailija
49/92 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 08:28"]

En usko että se nainen on välttämättä mikään sekopää, kannattaisi kysyä asioista häneltä itseltään eikä luottaa sokeasti kaikkeen mitä mies kertoo. Itse olen raskaana ja tätä raskautta yritettiin tosi pitkään ja mieheni tätä lasta toivoi tosi paljon. Kuitenkin kesällä hän jätti minut ilman sen isompia selityksiä ja syyllisti minua eropäätöksestään. Nyt mulle on kuitenkin selvinnyt että sillä on ollut kuvioissa toinen nainen ja varmasti jo pidempään, koska meni sen luokse heti majailemaan. Tämä nainen on sama, kenen takia epäilin miestäni jo keväällä, mutta halusin uskoa miestä kun se niin kovasti väitti ettei sitä voisi se vähempää kiinnostaa... Oon tässä vaan nyt miettinyt, että mikäköhän mahtaa olla mieheni selitys tästä raskaudesta toiselle naiselle... Että oliko tämäkin vaan vahinko. Älkää olko niin hyväuskoisia miesten valheille. Helppoahan se on uskoa aina siitä toisesta naisesta (ex/uusi) että se on se pahis,kuin siitä omasta kullasta. Toivottavasti tilanteenne selviää.

[/quote]

No tää Merja nyt oli yhden yön pano. Siinä ei ole kuin joku vauvakuumeestä kärsivä ikisinkku vain keksinyt, miten saa miehen sidottua itseensä

Vierailija
50/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]

" ...Mies oli kuitenkin pokannut jonkun naikkosen ja päätynyt harrastamaan seksiä tämän naisen kanssa. Mies kertoi mulle ja sanoi, että aamulla oli kaduttanut ihan kauheasti ja tajunnut, ettei hän tällaista enää tahdo. Asia oli mulle edelleen ok. 

Nyt, kuukausia myöhemmin tämä nainen on onkinut miehen yhteistiedot jostakin ja lähetellyt viestiä, että hän on nyt RASKAANA. Mies säikähti ihan hirveästi, olivat käyttäneet kondomia ja nainen oli sanonut syövänsä vielä pillereitä siihen päälle..."[/quote]

Juttu on nyt näin, että sulle ei ole taidettu kertoa ihan kaikkea. Joko seksiä on harrastettu useamman kerran pidemmän ajan kuluessa eli kyseessä ei ole tosiaankaan mikään yhden yön hoito. Tai sitten ehkäisyä ei ole käytetty. Pillerit ja kumi yhdessä on kyllä melkoisen varma combo, joten toi pohjaanpalaminen nyt hieman haiskahtaa. Kannattaisko sun vielä kysellä lisää yksityiskohtia nuoreltaparilta. Omituista olisi, että nainen elättelisi sinnikkäästi toiveita perhe-elämästä, jos mies tosiaan olisi vain yhden yön muutaman tunnin satunnainen tuttavuus. Eihän hän edes tuntisi miestä! Kuinka ventovieraan kanssa voisi yhtäkkiä haluta parisuhdetta ja perhe-elämää?

[/quote]

Sehän tässä onkin se oudoin juttu. Ja ei miehen tarttis salailla multa, vaikka ois useampaankin kertaan tavannut, mutta ihan itse olen nähnyt viesteistä tän naisen kanssa, kun mies on laittanut jotain "..eihän me edes tunneta, yksi ilta vietettiin yhdessä" ja nainen on vastannut jotakin, että mitä siitä, heillä voisi silti synkata. FB:stä oli siis löytänyt etsimällä paikkakunnan saman nimisiä. 

Ja uskon miehen kyllä käyttäneen kondomia, ei tässä tilanteessa nimittäin olisi enää mitään mieltä kieltääkään, jos ei olisi käyttänyt...

AP

[/quote]

ahaa... nyt mä tajusin että tää olikin provo

[/quote]

Sä mitää tajunnu.

Vierailija
51/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että keskustelu tuollaisen hiukan yksinkertaiselta vaikuttavan naisen kanssa auttaisi mitään. Helpointa ehkä olisi, jos mies laittaisi viestin, että ilmoittaa sitten kun lapsi on syntynyt ja tehdään isyystesti. Kun isyys on varmistettu, sovitaan aika lastenvalvojalle jossa sitten elatusmaksut ja tapaamiset kuntoon. Jos nainen ei ole useista viesteistä huolimatta tajunnut, että mies ei halua suhdetta, ei hän sitä varmaan uudella tapaamisellakaan tule tajuamaan.

Ja mies sukupuolitautitesteihin välittömästi!

Vierailija
52/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin miehelle selväksi, että jos haluaa olla isänä tälle lapselle (sen jälkeen kun testillä on todistettu isyys), saa etsiä uuden tyttöystävän. Elatusmaksut toki joutuisi maksamaan, mutta saisi tehdä valinnan, että lapsi tai minä

Vierailija
53/92 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi jollain ollut tylsä perjantai-ilta... Juonikuvio kaipaa vielä kehittelyä. Ei jatkoon.

Vierailija
54/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasta löytyy paljon kajahtaneita naisia ja miehesi on tainnut tavata yhden heistä. Kannattaa selvittää onko nainen a)oikeasti raskaana ja jos on niin b)isyystestillä varmistus, että onko kyseessä miehesi lapsi. Toivotaan että ei!

Vierailija
55/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:53"]

Jos rakastat miestä, sovitte lapsen äidin kanssa kuinka lapsi hoidetaan. Jos miehes on isä, hän on isä. Mutta ei hänen tarvitse naiselle miksikään ruveta. Ei tuo lopulta niin tavatonta ole, eron jälkeenkin on tilanne jossa yhteiset lapset, eikä muuta. Ja koska tutustutte lapseen jo vastasyntyneestä, susta tulee luontevasti myös hänelle vanhempi. Lapsen äiti ei voi määrätä kuinka sinä ja miehesi olette lapsen kanssa- tietysti kaikkea voi yrittää, mutta te itse päätätte omasta elämästänne ja voitte laittaa teille sopivat rajat. Aika mylläkkä, mutta lasta rakastaa ja häneen kiintyy kun häntä hoivaa. Maailma on täynnä erilaisia perhemalleja ja vanhempi-lapsi-suhteita. Lapsen äiti tekee itse omat valintansa ja on niistä vastuussa kuten tekin omistanne. Mikään ei estä teitä hankkimasta yhteisiäkin lapsia. Tuossa rakkaus punnitaan ja jos sitä riittää ja osaatte pitää yhtä, niin kyllä tuo iloksi muuttuu. Ei vieraan ihmisen oikkujen mukaan tarvitse pomppia. Ja miehellä on oikeus lapseensa ja sulla miehes puolisona on oikeus olla hänen elämässään myös.

[/quote]

Alkujärkytyksen jälkeen ja omista tuntemuksista huolimatta olisin kyllä valmis "ottamaan" lapsen meille osaksi arkea, mutta ongelmahan on juuri se, ettei tämä Merja halua mun osallistuvan lapsen elämään millään tavalla, vaan nimenomaan mieheni pitäisi Merjan kanssa lyödä hynttyyt yhteen... Ja mies ehdotti päivä pari sitten, että jos kaikki kolme tavattaisiin ihan kasvotusten ja puhuttaisiin asiasta, mutta Merja ei suostu puhumaan minun kanssani asiasta, koska ei kuulema kuulu minulle kun en ole lapsen äiti tai isä. Itse olisin sentään valmis edes yrittämään asiallista tapaamista hänen kanssaan... Tilanne on oikeasti todella vaikea. :( 

AP

[/quote]

Merjalla on selvästi isoja henkisiä ongelmia, eikä esim. lapsen paras ole ollenkaan etusijalla. Mutta niinkuin sanoin, te teette teidän tavallanne ja laitatte rajat. Ei tämä "Merja" pysty teitä määränsä enempää pompottelemaan. Eikä hän voi määrätä ettetkö sinä sais olla miehesi lapsen kanssa tekemisissä, täysin naurettavaa. Pysykää lujina ja sopikaa yhteiset sävelet. Keskustelkaa miehen kanssa mitä haluatte ja siitä kuinka tuollainen kiristys voisi vahingoittaa suhdettanne. Onhan tuo ihminen todella törkeä tyyppi. Asia kuuluu sulle miehesi kautta ja jos tämä Merja yhtään älyäisi sitä lastaan ajatella, hän ymmärtäisi että asiat kannattaa hoitaa fiksusti kaikkien lapsen lähellä olevien aikuisten kesken. Ei tuo taida tosiaan helppoa olla, eikä tuo "Merja" taida ihan fiksuimmasta päästä ihmisiä olla. Mut pysykää tiukkana, muuten tuollainen vallanhaluinen ja manipuloiva nainen rikkoo teidän välinne.

Vierailija
56/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:56"]

Minä tekisin miehelle selväksi, että jos haluaa olla isänä tälle lapselle (sen jälkeen kun testillä on todistettu isyys), saa etsiä uuden tyttöystävän. Elatusmaksut toki joutuisi maksamaan, mutta saisi tehdä valinnan, että lapsi tai minä

[/quote]

Ja minä taas en katsoisi sekuntiakaan miestä, joka hylkää lapsensa. Lapsihan ei tähän ole mitenkään syyllinen. 

Vierailija
57/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheihmisenä kommentoin, vain ketjun ekan sivun lukeneena.

Aloitatte siitä että varmistuu että tämä Merja edes on raskaana. Sitten pitää selvittää että onko lapsi miehesi lainkaan. Jos lapsi on miehesi, homma menee näin:

Lapsella on kaksi kotia. Äitinsä luona on äidinluonasäännöt, ollaan tekemisissä niiden ihmisten kanssa joita äiti lapsen elämään päästää. Lapsi hoidetaan sillä tavalla kuin äiti parhaaksi katsoo. Äidin vastuuaikana isällä ei ole sananvaltaa siihen saako lapsella olla isäpuolia tai kuka lasta saa hoitaa.

Isän luona on isänluonasäännöt. Siellä vastaa samaan tapaan isä. Isä päättää, kuuluuko isäaikana lapsen elämään äitipuoli ja jos lapsen äiti sieltä omasta kodistaan aukoo päätä ja vikisee, niin vikiskööt. Ei ole äitipuoli velvollinen kuuntelemaan vikinöitä. Isä voi joutua kuuntelemaan valituksia, mutta isän homma onkin sanoa napakasti että hän päättää ja hänen päätöksensä on että tämä äitipuoli on erittäin tervetullut lapsen elämään silloin kun on isäaika.

Vierailija
58/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole miehesi lapsi! Se huora. Ja sinä käy testeissä.

Vierailija
59/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
60/92 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kondomia käyttäneet, niin veikkaan että on naisen harhautusyritys.

jos oikeasti käyttivÄt kondomia? Oikeasti käyttivät.

sittenhän se on isyystestiopissa kuitenkin, että varmistaa.

Ikävä juttu.

miksi mies panikoi, jos on käyttänyt kondomia?

mutta vapaus oli molemmilla teillä tapailla muita. Siinä sänkyynmenossa ei ollut mitään väärää. Se selkiytyi vain miehesi tunteet. Ehkä paniikki on turha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi