Kuinka nopeasti raskausarvet tulevat?
Mietityttää, koska olen nyt raskauden aikana lihonut ja kerännyt nestettä kauheasti ja vielä ei ole arpia, mutta pelkään, että loppua kohden tulee kunnon arvet. Tuleeko ne pikkuhiljaa vai yhtäkkiä vain huomaat niiden tulleen? Sattuuko niiden tuleminen? En varmaan voi mitenkään estää niitä tulemasta, mutta jos jollakin on takuuvarma vinkki, niin mielelläni otan vastaan.
Kommentit (17)
Kaverilleni ei ollut tullut yhtäkään raskausarpea ennen kuin aivan lopussa kun vauva laskeutui, koko alavatsan valtasi arvet. Itselleni ei tullut yhtään.
Tuon kaverin kanssa oltiin ihan samankokoisia (165/50), minun vauvani 3,2 kg ja hänen vauvansa 4,5 kg, tiedä sitten vaikuttiko se jotain muun ohella.
No kuopus täytti just 7v, vielä ei oo näkynyt... Ihan on kuule ihosta kiinni tuleeko raskausarpia. Mä en saa esim. mustelmia mitenkään helposti, eikö ne oo vähän sama asia? Tosin en ole lihonut raskaana ollesssani koskaan yli 12kg:a, joten saattaahan sekin olla syynä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:18"]No kuopus täytti just 7v, vielä ei oo näkynyt... Ihan on kuule ihosta kiinni tuleeko raskausarpia. Mä en saa esim. mustelmia mitenkään helposti, eikö ne oo vähän sama asia? Tosin en ole lihonut raskaana ollesssani koskaan yli 12kg:a, joten saattaahan sekin olla syynä.
[/quote]
Mulle taas tulee mustelmia ihan älyttömän helposti. Vähän kun johonkin kumauttaa niin varmasti tulee mustelma, miehen ei tarvitse kuin vähän innokkaammin pussata kaulaa niin johan on fritsu (jep, hyi). Mutta niitä raskausarpia ei tullut yhtäkään.
T. 3
Mustelma on verenpurkauma ja arpi on revennyttä ihokudosta. Haloo aikuiset.
Arpien tulo riippuu täysin ihotyypistä, mulle tuli ensimmäiset alle 20 viikolla ja sen jälkee tullut muutama lisää. Rasvauksesta huolimatta. Tuli myös jo teininä kasvaessa.
Koskahan ihmiset oppisi tämän?
Niin, raskausarpia tulee jos on tullakseen. Monillehan tulee niitä kasvuiässä rintoihin ja reisiin, polvitaipeisiin jne. ihan painosta riippumatta, ja joskus tuntuu ettei sen kasvuvauhdinkaan tarvitse olla kummoinen, kun iho ei vaan ehdi sopeutua.
Minulle tulivat raskausarvet ns. yhdessä yössä. Vauva myllesri ja pingotti sitä vatsaa koko yön, ja kääntyi siis siinä samalla pysyvästi pää alaspäin. Saattoihan niitä arpia olla ollut aiemminkin, mut huomasin ne vasta tämän jälkeen. Se oli siis tosi tuskainen ja kipeä yö, tuntui että oikeasti halkean eikä iho kestä enempää.
Tuli raskauden loppuvaiheessa aika yllättäen. Eräänä päivänä vaan huomasi, että arpia on tullut ja siitä päivästä eteenpäin ne vaan paheni. Ihotyypistä on kiinni, ei liity mustelmat tai rasvailut niiden tuloon.
Mulle raskausarvet tuli viisi päivää ennen synnytystä. Että kun ois ollut pikkuisen hätäisempi vauva niin ois jäänyt tulematta :D
Mulla molemmissa raskauksissa vasta viimeisillä viikoilla tuli arvet.. Kuopus syntyi rv41+3 ja se viimeinen viikko.. tuntui että halkean! Ja maha on sen näköinen.. :( napaan asti täynnä arpia, kyljet arpiset ja menivät perkule vielä takapuoleen ja alaselkäänkin osittain!! -.-
Mullekin tuli ihan viimeisillä viikoilla. Ehdin jo ajatella, että kappas, ei tullutkaan raskausarpia, ja sittenhän niitä alkoikin ilmestyä. Sama toisessa raskaudessa, että ihan viimeisillä viikoilla vasta ne vanhat raskausarvet alkoi "jatkua", ei siis tavallaan tullut uusia, vaan ne vanhat repesi paljon pidemmiksi. Jee.
Niin ja eka lapsi syntyi viikolla 41+5 ja toinen viikolla 42. Jos oisivat syntyneet vaikka viikolla 39+jotain, niin mulla ei olis raskausarpia - kai.
Tulivat yhdessä yössä 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Muutenkin on sellainen ihotyyppi, että joka naarmusta jää arpi joka helottaa punaisena vuosia...
Tuli ihan loppumeterillä kanssa esikoisen kanssa, luulin jo että välttyisin arvilta. Sitten ilmestyi sellainen spiraali navan ympärille ja myöhemmin huomasin raskausarpia myös sisäreisissä O_o Nyt tokaa odotellessa tullut paljon aikaisemmin lisää raskausarpia, juuri huomasin sellaisen pitkän, viivamaisen arven navan lähellä joka näyttää siltä kuin kirjaimellisesti halkeaisin. Mutta on tämä toinen tuntunut muutenkin enemmän ja ihoa kiristänyt rasvauksesta huolimatta.
Ja ei todellakaan tule mustelmia helposti, mutta arpia sitäkin helpommin.
Ekasta tuli kaksi päivää ennen synnytystä. Tokasta alkoi näkyä puolivälin tienoilla. Ovat kyllä haalenneet ajan saatossa, mutta onhan tuo navan seutu kuin rusinaa.
Ihan viimeisillä viikoilla tuli muutama pieni arpi. Jos olisi syntynyt laskettuna aikana niin ehkä ei olisi yhtään. Tyttöni syntyi rv 42+1.
Rv 30 tienoilla alkoi tulla hiljalleen arpia. Ei niiden tulo sattunut, mutta ihoa kutitti rasvaamisesta huolimatta. Aivan lopussa arpia tuli todella nopeasti. Riitti, että esim. vyötärönauha painoi ihoa. Ensin meni punaiseksi, kohta oli fritsun näköinen jälki ja illalla pystyi erottamaan jo arven.
Minulle ei tullut painoa kuin 9 kg raskauden aikana, mutta pepussa, reisissä, rinnoissa ja lantiolla raskausarvet, tulivat n. viikon 18 paikkeilla. Mahaan itsessään ei tullut :) En huomannut arpien tulemista muualta kuin peilistä, eivät sattuneet tai kutisseet.
En tiedä, mulle ei tullut yhtään. Rasvailin mahaa sillon tällön, kun muistin. Kai ne geenit vaikuttaa.