Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijoiden käsketään mennä töihin

Vierailija
17.10.2014 |

Ne työt vaan ei riitä kaikille. Karu totuus.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:25"] [quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:08"]Kyllä työtä löytyy suuremmilta paikkakunnilta, jos on oikeasti valmis nöyrtymään ja tekemään vaikkapa just niitä siivousduuneja ja muita. [/quote] no ei niitä siivoushommiakaan riitä kaikille. [/quote]   Isoilla paikkakunnilla on huutava pula osa-aikaisista siivoojista.. [/quote] Kaikki ei ole niillä isoilla paikkakunnilla... [/quote]   Kyllä sitä nyt takerrutaan yhteen sanaan. Ihmiset ovat kautta aikojen muuttaneet niille isommille paikkakunnille opintojen työn takia ja siks toisekseen eiköhän sitä siivousduunia löydy melkein kaikkialta, jos asenne on kohdallaan. [/quote] jos työpaikkoja on vaikka 5 ja opiskelijoita on 500 niin miten ajattelit töiden riittävän kaikille? [/quote]   Sulla on varmaan näyttää ihan faktaa mikä on tämä tällainen kaupunki, jossa on vain 5 (siivous)työpaikkaa opiskelijoille ja 500 opiskelijaa tappelemassa siitä ;) [/quote] kai ymmärsit, että tää oli pelkkä heitto? Täällä ei esimerkiksi ole töitä kuin kouralliselle kaikista opiskelijoista.

[/quote]

Joo, mutta toi sun heittosi oli ihan älytön. En tiedä mistä kaupungista puhut, mutta en kyllä ihan oikeasti usko tuohon. Siksi toisekseen esim. tutkimushaastattelijan työtä voi tehdä etänä..
[/quote]
täällä ei ainakaan ollut kuin lääkärien, opettajien, rehtoreiden ja myyntipäälliköiden virkoja vapaana. Näin siis mollin sivulta.

Vierailija
82/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:31"]

ja sit mietitään miks nuoret on masentuneita ja sisäänpäin kääntyneitä... mä en ainakaan omia lapsia laittaisi töihin opiskeluiden ohella haluan että heillä on vapaa-aikaa tehdä asioita joista nauttii ja tavata ystäviään, seurustella ja elää nuorten elämää. töitä ehtii tehdä opiskeluiden jälkeen koko elämän mutta nuori on vain kerran.

[/quote]

eli sä oot se äiti joka kustantaa nuorensa menot sinne 25v asti, eikä nuoren tarvitse itse ottaa vastuuta mistään, kyllä mamma ja pappa betalar. Saat varmaanmaksaa sit siitä eteenpäinkin kun nuoresi valmistuu suoraan kortistoon vai oikeestiko luulet että se sun valmistuva 25v jolla ei päivääkään oo työkokemusta mistään saa heti helposti töitä? Etusijalla on ne, joillaon jo kokemusta ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama tyyppi oli jo tuolla toisessa ketjussa syyllistämässä opiskelijoita. Sanoin jo siellä sulle, että omia opiskeluaikoja EI voi verrata nykyaikaan, jossa työttömyys kohtaa kaikenlaisia ihmisiä. Näinollen on ilmiselvää, että sama työttömyys kohtaa myös opiskelijoita. Taidat elää vielä siellä nuoruutesi maailmassa.

Mulla on siivoustyöstä samanlaisia kokemuksia, kun tuolla aiemmalla vastaajalla. Työtä on tarjolla sellaiseen aikaan, että julkiset eivät kulje. Omaa autoa ei kaikilla opiskelijoilla ole eikä varaa sitä pitääkään. Ja aika monet siivousfirmat edellyttävät työntekijältä oman auton käyttömahdollisuutta.

Vierailija
84/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:31"]

ja sit mietitään miks nuoret on masentuneita ja sisäänpäin kääntyneitä... mä en ainakaan omia lapsia laittaisi töihin opiskeluiden ohella haluan että heillä on vapaa-aikaa tehdä asioita joista nauttii ja tavata ystäviään, seurustella ja elää nuorten elämää. töitä ehtii tehdä opiskeluiden jälkeen koko elämän mutta nuori on vain kerran.

[/quote]

eli sä oot se äiti joka kustantaa nuorensa menot sinne 25v asti, eikä nuoren tarvitse itse ottaa vastuuta mistään, kyllä mamma ja pappa betalar. Saat varmaanmaksaa sit siitä eteenpäinkin kun nuoresi valmistuu suoraan kortistoon vai oikeestiko luulet että se sun valmistuva 25v jolla ei päivääkään oo työkokemusta mistään saa heti helposti töitä? Etusijalla on ne, joillaon jo kokemusta ikävä kyllä.
[/quote]Etusijalla on ne, jotka verkostoitui ym. shittiä opiskeluaikana. Paskaduuneja tehneille ei välttämättä heru muuta kun lisää hanttihommia.

Vierailija
85/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:27"]

Sulla on varmaan näyttää ihan faktaa mikä on tämä tällainen kaupunki, jossa on vain 5 (siivous)työpaikkaa opiskelijoille ja 500 opiskelijaa tappelemassa siitä ;)

[/quote]

Oulussa oli muutama vuosi sitten 15 kesätyöpaikkaa auki, hakijoita useita tuhansia. Ja jos yhtään selaat uutisia, huomaat että joka ikiseen paikkaan, jonka kuvitellaan voivat tarjota työtä, hakee tänä päivänä sen 200 hakijaa, helposti paljon enemmänkin.

Missä maailmassa oikein elät, kun sulta on jäänyt huomaamatta globaali lama ja suurtyöttömyys? 

[/quote]

Suurtyöttömyys ei kuitenkaan koske kaikkia aloja ja olen hyvin tietoinen globaalista lamasta, kiitos vaan huolenpidosta. Sitä en kyllä tiennyt, että esim. siivouspaikkoihin tulee 200 hakijaa, täytyykin varmaan vinkata tästä alalla työskentelevälle ystävälleni, joka juuri valitteli sitä, että työntekijöitä on vaikea löytää.

[/quote]

Missähän kunnassa asut, sillä ainakin pk-seudulla siivoojien paikkoihinkin riittää jopa satoja hakijoita, jos palkat ja työajat ja -ehdoton yhtään järkeviä. Työehtosopimusten mukaiset palkat, järkevät työajat (ei mitään 1 tunti/päivä) ja järkevät työolosuhteet (esim. oma auto ei saisi olla välttämätön), niin ihan  varmasti hakijoita riittää.

Sitten varmasti hakijoista puutetta, jos maksetaan 6e/tunti, työvuoro on max. parin tunnin mittainen ja työmatkoihin menee puoli tuntia suunta omalla autolla.

Vierailija
86/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:27"]

Sulla on varmaan näyttää ihan faktaa mikä on tämä tällainen kaupunki, jossa on vain 5 (siivous)työpaikkaa opiskelijoille ja 500 opiskelijaa tappelemassa siitä ;)

[/quote]

Oulussa oli muutama vuosi sitten 15 kesätyöpaikkaa auki, hakijoita useita tuhansia. Ja jos yhtään selaat uutisia, huomaat että joka ikiseen paikkaan, jonka kuvitellaan voivat tarjota työtä, hakee tänä päivänä sen 200 hakijaa, helposti paljon enemmänkin.

Missä maailmassa oikein elät, kun sulta on jäänyt huomaamatta globaali lama ja suurtyöttömyys? 

[/quote]

Suurtyöttömyys ei kuitenkaan koske kaikkia aloja ja olen hyvin tietoinen globaalista lamasta, kiitos vaan huolenpidosta. Sitä en kyllä tiennyt, että esim. siivouspaikkoihin tulee 200 hakijaa, täytyykin varmaan vinkata tästä alalla työskentelevälle ystävälleni, joka juuri valitteli sitä, että työntekijöitä on vaikea löytää.

[/quote]

Missähän kunnassa asut, sillä ainakin pk-seudulla siivoojien paikkoihinkin riittää jopa satoja hakijoita, jos palkat ja työajat ja -ehdoton yhtään järkeviä. Työehtosopimusten mukaiset palkat, järkevät työajat (ei mitään 1 tunti/päivä) ja järkevät työolosuhteet (esim. oma auto ei saisi olla välttämätön), niin ihan  varmasti hakijoita riittää.

Sitten varmasti hakijoista puutetta, jos maksetaan 6e/tunti, työvuoro on max. parin tunnin mittainen ja työmatkoihin menee puoli tuntia suunta omalla autolla.

[/quote]

pääkaupunkiseudulla saa siivousduunia suht helposti ja ainakin minun 17v tyttäreni saa 9.50€/tunti jai iltatöistä reilun 10€. Työpaikka onnistui niin läheltä että kulkee pyörällä ja jatkuvasti soi puhelin ja pyydetään töihin, mutta koska opiskelu etusijalla, menee vain silloin kun omaan aikatauluun sopii. Eli tuo viimeinen kiroitus ei pidä paikkansa.

Vierailija
87/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:39"]

Tää sama tyyppi oli jo tuolla toisessa ketjussa syyllistämässä opiskelijoita. Sanoin jo siellä sulle, että omia opiskeluaikoja EI voi verrata nykyaikaan, jossa työttömyys kohtaa kaikenlaisia ihmisiä. Näinollen on ilmiselvää, että sama työttömyys kohtaa myös opiskelijoita. Taidat elää vielä siellä nuoruutesi maailmassa.

Mulla on siivoustyöstä samanlaisia kokemuksia, kun tuolla aiemmalla vastaajalla. Työtä on tarjolla sellaiseen aikaan, että julkiset eivät kulje. Omaa autoa ei kaikilla opiskelijoilla ole eikä varaa sitä pitääkään. Ja aika monet siivousfirmat edellyttävät työntekijältä oman auton käyttömahdollisuutta.

[/quote]

Mähän olen opiskelija tälläkin hetkellä, sen ohella työskentelen päätoimisesti esimiestehtävissä. Jotain siis tiedän siis sekä opiskelusta, työnteosta että rekrytoinnistakin. Asenne on oikeasti kaiken a & o. Jos luovuttaa jo valmiiksi, ei niitä mahdollisuuksia tulekaan.  Täähän on ihan täysin oma valinta ja ehkäpä mä oon pärjänyt elämässä sitten niin hyvin just sen takia, että niin suuri osa muusta porukasta luovutti jo valmiiksi ;) " Se tyyppi"

Vierailija
88/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:10"]

Kyllähän moni käykin. Mutta koko elämää sillä työllä ei kustanneta, ellei haluta venyttää opiskeluaikaa äärettömyyksiin. Kun pitäisi meinaan ehtiä opiskellakin ja esim. kaupan kassalla tai siivotessa se ei kyllä ihan täyspainoisesti luonnistu.

[/quote]

8 tuntia työtä ja 8 tuntia opiskelua. Onnistuu hyvin.

Vierailija
89/89 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:39"]

[/quote]

Mähän olen opiskelija tälläkin hetkellä, sen ohella työskentelen päätoimisesti esimiestehtävissä. Jotain siis tiedän siis sekä opiskelusta, työnteosta että rekrytoinnistakin. Asenne on oikeasti kaiken a & o. Jos luovuttaa jo valmiiksi, ei niitä mahdollisuuksia tulekaan.  Täähän on ihan täysin oma valinta ja ehkäpä mä oon pärjänyt elämässä sitten niin hyvin just sen takia, että niin suuri osa muusta porukasta luovutti jo valmiiksi ;) " Se tyyppi"

[/quote]

Ja alapeukut viuhuu. Ootte kyllä ihan uskomattomia :D Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!

"Se tyyppi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan