Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lähes päivittäin saan kuulla potilaiden epäilyjä siitä, olenko oikea lääkäri

Vierailija
08.09.2021 |

Hieno kirjoitus siitä miten mikään ei riitä, jos satut olemaan ulkomailla syntynyt tässä maassa.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008244515.html?fbclid=IwAR2LOSL6nTx…

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa täydellistä suomea.

Surullinen tuo kauppajonoepisodi.

Vierailija
2/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ymmärtää, milloin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Asiantuntemus puhuu. Ei se ole Pihtiputaan mummon vika, jos värillisen on nähnyt viimeksi Helsingin olympialaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän tuo tuntuu olevan suomalainen kuin esim mä.

enkä mä ole savusaunassakaan käynyt.

Vierailija
4/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ymmärtää, milloin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Asiantuntemus puhuu. Ei se ole Pihtiputaan mummon vika, jos värillisen on nähnyt viimeksi Helsingin olympialaisissa.

Ymmärtääkseen asian pitää siis kohdata itse?

Vierailija
5/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän tuo tuntuu olevan suomalainen kuin esim mä.

enkä mä ole savusaunassakaan käynyt.

Ei oo tuo kirjottajakaan

Vierailija
6/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kohdistuu jopa valkoihoisiin. Mun mies on irlantilainen, ja useimmat olettaa hänet ulkonäön perusteella suomalaiseksi. Hän ei vielä kuitenkaan juuri osaa suomea. Jotkut reagoi tähän tyyliin 'voi perkele se olikin joku ulkomaan molottaja' tms. Lisäksi on epäilty että mies on minun kotielättini mikä jostain syystä oliisi paha, ja kun olen selventänyt että hän on it-alan töissä mutta tekee nyt koronan takia vielä 100% etänä niin ei sekään ole hyvä. Saatetaan tietää miten on työttömänä suomalaisia entisiä nokialaisia ja ties mitä joten on paha asia että ulkomaalaisia tuodaan tänne eikä palkata niitä suomalaisia.

Vierailija
7/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän suomalainen kokis Armeniassa rasismia ku armenialainen Suomessa

Vierailija
8/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus Kansallismuseossa miettineeni, että kappas Pekko-Antero talonpoika oli taiteillut pääjalkaisen taideteoksen samaan aikaan, kun Sikstuksen kappelia maalattiin toisaalla.

Meidän kulttuuri on vielä hyvin nuori. Ei me osata olla maailman kansalaisia.

Kun ollaan jäyhä sisäänpäin lämpiävä kansa, niin ei mikään ihme, että käytöstavat puuttuu. Tuollainen huutelu on anteeksiantamatonta ihan kelle vaan.

Näin me mettäläiset vielä vierastamme, pelkäämme uutta ja erilaista.

Vierailija
9/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohdistuu jopa valkoihoisiin. Mun mies on irlantilainen, ja useimmat olettaa hänet ulkonäön perusteella suomalaiseksi. Hän ei vielä kuitenkaan juuri osaa suomea. Jotkut reagoi tähän tyyliin 'voi perkele se olikin joku ulkomaan molottaja' tms. Lisäksi on epäilty että mies on minun kotielättini mikä jostain syystä oliisi paha, ja kun olen selventänyt että hän on it-alan töissä mutta tekee nyt koronan takia vielä 100% etänä niin ei sekään ole hyvä. Saatetaan tietää miten on työttömänä suomalaisia entisiä nokialaisia ja ties mitä joten on paha asia että ulkomaalaisia tuodaan tänne eikä palkata niitä suomalaisia.

Onhan ulkomaalanen mies ja suomalainen pariskunta aika klisee.

Ei paljon irlantilaisnaisia kulje täällä suomalaismiesten kanssa.

Vierailija
10/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman valkoisen amerikkalaismieheni aksenttia on naureskeltu. On se jumalauta kun sekään ei riitä, että on töissä ja käyttää suomen kieltä, mutta kun on aksenttia.

Vierailija
11/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman valkoisen amerikkalaismieheni aksenttia on naureskeltu. On se jumalauta kun sekään ei riitä, että on töissä ja käyttää suomen kieltä, mutta kun on aksenttia.

Aksenttia ei saa olla. Se on ihan sama, puhuuko ulkomaalainen suomea vai suomalainen vaikka englantia. Aksentti on toisen suomalaisen mielestä aivan kamalaa...

Vierailija
12/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä!? Mites muiden enkun kieli? Virheettähän sitä puhutaan?

Kyllä ihmiset osaa olla pöljiä.

Vierailija
13/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joskus Kansallismuseossa miettineeni, että kappas Pekko-Antero talonpoika oli taiteillut pääjalkaisen taideteoksen samaan aikaan, kun Sikstuksen kappelia maalattiin toisaalla.

Kun ollaan jäyhä sisäänpäin lämpiävä kansa, niin ei mikään ihme, että käytöstavat puuttuu. Tuollainen huutelu on anteeksiantamatonta ihan kelle vaan.

Olet kyllä harvinaisen typerä ihminen. Etkä varmaan ole oikeasti matkustellut missään. Ihmiset poikkeavat tuossa hyvin vähän mihin tahansa maailmaa menetkin. Kaikkialla vieroksutaan ulkomaalaisia.

Vierailija
14/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen suomen kielensä on täysin natiivitasoista. Ehkä hän on muuttanut Suomeen jo lapsena, tai on virolainen? Tai sitten vaan poikkeuksellisen lahjakas kielissä.

Vierailija
15/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa syy onkin siellä peilissä. Itse kun en ole kuin törmännyt ystävällisin ihmisiin.

Vierailija
16/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassaovat epäilijät. Ei afrikan "lääkarillä" ole mitään edellytyksiä toimia Suomessa. Ovelta kääntyisin ja menisin oikealle lääkärille.

Esim. Etelä-Afrikasta saa lääkärin pätevyyden 20 eurolla ;-)

Vierailija
17/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä harvinaisen typerä ihminen. Etkä varmaan ole oikeasti matkustellut missään. Ihmiset poikkeavat tuossa hyvin vähän mihin tahansa maailmaa menetkin. Kaikkialla vieroksutaan ulkomaalaisia.

Olet aivan hemmetin väärässä.

Vierailija
18/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? Kaikissa maailman maissa on sama meno.

Vierailija
19/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä. Kohtasin muuten jokunen kk sitten Haartmannin päivystyksessä päivystävän kirurgin joka oli nuori musta (ilmeisesti somalitaustainen) mies. Puhui suomea kuin äidinkieltään ja oli pätevä! Olisi pitänyt muistaa antaa hyvästä hoidosta palautetta paikan päällä, mutta ei siinä tullut mieleen muuta kuin että henkiin jään.

Vierailija
20/124 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja? Kaikissa maailman maissa on sama meno.

No juurihan tuossa linkatussa mielipiteessä oli kirjoitettu että sukulaismiehensä koki olevansa ranskalainen taustastaan huolimatta. Eli ei ole. Suomi vain sattuu olemaan todella rasistinen maa.