Sade ja Säde, siskolle nimeksi Rae vai Helmi?
Kommentit (82)
Laittakaahan raejuusto nimeksi likalle!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:36"]^
[/quote]
Side Vuokko sopisi
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:25"]Varmaan tosi hieno olla sade! Toivottavasti tuntee itsensä tasavertaiseksi perheenjäseneksi, vaikka ensi mielikuva on että ollut vanhemmille negatiivinen yllätys/hunompi kuin siskonsa.
Säde-> positiivinen mielikuva lämpöiseen, valoisaan, aurinkoiseen jne..
Sade-> Täysin päinvastainen kuva kylmään, harmaaseen, synkkääm, märkään ja muutenkin ikävään. :(
[/quote]No ihmisen nimenä Sade tuo mulle mieleen rauhallisen ihmisen, semmoisen jolla on tyynnyttävä, pysäyttävä vaikutus ympäristöön. Mietiskelijä. Säde taas voi olla iloisempi juu, mutta ehkä pinnallisempi. Semmoinen joka ei turhia huoli elämässä. Optimisti. Mun mielestä Tuuli sopis kyllä kolmanneksi näihin. Vauhdikas, vaihteleva, kujeileva, energinen. Kantava voima... :)
Jotkut Tuuli ja Suvi on aika ysärinimiä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 03:30"]
Jotkut Tuuli ja Suvi on aika ysärinimiä.
[/quote]
Kasarinimiä.
Helmi on liian suosittu ja kohta jo tylsä! Sade ja Säde hienoja nimiä. Rae siihen hyvä lisä! Vieläpä kansainvälinen nimi...
Sade on pehmeä, lämmin, salaperäinen. Säde valoisa, pirteä, kutkuttava. Rae raikas, reipas, persoonallinen.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:25"]Varmaan tosi hieno olla sade! Toivottavasti tuntee itsensä tasavertaiseksi perheenjäseneksi, vaikka ensi mielikuva on että ollut vanhemmille negatiivinen yllätys/hunompi kuin siskonsa.
Sade-> Täysin päinvastainen kuva kylmään, harmaaseen, synkkääm, märkään ja muutenkin ikävään. :(
[/quote]
Mulla on kaveri, joka ihan itse vaihtanut nimekseen Sade, joten hän ei ainakaan koe nimen olevan negatiivinen.
T. Säde
[/quote] Sade kuvastaa minulle lämmintä onnelllista kesäsadetta, Säde auringonsäteitä, valoa ja kirkkautta.
Ap
Kiinnostaisi Säteen ja Sateen toiset nimet?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:49"]Kiinnostaisi Säteen ja Sateen toiset nimet?
[/quote] Säde Aurora ja Sade Amanda :) Vauvasta on tulossa nyt todenäköisimmin Helmi, Tuuli, Pilvi tai Aamu.
Helmi tai Suvi