Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua 7 vuotta sitten tapahtuneeseen pettämiseen?

Vierailija
05.11.2014 |

Olen ollut mieheni kanssa tänään päivälleen 8 vuotta yhdessä. Olemme olleet jo neljä vuotta naimisissa ja meillä on vuoden ikäinen lapsi. Muistelimme eilen ystäväpariskunnan kanssa yhteistä ulkomaanreissuamme, joka oli silloin kun olimme viettämässä vuosipäiväämme, eli 7 vuotta sitten. Tuon toisen pariskunnan mies rupesi eilen muistelemaan miesten baarireissua. Monen mutkan kautta sain nyt tietää, että mieheni oli lähtenyt tuolloin jonkun toisen suomalaisen muijan mukaan. Minä ja kaverini olimme luultavasti juuri tuon yön yli retkellä.
Mies myönsi minulle lopulta kaiken ja vakuutti, että tuo oli ainut kerta kun on pettänyt minua. Miehestä se on jo vanha juttu ja kun se paljastui vasta nyt, sillä ei mukamas ole mitään väliä. Olen luullut, että juuri minulla on sellainen mies joka ei ikinä pettäisi minua, mutta kuinkas onkaan käynyt... Itse tunnen oloni erittäin loukatuksi ja laitoin miehen nukkumaan viime yöksi sohvalle. Miehen mielestä taas ylireagoin, sillä kyseessä on jo niin vanha juttu. En todellakaan tiedä mitä teen. Tuntuu, että koko suhde on perustunut valheelle, vaikka kyseessä olikin vain yksi kerta suhteen alkuaikoina. Kai.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asioita rauhassa. Sinulla on oikeus tuntea itsesi loukatuksi ja ottaa etäisyyttä, mutta älä tee hätäisiä johtopäätöksiä.

Vierailija
2/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi, anna olla. turha rikkoa perhettä noin lyhyen yhdessäolon jälkeen moisen takia. se nyt vaan on niin, että suurin osa ihmisistä pettää, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saatana... en ikinä antaisi anteeksi, en olisi antanut 7v sitten enkä nytkään. Ja hyvällä omatunnolla sitten ollut sun kanssa ja jättänyt kertomatta tuollaisen...

Vierailija
4/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itse mitä tekisin tossa tilanteessa. Tuskin suhdetta lopettaisin, mut kyllä miehen pitäis ainakin osoittaa katuvansa. Ja kyl luottamusta joutuis rakentamaan uudelleen.

Vierailija
5/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia pitää käsitellä, koska varmasti tämä on iso kolaus miestäsi kohtaan tuntemaasi luottamukseen. Parasta varmaan olisi, jos mies tulisi mukaasi parisuhdeneuvontaan.

Kun miehen mielestä asialla ei ole mitään merkitystä siksi, että tapahtui noin kauan sitten, niin kysy, olisiko hänelle ok, jos sinä nyt kertoisit, että tuona samana yönä sulla oli toinen mies siellä retkellä.

Vierailija
6/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisin ukon laukut ja nakkaisin kartanolle.
Itse olen ollut mieheni kanssa myös 8-vuotta ja ei muuttaisi asiaa miksikään, olisiko pettäminen tapahtunut 7vuotta vai edellis yönä.

Vierailija
7/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä siltä mieheltäsi, mitä olisi mieltä, jos sinä olisit pettänyt häntä 7 vuotta sitten yhteisellä lomareissullanne? Miltä hänestä tuntuisi, että olet nussinut vierasta miestä ja seuraavana päivänä iloisesti jatkanut teidän lomaanne? Tai, miltä hänestä tuntuisi nyt, kun saisi asiasta tietää. Voisiko luottaa sinuun? Ja luottaisiko, että se on tapahtunut vaan kerran?

Vierailija
8/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on pettänyt =ei ole luotettava, miten voit luottaa miehen sanaan kun hän sanoo pettämisen tapahtuneen vain kerran?

Vierailija
9/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, mutta mies ei tiedä, että tiedän. Vuosikaudet on ahdistanut ja ahdistaa ja en pysty luottamaan.

Vierailija
10/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä varmaan itse pettämisen pystyisin antamaan anteeksi, mutta suurin ongelma olisi varmaan tuo miehen hällä väliä asenne.

Vierailija
11/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies muka oikeasti vaikuta yhtään katuvalta?

Vierailija
12/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

Kyllä minä varmaan itse pettämisen pystyisin antamaan anteeksi, mutta suurin ongelma olisi varmaan tuo miehen hällä väliä asenne.

[/quote]

Samat sanat! Nyt olisi miehellä vielä mahdollisuus korjausliikkeeseen.

Vierailija
13/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä-aina pettäjä

Vierailija
14/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]Kyllä minä varmaan itse pettämisen pystyisin antamaan anteeksi, mutta suurin ongelma olisi varmaan tuo miehen hällä väliä asenne.
[/quote]

Sama !! Annan lähes mitä vain anteeksi paitsi jos toinen ei myönnä virhettään ja tajua oikeasti tehneensä väärin

Vierailija
15/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain se että petti 7vsitten , vaan on myös valehdellut koko 7v olevansa uskollinen. En usko että on ainoa kerta, nyt vain jäi kiinni. Mieti tarkkaan.

Vierailija
16/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pettänyt suhteen alusta saakka ja vannoi lopettaneensa muutama kuukausi sitten...en voi enää luottaa...vaan erotakaan en jaksa, vaikka kokoaikaa paha olla...jätä ap miehesi jos pystyt.

Vierailija
17/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä mies. Ei oo yhtää omaatuntoo pakottanu... miten voisi jatkaa tuollaisen kanssa... itse varmaan kostaisin niin että kertoisin pettäneeni kans kerran pari vuotta sitten... kylmä ihminen kun jatkanut suhdetta ja valehdellut olevansa uskollinen...

Vierailija
18/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan helvetin vihainen. Ei se tee pettämisestä hyväksytympää, että siitä on aikaa! Pahempi vaan, kun mies on asiaa salaillut sillä mielellä, että ajan kanssa asia olisi kaukainen. Kyllä saisi madella ja anella, jos haluaisi anteeksiantoa.

Vierailija
19/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi miehen asenne. Ehkä olisin voinu pettämisen antaa anteeksi mutten vuosikausien valehtelua ja nyt asian julki tullut asian vähättelyä...

Vierailija
20/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jos et jaksa erota niin lakkaa vatvomasta sitä pettämistä ja hyväksy että niin tapahtui eikä sitä voi enää muuksi muuttaa. Ei ole mitään järkeä itseään rääkätä ja velloa pahassa olossa.

Ja ap...ihan sama koska pettäminen tapahtui kun se kuitenkin on tapahtunut. Luottamus meni ja mies hyvä huijaamaan ja valehtelemaan kun et ole mitään epäillyt.

Jos mies ei edes kadu niin sinäkin voit varmaan seuraavalla lomareissulla panna vierasta kun ei sillä kerran ole mitään väliä!