Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain pysty hyväksymään sitä miten huono sää Suomessa on valtaosan vuodesta. Masennuin pahasti kesän loputtua. :(

Vierailija
08.09.2021 |

Meinasin mennä lenkille, mutta käännyin alaovelta takaisin kun näin märät kadut. Asun siis Helsingissä. 3 viikkoa olen jo maannut kotona ja lihonnut kun mikään ei kiinnosta. Jatkuvasti sataa ja on kylmä. Ja nyt on vasta syyskuun alku!

Ei ihme, että masennuslääkkeeet maistuu suomalaisille. Itsekin harkitsen niitä. Miten tätä paskaa muuten kestää?

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit kunnon ulkoilukamat, joista ei tule vesi ja kylmä läpi, niin on ihan eri motivaatio ulkoilla. Ei suomessa pelkät kumisaappaat ja sateenvarjo riitä.

Keväällä ja syksyllä on kiva ulkoilla, kun ilma on raikas tai sateella saa olla melkein yksin ulkoilupaikoilla ja -maastossa. Muuttuva luonto on kaunis.

Itseäni ahdistaa talvi, sen pimeys ja liukkaat kelit eniten, mutta siitäkin selviää harrastusten avulla.

Vierailija
142/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tämä viimeisin kesä on saanut miettimään tulevaisuutta jossain muussa maassa. Jos tällaiset hellekesät yleistyvät, en tiedä miten jaksaa Suomea. Rakastan kesää, mutta en kestä viime kesän kaltaisia lämpötiloja, ja tuntuukin, että kesä meni hukkaan kun kökötin suurimmaksi osaksi sisällä paossa kuumuutta. Kaikki retkeily ja ulkoilu jäi aika pitkälti pois. Onneksi nyt on ollut aurinkoisia ja kivoja syyspäiviä ja on päässyt ulos. Pimeä vaikutti aiemmin muhun voimakkaammin, nyt se ei tunnu niin pahalta, ja se pimein aika on kuitenkin vain pari kuukautta. Alkuvuodesta pääsee jo seuraamaan miten valo lisääntyy.

Sade ja kylmä ei ole itselleni suuri ongelma, kun niistä pääsee varusteilla eroon, mutta tuota kuumuutta ei oikein voi paeta. Olen alkanut miettiä Iso-Britanniaa asuinmaana, ehkä Irlantia tai Skotlantia... Ei olisi kielimuuria ja keliolosuhteet olisivat inhimilliset, vaikka toki Britannia on tunnettu huonosta säästään. Mutta on Suomi silti niin rakas, että ajatus loppuelämästä ulkomailla tuntuu vaikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi niitä ihmisiä, jotka kestävät vain aurinkoisia päiviä. Vähän kun tulee tuulta ja sadetta, lumesta ja myrskyistä puhumattakaan, kaadutaan sängylle itkemään elämän epäreiluutta.

Kasvata selkäranka ja paksumpi nahka.

Tee töitä ja maksa verosi.

Älä valita.

Tämä sama viesti sopii mainiosti kyllä myös heille, jotka valittivat kesällä helteistä. Toivottavasti et itse myöskään silloin valittanut.

Vierailija
144/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Pohjois-Suomessa ole välttämättä niin huono sää talvella. Tai joskus on, mutta ei mitenkään pääsääntöisesti. Keskitalven pimeys ja mahdollinen kova pakkanen ei välttämättä ole kivaa, mutta muutoin voi olla ihan kiva sää talvellakin. Jossain pk-seudulla talvet on kyllä yleensä varsin ankeita.

Vierailija
145/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli hetken helpompaa, aurinko paistoi ja oli lämmin. Kävin järvessä uimassa. Oli ihanaa, kuvittelin et on keskikesä. Nuorempana luulin et syysahdistus helpottaa iän myötä, mutta nyt tiedän et se vaan pahenee.

Vierailija
146/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiyhän täällä' pakko ole olla,muuta muualle!

ihminen on vapaa olento jolla on vapaa tahto!

Vierailija
147/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän loppuminen surettaa myös minua. Suunnittelen muuttavani Helsinkiin, jotta saisin nauttia edes hieman pidemmästä kesästä. Ehkä joskus 60-vuotiaana sitten ulkomaille.

Vierailija
148/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, vihaan syksyä ja talvea.

Ja kylmää.

Pitää vaan jaksaa. Toivotaan että saadaan kauniita aurinkoisia päiviä. Oon oppinu nauttii aurinkoisista syksy tai talvipäivistä kun pukee vaan tarpeeks päälle. Mutta itse tosiaan olen jo vuosia luottanut siihen etten pimeään aikaan, mikä minulla alkaa noin 15.9., edes enää yritä tehdä mitään.

Minä joogaan aamulla kun on pimeää, käyn töissä ja kotiin tullessa vaihdan pyjamaan ja käyn aikaisin 17aikaan saunassa. Sit ruokaa ja oleskelua sängyssä kunnes nukkumaan.

Aurinkoisina vapaapäivinä ulkoilua.

Tällä reseptillä mennyt jo yli 5 vuotta. Kyllä sen sit keväällä huomaa kun on taas virtaa. Mua masensi ennen tosi paljon kun yritin väkisin jaksaa. Nyt en enää yritä niin ei masenna.

Toki mulla on puoliso joka kokkaa , en talvisin jaksaisi huolehtia ruokahuollosta. Eikä ole pieniä lapsia. Kaikki ei toki voi elää näin kuin minä talvisin. Omalla reseptillä eläessä jopa nautin pimeydestä , kun en edes yritä jaksaa!

Ja joulun suunnittelu on yksi syksyn harrastukseni. Ihan yliampuva joulun suunnittelu. Olen sitä mieltä, että kaikki keinot on sallittu pimeyden vastaisessa taistelussa.

Vierailija
149/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas tämä viimeisin kesä on saanut miettimään tulevaisuutta jossain muussa maassa. Jos tällaiset hellekesät yleistyvät, en tiedä miten jaksaa Suomea. Rakastan kesää, mutta en kestä viime kesän kaltaisia lämpötiloja, ja tuntuukin, että kesä meni hukkaan kun kökötin suurimmaksi osaksi sisällä paossa kuumuutta. Kaikki retkeily ja ulkoilu jäi aika pitkälti pois. Onneksi nyt on ollut aurinkoisia ja kivoja syyspäiviä ja on päässyt ulos. Pimeä vaikutti aiemmin muhun voimakkaammin, nyt se ei tunnu niin pahalta, ja se pimein aika on kuitenkin vain pari kuukautta. Alkuvuodesta pääsee jo seuraamaan miten valo lisääntyy.

Sade ja kylmä ei ole itselleni suuri ongelma, kun niistä pääsee varusteilla eroon, mutta tuota kuumuutta ei oikein voi paeta. Olen alkanut miettiä Iso-Britanniaa asuinmaana, ehkä Irlantia tai Skotlantia... Ei olisi kielimuuria ja keliolosuhteet olisivat inhimilliset, vaikka toki Britannia on tunnettu huonosta säästään. Mutta on Suomi silti niin rakas, että ajatus loppuelämästä ulkomailla tuntuu vaikealta.

Irlannissa ja Skotlannissa on varmasti rannikoilla todella tuulista ja sateita riittää, mutta esimerkiksi Englannista löytyy kyllä kuivia ja lämpimiä alueita.

Samaistun kyllä tähän ”kylmässä selviää vaatetuksella mutta kuumasta ei pääse eroon” ajatukseen. Ääripäiden sääolosuhteet taitavat koko Euroopassa vain yleistyä vuosi vuodelta, mikä on todella sääli.

Vierailija
150/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samaistua yhtään. Kevät aurinko masentaa ja toivon vain, että tuleva kesä on nopeasti ohi, tunnen itseni keväisin ja kesäisin jatkuvasti väsyneeksi ja alakuloiseksi. Kun tulee syksy ja pimenevät illat ja syys sateet niin saan kunnon energialatauksen. Rakastan talsia sateessa, saan pimeydestä ja kylmyydestä voimaa. 

Vierailija
151/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirottu auringonmollukka on hyvä olla olemassa, mutta kyllä se perkele on viileä sää ja alle 25 astetta, joka maistuu! Helle on perseestä! Kirosin ennen joka aamu makuuhuoneeseen osuvaa auringonvaloa aamuyhdeksän aikaan, sitten vuorasin ikkunan pahvilaatikolla. Heräsin paljon pirteämpänä 1-2 tuntia myöhemmin, riippuen viilentävän ja pimeän illan valvomisasteesta. Videopelit rokkaa! Ja miksi lähteä kuntosalille, kun kotonakin riittävästi vermeitä kunnon ylläpitoon! Ruoatkin voi tilata kotiovelle.

Vierailija
152/154 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö. Itse rakastan syys/loka/marraskuuta ja ahdistun heti tammikuun jälkeen kun kevät saapuu.

Vierailija
153/154 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi samaistua yhtään. Kevät aurinko masentaa ja toivon vain, että tuleva kesä on nopeasti ohi, tunnen itseni keväisin ja kesäisin jatkuvasti väsyneeksi ja alakuloiseksi. Kun tulee syksy ja pimenevät illat ja syys sateet niin saan kunnon energialatauksen. Rakastan talsia sateessa, saan pimeydestä ja kylmyydestä voimaa. 

Tämän tyyliset viestit ovat feikkejä ja niillä yritetään ärsyttää kaikkia kesän rakastajia. Eikai nyt kukaan järkevä ihminen voi oikeasti pitää huonosta, pimeästä ja kylmästä säästä ja toivoa hyvien aurinkoisten säiden loppumista!?

Vierailija
154/154 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin mitä vanhemmaksi tulee, sen ahdistavammaksi alkaa käydä Suomen ilmasto. Sade ja kylmyyskään ei niin haittaa, mutta jotenkin tuo jatkuva nuhjuinen keli ja pimeys joka kohta alkaa, kuluttaa hirveästi. Keväällä herään eloon ja kesällä on ihanaa kun on pitkään valoisaa, nautin uimisesta ja merellä olemisesta, nyt tuntuu että joutuu oikein tsemppaamaan että jaksaa taas tän pitkän talven yli. Olisi edes värikäs ja aurinkoinen syksy!

Vanhempana on enemmän aikaa keskittyä esim. vallitsevaan säähän, siitä tuo johtuu. Vanhempana on usein myös mahdollisuuksia tehdä erilaisia ratkaisuja, jos ei pääse sinuiksi sään kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi