Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain pysty hyväksymään sitä miten huono sää Suomessa on valtaosan vuodesta. Masennuin pahasti kesän loputtua. :(

Vierailija
08.09.2021 |

Meinasin mennä lenkille, mutta käännyin alaovelta takaisin kun näin märät kadut. Asun siis Helsingissä. 3 viikkoa olen jo maannut kotona ja lihonnut kun mikään ei kiinnosta. Jatkuvasti sataa ja on kylmä. Ja nyt on vasta syyskuun alku!

Ei ihme, että masennuslääkkeeet maistuu suomalaisille. Itsekin harkitsen niitä. Miten tätä paskaa muuten kestää?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huonoa säätä, on vain väärää pukeutumista.

Tuo on kylmää teoreettista ajattelua, jossa ei hyväksytä mielipiteitä. Vain matemaattisilla faktoilla on sinulle merkitystä. 

Suurin osa maailman ihmisistä haluaa asua lämpimässä, ei kylmässä tai sateisessa. Se johtuu mieltymyksistä, ei siitä, etteivätkö he osaisi pukeutua lämpimästi, jos haluaisivat. 

Vierailija
62/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kermaperseilyä jos ei lenkkillekään voi mennä jos vähän sataa.

Ihan sama mitä mieltä sinä siitä olet, mutta ei siinä ole mitään mukavaa olla sateessa lenkillä. 

Tosi mukavaa on jos on oikeanlaiset vaatteet.

Mun on vaikea sietää sitä että naamaan vihmoo pisaroita jatkuvasti. Siihen ei auta mikään varuste. Muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että sulla ei oo sen suurempia ongelmia kun huono sää.

Vierailija
64/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämäni aikana asunut joka puolella Suomea ja joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolet, sekä erityispiirteet. Itse olen tullut ihan hyvin toimeen joka paikassa. Paljon se on itsestä ja omasta asenteesta kiinni.

Vierailija
65/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kylmää teoreettista ajattelua, jossa ei hyväksytä mielipiteitä. Vain matemaattisilla faktoilla on sinulle merkitystä. 

Suurin osa maailman ihmisistä haluaa asua lämpimässä, ei kylmässä tai sateisessa. Se johtuu mieltymyksistä, ei siitä, etteivätkö he osaisi pukeutua lämpimästi, jos haluaisivat. 

Suurin osa maailman ihmisistä on mukavuudenhaluisia laiskoja paskiaisia. Tästä syystä pohjoisessa on maailman parhaat ihmiset ja toimivimmat yhteiskunnat. Toivotan hyvää matkaa etelään sinne muiden laiskojen joukkoon. Voi tulla ikävä, kun huomaat millaista sakkia siellä asuu.

Vierailija
66/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa ihanan kaunista ja rauhallista. Tunnelmallinen syksy ja upea luminen kylmä oikea talvi tulossa! Se vasta on hienoa, kun pakkasta on kunnolla ja puut lumen peitossa. Odotan innolla.

Vierailija
67/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi niitä ihmisiä, jotka kestävät vain aurinkoisia päiviä. Vähän kun tulee tuulta ja sadetta, lumesta ja myrskyistä puhumattakaan, kaadutaan sängylle itkemään elämän epäreiluutta.

Kasvata selkäranka ja paksumpi nahka.

Tee töitä ja maksa verosi.

Älä valita.

Tässä tulikin tiivistettynä tarkoitus elämälle. Varsinkin tuo ohje työnteosta ja veroista. Eipä sitä siinä sitten ihminen muuta kaipaakaan.

Joka ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä. Työtä tekemätön ihminen on vain turha resurssien kuluttaja.

Työ vapauttaa.

Sitäkin, mutta tekemällä töitä oikeutat olemassaolosi. Sinusta on jotain hyötyä. Et ole loinen.

Kiva työfetissi

Yksinkertaista matematiikkaa. On vain kahdenlaisia ihmisiä. Joko kasvatat yhteistä pottia tai nakerrat sitä pienemmäksi. Itse tiedän kyllä kumpaa porukkaa arvostan ja kumpaa en.

Vierailija
68/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman ihmisistä on mukavuudenhaluisia laiskoja paskiaisia. Tästä syystä pohjoisessa on maailman parhaat ihmiset ja toimivimmat yhteiskunnat. Toivotan hyvää matkaa etelään sinne muiden laiskojen joukkoon. Voi tulla ikävä, kun huomaat millaista sakkia siellä asuu.

Ootko sä tämmönen "maailman paras ihminen"? Kun teet töitä kunnolla ja maksat veroja, etkä koskaan valita mistään?

Vierailija
69/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä lihoin kun oli hellettä ja ei voinut kuik sisällä maata. Nyt on jo kilot otettu pois kun on parhaat ulkoiluilmat.

Vierailija
70/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohdin Suomen yhteiskunta on toimiva? Palkasta ei jää mitään käteen ja palvelut eivät toimi. Työttömyys, tieverkosto huonossa kunnossa, pisa-tulokset laskee, terveydenhuolto retuperällä. Vanhukset paskovat vaippoihinsa. Tämä sosialistien propaganda tuntuu purevan joihinkin tehokkaasti.

Vierailija
71/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi niitä ihmisiä, jotka kestävät vain aurinkoisia päiviä. Vähän kun tulee tuulta ja sadetta, lumesta ja myrskyistä puhumattakaan, kaadutaan sängylle itkemään elämän epäreiluutta.

Kasvata selkäranka ja paksumpi nahka.

Tee töitä ja maksa verosi.

Älä valita.

Valititko kesällä helteistä?

miksi luulet että jooku joka ei tykkää sateesta ei maksaisi veroja tai että hänellä ei olisi selkärankaa? Kuinka paljon sinusta kärsimys kasvattaa?

En valita helteistä tai säästä muutenkaan, toisin kuin ap. Säälle kun ei mitään mahda.

Valitatko mistään? Ootko just semmonen kunnon sotilas joka menee vaan eikä valita, koska sellainen on kunnon ihminen? Olet varmaan onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, etkä koe tarvetta painaa muita alas, haukkua tai arvostella asiasta, joka yleensä herättää ihmisissä empatiaa tai sympatiaa?

Arvostelen, jos on aihetta, kuten silloin kun valitetaan säästä, jolle edelleenkään ei KUKAAN mahda mitään. En tunne em- tai sympatiaa säästä valittajia kohtaan. Kokemukseni mukaan sellaiset valittavat muutenkin kaikesta pienestä ja yleensä turhasta. Ja kyllä, kunnon ihminen ei valita turhasta.

Vierailija
72/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä tämmönen "maailman paras ihminen"? Kun teet töitä kunnolla ja maksat veroja, etkä koskaan valita mistään?

Olen.

Vierailija
73/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, AP!

Minä en näe tilanteeseeni mitään muita ratkaisuja kuin lämpimämpään maahan muuttaminen, mutta en tiedä mihin ja miten muuttaisin?

Välimeren rannalle haluaisin, mutta kysymysmerkki on mitä siellä tekisin ts. miten elättäisin itseni.

Olen vielä nuori, mutta aika kuluu ja koska olen teini-ikäisestä saakka halunnut lämpimämmille vesille, niin täytyisi jo toteuttaa.

Millä tutkinnolla paras lähteä?

Vierailija
74/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen talvisen kuvan Helsingistä ja paniikki meinasi iskeä, kun tajusin pitkän talven olevan taas edessä.

Korona-aika on vaan pahentanut talvimasennusta. Ei ole toivoa aurinkolomasta ja vielä enemmän vaikuttaa tunne ikuisesta arjesta, ei kohokohtia tai poikkeuksia tasaiseen tallustamiseen. 

Vierailija
75/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mäkin mietin, mitä porukkaa meidän esi-isät on olleet kun on tänne vaeltaneet ja päättäneet no nyt löyty hyvä paikka, ei muuta ku jurtta pystyyn tähän.

Vierailija
76/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kermaperseilyä jos ei lenkkillekään voi mennä jos vähän sataa.

Ihan sama mitä mieltä sinä siitä olet, mutta ei siinä ole mitään mukavaa olla sateessa lenkillä. 

Tosi mukavaa on jos on oikeanlaiset vaatteet.

Mun on vaikea sietää sitä että naamaan vihmoo pisaroita jatkuvasti. Siihen ei auta mikään varuste. Muuten kyllä.

En tykkää sateesta enkä kylmästä vaan haluaisin loppumattoman helteen. En kuitenkaan kehtaisi väittää, että naamaan vihmoo vettä, jos puen päälle sadetakin isolla hupulla ja kannan pääni päällä sateenvarjoa. 

Vierailija
77/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen tuomat oireet ovat olleet 1000 kertaa inhottavampi asia kuin mikään huono sää. Ja mähän kärsin siis myös kaamosmasennuksesta ja olen yleensäkin masentunut.

Silti kun käy ulkona lenkkeilemässä tulee aina paljon parempi olo ja on mukavampi köllötellä kotona. Ennemmin muutenkin tätä säätä kuin sitä +30 porotusta, siis hyi hitto! Ja mä olin aiemmin kevät- ja kesäihminen. Muuta jonnekin keski-Eurooppaan vaikka jos on vaikeaa.

Vierailija
78/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmivaa ja halventavaa puhua masennuksesta, joka on diagnosoitava sairaus, jonkin sääkiukkuilun ja -epämukavuuden yhteydessä.

Vierailija
79/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mäkin mietin, mitä porukkaa meidän esi-isät on olleet kun on tänne vaeltaneet ja päättäneet no nyt löyty hyvä paikka, ei muuta ku jurtta pystyyn tähän.

Siperiastahan he ovat tulleet joten ovat varmaan kulkeneet "etelään" :D

Vierailija
80/154 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiva lenkkeillä huonolla säällä kun saa mennä omaan tahtiin. Hyvällä säällä kaikki ihme vempulat keksivät yhtäkkiä liikunnan ihanuuden ja saa olla pujottelemassa kävelijöiden ja pyöräilijöiden välillä ja tuntuu, että ei voi liikkua yhtään rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän