En vain pysty hyväksymään sitä miten huono sää Suomessa on valtaosan vuodesta. Masennuin pahasti kesän loputtua. :(
Meinasin mennä lenkille, mutta käännyin alaovelta takaisin kun näin märät kadut. Asun siis Helsingissä. 3 viikkoa olen jo maannut kotona ja lihonnut kun mikään ei kiinnosta. Jatkuvasti sataa ja on kylmä. Ja nyt on vasta syyskuun alku!
Ei ihme, että masennuslääkkeeet maistuu suomalaisille. Itsekin harkitsen niitä. Miten tätä paskaa muuten kestää?
Kommentit (154)
Itä-Suomen junttius on aivan käsittämätöntä. Siellä ei erilaisuutta suvaita. Ahdistava paikka. Ei ihme, että kaikki nuoret muuttavat sieltä heti pois kun aikuistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on kermaperseilyä jos ei lenkkillekään voi mennä jos vähän sataa.
Ihan sama mitä mieltä sinä siitä olet, mutta ei siinä ole mitään mukavaa olla sateessa lenkillä.
Tosi mukavaa on jos on oikeanlaiset vaatteet.
Näin. Kosteaa sopivanviileää ilmaa on miellyttävä hengittää, pitää vain asennoitua niin, että olen reipas ja pätevä ihminen kun en pelkää pientä nihkeyttä. Ja kas kumma, ei se sitten ollutkaan kamalaa.
Lenkille pääsee, kun pistää säänmukaiset vaatteet päälle, menee ovesta ulos, eikä ajattele asiaa sen kummemmin. Jos päästää mielensä surkuttelemaan tympeää ilmaa niin varmasti jää sohvalle. Eli hallitse mieltäsi. Älä anna sen harhauttaa sinua!
Liikuntatieteiden Maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi niitä ihmisiä, jotka kestävät vain aurinkoisia päiviä. Vähän kun tulee tuulta ja sadetta, lumesta ja myrskyistä puhumattakaan, kaadutaan sängylle itkemään elämän epäreiluutta.
Kasvata selkäranka ja paksumpi nahka.
Tee töitä ja maksa verosi.
Älä valita.
Tässä tulikin tiivistettynä tarkoitus elämälle. Varsinkin tuo ohje työnteosta ja veroista. Eipä sitä siinä sitten ihminen muuta kaipaakaan.
Joka ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä. Työtä tekemätön ihminen on vain turha resurssien kuluttaja.
Työ vapauttaa.
Parempaan päin tässä ollaan menossa. Vähän kun vielä saadaan ilmastoa muutettua lämpimämmäksi, niin olot olisivat ihan siedettävät.
Harmaat päivät saavat mielen matalaksi, mutta sellaista se on. Säätä ei voi kontrolloida. Jatkan puuhiani ja pyrin ottamaan kaikista vuodenajoista irti sen, mitä saan. Hyvät varusteet auttavat pitkälle. Syksy ja talvi ovat kuitenkin lempivuodenaikani, vaikka voivatkin olla välillä haastavia. Kesällä oli tylsää piilotella hellettä sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Oma on valintasi. Jos oot valinnut valittaa asioista joille et mahda mitään niin senkun makaat ja annat ittesi masentua. Vaihtoehtona on avata silmät ja nähdä positiivisia asioita mutta jos et sitä tee koska haluat vaipua itsesääliin niin oma syy. Täysin.
Kuulostat hellevalittajalta, joka ei avannut silmiään eikä nähnyt positiivisia asioita kuluneen kesän aikana.
Jaa. Täällä suunnassa on edelleen +17 astetta lämmintä. T. Viileitä syyssäitä jo odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhosin ennen syksyä täydestä sydämestäni, kunnes mun lapseni syntyi syyskuussa ja opettelin pitämään syksystä.
Se on siis mahdollista.
Juu! Mä olin talvenvastustaja, astman takia ei viitsi mennä uloskaan turhaan jos on yli 15 pakkasastetta. Mutta nykyisin mulla on talvella kesäloma ja loppuvuosi on tolkutonta raatamista. Nykyisin melkein vihaan kesää ja odotan talvea innoissani. Mitä pimeämpi tulee, sen hauskempaa koska kohta onkin jo joulu ja sitten tämä kissi painelee uuninpankolle.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomen junttius on aivan käsittämätöntä. Siellä ei erilaisuutta suvaita. Ahdistava paikka. Ei ihme, että kaikki nuoret muuttavat sieltä heti pois kun aikuistuvat.
Ihan hyvin täällä pärjää jos on suht normaali ihminen. Ja junttius kannattaa ajatella huumorin kautta niin kyllä sen kestää. Ei kannata ottaa asioita niin totisesti. Onhan täällä paljon hyvääkin, mitä ei pääkaupunkiseudulla ole. Tiedän, kun itse sieltä olen muuttanut Pohjois-Karjalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan menemällä sinne lenkille kelistä riippumatta.
Lisään vielä. Ei koko Suomessa ole huono keli suurimman osan vuodesta. Muuta pois sieltä loskapaskasta. Täällä Pohjois-karjalan peräkylässä on ihan ok keli yleensä. Syksyllä tietysti satelee, mutta jouluna on jo lunta, joka valaisee. Ei ole loskaa, kun lämpötila on käytännössä pakkasella joulukuusta eteenpäin aina kevääseen asti. Keväällä tietysti on vähän märkää, kun metrinen lumihanki sulaa, mutta valon määrän lisääntyminen, ja odottava kesäfiilis auttaa.
Tietysti, jos ei pidä lumisestakaan talvesta, niin sitten muuttaa ulkomaille.
Siellä päin on ahdasmielista porukkaa ja joka paikkaan on pitkä matka. Talvisin hemmetin pimeää, eikä ole töitä. Kesäisin valtavasti hyttysiä sekä paarmoja. Tunnen itä-suomen hyvin kun sukuni on sieltä kotoisin. Vihoviimeinen paikka minne Suomessa muuttaisin. Jos luontoon haluan, niin valitsisin mielummin Lapin.
Mutta aurinkoa minä kaipaan ja lämpöä. Sitä ei löydä mistään Suomesta, mutta Helsinki on se vähiten huono paikka. - AP
Vaikutat ap aika negatiiviselta pessimistiltä. Osaan samaistua, kun olen itsekin samanlainen. Minua masentaa myös monet asiat, mutta tiedostan, että teen sen itse itselleni ajattelemalla aina kaikesta negatiivisesti.Nuo on kaikki totta, mitä Pohjois-Karjalasta sanoit. Paitsi ihmisten ahdasmielisyys ei eroa muusta suomesta. Ainakaan paljoa. Olen asunut isoissa kaupungeissa ennen tänne korpeen muuttoa. Ihan samanlaisia mlkkuja löytyy kaikkialta, ja mukavia ihmisiä löytyy myös täältä. Itse olen ratkaissut asian niin, etten oleskele ihmisten kanssa, joista en pidä. Ja jos väkisin joskus joudun, niin en niiden jutuista välitä. Ei liikuta tippaakaan muiden ahdasmielisyydet. Mutta tämä oli vaan esimerkkipaikka, jossa sää ei ole aina huono. Voi olla ap, että vaikka muuttaisit Thaimaahan, niin et tulisi onnelliseksi. Ajatuksiaan kun ei pääse pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Parempaan päin tässä ollaan menossa. Vähän kun vielä saadaan ilmastoa muutettua lämpimämmäksi, niin olot olisivat ihan siedettävät.
Kunpa ilmastonmuutos veisi jatkuvan pimeyden ja harmaudenkin mukanaan.
Itse opettelen tykkäämään eri vuodenajoista tekemällä vuodenaikaan sopivia asioita.
Kesällä järvessä uintia ja ulkona myöhään oleilua ja puutarhanhoitoa.
Keväästä syksyyn pyörälenkkejä.
Syksystä kevääseen sisäliikuntaa. Käyn myös sisällä järjestettävissä konserteissa.
Talvella hiihtoa ja hyvällä omalla tunnolla kotona oleilua ja sisäharrastuksia.
Marras- ja Joulukuu ovat kurjia kuukausia, se on totta. Kun uskallan, lähden jälleen viikon lomalle lämpimämpään kohteeseen noina kuukausina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi niitä ihmisiä, jotka kestävät vain aurinkoisia päiviä. Vähän kun tulee tuulta ja sadetta, lumesta ja myrskyistä puhumattakaan, kaadutaan sängylle itkemään elämän epäreiluutta.
Älä valita.
Tässä tulikin tiivistettynä tarkoitus elämälle. Varsinkin tuo ohje työnteosta ja veroista. Eipä sitä siinä sitten ihminen muuta kaipaakaan.
Joka ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä. Työtä tekemätön ihminen on vain turha resurssien kuluttaja.
Työ vapauttaa.
Sitäkin, mutta tekemällä töitä oikeutat olemassaolosi. Sinusta on jotain hyötyä. Et ole loinen.
Suomihan on aivan kertakaikkisen ihana, kun täällä on "hyvä" sää - siis aurinkoista, ei periaatteessa edes tarvitse olla lämmin. Olen kesäihminen, mutta tykkään myös talvesta silloin, kun se on kunnollinen - siis luminen ja kylmä. Mutta kun nykyisin se on yleensä sitä lämmintä, märkää loskapaskaa monta kuukautta.
Ja juu, onhan se masentavaa kun nykyään suurin osa vuodesta tuntuu olevan kolkkoa, harmaata sadetta. Ne silloin tällöin tulevat hyvät ilmat tuntuvat luksukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin täällä pärjää jos on suht normaali ihminen. Ja junttius kannattaa ajatella huumorin kautta niin kyllä sen kestää. Ei kannata ottaa asioita niin totisesti. Onhan täällä paljon hyvääkin, mitä ei pääkaupunkiseudulla ole. Tiedän, kun itse sieltä olen muuttanut Pohjois-Karjalaan.
Nimenomaan jos olet "normaali ihminen"... ja eihän tietenkään muut ole niitä normaaleita kuin itse. Jatkvasti puututaan muiden elämään ja arvostellaan. Nautin Helsingissä asumisesta juuri siksi, että täällä muita ei sinun elämäsi kiinnosta. Voit olla sellainen kuin haluat. Säät ei vaan ole kovin kummoisia täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita.
Työ vapauttaa.
Sitäkin, mutta tekemällä töitä oikeutat olemassaolosi. Sinusta on jotain hyötyä. Et ole loinen.
Kiva työfetissi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita.
Valititko kesällä helteistä?
miksi luulet että jooku joka ei tykkää sateesta ei maksaisi veroja tai että hänellä ei olisi selkärankaa? Kuinka paljon sinusta kärsimys kasvattaa?
En valita helteistä tai säästä muutenkaan, toisin kuin ap. Säälle kun ei mitään mahda.
Ei ole huonoa säätä, on vain väärää pukeutumista.
Valitatko mistään? Ootko just semmonen kunnon sotilas joka menee vaan eikä valita, koska sellainen on kunnon ihminen? Olet varmaan onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, etkä koe tarvetta painaa muita alas, haukkua tai arvostella asiasta, joka yleensä herättää ihmisissä empatiaa tai sympatiaa?
Pohjois-Karjala on oikein mukava paikka asua, kun on asenne kohdillaan. Nauttii täällä mukavista asioista ja ihan heti en muuttaisi takaisin pääkaupunkiseudulle.
Tykkäisin kaikesta suomalaisessa yhteiskunnassa. Mutta sää siellä syö minun sielun ja tuntuu, että kuolen sisältä. Pakko siis asua ulkomailla. Suomen sää on kuin ankeuttajat Harry Potterissa.