Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiasta pelottaa iltaisin

Vierailija
16.10.2014 |

Kohta 4-vuotias sanoo nykyään joka ilta, että pelottaa. Kuulemma pelottaa pimeys ja jos näkee painajaista. Nykyään nukkuu kaksi yövaloa päällä ja illalla vielä kattolamppu päällä kun alkaa nukkumaan. Kuuluuko vaan ikään? Minä, mies ja vauva nukutaan makuuhuoneessa, vauva siirtyy pian esikoisen kanssa samaan huoneeseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä ei ole ollut pelkoikää aiemmin niin sitten se on sitä.

Vierailija
2/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kai se sitä sitten on. Kamala ku tietää mitä se on kun minä 32v pelkään pimeää.....
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:41"]

Ok. Kai se sitä sitten on. Kamala ku tietää mitä se on kun minä 32v pelkään pimeää..... ap

[/quote]Se vauvan siirtyminen samaan huoneseen voi helpottaa, toivottavasti! Onko esikoinen päivähoidossa? Jos on, niin oletko puhunut henkilökunnan kanssa asiasta?

Vierailija
4/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta painajaiset ja pimeänpelko kuuluvat tuohon ikään. Lapsen hermoston yksi kehitysvaihe on se, että pimeässä esineet näyttävät elävän ja liikkuvan, ja se ei siis ole lapsen omaa, tahdosta riippuvaa mielikuvitusta, vaan aivot harjoittelevat havaitsemaan pimeässä uhkaavia vaaroja. 

Meillä molemmilla lapsilla on ollut tuossa iässä pimeänpelkoa ja painajaisia. Olen vaan ottanut suosiolla viereen nukkumaan, ja ne ovat menneet iän myötä ohi.

Vierailija
5/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko lapsi yöllä viereen? Onko hänen huoneensa lähellä vanhempien makuuhuonetta, niin, että hän tuntee olonsa turvalliseksi?  Itse ehkä ottaisin lapsen vanhempien huoneeseen nukkumaan, jos on kovin pelokas! Voi olla ohimenevää, mutta tärkeätä, että lapsi voi luottaa vanhempiinsa. Siis, että vanhemmat lohduttavat lasta eivätkä väheksy pelkoa.

Vierailija
6/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valot päällä, ja luetaan iltasatu ja illasta ei saa katsoa/pelata kuin rauhallisia vaijhtoehtoja.

Vierailija
7/7 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään. Uusi kehitysvaihe johon möröt ja pelot kuuluu. Ei siis hätää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä