Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kannattaa kuulua kirkkoon?

Vierailija
16.10.2014 |

Olen aina kuulunut kirkkoon, kun olen ajatellut että se kuuluu asiaan ja että tuen sillä tavoin hyvää toimintaa, avustaahan kirkko köyhiäkin.

Nyt vaan mietin että miksi siihen pitäisi kuulua? Kaikki raamattupuheet ahdistaa, vaikka jollain tapaa kai Jumalaan uskonkin. Ja suurin osa rahoista taitaa kuitenkin kulua muuhun kuin siihen köyhien avustamiseen...

Mitkä on olleet teidän syitä miksi kuulutte/olette eronneet kirkosta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaan laittaminen ei vaadi kirkkoon kuulumista, eikä maksa sen enempää kuulutko kirkkoon tai et.Hyväntekeväisyyttä voit tehdä lahjoittamalla eläimille.

Vierailija
22/28 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos henkilö eroaa kirkosta vuoden viimeisenä päivänä hänen ei tarvitse maksaa kirkollisveroa seuraavana vuonna"

https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. 

Vierailija
24/28 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:14"]

Kaste konfirmaatio kummius kirkkohäät ja hautaan siunaus pitää mut liittyneenä kirkkoon nyt ja aina.

[/quote]

Sama täällä. Siinä ne syyt sitten tulikin.

Konfirmaatio ehkä mutta nyt aikuisena kirkkohääkortti käytetty, ei toiminut siunaus sinettinä ja hautaan pääsee jokatapauksessa ja turha sinne on siunata. Kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään muuta kuin maatuvaa jätettä.

Taivas ja helevetti ovat vähemmän todellisia kuin maan ulkopuolella oleva elämä. 

Vierailija
25/28 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tulee homojen vihkiminen virallisesti käyttöön, eroan kirkosta. Olen siellä siksi että saan käydä ehtoollisella. Toivon, että löytyy jokin muu taho missä saa ehtoollisen.

Vierailija
26/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:14"]

Kaste konfirmaatio kummius kirkkohäät ja hautaan siunaus pitää mut liittyneenä kirkkoon nyt ja aina.

[/quote]

Sama täällä. Siinä ne syyt sitten tulikin.

Nämä voi kokea ilman kirkollista hössötystä, kertaakaan ei ole ollut tunnetta, että jokin suurempi olisi läsnä.

Eikä tule olemaan ja varsinkaan haudassa. kuolo kun korjaa, niin se on siinä.

Vierailija
27/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse erosin kirkosta kun tajusin etten ikinä mene naimisiin.

Vierailija
28/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista.