Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2016

16.10.2014 |

Tiedän, että aikasessa ollaan liikkeellä. Kerron vähän taustoja. Eli ollaan miehen kanssa seurusteltu reilu kaksi ja puoli vuotta joista puolet asuttu yhdessä. Häät suunnittella vasta vuodelle 2017 ja ennen sitä olisi lapsi toiveissa. Itse opiskelen, mutta saan opiskeluni opiskeltua kevääksi. Mies valmistuu myös pian ja on jo  hyväpalkkainen työpaikka tiedossa jossa nytkin opiskelujen lomassa on töissä. Molemmilla hyvä tukiverkosto. Nyt sitten itse asiaan. Ollaan jo pitkään puhuttu että milloin esikoinen voisi putkahtaa maailmaan ja tultu siihen tulokseen että aikaisintaan 2016 tammi-helmikuussa. Ajateltiin aloittaa yritys 2015 toukokuussa ja nappaa sitten kun nappaa :) Onko muita jotka jo nyt suunnittelee lasta vuodelle 2016? :)

Kommentit (163)

81/163 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannakk: Ihmeteltiinkin tuolla ryhmässä, mihin hävisit. Mutta hyvä kuulla, että kaikki on kunnossa ja jatkat sitten kuumeilua täällä vauvafoorumilla. :)

Pioni1: Kiva, että liityit joukkoon. Tuolta facebook ryhmästä löytyy enemmän aktiivisia vauvakuumeilijoita. Tervetuloa mukaan. :)

82/163 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin myös olla liittymättä Facebookiin ihan anonyymiyden helppouden takia. En halua törmätä tuttuihin, haha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/163 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Löysin sattumalta tän viestiketjun ja oli pakko rekisteröityä jotta voin osallistua keskusteluun:) meilläkin siis tarkoituksena yrittää saada esikoinen vuodelle 2016. Täällä netissä alunperin selailin keskuteluja siitä, kuinka nopeasti luonnolliset kuukatiset ovat alkaneet hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Lopetettiin lokakuussa hormonaalinen ehkäisy ja sen jälkeen ollaan käytetty kondomia. Jouluun lopulla tuli ekat luomumenkat ja sen jälkeen ei ole kuulunut.. Millaisia kokemuksia muilla on? Haluttais alkaa yrittää lasta huhti-toukokuussa, mutta harmittaa kun kierto ei ole säännöllinen. 

84/163 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia - kiitos!! :)

Taidan vielä hetken aikaa kuumeilla täällä anonyyminä ja, jos sopii, liittyä facebook ryhmään kun haaveet muuttuvat hieman todemmiksi. Vertaistuki ja keskusteluseura olisivat enemmän kuin tervetulleita!

Zanice, meilläkin on tarkoitus aloittaa yrittäminen myös huhti-toukokuussa, jänniä hetkiä siis! Itse lopetin pillereiden syönnin alkusyksystä ja kierto tasaantui muutamassa kuukaudessa ja nyt on säännöllinen. Olo on jo kovin malttamaton ja toisaalta välillä tulee sellainen "mitä me oikein ollaan tekemässä" hetki :D Onko muilla samoja fiiliksiä? :)

85/163 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taisikin olla aika monta kellä yritys alkaa tuossa huhti-toukokuun kieppeillä. (Siihen mekin tähdättäis yrityksen alku. :D) Eli ihan niin, kuin joku sanoikin, jänniä aikoja!! :)

Itselläkin menkat tuli todella nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen. Kakkosta yrittäessä menkat taisi keretä tulla kerran taikka korkeintaan kaksi kertaa ja sitten saikin jo ihastella plussatestiä. ♡ Toivottavasti Zanicen menkat sieltä ilmestyy, että pääsette huhtikuussa tositoimiin. ;)

Pioni1, meitä ei hirveästi mietitytä mihin ollaan ryhtymässä, kun on noi kaksi mussukkaa tuossa vieressä touhuamassa. Tiedetään, mitä odottaa. (Ainakin suunnilleen. ;) )

Tuolla on toki myös tuo suljettu ryhmä, minne ei ulkopuoliset pääse katselemaan. Ja sielläkin voi siis nimimerkillä kirjoitella. Eli sinnekkin saa toki liittyä. Ei ole pakkoa sinne facebook-ryhmään rynnätä suinpäin. Eli toki saa myöhemminkin liittyä joukkoon. :)

Vierailija
86/163 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, eilisen miehen kanssa käydyn keskustelun jälkeen voin ilmoittautua mukaan! :)

Lyhyesti taustasta: olen 26, mies 30, naimisissa ollaan oltu heinäkuusta lähtien. Yhdessä nyt reilut pari vuotta, joka vietetty käytännössä lähes tulkoon kokonaan saman katon alla. Yksi lapsikin meillä on jo, sillä miehen tokaluokkalainen tyttö asuu kanssamme (pitkä tarina lyhyesti: biologinen äiti on ollut vain hyvin löyhästi kuvioissa niin kauan kuin tyttö muistaa).

Olen itse kuumeillut ensimmäistä omaa vauvaa jo jonkin aikaa. Eilen uskalsin vihdoin puhua miehellekin siitä, että omat opintoni alkavat olla siinä pisteessä että vauva olisi tervetullut (gradu valmistunee ensi talveksi, tavoitteena jatko-opinnot enkä haluaisi jäädä äitiyslomalle kesken jatko-opintojen). Yllätyksekseni miehen suhtautuminen oli pelkästään positiivinen. Mies itse on tällä hetkellä työtön, mutta pärjäämme ihan hyvin.

Päätimme, että kesällä aloitamme yrityksen :)

Pillerit jätin jo reilu vuosi sitten epäsopivuusongelmien takia, jonka jälkeen käytössä on ollut yhdistelmä kumi/varmat päivät/keskeytetty. Joten hieman riskillä menty, mutta ei ole vahinkolasta näkynyt, vaikken olisi yhtään pahastunut vaikka olisi ;) Pillerien jälkeen mulla tuli heti menkat ihan normaalisti, alkuun lyhyellä mutta säännöllisellä noin 26 päivän kierrolla. Nyt vuoden jälkeen se on pidentynyt noin 28-29 päivän kiertoon. Tällä hetkellä tosin kp 31 juuri alkanut, mutta taidankin olla hieman kuumeinen, lämpö heittelee liki 38 asteessa, että eiköhän ne menkat pian ala... Olisi varsin epätodennäköinen kierto raskautua.

87/163 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Toivottavasti täällä tai tuolla suljetussa ryhmässä riittää myös juttua vastaisuudessa, yritän käydä joskus kurkkimassa mitä täällä kirjoiteltu, vaikka enimmäkseen seuraan salaista ryhmää somen puolella. Eka olin vähän kauhuissani ryhmästä, jossa ollaan omalla nimellä ja tuosta että jos sinne tuleekin joku tuttu :D. Mutta toisaalta sit jos tulee niin sitten ainakin tietää että samassa veneessä kellutaan, että tuskin kumpikaan lähtee sitten kylillä toisesta juoruamaan :). Ja täällä taas ei voi kertoa itsestään mitään kun pelkää että joku lukija tunnistaa, niin itse alkustressin jälkeen tykästyin kyllä tuohon salaryhmään. Mutta tervetuloa mukaan itse kullekin sillä tavalla mikä itselle tuntuu sopivalta, mielenkiinnolla kyllä odotan sitä kun ihmisillä pikkuhiljaa alkaa yritykset tuossa kevään ja kesän korvilla niin varmasti paljon juteltavaa riittää :).

88/163 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten alkaneet jo ennen yrityksen alkua syömään jotain ravintolisiä yms? Itse olen syönyt joulukuusta asti foolihappoa, mutta mietin pitäisikö sen lisäksi hankkia jotain muutakin?

89/163 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole syönyt mitään ravintolisiä. Mutta sitten, kun yritys oikeasti alkaa, niin voisin käydä ostamassa taas niitä multi tabs pillereitä. Yritän niitä sitten syödä yrityksen, sekä raskauden ajan.

Raskaus aikana mun onkin pakko aloittaa taas se rautalisän syöminen. Edellisissä raskauksissa hb-arvot ovat olleet sen 70-90. :/ Toivottavasti ei tällä kertaa laskisi siin alas.

Ja tosiaan tuolla face-ryhmässä ei meitä kovin montaa ole. Alle 20 jäsentä. Ei ole kovin suuri mahdollisuus törmätä tuttuun. :) Mutta kevät/kesä lähestyy ja aika monella se yritys pikkuisesta alkaa. Niin, kuin Ahmatar sanoi, puhuttaavaa varmasti riittää. ☺

Vierailija
90/163 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vartavasten ostanut mitään ravintolisiä, mutta syön niitä välillä muutenkin. Muutenkin omat elämäntavat aika pitkälti sillä mallilla, että tuskinpa tarvitsee mitään muuta muuttaa raskautta ajatellen, kuin ettei juo edes niitä paria kertaa vuodessa :D

91/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ainakin toistaiseksi kirjoittelen täällä anonyymina Pioni1:n ja Neolan tapaan. Katsotaan sitten, kun päästään tositoimiin, että uskaltaudunko tuonne facen puolelle. Jotenkin itseä epäilyttää, että jos jostain syystä joku näkeekin tuon ryhmän, vaikka salainen onkin..taidanpa olla liian vainoharhainen :D

Raivostuttavaa, kun taas on ilmeisesti se aika kuusta, kun kuukautiset on alkamassa. Tuntuu, että joka kuukausi tulee silloin näitä "vaivoja" esim. väsymys, rintojen arkuus, palelu... Ja itse ainakin tunnistan, että johtuvat aina kuukautisten alkamisesta. Sitä vaan aina toivoo kovasti, että jos sitä jostain syystä olisikin raskaana. Melkein toivoisinkin, että alkaisivat jo kuukautiset, niin helpottaisivat kuumeilut muutamaksi viikoksi. Onko muilla samanlaisia "vaivoja" vai olenko ainut jonka pää/kroppa sekoaa aina tiettyyn aikaan kuusta? :D

Pioni1:n kysymykseen liittyen: Itse en ole alkanut vielä syömään mitään ravintolisiä. Monivitamiinia olen syönyt useampia vuosia aina silloin, kun olen muistanut. Olen kyllä yrittänyt googletella ravintolisiin liittyen, mutta itselle eivät ole vielä kovin tuttu aihe, kun esikoista vasta suunnitellaan. Ilmeisesti tuo foolihappo olisi hyvä? Ja jostain olen lukenut myös, että greippimehusta olisi hyötyä kiinnittymisessä?

92/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ajattelin liittyä seuraanne, kun haaveilu on vihoinkin muuttunut yritykseksi tämän kierron myötä. Itse olen 25 -vuotias ja mieheni 27 -vuotias ja haaveessa olisi esikoinen. Alunperin tarkoitus oli aloittaa yrittäminen häiden jälkeen kesäkuussa, mutta koska sain vahvistuksen siitä, että minulla on PCO -tyyppiset munasarjat ja, ettei ovulaatiota välttämättä tapahdu joka kierrossa, niin päätimme aloittaa yrittämisen jo nyt. Ollaankin valmistauduttu siihen, että tämä vauvaprojekti voi olla aika pitkä.

Minulla siis pitkänpuoleinen kireto n. 37-43 päivää, ja e-pillerit lopetin vuosi sitten, niiden sopimattomuuden vuoksi. Sen jälkeen ollan menty kondomilla/ keskeytetyllä/varmoilla päivillä, kuitenkin tietoisia raskauden mahdollisuudesta. Suurin kysymysmerkki tällä hetkellä onkin siis tuo ovulaatio, tapahtuuko sitä ja kuinka usein. Kierto on aika pitkä, mutta säännöllinen. Mittailen myös aamulämpöjä ja selkeä nousu tapahtuu aina n. 13-15 pävää ennen menkkojen alkua, ja pari päivää ennen lämpöjen nousua saan ovulaatiotestistä selkeän plussan (muina päivinä plussaa ei tule). Mielestäni ei olisi täysin mahdotonta, että ovulaatio tapahtuu, mutta eipä sitä voi tietää.

Mielelläni siis liityisin seuraanne, mies kun ei ihan jaksa näistä jutuista samalla tavalla innostua, vaikkakin hänellä myös vähän vauvakuumetta on havaittavissa :)

Mukavaa keväänalkua kaikille!

93/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ravintolisistä sen sen verran, että olen otan normaalistikin monivitamiinia ja D-vitamiinia (jonka annoksen olen tosin nyt tuplannut), tämän lisäksi olen n. kuukauden verran ottanut foolihappoa, vehnäalkioöljyä ja berberiini-tabletteja tuon PCO -tyyppisyyden vuoksi. Olen myös yrittänyt vältellä hiilihydraatteja, koska olen lukenut, että silläkin voi olla vaikutusta PCO:hon.. Eli vähän on jo heti alkuun riistäytynyt käsistä xD no saas nähdä kuika kauan innostus kestää, jos ei näilläkään tärppiä ala kuulua :)

94/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Pioni1" time="16.03.2015 klo 17:19"]

Oletteko muuten alkaneet jo ennen yrityksen alkua syömään jotain ravintolisiä yms? Itse olen syönyt joulukuusta asti foolihappoa, mutta mietin pitäisikö sen lisäksi hankkia jotain muutakin?

[/quote]

Olen syönyt nyt reilun kuukauden ajan foolihappoa :) tuntuu vähän turhalta, kun en usko että tärppää vielä edes puolen vuoden sisällä :(

95/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia - sullahan on sitten vinkkejä vaikka muille jakaa! Mahtavaa - itse olen ihan ulalla kaikesta. Toivottavasti itse selviän ilman rautalisää, joskus sitä syöneenä on maha mennyt aivan sekaisin (vaikka se tietenkin on pienempi paha kuin kärsiä raudan puutteesta) :/

Anskuliini - voin hyvin kuvitella että itse tulen käyttäytymään juuri noin, ylitulkitsen kaikki kehon merkit ja petyn jokaisista kuukautisista siitä huolimatta, että tiedän asian ottavan aikansa.

Miinuska15 - kiva että liityit joukkoon!

Neola - voi ei :( Onko vain sellainen fiilis vai onko jotain syitä / tekijöitä, joiden takia vauvahaaveiden toteutuminen saattaa viedä hieman kauemmin? 

Me päätimme lopettaa odottelut ja lähteä nyt jo tosi toimiin! Nyt alkaa jännitys ja kaikkien mahdolliseten ja mahdottomien raskausoireiden tulkinta ;D Ja taidanpa käydä jonkun mainitsemaa greippimehuakin ostamassa! :) Pohdin vielä fb- ryhmää, kovasti tekisi mieli liittyä mukaan!

Vierailija
96/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista ravintolisistä syötte tuota foolihappoa? Onko ihan pelkkää foolihappoa, vai muutakin?

98/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättähti - unohduit äskeisestä viestistä! Kiva että tulit mukaan ja että pääsette pian yrittämään! :)

99/163 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas!!

Siis juu, noihin rauta-asioihin palatakseni, se niiden syöminen tuotti todella paljon ongelmia. Lääkäri määräsi varmaan jokaista mahdollista sorttia, mitä maa päällään kantaa. Mikään ei sopinut. (Nestemäiset, pillerit, tipat) Vessakäynnit oli jotain painajaisten tapaista silloin. (Toivottavasti siihen ei koskaan palata.) :( Ja alhaisien rautaarvojen takia saikin loppuraskauden ajan ravata synnytyssairaalassa ultrassa. Varmistivat, että vauva kasvaa ja ties, mitä muuta.

Noista raskausoireista sen verran, että omalla kohdalla alkuraskaudessa ei ollut mitään merkkiä siitä, että raskaana olisi edes oltu. Ei niin MITÄÄN OIRETTA!! (Ja kahdesti olen raskaana ollut) Oli vaikea uskoa, että siellä mahassa joku on, kun kaikki muut valitteli ennen menkkojen alkamispäivääkin ties minkälaisia oireita. No mutta sitten, kun niitä oireita alkoi lopulta ilmetä, oisin toivonut että oisivat pysyneet poissa.... Siinä tuli vessanpönttö tutuksi ja älytön väsymys myös. :/

Pioni1: Ihana kuulla, että teillä alkaa yritys. Paljon onnea matkaan ja toivotaan, että plussa pärähtää testiin nopeasti!! :) Ja ilman muuta olet tervetullut sinne face-ryhmään. Se ei todellakaan näy kellekkään. Kukaan ei saa tietää, että olisit sellaiseen ryhmään liittynyt. :)

Ja tervetuloa Miinuska15!! :)

100/163 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisia - auts, ei kuulosta mukavalta. Toivottavasti on parempi onni matkassa tällä kertaa ja välttyisit rautalisiltä! :) Olen kanssa miettinyt minkälaisia raskausoireita mahtaa olla. Toivottavasti pääsee niin vähillä oireilla kun raskaana voi yleensä päästäkään ;)