Vauva vuodelle 2016
Tiedän, että aikasessa ollaan liikkeellä. Kerron vähän taustoja. Eli ollaan miehen kanssa seurusteltu reilu kaksi ja puoli vuotta joista puolet asuttu yhdessä. Häät suunnittella vasta vuodelle 2017 ja ennen sitä olisi lapsi toiveissa. Itse opiskelen, mutta saan opiskeluni opiskeltua kevääksi. Mies valmistuu myös pian ja on jo hyväpalkkainen työpaikka tiedossa jossa nytkin opiskelujen lomassa on töissä. Molemmilla hyvä tukiverkosto. Nyt sitten itse asiaan. Ollaan jo pitkään puhuttu että milloin esikoinen voisi putkahtaa maailmaan ja tultu siihen tulokseen että aikaisintaan 2016 tammi-helmikuussa. Ajateltiin aloittaa yritys 2015 toukokuussa ja nappaa sitten kun nappaa :) Onko muita jotka jo nyt suunnittelee lasta vuodelle 2016? :)
Kommentit (163)
Vieläkö täällä pidetään juttua yllä? :) Voisin liittyä tuolta haaveilijoiden joukosta tänne! Taustaa sen verran että olen 21v ja mies 25v ja molemmat hetki jo haaveiltu vauvasta mutta ei kuitenkaan ryhdytty yrittämään. Nyt sitten päätettiin jättää pillerit pois ja mennä fiiliksellä "tulee kun tullakseen" eli ei hirveen hullua yritystä mutta sitäkin malttamattomampia kyllä :D ja vika pilleri otettu siis viikko sitten perjantaina ja pari pv sitten loppuivat menkat! Eli nyt sitten odotellaan!
Todennäköisesti meillä on enemmänkin vauvan yritys vuodelle 2016 kuin vauva. Mies kuumeilee ja mä toppuuttelen. Täytän tätä vuonna 32, mies on 33v. Meillä on lapset vm. 2003 ja 2010. Ja tän viimeisen piti olla se viimeinen, ainakin mä asennoiduin niin.. Lähinnä se, että kun tätä ikää on ja viimeistään lapsen pitäisi syntyä kun olen 35v. Mulla on myös hormonihäikkää, joka voi vaikeuttaa raskautumista ja miehen mukaan yritys siksi pitäisikin aloittaa heti mutta mä epäröin.
MUTTA nyt sitten kävi silleen, että mahdollisen oviksen aikaan oltiin reissussa ja kumin kanssa ei oltu niin tarkkoja. Siitä on nyt 8-9 päivää, ja olen toista päivää nyt flunssainen ja tukossa. kp on 26/28-32. Alapää vetistelee ja on ollut "uusia ovislimoja" useaan otteeseen. Tässä vaiheessa kiertoa pitäsi olla jo tutut PMS oireet voimaikkaina mutta melko tasaista on. Vähän nipistelee alavatsaa ja selkää. Suuta kuivaa ja on tämä flunssa. Yleensä mulla on turvotukset, rintojen arkuus, kiukuttelu/itkuisuus.. Edellinen raskaus oli oireeton hyvin pitkälle, ensioire oli juuri oireiden puuttuminen sekä alkanut flunssa 8 päivää oviksesta..
Ei tässä voi kuin odotella.. Jos kävi tärppi niin tammikuulle 2016 menisi laskettu aika. Tavallaan olisi helpotus olla raskaana yrittämättä kun edellistä yritettiin 17 kuukautta ja eka raskaus oli hormoniavusteinen. Mun ei siis pitäisi raskautua helposti, koska en ovuloi läheskään joka kierto mutta joskus kuitenkin..
Päivitystä vähän. kp 28/28-32 ja mahdollisesta oviksesta 10 päivää. Vieläkään ei ole PMS-vaivoja! Mutta olen tukkoinen ja hyvin väsynyt. En oikein tiedä onko flunssaa vai tuliko yhtäkkiä allergia näin pahana. En aivastele mutta olen tukossa ja niistän ajoittain. Tänään oli kolmas aamu kun herätessä suu oli kuiva kuin sahara, muutenkin päivän mittaa on suuta kuivanut jatkuvasti.
Jos ovuloin, niin menkat alkaneet lähes aina 13:na päivänä oviksesta eli aika oviksen ja mekkojen välillä ollut yleisimmin 12 päivää. Oviksen ajankohta on heitellyt mutta usein kp 18. Tällä perusteella kierto olisi 30 päivää, ja menkat alkaisi näin ollen perjantaina.
Hieman on alavatsaa/munasarjoja nipistellyt joskus välillä napakamminkin, mutta onhan tällaista aina silloin tällöin muutenkin ennen menkkoja. Onpa kerrassaan erikoinen loppukierto joka tapauksessa.
Heippa kaikki kuumeilijat.
Mielelläni kirjoittelisin täällä teidän kanssa, vaikka mitään päätöstä yrittämisestä ei ole meillä vielä tehty. Ollaan molemmat 27v. ja meillä ennestään 1v 10kk ja 4v. lapset. Tokan jälkeen olin jo lähes varma että lapsiluku on täynnä, kunnes sitten iski kuume. Pitkään yritin itselleni että pian se menee ohi, mutta ei se vaan mene. Mieskin täällä lämpenee hiljalleen ajatukselle ja toivonkin, että pian päästäisiin aloittamaan yritys.
Ehkäisynä meillä on kierukka, jonka hätäpäissäni asennutin, kun olin muka niin varma. :) Olisi ihana liittyä tänne kuumeilemaan ja teidän muiden tilannetta jännäämään, vaikka meillä ei vielä yritetäkään.
Moikka kuumeilijat.
Liittyn uutena mukaan. Meillä yrityksen alla pikkukakkonen. Maaliskuussa tein jo positiivisen testin, mutta se päättyi huonosti. Saatiin tietään kkm nt ultrassa. Nyt ollaan palautumassa ja menossa on kp8/29?yk1. Jännityksellä alan tikuttaan ovista ja toivotaan että nyt tärppäisi. Innolla, mutta pelon sekavin tuntein odotan tulevaa. Toivotaan että nopeeta tärppäisi ja pysyisi mukana.
Esikoinen on syntynyt vuosi sitten ja meillä ei oo ollut mitään ehkäisyä. Mietittiin että saa tulla jos on tullakseen.
Norappi
Ihana ketju! Täällä on moni pohtinut samoja asioita kuin minäkin, siksipä päätänkin liittyä mukaan :) olen pian 22-vuotias, mieheni 20. Jätimme e pillerit pois maaliskuussa. Ensimmäinen lapsi haaveissa :) yritämme pysyä rauhallisina asian suhteen, mutta kuume on jo kova! Kierto tuskin on vielä tasaantunut pillereiden lopettamisesta. Viimeinen kierto kesti 32 päivää, nyt menossa kp17. Kesä mennään vielä rennolla asenteella ja syksyllä aletaan sitten tikuttaan ovulaatiota, jos ei ennen sitä ole napannut :)
Tämä odotuksen odottaminen on niin jännittävää!
Pyydän anteeksi kun en ole täällä kuumeillut, mutta meidän osalta haave toteutuu jos kaikki menee hyvin<3 Helmikuussa laskettu aika! :)
Hei kaikki!
Mahtuuko tänne mukaan kuumeilemaan?
Kirjoittelenkin tuolla Yritys päällä 2015-ryhmässä mutta ajattelin tännekkin "änkeytyä"!
Vähän taustaa meistä: olemme 23v pariskunta joilla yhteistä menneisyyttä takana kolmisen vuotta. Pillerit lopetettu tammikuussa ja siitä asti toivoiltu plussaa. Meillä ei ole lapsia, esikoinen siis toiveissa.
Mies kuumeilee jopa melkein enemmän kuin minä jos se on edes mahdollista :D
Nyt yk 4 ja kp 33(?)/28-31
Jännät ajat ilmassa. Toissapäivänä nega testi clearbluella.
Keskiviikko aamuna seuraava mahdollisuus tehdä testi.
Kiitokset niille ketkö jaksoivat lukea koko tekstin <3 ja pahoittelut jos ei tullut rivinvaihtoja kun puhelimella näpyttelen :)
Täällä myös yksi (uusi) kuumeilija..
Ollaan miehen kanssa molemmat 21v, itsellä jo vuosia ollut vauvakuume vaihtelevalla menestyksellä ja miehellekkin on selvää, että lapsi vois kohta olla tervetullut.
Mies on ajatellut jatkavansa vielä opiskelua, mutta molemmilla on ammatti ja ollaan hyvin työllistyvällä alalla. Jotenkin sitä vaan itse haluaisi ensin sen vakipaikan,(ollaan molemmat määräaikaisia) että on paikka mihin palata äitiyslomalta.. Oma talokin on jo ostettu, ja ylimääräinen huonekkin olisi jälkikasvua varten.
Lähisuku jo suunnilleen odottaa että eikö täältä jo alkaisi lapsia tulla, mutta itsellä on jotenkin niin epävarma olo vielä. Ei siitä etteikö pärjättäisi, vaan päätöksen teko ehkäisyn jättämiestä tuntuu mahdottoman suurelta. Vai haluaisinko odottaa vielä pari vuotta, keskittyä täysillä töihin sekä parisuhteeseen kun vielä kahdestaan ollaan. Sitä koittaa itselleen vakuutella että nuoriahan tässä vielä ollaan- kyllä me vielä keretään mutta kun mieli tekisi jo niin lisääntyä.
Toivon saavani jotain selkeyttä ajatuksiini suuntaan tai toiseen tältä foorumilta. Ihana lukea muidenkin vauvakuumeilu juttuja! :)
Hei!
Oli pakko itsekkin rekisteröityä tänne jotta saa vähän itsekkin lukea muiden vauvakuumeilua ja tietty purkaa omia tuntemuksia kun "odotetaan odottamista" :)
Ollaan parikymppisiä ja ollaan nyt siinä pisteessä että lapsi saa tulla kun on tullaksen ja lopetin mercilon e-pillerit helmikuun lopulla.
Oon nyt tän maaliskuu-kesäkuu välillä tehnyt pari raskaustestiä kun olen muka ollut ihan varma että nyt tärppäs kun on ollu menkat myöhässä jne. (epäsäännölinen rytmi) Ja ollut erilaisia tuntemuksia, mutta ehkä nekin vain on oman pään aiheuttamia..
Miten teillä muilla, kun iltaisin mun maha turpoaa ja näyttää että olisin muutamalla kk:lla raskaana vaikka en ole. Onkoha tämäkin jonkinlainen raskausoire? Ja aamulla taas maha on ihan litteä.
Toivotan plussatuulia kaikille! <3
Hitsit, kun en löydä suljettua ryhmää listasta sitten millään :(
Mulla kans oli viimekierrossa turvotusta iltasin mut menkat alko silti vaikka olin varma et on tärpänny :( oon lopettanu e-pillerit 2014 tammikuussa ja melkein siitä asti oltu miehenkanssa ilman ehkäsyä.. Ollaan kumminkin vielä nuoria niin alkaa jo ihmetyttään ja menettään toivon :( nyt kp39 ollu tosi outoja menkka kipuja oikeen yhtäkkiä alkavia tosi kivuliaita ja oon ollu varma et nyt ne menkat alkaa mut ei oo alkanu..ollut aamusin myös oksettava olo mut laitoin sen ekana päivänä reseptin piikkiin mutta seuraavana aamuna en ollut edes vielä ottanut lääkettä niin oksetti.. Katsotaan miten käy kierto kumminkin epäsäännöllinen 28-41 ollu nyt viimesen 6kk aikana :)
Olen 25v ja avomies 26v, yhdessä oltu kohta 2v. Olen ollut pitkään vauvakuumeessa, mutta mies vähän jarruttelee. Ollaan sovittu, että vuoden vaihteen jälkeen ruvetaan suunnittelemaan. Ensi vuoden aikana toivottavasti saadaan vauva ainakin aluilleen. En malta odottaa. Onko muilla ollut pahoja vauvakuumeiluja ennen yrittämisen aloittamista? Joka päivä se (oma lapsi) on ainakin itellä mielessä ja se on aina ollut suurin haave. Itelle yrittää puhua järkeä, että ei tässä vielä kiire ole ja olisi hyvä ehtiä vähän säästämään ym ym mutta silti tuntuu raskaalta vaan odottaa.
Hei kaikki! Liityn innolla teidän seuraan. Olen nyt 23 vuotias ja mieheni on 24. Yhdessä olemme olleet nyt yli kuusi vuotta. Olemme sopineet jättävämme ehkäisyn poissa ensi keväänä.
Olen miettinyt sitä kun syön tällä hetkellä e-pillereitä ja jotenkin tuntuu että elimistö ei oikein "sulata" niitä, vaikka olen syönyt jo sen kuutisen vuotta e-pillereitä. Välillä olen vain merkkejä vaihtanut. Lääkäri sanoi viimeksi, että kun lopettaa e-pillerit, on siitä seuraava puoli vuotta erityisen hedelmällistä aikaa tulla raskaaksi. Toisaalta haluaisin käyttää hyödyksi tämän niin sanotun erityisen hedelmällisen ajanjakson, mutta toisaalta taas mietin olisiko kuitenkin viisaampaa saada oma luonnollinen kuukautiskierto kuntoon ennen raskauden yrittämistä. Itsellä kun ei ole ollut ennen e-pillereiden aloitusta koskaan säännöllistä kuukautiskiertoa. Joskus saattoi olla, ettei kuukautisia tullut kolmeen kuukauteen, ja sitten kun ne tuli oli olo luonnollisestikin ihan järkyttävä. Ilman e-pillereitä myös kuukautiskipuni ovat todella järkyttävät. Oletteko itse miettinyt miten olisi paras? Jättää suoraan vain e-pillerit tai jokin muu hormonaalinen ehkäisy pois ja ruveta tositoimiin, vai jättää hormonaalinen ehkäisy pois jo nyt ja odottaa oman luonnollisen kierron tasaantumista ennen kuin aletaan yrittämään.
Moikka kaikille! Ajattelin rohkaistua ja kirjoitella tänne. Vauvaa ollaan haveiltu 2 vuotta, mutta yritystä takana vasta 3kk ja suuri haave olisi saada vauva vuodelle 2016!!! Yrittämisestä ei olla kerrottu kellekkään, joten siksi ajattelin että täällä voi kohtalontovereiden kanssa keskustella asiasta :) :)
Ovulaatioita en ole koskaan testaillut sillä ovis oireet ovat olleet aina selvää joka kuukausi (menkkamaiset kivut, mutta lievemät), paitsi tässä kierrossa.... "oviskivut" ovat meinaan kestäneet kohta 3 viikkoa ja olen ihan täysi kysymysmerkki.
Onnea kaikille yrittämiseen, tätä keskustelua on ollut mukava lukea ja meinaan lukea jatkossakin ;)
Hei! Liityin juuri tänne kohtalotovereiden seuraan. Toiveissa siis esikoinen noin ensisynnyttäjän keski-iässä (28) . Pillerit lopetettu n. 1,5 vuotta sitten. Naimisissa 5 vuotta, vakkari työt ja pieni kaupunkikoti. Tukiverkot aika kaukana.. Yk 1, kp24/27. Kuvittelen tietty kaikkia oireita. Jännittää!
Meille on vauva tulossa helmikuussa 2016 :)
Hei, liityn seuraanne, vaikka tuonne toiseenkin ryhmään olen käynyt kirjoittelemassa. Elikkäs olemme kumpikin 31 vuotiaita mieheni kanssa. Yritämme saada alulle ensimmäistä lasta. Talokin ois kohta rakenteilla, joten huoneita piisaisi parillekin muksulle. (toivon salaa kaksosia, vaikka sehän on niin pieni mahdollisuus..)
Olemme yrittäneet joulukuusta 2014. Olimme hieman naiiveja ja kuvittelimme että kun kondomi jätetään pois niin hetihän se tärppää. Eli en ole tosiaan pillereita tai muita hormonaalisia ehkäisyjä käyttänyt vuosiin. Tämän viimeisen puolen vuoden aikana onkin sitten oppinut paljon uutta.
Hei!
Kiinnostaisi kirjoitella tuonne suljettuun ryhmään. Itsellä ennestään kaksi lasta.
Kiitos mukaan pääsystä. Mä ehkä vähän vielä harkitsen sitten kuitenkin tuota face ryhmää, ilmeisesti ette tuossa salatussa ryhmässä täällä käy sen enempää keskustelua. Haluan ennen liittymistä selvittää missä meni vikaan :/