Vauva vuodelle 2016
Tiedän, että aikasessa ollaan liikkeellä. Kerron vähän taustoja. Eli ollaan miehen kanssa seurusteltu reilu kaksi ja puoli vuotta joista puolet asuttu yhdessä. Häät suunnittella vasta vuodelle 2017 ja ennen sitä olisi lapsi toiveissa. Itse opiskelen, mutta saan opiskeluni opiskeltua kevääksi. Mies valmistuu myös pian ja on jo hyväpalkkainen työpaikka tiedossa jossa nytkin opiskelujen lomassa on töissä. Molemmilla hyvä tukiverkosto. Nyt sitten itse asiaan. Ollaan jo pitkään puhuttu että milloin esikoinen voisi putkahtaa maailmaan ja tultu siihen tulokseen että aikaisintaan 2016 tammi-helmikuussa. Ajateltiin aloittaa yritys 2015 toukokuussa ja nappaa sitten kun nappaa :) Onko muita jotka jo nyt suunnittelee lasta vuodelle 2016? :)
Kommentit (163)
heippa! täällä myös yksi 2016 vauvasta haaveileva! oon siis (vasta) 18v ja avomies 28v, ollaan seurusteltu vähän yli 3vuotta, yhdessä asuttu pian vuosi. vauvakuume ollut mulla jo monta vuotta kova koska pieniä serkkuja ja kummilapsia löytyy ja kavereillakin lapsia löytyy :D hiljakkoin tuo mieskin on alkanut tottua jo mun vauvakuumeiluun ja itsekkin siitä usein puhuu että koska sit aletaan yrittämään :) mulla siis opiskelut vielä kesken ja valmistun toukokuussa 2016 ja tarkotus olis mahd. pian sen jälkeen saada oma pikku nyytti syliin :) joten on tässä vielä aikaa miettiä ja suunnitella! ja nuorena olis tarkotus saada vauva kun sairastan reumaa ja 25v tai jälkeen ei selkä välttämättä enää kestä.. ja muutenkin haluaisin lapsen ennen kuin menen töihin :)
Me ollaan ajateltu noin 2-4 lasta, mutta saa nähdä kuinka monta niitä loppujen lopuksi tulee :) Mulla itellä on yksi pikkusisko ja miehelläni on neljä nuorempaa sisarusta. En voisi kuvitellakkaan että tekisimme vain yhden lapsen sillä sisarukset rikastuttavat elämää niin paljon. On leikkiseuraa ja lapset oppivat jakaamaan asioita ja ottamaan toiset huomioon jne.
Ajatuksena olisi että ensimmäinen lapsi syntyisi 2016 keväällä tai kesällä ja seuraava tulisi noin 2-3 vuoden päästä eli 2018-2019 :) ja sitten niinkuin Maryy:lläkin ajatuksena niin vielä 1-2 lasta myöhemmin kun ensimmäiset lapset ovat vähän vanhempia. Saa nähdä miten käy.
Millään en jaksaisi enään 5 kk odottaa että päästäisiin yritys puuhiin. Koko tammikuun oon varmaan 90% ajatellut vauvoja ja kaikkea siihen liittyvää ja 10 % jotain muuta. Vauvakuume tekee mut hulluks :D Googletan kaikenlaista tietoa, ostan vauva, kaksplus ja meidän perhe lehtiä ja oon miettinyt että ostaisin jonkun vauvakirjan luettavaksi. Ja niinkun aiemmin mainitsin mietin myös miten sisustaisin tuon tyhjän tulevan lastenhuoneen, millaisia vaatteita ja muita tarvikkeita ostaisin vauvalle, mietin nimiä... Saas nähdä miten hulluksi tule sitten jos ja kun raskaudun :D onko teillä muilla samanlaisia vauvakuume oireita?
Heippa! Täällä taas yksi haaveilija ilmoittautuu mukaan keskusteluun. :) Ollaan molemmat 28 vuotiaita ja seurusteltu vajaa 3 vuotta. Mulla on ollut hirveä vauvakuume ainakin puoli vuotta. Mies ei ole yhtä innoissaan ajatuksesta ollut, mutta pikku hiljaa alkanut tottumaan ajatukseen isäksi tulemisesta..Ollaan keskusteltu asiasta paljon, vähän liikaakin omalta osalta. Yritys aloitetaan kevään aikana. Kauheesti pelottaa, että mitä jos mies sittenkin vaan suostuu yritykseen ja samalla toivoo ettei tärppäisi. Koska en tietenkään halua toista siihen pakottaa vaan, että molemmat innolla odotettaisi miten käy. Minulla ei ole käynyt mielessäkään aikaisemmin aloittaa terveellisempää elämää raskaustoiveiden vuoksi, mutta se voisi kyllä olla hyvä motivaatiokeino saamaan itseäni niskasta kiinni. :) Innolla odotan tätä kevättä ja teidän tarinoiden seuraamista. Onnea kaikille yritykseen!
Hei taas, vähäsen pisti hymyilyttämään tuo kuinka innoissaan Nannin on vauvaprojektista, ihanaa että joku onkin noin innostunut :). Toivottavasti tuo innokkuus palkitaan lyhyellä yritysajalla niin pääset sitten tosissasi tekemään hankintoja eikä tarvi enä vaan haaveilla ja suunnitella :). Mut yritä kestää, 5 kk menee tosi nopeasti!
Tervetuloa kaikki uudet myös! Aika monilla tuntuu alkavan yritys kevään/kesän kieppeillä ja eikös ne ilmeisesti olekin suosituimpia "raskautumisaikoja", ainakin jos väestön syntymäpäiväjakaumaa katselee :).
Nyt vähän omia löpinöitä ja gynejuttuja, ei kannata lukea jos ei halua kuulla yksityiskohtia: Meillä loppuu pillerit tämän luiskan loputtua, mulla meni totaalisesti hermo niihin kun tässä meneillään olevan liuskan aikana (7. pvä about) alkoi 7-8 vrk kestänyt välivuoto, joka oli melko runsas ja kaikin puolin veemäinen ja aloin jo ahdistua että loppuuko se ollenkaan ja mitä ihmettä se tarkoittaa että onko joku kohdunkaulansyöpä tms. Sitten totesin että ihan sama, nyt saa riittää. Eli nyt jää pillerit pois, sitten varmaan muutaman kk ajan kumijuttuja, katsotaan nyt miten oma elimistö käynnistyy. Kävin tuon välivuodon takia otattamassa papan ja gyne teki samalla tarkistuksen. Totesi elimistön olevan normaalissa "pilleritilassa" eli munasarjat lepotilassa ja kohtu pienenä. Kutsui myöhemmin keväällä kohdun ja munasarjojen ultraan, ei kuulemma nyt hyödytä ottaa koska elimistö tosiaan horrostilassa noiden pilsujen takia. Eli nyt tässä vika pilleri naamaan ja peukut pystyyn että elimistö palailee horroksesta omia aikojaan ja nopeahkosti. Ja toki että siellä papassa ei ilmene mitään epänormaalia!
Nannin kyseli lasten toivemäärää ja ajankohtia, täytyy tunnustaa etten oo juurikaan ikinä ajatellut, mutta varmaan 2 olisi haaveissa jollain 2-4 vuoden ikäerolla. Tosin ottaen huomioon ettei tässä enää ole mikään nuori tyttönen, niin ehkä jos vaan niin onnekas on että seuraavan parin vuoden aikana ykkösen saa, niin ehkä sitä haluaa kakkosen tehdä melko pian perään. Se syy siihen miksi en ihan 1 v ikäerolla kuitenkaan haluaisi on se että sitten olisi enemmän aikaa viettää esikoisen kanssa ennen kun kakkonen tulee. Itse kun olen esikoinen ja 5 vuotta sain hallita koko maailmaa (hehe) ennen pikkuveljen syntymää, niin soisin omallekin esikoiselle saman määrän vanhempien jakamatonta huomiota. Toisaalta miusta on ehkä tullut aika itsetietoinen tapaus, että varmaan tekisin palveluksen lapselle jos hän saisi sisaruksia vähän nuorempana. Niin tällä perusteella siis n. 3 v ikäero on mielestäni paras :).
Mutta, kuten Nanninkin sanoi niin miulla on kyllä sama, melko voimakaskin, pelko siitä että varmasti ei tulla raskaaksi helposti/ollenkaan. Ei ole mitään fyysisiä syitä tai taustaa, minkä takia näin olisi mutta lähinnä itsellä joku henkinen epäilys siitä, että kun olen vaan "itsekkäästi" siirtänyt koko ajan lastenhankintaa eteenpäin ja nyt jo lähes 30 v. niin epäilen että universumi tulee rankaisemaan minua tästä itsekkyydestä. Ja taidanhan miä olla vanhimpia esikoista suunnittelevia tässä ketjussakin. Mutta yritän lohduttautua sillä että ensisynnyttäjien ikä ylipäätään nykyään lähellä 30 v. että kai tässä vielä jotain toivoa on :).
Niin haaveilija1982 tainnut saada ykkösen hieman alle 30 v.? Oliko teillä pitkä yritys alla vai tulitko ihan helposti raskaaksi? Tuo ennenaikainen synnytys varmasti aika rankka kokemus, poika kuitenkin selvinnyt hyvin ilmeisesti? Miten äiti, jäikö pelkoa uutta raskautta ajatellen? Mutta tosi kiva kun tulit mukaan sinäkin, tervetuloa!
Eipä miulla kai muuta lisättävää. Sellaista tässä vielä pohdin että oliko täällä joku muukin joka oli jättämässä pillerit pois nyt ihan piakkoin, mutta aloittamassa yritystä vasta sitten kesän korvilla? Mulla ihan on muistikuva että joku olisi suunnitellut samaa.
Heippa taas! Ahmatar: Kyllä täytin samana vuonna 30 kun poika syntyi. Tulin helposti raskaaksi, ensimmäisellä yrityskerralla. Että ei ikä ainakaan siinä painanut. Nyt alkaa ikää olemaan jo enemmän niin olen miettinyt että onnistuukohan enää niin helposti ja eihän se aina muutenkaan niin vain onnistu.
Kyllä edellisestä raskaudesta jäi pelkoja ja kyllä uusi raskaus pelottaa. Mutta olen ajatellut, että nyt minulle tulee kuitenkin raskauteen verenohennuslääkitys ja tilannetta seurataan tarkasti. Ehkä olisimme jo uutta yrittämässä jos ei asiat vielä hieman mietittyttäisi. Mutta nyt minulla on hyvää aikaa käydä pelot läpi, sitten pelkojen aika on ohi. Haluan nauttia raskaudesta kuten ensimmäisestä, jos se meille vielä suodaan.
Ihana lukea teidän muiden tarinoita ja suunnitelmia. Tulen niistä niin hyvälle tuulelle. Mielestäni joka asiassa suunnittelu on sitä parasta aikaa. Mukavaa odottelua kaikille ja kesällä monet pääsee jo tositoimiin.
Moikka!
Mulla ei oo pillereitä käytössä vaan hormonikierukka. Tarkoituksena olisi saada se pois (eka kerta ei onnistunut) maaliskuun aikana. Sitten olisi pari kuukautta aikaa katsoa miten kierto tasaantuu ennen kuin kondomi jätetään pois. Tosin olen kyllä käsittänyt, että kaikkien hormonaalisten ehkäisyjejen jälkeen raskautuminen on ihan yhtö todennäköistä, kun ilman. Silti tuntuu kivalta vähän aikaa katsoa millaiseksi olon tuntee, kuinka pitkä kierto tulee ja alkaisiko heti bongaamaan niitä ovulaatioita.
Minullakin on lapsettomuuden pelko. Kohtuun tehty useita operaatiota myomien takia ja sen takia asia mietityttää. Tosin gynet ovat sanoneet, että tällä hetkellä ainakaan ei ole mitään syytä pelkoon.
Jos lapsia vaan suodaan niin kaksi tuntuu nyt hyvältä. Katsotaan miten ajatus siitä sitten muuttuu. :)
Toivottavasti saataisi aktiivista keskustelua tännekin. Tuntuu että pitää päästä jonkun kanssa miettimään näitä juttuja, kun tpelkään että mies vaan ahdidtuu jos hoen vauvajuttuja koko ajan.
Heippa!!
Minäkin huomasin vasta nyt tämän ketjyn. Olenkin jo kirjoitellut tuohon toiseen ketjuun, missä on paljon aktiivisia yrittäjiä. :) Mutta kai sitä voi jutella teidänkin kanssa?? :)
Elikkä olen 25-vuotias nainen. Mies täyttää 24 huhtikuussa. Meillä on kaksi aivan ihanaa tytärtä. ♡ Vuosimallia 2012 ja 2014. Nyt olisi suunnitelmissa/toiveissa pikku kolmonen. ♡
Miehen kanssa on sovittu, että yritys alkaa toukokuussa. Jos hyvin käy, niin alkuvuodesta/ keväällä 2016 meillä olisi nyytti sylissä.
Olen vaan niin malttamaton!!! Vauvakuume polttaa koko kroppaa. Onneksi nämä kaksi neitiä pitää äidin päivisin kiireisenä, enkä kerkeä koko aikaa haaveilla vauvasta. :)
On ihanaa päästä tänne purkamaan omia ajatuksia, koska myös meillä mies turhautuu/hermostuu minuun, jos koko ajan puhuisin hälle vauvakuumeesta. Täällä on ihania ymmärtäväisiä naisia, jolle voi jauhaa aiheesta vaikka kuinka. ♡
Moi! Täällä olisi vauvakuumetta jo monta vuotta poteva 23v nainen :)
Tapasin poikaystäväni puolivuotta sitten ja muuttettiin yhteen uudelle paikkakunnalle noin 4 kuukautta tutustumisen jälkeen.
Olen jo monta vuotta potenut vauvakuumetta mutta ei ole ollut oikeata miestä elämässä ja nytten kun hänet olen löytänyt niin vauvakuume on vain voimistunut.
Täälläkin mietitään nytten oikeata aikaa yrittämään raskautumista. Asumme tällä hetkellä parin tunnin päästä meidän perheistä/ystävistä koska mieheni sai hyvän työn täältä ja haluaisi saada parin vuoden työkokemuksen tästä työstä. Ja tämä mietityttää minua että pärjättäisiinkö ilman tukiverkostoa kun ensimmäinen lapsikin tämä olisi. Mutta voihan se olla että oppisi tuntemaan muita äitejä samasta kaupungista sitten jos saisi vauvan :)
Itse olen lastenhoitaja ja siinä työssä ei kauheesti mitään uraa voi tehdä ja tällä hetkellä ei kauheasti vakipaikkoja ole lastenhoitajille täällä missä minä asun. Olen myös eläinhoitaja ja haaveilen omasta koirahoitolasta, mutta olen miettinyt että sellasta olisi hyvä sitten perustaa kun on vähän vanhempi koska se sitoo aika paljon että ei kauheasti voi minnekkään sitten lähteä.
Eli ehkä nytten pikkuhiljaa olisikin hyvä aika alkaa yrittämään saada vauvaa ja luultavasti lopetan minipillereiden oton viikonpäästä ja sitten saa nähdä mitä tapahtuu.
Oikeata yritystä olisimme vasta varmaan aloitamassa kesän aikana jossain vaiheessa koska haluisin laihduttaa ainakin 20kg ennen kuin tulisin raskaaksi :)
Tsemppiä kaikille kuumeilioille! :)
Täällä mukaan ilmoittautuu 31v nainen jolla samanikäinen mies. Ollaan oltu yhdessä jo kymmenen vuotta mutta vauvakuumeita ei ole aikaisemmin ilmestynyt. Tavallaan se ei tullut nytkään, lähti siitä että ikää alkaa olla sen verran että lapsen saanti voi pikkuhiljaa vaikeutua. :/
Ollaan yritetty lasta nyt muutaman kuukauden. Kovasti toivoisimme että tärppäisi ja vauva syntyisi vielä 2015 vuoden puolella... :)
Moi,
Minä olen uusi jäsen tässä! Olen 26 vuotta saksalais nainen, suomanaisella poikaystävällä. Me aloitetaan myös tänä vuonna. Onks jo Facebook ryhmä "vauva vuodelle 2016"?
Rapsu raps mä ajattelin just tulla kirjoittamaan samaa! Olisiko ihmisillä halukkuutta perustaa salainen Facebook-ryhmä kun tänne on aina niin hankala jotenkin tulla kirjoittelemaan :) Olisi helpompi olla aktiivisempi ja mielelläni vaihtaisin kunnolla ajatuksia teidän muidenkin "samassa tilanteessa" olevien kanssa lisää :)
Heippa kaikille Kuumeilijoille!! :)
Meillä on tuo facebook ryhmä nyt perustettu. Sinne onkin jo muutama tiensä löytäneet. Olisi hienoa saada sinne lisää täällä palstalla kirjoittaneita. :)
Rohkeasti mukaan vain, tuossa ylhäällä lukeekin ohjeet ryhmään pääsystä. ☺
Haaveiluja, Garnet, Timanttikotilo, Maisu20, Hasaka, Nelsui, Cosmo, Beneathbeautiful, Taicatuuli, Nanninen, Anskuliini89, Pumpuli87, Sininennainen, Nannin, Riikka02, Mame91, Neola, Ahmatar, Huopapallo, Maryy, Haaveissa pikkuinen, Didyme, Laulurastas83 ja Rapsu Raps. Mitä teille kaikille kuuluu??
Tänne kuuluu hyvää! Laitoin liittymispyynnön ryhmään.
Meillä muuttui vähän suunnitelmat ja otettiin ehkäisy käytöstä pois. Tarkoitus on kuitenkin aloittaa yrittäminen vasta kesällä, nyt otetaan ihan iisisti. Eli tavoite olisi olla vauva sylissä ensi vuoden alusta.. <3 eipä tosin haittaisi vaikka sitä olisi jo loppuvuodesta ;)
Heips. Tämä on kamalinta mitä olisin voinut kuvitella, olen ihan rikki. Sain miehen kiinni pettämisestä, jota oli ilmeisesti tapahtunut jo puolisen vuotta. Ja mikä pahinta?! Tämä nainen odottaa lasta miehelleni. Siinä meni rysäyksellä koko tulevaisuus, sillä en pysty antamaan tälläistä asiaa anteeksi saatika sitten vielä elämään tuon miehen kanssa. Tsemppiä muiden yrityksiin ja mahtavaa alkuvuotta kaikille. Itsellä tää menee epätoivon keskellä ja ollaan muutettu erilleen. Onneksi en ehtinyt itse vielä raskautua. Poistun siis joukoista.
Heippa, olen jo lueskellut tätä ketjua jo varmaan alusta asti, mutta en ole uskaltanut sitten itse ruveta kirjottelemaan. Olen nyt varmaan vuoden ajan vauvakuumeillut, mutta mies on jarrutellut asiaa ja nyt sitten vihdoinkin mies on alkanutkin jo todella hyvin lämpeemään asialle. Joten ehkä se pikkuinen saisikin alkunsa jo tän vuoden puolella. Olen 21v, pian 22v ja mies vuoden vanhempi. Ollaan yhdessä oltu 5 vuotta ja asuttukin 3 vuotta yhdessä. Itse tässä haaveilisin että sen pienen nyytin saisin ensivuoden keväänä/kesällä, jos toi mies ei ala muuttaa mieltään. Elämäntilanne ei oo mikään vakaa ainakaan tällä hetkellä rahapuolella, mutta ollaan totuttu elämään niukilla niin otetaan nyt riski sen kohdalla. Ja muutenkin ollaan mietitty tosi tarkkaan kaikki mitä saadaan läheisiltä ja ostetaan vaatteet kirpparilta jne. Niin sitä rahaakaan ei mee paljoa. Mutta odotellaan vielä jos toi mies sais töitä niin sekin järjestyisi. Olen nyt töissä, joten jätän nyt tän esittelyn tähän, mutta varmasti tulen sitten kertomaan lisää sitte.
Siis Nannin, anteeksi väärin kirjoitettu nimimerkki :D inhoan tällä kännykällä raapustaa xD