Te jotka tienaatte noin 3600 kuussa
Kommentit (33)
Tämäkin selviäis vero.fi-sivuston laskurilla. Itselläni on suunnilleen tuo palkka ja käteen jää tällä hetkellä vain alle 2000 euroa. Syy on se, että tein alkuvuodesta kahta työtä (molemmissa suunnilleen sama palkka) ja tienasin siis liikaa veroprosenttiini nähden, joka oli laskettu yhdelle palkalle. Nyt sitten maksan 35 % veroa ja muut sivukulut menee tietysti myös.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:02"]Brutto 4500, netto 2700.
:(
[/quote]
Taitaa olla ylisuuri prosentti sulla? Tarkista vero.fi paljon on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisveroissa on hirveitä eroja. Itsellä brutto 4400e, ja käteen jää 2800 euroa... Melkein siis sama kuin monilla, jotka tienaa yli 500e vähemmän. Ei tule mätkyjä eikä palautuksia eli ennakonpidätys on kohdillaan, kirkkoon en kuulu.
On kyllä älytöntä, kun työkaverini paasaa että
Hän lukee itsensä sosiaalityöntekijäksi, koska ”3600 e palkka”! Hän on siis nyt sosionomi, joka tienaa n. 2700 e / kk.
Laskin juuri tässä itse, että itse saan palkasta käteen n. 2000 e ja olen sosionomi.
Itselläni on myös velaton vuokra-asunto vuokralla ja se tuottaa 600 e / kk. Lisäksi saan osinkoja n. 50 e / kk eli yhteensä rahaa tulee kuukaudessa 2650 e käteen, lapsilisät ja elarit päälle, niin saan kuukaudessa 3000 e.
Itselläni on jo käteisvarat seuraaviin sijoitusasuntoihin, odotan vain oikeaa hetkeä ostoille. Tuolloin tulen toivon mukaan saamaan vähintään 600-800 e kuukaudessa lisää vuokratuloja, jolloin tuloni olisivat maximissaan 3800 e / kk.
Ja tästä pikkuhiljaa ylöspäin ;) On monta tietä saada lisätuloja, mutten näe syytä juosta kolmessa eri työssä ja en näe myöskään syytä kouluttautua aina vaan ylemmäs pelkän rahan takia, koska on myös helpompia reittejä kerryttää lisätuloja ja mitä isompi koulutus sen isompi vastuu.
En opiskelisi Suomessa ammattia pelkkien tulojen takia. Ylipäätään jonkin asian tekeminen 8 h / päivässä pelkän rahan takia on melko kuluttavaa, koettu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisveroissa on hirveitä eroja. Itsellä brutto 4400e, ja käteen jää 2800 euroa... Melkein siis sama kuin monilla, jotka tienaa yli 500e vähemmän. Ei tule mätkyjä eikä palautuksia eli ennakonpidätys on kohdillaan, kirkkoon en kuulu.
On kyllä älytöntä, kun työkaverini paasaa että
Hän lukee itsensä sosiaalityöntekijäksi, koska ”3600 e palkka”! Hän on siis nyt sosionomi, joka tienaa n. 2700 e / kk.Laskin juuri tässä itse, että itse saan palkasta käteen n. 2000 e ja olen sosionomi.
Itselläni on myös velaton vuokra-asunto vuokralla ja se tuottaa 600 e / kk. Lisäksi saan osinkoja n. 50 e / kk eli yhteensä rahaa tulee kuukaudessa 2650 e käteen, lapsilisät ja elarit päälle, niin saan kuukaudessa 3000 e.
Itselläni on jo käteisvarat seuraaviin sijoitusasuntoihin, odotan vain oikeaa hetkeä ostoille. Tuolloin tulen toivon mukaan saamaan vähintään 600-800 e kuukaudessa lisää vuokratuloja, jolloin tuloni olisivat maximissaan 3800 e / kk.
Ja tästä pikkuhiljaa ylöspäin ;) On monta tietä saada lisätuloja, mutten näe syytä juosta kolmessa eri työssä ja en näe myöskään syytä kouluttautua aina vaan ylemmäs pelkän rahan takia, koska on myös helpompia reittejä kerryttää lisätuloja ja mitä isompi koulutus sen isompi vastuu.En opiskelisi Suomessa ammattia pelkkien tulojen takia. Ylipäätään jonkin asian tekeminen 8 h / päivässä pelkän rahan takia on melko kuluttavaa, koettu on.
Tuo 600 vuokratuotto. Onko se netto?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 17:01"]
3780 € viime kuussa ja käteen jäi rapiat 2700 €
No tämäpä juuri selittää sen miksi Suomessa ei töitä kannata tehdä.
Ai. Toimeentulotuella jäisi asumisen jälkeen käyttöön 1800 vähemmän tälle perheelle. Kannatta mielestäni.
Kyllähän noistakin tuloista vielä maksetaan asuminen ja päivähoito yms. Sitten käyttöön jääkin jo vähemmän.
Brutto vapaine autoetuineen 4250 ja netto 2150 euroa.
3800e, käteen jää 2500e, ei mitään vähennyksiä
3440€/2200€.
Asuntovelkainen pk seudulta, 1 lapsi
Brutto vajaat 3800 + lounassetelietu, käteen jotain 2700, en ole katsonut tarkkaan kun joka kuukausi on myös matkapäivärahoja.
Mitääh... Siis mun brutto on N. 2500e ja käteen jää reilu 2000e eli tyypit joiden brutto on yli tonnin enemmän ku mulla niin kuitenkin niille vaan n. 400e enemmän ku mulle? Ei juma tätä Suomen verotusta 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kolmasosa menee veroihin ja vähennyksiin, 3600 palkka ja 2420 jää käteen.
Noin rikkaat saisi maksaa vielä enemmän veroja. Veroprosentin pitäisi olla ainakin 50%.
Brutto 4500, netto 2700.
:(