Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikirppisten ärsyttävimmät sanonnat? Ihanuudet sun muut...

Vierailija
16.10.2014 |

Itselläni palaa hermot joka kerta kun joku myy HAMOSTA tai MEKKOSTA. IHANUUSHAMONEN se vasta ostohalut herättääkin. Nettikirppiksellä mikään ei myöskään koskaan ole pientä kokoa vaan aina NAFTIA. Mitään ei ole käytetty paria kertaa vaan aina PARISTI. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"AV! Kysyn mieheltä/miehen mielipidettä!" Ja 5min. myöhemmin "vapautan".

Tekisi mieli kysyä että etkö tosiaan saa ostaa sitä vitosen lumppua ilman miehen lupaa...?

Vierailija
62/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui viime viikolla Fb-kirppiksellä:

Myyjä laittoi myyntiin jos jonkinlaista vaatetta, kirjoitti vielä caps lockilla että kaikissa vaatteissa lähtöhinta 0€, menee millä menee. Laittoi vielä että huutoaikaa 22.00 asti ja tämän jälkeen ottaa tarjoajiin yhteyttä yv:llä. Tein muutamasta tarjouksen, ja samoin teki pari muutakin tyyppiä. Kymmenen jälkeen kävin katsomassa ilmoitusta, olin korkein tarjoaja haluamissani vaatteissa joten jäin odottamaan myyjän yhteydenottoa.

Seuraavana päivänä tämä samainen myyjä oli laittanut samat vaatteet myyntiin, tällä kertaa valmiilla (melko kalliilla) lähtöhinnoilla. Tekstinä oli "uudelleen myynnissä hupihuutajien takia! älä tarjoa jos et osta!!". Minä ja joku muu edellisenä päivänä tarjonnut kommentoitiin sitten ihmeissään että oltaisiin toki lunastettu mutta myyjästä ei kuulunut mitään. Lisäsin vielä että ymmärrän jos harmittaa ettei saanut korkeampaa hintaa, mutta mitäs laittoi lh 0€.

Meni muutama sekunti ja kommentit oli poistettu ja mut estetty, sillä en tän myyjän ilmotuksia enää nähnyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempivaate mutta vähän käytetty.

Vierailija
64/81 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:34"]

Kuvan mukainen tuote. Ei siis mitään tietoa enempää kuin se kaukaa otettu kuva ja otsikossa lukee "punainen ph 110". Kuvasta sitten voi päätellä että ph on joku paita.

[/quote]

Olin juuri tulossa kirjoittamaan tästä samasta asiasta. "Kuvan mukainen" on aika paska kuvaus yhtään mistään tavarasta tai vaatteesta, joka voi olla muutakin, kuin yhtä kokoa (esim. yhdenkoon pipo ja senkin väri olisi hyvä kuvailla ihan sanallisesti tai vaikka pieni Iittalan Kivi-tuikku, jonka kaikki tietävät).

Muissa tapauksissa mitat ja väri nyt vähintään täytyy mainita. Vaikea arvailla, onko se tärisevin käsin kännykkäkameralla ikuistettu neule viininpunainen vai ruskea, tai onko jonkun esineen pinta röpelöinen tai tasainen. Mitä turhia kertomaan - "kuvan mukainen tuote"!! Siinä sitten rauhassa ihmettelemään, miksei kauppa käy.

Vierailija
65/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu tositapahtumiin:

Ostaja "Ostan!!!"

myyjä "Ostatko? yv lähetetty"

ostaja "ostan, ilmoitan lisää huomenna nyt en ehdi!!!"

myyjä odottaa, kuluu 12 päivää

myyjä "ostatko? vai vienkö UFF:lle?"

ostaja "ostan ostan! Kiireitä ollut!!"

myyjä "????"

ostaja  "saisinko lisäkuvia haluan nähdä tämän tavaran myös edestä, sivulta ja lattian kautta kuvattuna!!!! onhan se varmasti upouusi ja ovatko laput paikoillaan?? Kallista on!!!! VoiVoiVOI kun postikulut maksaa sikan!!!!!! Eikö se monta kiloa painava tuote mitenkään mahtuisi kirjekuoreen??? voisin myös noutaa tuotteen jos voisit tuoda sen minulle paikkaan A paikasta F!!!!!!!! Sopiiko??Ostaisin myös tuon toisen tavarasi/vaatteesi!!!" 

myyjä  "kyllä, asun paikassa F ja täältä on 10000000km sinne helpommin sujuisi postitus, niin että sopiiko? otin kuvia ja kuvista näet tuotteen joka kulmasta"

ostaja "kuvista ei näe mitään en voi olla varma!! ja minä ostan vain postiennakolla koska myyjiin ei voi luottaa minua on jo kerran huijattu kaupoissa! millä Todistat että tämä tavara toimitetaan minulle! Vakuutatko?  ja nyt en enää suostu maksamaan tuota täyttä hintaa!! Tarjoan 2e!!!!!! kaverini kysyi jo tätä samaa tuotetta ja emme usko että koko tavaraa on olemassa!!!!!!!!!!"

myyjä "Kuten kerroin voin aivan yhtä hyvin viedä tämän tavaran UFF:lle ja 2eurolla ei lähde kun yhtä helposti käy se että heitän tämän tavaran UFF:lle! Minulla ei ole mitään syytä huijata 10e arvoisella tavaralla ketään! Nyt meni kyllä vaikeaksi asiat, en jaksa tällaista draamaa ja jos et luota myyjiin älä asioi nettikirppiksillä jatkossa. En ymmärrä mistä tässä on kyse, kyllä minuakin on myyjänä huijattu ja sinä olet pistänyt minut nyt odottamaan viikon vastaustasi. Jos haluat täysin uusia tavaroita/vaatteita eurolla niin shoppaile vain kauppojen alennusmyynneissä. Ikävää myös tämä viikon kestänyt pilavarauksesi!"

ostaja "Sinä olet vain PikkuPrinsessa joka kuvittelee Olevansa Jotain!!! NiiQu!!!! MeItSi On SaAnu Paljon EneMMän kaupaks ko Sinä IIKINÄ!!!!! Oot PiLaMyYJä mun Frendiki sanoi niin ja sulla ei muuten oo yhtään kavereita niiqu!!!!!!!!!!!!!!! Tarjoon 1 euron toosta tavarast ja sä tuat sen Mulle onks oookooo?"

myyjä "Nyt loppu tää pelleily! Mene muualle sekoilemaan ja koita kasvaa aikuiseksi! tästä ei ole ollut mitään iloa/hyötyä kenellekään enkä todellakaan tajua lapsellisen noloa käytöstäsi. HeiHei!"

Vierailija
66/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tapaus

Ostaja "haluan ostaa tämän"

myyjä "Hei oletko ostamassa?"

ostaja "Kyllä olen halukas ostamaan. Saan tilipäivän 15.päivä kun tukirahat kolahtavat tilille"

myyjä "jään odottamaan, ilmoita"

ostaja "Voivoi parempi pistää nämäkin tukirahat puuroon! ei jää rahaa muihin ostoksiin! ja ostin juuri muumimukeja 60 eurolla niin ei jää muuhun rahaa!!! kallista on"

myyjä "jaahas"

= 5euron tavara osoittautuu liian kalliiksi ja tyyppi pistää 60 euroa muumimukeihin tai iittalan astioihin ja vielä kehuu asialla voivotellen "köyhyyttään". Jokseenkin sairasta minun mielestäni!

Vierailija
67/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stellan ihanuudet"
"Kaappien tyhjennys"
"Söpöstely"
"Lempparivaate"
"Yökkä"
"Fleese"
"Haikein mielin luovun"

Sitten kaikki sydämet voi jättää ilmoituksesta pois...

Vierailija
68/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerran käytetyt"

Voi joskus pitää paikkansakin, mutta ainakin omien kokemusteni mukaan useimmiten ihan paskapuhetta. Esim. kenkiä joista on pohjat ja erityisesti kantapäät kuluneet saman verran kuin kuukausien käytössä, tai haalistuneita vaatteita joissa kaulukset, helmat ja hihansuut ihan nukassa, tai käytössä ja lukuisissa pesuissa rispaantuneita.

Toinen mikä ärsyttää ehkäpä vielä enemmän, on se, että pidetään edelleen myynnissä jo käytännössä myytyä eli jonkun varaamaa tai jollekin luvattua tavaraa. Onko liian vaivalloista poistaa ilmoitus, jos tavara ei kerran enää ole kenen tahansa ostettavissa? Vai onko se muuten vaan mukavaa ajanvietettä vastailla myöhästyneiden ostajien puheluihin ja meileihin? Yleensä näin käy aina varsinkin poikkeuksellisen hyvien löytöjen kohdalla.

Vierailija
69/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taru anneli tietää.

Vierailija
70/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 06:00"]

Kyllä taru anneli tietää.

[/quote]

Vierailija
71/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:07"]

"Hyvässä käytetyssä kunnossa".

[/quote]

Voi ei, itse olen käyttänyt tätä ja pahoittanut jonkun mielen :)
Ja tuotteet tosiaankin hyväkuntoisia, joskin käytettyjä, mutta ehdottoman tahrattomia ja ehjiä. Mitä sitä sit SAA kirjoittaa? :D

[/quote]

No jos vaikka kirjoittaisi suomenkieltä. Esim. Käytetty, mutta hyväkuntoinen. Jonkin verran käytetty, mutta edelleen hyvässä kunnossa. Siisti, hyväkuntoinen, hieman käytetty se ja se... Ja sitten jos siinä on joku vika, kertoo sen siihen perään. Joku pikkuvika ei tee tuotteesta mitään paskaa, vaan se voi olla edelleen hyväkuntoinen. Uudenveroinen on sen sijaan täysin virheetön, tyyliin kotona kokeiltu.

No, itselläni kohde ei edes avaudu, jos siinä lukee SÖPÖSTELY sitä ja tätä. 

Vierailija
72/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiutua sinäkin ap itsellesi ne ihanuudet kera paremman asenteen.

Vierailija
73/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitko mittailla"

Eräs äitykkä halusi mittoja rukkasista. Minulla myynnissä koon 3 rukkaset ja ostajan lapsella tällä hetkellä saman merkin koon 2 rukkaset jotka liian pienet. Piti mitata 5 eri mittaa. Siis RUKKASISTA. Hp oli 3 e.

Jos se koko.on niin tarkka niin menkää kauppaan ja ostakaa/sovittakaa uusia. En enää mittaile. Toki kerron jos on NAFTI tai iso kokomerkintään nähden

Vierailija
74/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Av kysyn mieheltä" naurattaa aina kun on kyseessä joku euron pikkutavara. :D Tietenkin suuremmissa hankinnoissa on hyvä kysyä miehenkin mielipide.

Vierailija
75/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fin suurkuluttajana minua ärsyttää jostain syystä etenkin miesten käyttämä aloitus "elikkäs". "Elikkäs myynnissä olisi tällainen televisio..." Vielä pahempaa, jos "elikkäs" jatkuu muilla turhilla täytelauseilla: "Elikkäs nyt on sellanen homma kyseessä, että pitäisi pikkuhiljaa päästä eroon tästä televisiosta..." Aargh voisitko vaan mennä asiaan?? Ei ilmoituksessa tarvitse kertoa mitään muuta kuin oleelliset tiedot.

Vierailija
76/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain paristi ULKOILLUT(laukku)"

Vierailija
77/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:N jälkeen ostajan pitää tietyssä ajassa ilmoittaa itsestään,muuten kaupat raukeaa ja siirtyy seuraavalle(jos jonoa). Vuorokauden sääntö on useimmilla kirpputoreilla. Tämä ok.

Mutta entäs ostajan oikeudet???? Kun on laittanut av:n ja yv:n ja myyjä ei vastaa perkele viikkoon!!!! Niin sitten kun olen laittanut että perun varauksen koska myyjä ei vastaa niin tulee hirveät sepustukset että et voi perua kauppoja en ole voinut vastata koska olen ollut jossain ulkomailla tms. tai jotain muuta selitystä. Sori vaan mutta voin perua kaupat ja perun jos myyjä ei vastaa normi ajassa, ihan sama missä luuraa.

Voisi ihan hyvin käydä laittamassa kommentteihin että lähden matkoille.

Vierailija
78/81 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:05"]

Tori.fin suurkuluttajana minua ärsyttää jostain syystä etenkin miesten käyttämä aloitus "elikkäs". "Elikkäs myynnissä olisi tällainen televisio..." Vielä pahempaa, jos "elikkäs" jatkuu muilla turhilla täytelauseilla: "Elikkäs nyt on sellanen homma kyseessä, että pitäisi pikkuhiljaa päästä eroon tästä televisiosta..." Aargh voisitko vaan mennä asiaan?? Ei ilmoituksessa tarvitse kertoa mitään muuta kuin oleelliset tiedot.

[/quote]

ELIKKÄS olis myynnissä tällainen HÄRPÄKE :D

Vierailija
79/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
80/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välttelen juuri näitä hyväkuntoisia ja nättejä. Niissä on poikkeuksetta joku vika, ellei sitten kyse ole juhlavaatteesta tai vastaavasta. Itsekin tiedän, että olen joskus ostanut lapselle aivan ihania vaatteita, jotka sitten syystä tai toisesta ovat käytössä olleen ikäviä, joten ne on mennyt eteenpäin melkein käyttämättöminä ja taas hurmanneet jonkun jossain kirpparilla ostamaan.

Hyvä esimerkki oli taannoin ruskean ja oranssin värinen lappuhaalari tikrun kuvalla. Tosi kaunis ja sain kirpparilta tuon täysin priimana jollain 2 tai 3 Eurolla. Juuri sellainen kiva käyttövaate ja vielä nättikin. No, ekalla käytöllä selvisi asun ongelma. Ne nepparit sieltä jalkovälistä aukesi koko ajan ja näin ollen kyseinen haalari jäi käyttämättä.... Ja meni taas kiertoon.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi