Oma mies vs. kaverimies :(
Päätettiin miehen kanssa tehdä remontti makuuhuoneeseen, poistaa tapetit, maalata ym. ja vähän isompaakin rakennustaitoa vaativaa muutosta. Pyysin kaverimieheni tekemään homman, koska hän ennenkin remonttia tehnyt, oma miesystäväni ei koskaan. Kaveri suostui ja tuli katsomaan millaisesta hommasta kyse. Mies on nyt ihan raivona että pyysin vieraan miehen tekemään remontin, kyllä hänkin olisi osannut. Minusta taas ammattilainen osaa kyllä paremmin? Onko mies vain mustasukkainen kun kiukuttelee näin, vai toiminko oikeasti tyhmästi? Haluan että työn jäljestä tulee hyvä, siksi pyysin kaverini joka tekee sitä työkseen. Olenko nyt huono avovaimo?
Kommentit (65)
Kotini on reviirini eikä sinne todellakaan tuoda multa kysymättä mitään mieheni kavereita huseeraamaan. Sama pätee toki toisinpäinkin. Ymmärrän hyvin, että ap:n mies suuttui. Tuollaiset päätökset tehdään yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:34"]
Miten ketään on tuotu toisen reviirille, jos toisella ei ole remontoinnin suhteen mitään reviiriä? Siitä olen edelleen samaa mieltä, että asiasta olisi pitänyt keskustella ensin etukäteen. Minun mielestäni ap:lla on hyvä peruste jo hinnan puolesta, jos ystävä siis suostuu auttamaan nimellistä korvausta vastaan.
[/quote]
Kyllä se pirtti on miehen ja naisen reviiriä! Ei sinne mitään remonttimiehiä/remonttinaisia toiselta kysymättä tuoda, varsinkaan vastakkaista sukupuolta olevaa.
Kutsutko itseäsi ihan oikeasti avovaimoksi?! Taidat vasta opetella parisuhteen alkeita ja sorruit aika alkeelliseen virheeseen, eikä siinä mitään se on ihan inhimillistä. Mutta se, että et näe itsessäsi mitää vikaa ei ole kovin kypsää käytöstä. Ei sinun tarvitse meille vakuutella miehesi olevan mustasukkainen vai yritätkö vakuuttaa sitä itsellesi.
Niin ja tosiaan enään ei ole mitään miesten ja naisten töitä ja luusisi, että parina olisitte yhdessä halunneet hoitaa yhteiskotinne remontin tuomatta sinne ulkopuolisia, varsinkaa kysymättä toiselta. Tasa-arvoisessa parisuhteessa kun asioita tehdään rintarinnan kumpikin vahvuuksiaan käyttäen ja jos jotain ei osata se opetellaan.
Miten ketään on tuotu toisen reviirille, jos toisella ei ole remontoinnin suhteen mitään reviiriä? Siitä olen edelleen samaa mieltä, että asiasta olisi pitänyt keskustella ensin etukäteen. Minun mielestäni ap:lla on hyvä peruste jo hinnan puolesta, jos ystävä siis suostuu auttamaan nimellistä korvausta vastaan.
[/quote]
Kenen reviiriä koti sitten on ja ap sanoin miehen tahtoneen hoitaa remontin, mutta hänelle ei edes annettu mahdollisuutta merkata sitä reviiriä, kun siellä oli jo toinen mies...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:39"]
[/quote]
Eihän nykyään ole enää mitään miesten ja naisten reviirejä. Mutta tosiaan asiasta olisi pitänyt puhua sekä miehen kanssa ja ystävän kanssa korvauksesta, mutta sitäkään ap ei ole tehnyt.
[/quote]
Jos tarkoitat remonttiasioita, meillä se on mieheni reviiriä ja aina tulee olemaan. Olemme tasa-arvoisia päätöksissä yms. mutta molemmilla on myös omat "reviirit", itse haluan pitää Miehen, en mitään nykyajan pyykkärimiestä, tasa-arvon nimissä.
Jos remontoitaisiin kahdestaan, mies ja minä, syntyisi varmaa sekundaa ja jonkinasteinen tuho! :) En minä tiedä remontoinnista mitään! En edes erota talttaa ruuvimeisselistä! Hyvä on, menettelin väärin ja hätäisesti. Remontti kuitenkin aloitetaan, ollaan tänään menossa ostamaan maaleja mieheni kanssa. Ei tarvitse kysyä, mies saa valita sävyn. :) AP
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:00"]
Jos remontoitaisiin kahdestaan, mies ja minä, syntyisi varmaa sekundaa ja jonkinasteinen tuho! :) En minä tiedä remontoinnista mitään! En edes erota talttaa ruuvimeisselistä! Hyvä on, menettelin väärin ja hätäisesti. Remontti kuitenkin aloitetaan, ollaan tänään menossa ostamaan maaleja mieheni kanssa. Ei tarvitse kysyä, mies saa valita sävyn. :) AP
[/quote]
Lapsi kulta tekemällä oppii vain meinaatteko olla tämän kaverimiehen armoilla näiden asioiden kanssa. Kodissa kun riittää aina jotain nikkaroitavaa.
Maalaaminen ei varsinkaan ole mitään amerikantiedettä, jota penselit käteen ja pitämään kivaa keskenänne!
Tosiaan vertauksena on ihan osuva, että oisitte päättänyt sisustaa olkkaria uusiksi ja sun mies oliskin omin päin kutsunut kaverinaisensa kattomaan mitkä värit ja materiaalit sinne sopis ja mistä hankittais sohvat ja sun mies kihertelisi sille että kato kun ei tolla meiän Lissulla ois tällaseen silmää, sehän varmaan panis jotain ruusukuvioo ja merihenkistä sekasin, mut kyl nyt tulee nättiä kun Marjatta laittaa.
Ethän sä sen naisen edesäs mitään kohtausta järjestäis vaan olisit vaan että joo heh heh, kiitos kun autat...
Paljon parempi olisi jos sun mies olisi vain vinkannut että se Marjatta muuten taitaa työnsä puolesta tietää aika paljon tapeteista ja verhokankaista, ja antanut sun sitten johtaa sitä värimaailmaoperaatiota.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:33"]
Ehkä toimin sitten väärin! Tiedän vaan kokemuksesta että mies ei osaa koota edes ikean hyllyä, saati sitten rakentaa kokonaista kaapistoa. En halua pelätä yöllä että kaappi kaatuu niskaan! Ajattelin olla omatoiminen ja pyytää apua tutulta ihmiseltä joka on kätevä käsistään. Ulkopuolisten palkkaaminen ei tule kysymykseen, tulisi aivan liian kalliiksi. En oikeasti halua että mies itse tekee mitään, ei se kuitenkaan onnistuisi!
[/quote]
Tuolla asenteella ette ole kauaa yhdessä!
Miehesi loukkaantui sinulle, mielestäni aiheesta. Oletit ettei hän selviydy remontista. Itsekin loukkaantuisin.
Ei vitsi onko ihmiset todella näin lapsellisia?? Miehen reviirille astuttu! Mä ymmärrän tuossa sen, että mieheltä olisi voinut kysyä, että voiko kaverimies tehdä remontin, mutta jos se ei olisi mun miehelle ap:n kuvailemassa tilanteessa sopinut niin olisin heittänyt pellolle. Kyllä miehen pitää sen verran ymmärtää, että nainen päättää kotona, mies maksaa ja mahdollistaa.
Mä en anna miehelle mitään arvoa muutenkaan, ne on tasan oikeita paskoja. Mitä feminiinimpi, sen parempi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:43"]
Kotini on reviirini eikä sinne todellakaan tuoda multa kysymättä mitään mieheni kavereita huseeraamaan. Sama pätee toki toisinpäinkin. Ymmärrän hyvin, että ap:n mies suuttui. Tuollaiset päätökset tehdään yhdessä.
[/quote]
Koot kot kot kot kot kooot
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:42"]
Yleensä minä en päätä mitään. Tämä oli ainoa asia jossa ajattelin saavani loistaa, kun minä olen se joka tunnen remonttimiehen ennestään. Elektroniikat ja muut mies kyllä ostaa ihan kysymättä. Ja kyllä vaan uskon että on myös mustasukkaisuutta koska tämä kaverimieheni oli minuun ihastunut teininä ja olen sen kertonut miehelleni. AP
[/quote]
Hienoa, olet kyllä toiminut fiksusti. Muistutat vielä riidan yhteydessä, että kaverimies oli sinuun ihastunut!....
[/quote]
Apua miten lapsellista. Kyllä TE osaatte... Ei ihme, että meni herneet nennuun ap:n lapsimiehen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:33"]
Ehkä toimin sitten väärin! Tiedän vaan kokemuksesta että mies ei osaa koota edes ikean hyllyä, saati sitten rakentaa kokonaista kaapistoa. En halua pelätä yöllä että kaappi kaatuu niskaan! Ajattelin olla omatoiminen ja pyytää apua tutulta ihmiseltä joka on kätevä käsistään. Ulkopuolisten palkkaaminen ei tule kysymykseen, tulisi aivan liian kalliiksi. En oikeasti halua että mies itse tekee mitään, ei se kuitenkaan onnistuisi!
[/quote]
Voi hyvänen aika. Eihän ole kyse siitä, olisiko avomiehesi tehnyt sen remontin vai ei, vaan siitä, että olisitte hänen kanssaan yhdessä sopineet, että kaveri tulee tekemään homman.
Sinulla on tosi kumma käsitys parisuhteesta. Vai oletko kaikissa muissakin suhteissasi yhtä piittaamaton ja jyräävä? Viestisi viimeinen lause kertoo, että suhteenne ei tule kestämään.
57 jatkaa:
Ja tuo mustasukkaisuusteoria on vain höpinää jolla imartelet itseäsi.
Ap tarvitsee vähemmän lapsellisen miehen tai sitten miehen on vain päästävä yli. Juuri noin miehiä tuleekin kohdella, luulot pois niiltä pikku persaukisilta paskiaislta.
Paljon huonommin et asiaa olisi voinut hoitaa. Fiksumpi veto olisi ollut keskustella asiasta etukäteen ja siinä sivussa myydä se ajatus sen kaverin pyytämisestä 'apuun', mieluiten vielä niin että mies muka keksii sen itse. Kaikki olisivat tyytyväisiä ja siinä sivussa mies vielä ehkä oppisi niitä remppahommia sen verran, että voisi tulevaisuudessa tehdä ainakin pienempiä juttuja itse. Ei ne remppahommat mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole, mutta kantapään kautta itsekseen opettelu voi tulla kalliiksi.
Nyt sait ominpäin selän takana toimimisellasi aikaan vain lihavan riidan ja tilanteen, jota on hyvin vaikea purkaa niin, että kaikki ovat tyytyväisiä.