Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma mies vs. kaverimies :(

Vierailija
16.10.2014 |

Päätettiin miehen kanssa tehdä remontti makuuhuoneeseen, poistaa tapetit, maalata ym. ja vähän isompaakin rakennustaitoa vaativaa muutosta. Pyysin kaverimieheni tekemään homman, koska hän ennenkin remonttia tehnyt, oma miesystäväni ei koskaan. Kaveri suostui ja tuli katsomaan millaisesta hommasta kyse. Mies on nyt ihan raivona että pyysin vieraan miehen tekemään remontin, kyllä hänkin olisi osannut. Minusta taas ammattilainen osaa kyllä paremmin? Onko mies vain mustasukkainen kun kiukuttelee näin, vai toiminko oikeasti tyhmästi? Haluan että työn jäljestä tulee hyvä, siksi pyysin kaverini joka tekee sitä työkseen. Olenko nyt huono avovaimo?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:20"]

Mies kyllä suostui siihen että tämä kaverini tulee tekemään remontin, ei hänen aikana näyttänyt mitään suuttumusta, mutta jälkeenpäin minulle. Voiko jonkun miehuus oikeasti olla niin pienestä kiinni että vetää tuollaiset mustasukkaisuushepulit? Mies aikoo olla itse mukana remontissa toki, mutta yksin ei siitä suoriutuisi, ja tietää sen kyllä itsekin, minulle pitää vaan esittää kaikkitietävää ja osaavaa. Miksi mies ei kestä sitä että naisella on miespuolinen ystävä jolta pyydetään apua tarvittaessa?

[/quote]

Miespulolinen ystävä ei ole ongelma. Se on ongelma, ettei asiasta keskusteltu ensin. Ja se että hepulit veti vasta vieraiden poistuttua on ihan kohteliasta.

Vierailija
22/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä suostui siihen että tämä kaverini tulee tekemään remontin, ei hänen aikana näyttänyt mitään suuttumusta, mutta jälkeenpäin minulle. Voiko jonkun miehuus oikeasti olla niin pienestä kiinni että vetää tuollaiset mustasukkaisuushepulit? Mies aikoo olla itse mukana remontissa toki, mutta yksin ei siitä suoriutuisi, ja tietää sen kyllä itsekin, minulle pitää vaan esittää kaikkitietävää ja osaavaa. Miksi mies ei kestä sitä että naisella on miespuolinen ystävä jolta pyydetään apua tarvittaessa?

[/quote]

Mies kestää sen kyllä, että on miespuolisia kavereita. Mutta sitä mitä ei pitäisi kestää ei miehen eikä naisenkaan, että toimitaan hänen seläntakanaa.

Onko mies sanonut olevansa mustasukkainen vain oletatko sinä vaan niin koska haluat asian olevan niin?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miespuolinen ystävä ei ole se ongelma vaikka niin toivoisit. Mies olisi selvästikin halunnut tehdä oman kotinsa remontin itse ja oli selvästikin hänelle tärkeää, mutta sinä ohitit hänet täysin. Sinä haluat nyt vaan nähdä asian omien lasien läpi katsottuna.

Päätätkö yksin mitä syötte, missä asutte, miten lomailette, mitä teette vapaa-ajalla, milloin harrastatte seksiä, miten rahat käytetään, milloin tehdään kotityö jne...ehkä tämä oli vaan se viimeinen pisara?!

Vierailija
24/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:05"]

MITEN saan miehen ymmärtämään että hän oli väärässä ja suuttui turhasta? Ei ollut tarkoitus ''astua varpaille'' vaan auttaa! AP

[/quote]

Et mitenkään koska hän ei ole väärässä vaan sinä. Menet ja pyydät anteeksi ja sanot ettet ymmärtänyt että toimit väärin. Ja sen jälkeen keskustelette miten remontti tehdään, ja jos miehes haluaa sen tehdä niin sinä hyväksyt sen ja autat parhaasi mukaan.

[/quote]

MIKSI ammattitaidottoman miehen pitäisi ryhtyä remonttiin vain sen takia, että hän on MIES?? Miksi KUKAAN haluaisi ottaa sitä riskiä, että asunnon arvo LASKEE ammattitaidottomuuden ja ison egon takia? Jos minä olisin huono leipomaan pullaa ja haluaisin järjestää kahvikestin, niin en loukkaantuisi jos mies ostaisi vaikka kaupasta valmiita tuotteita sen sijaan, että hän haluaisi vaalia naisellisuuttani (jonka seurauksena puolelta lohkeaisi hammas ja toinen puoli kärsisi närästyksestä). Siitä kyllä loukkaantuisin, että mies ei kysyisi mielipidettäni, millaista pullaa haluaisin tarjota.

Joten tässä asiassa molemmat ovat väärässä. Ensi kerralla sinun pitää keskustella asiasta etukäteen miehesi kanssa. Mutta missään nimessä ei kannata suostua siihen, että ammattitaidoton poropeukalo lähtee yksin touhuihin. Jos mies haluaa olla osallisena, niin voi varmasti olla vaikka ystäväsi oppipoikana. Näin hän pääsisi tekemään ammattilaisen kanssa.

Vierailija
25/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä en päätä mitään. Tämä oli ainoa asia jossa ajattelin saavani loistaa, kun minä olen se joka tunnen remonttimiehen ennestään. Elektroniikat ja muut mies kyllä ostaa ihan kysymättä. Ja kyllä vaan uskon että on myös mustasukkaisuutta koska tämä kaverimieheni oli minuun ihastunut teininä ja olen sen kertonut miehelleni. AP

Vierailija
26/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan mielenkiinnolla, kun miehesi menee sänkykauppaan, kaverinaisensa kanssa, joka tietää sängyistä paaaaaljon enemmän kun sinä, ihmetellään vaan, kuinka hienosti kestät niitä miehesi naispuolisia ystäviä.

Vierailija
27/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:42"]

Yleensä minä en päätä mitään. Tämä oli ainoa asia jossa ajattelin saavani loistaa, kun minä olen se joka tunnen remonttimiehen ennestään. Elektroniikat ja muut mies kyllä ostaa ihan kysymättä. Ja kyllä vaan uskon että on myös mustasukkaisuutta koska tämä kaverimieheni oli minuun ihastunut teininä ja olen sen kertonut miehelleni. AP

[/quote]

Et ole teini enää.

Vierailija
28/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi, kun söpöä ja niin teiniä, että... Pyysitkö kaveria vaan tehdäksesi miehen mustasukaiseksi. Kuka ihan oikeasti kertoo miehelle, jonkun olleen hänen ihastunut teini-iässä. Ei tuo ole uskon asia kuitenkaan. Toivottavasti tuleva poikaystäsi ei ole yhtä mustasukkainen ja hyväksyy kaverimiehesi.

Vierailija
29/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:45"]

[/quote]

Et ole teini enää.

[/quote]

Miten tuo liittyy asiaan millään lailla? Kyllä minunkin mies on lievästi mustasukkainen minun miespuolisiin kavereihin, joiden kanssa on ollut jotain pientä sutinaa joskus muinaisina aikoina ennen omaa miestäni. Ei aikuisuus poista mustasukkaisuuden mahdollisuutta millään lailla.

Vierailija
30/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hienoa, olet kyllä toiminut fiksusti. Muistutat vielä riidan yhteydessä, että kaverimies oli sinuun ihastunut!....

Vierailija
31/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:45"]

[/quote]

Et ole teini enää.

[/quote]

Tätä sopii kyllä epäillä!

Vierailija
32/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit oikein kaivaa verta nenästi kyynärpäitä myöden?! Onko parisuhde sinulle jotain lapsellista peliä?! Ymmärrän kyllä miehesi suuttumuksen täysin. Oletko ihan oikeasti noin epävarma teidän suhteesta, että oikein ruokit mustasukkaisuutta. Ei kenenkään tarvitse tuollaista hyväksyä edes ystävyyden nimissä.

Vierailija
33/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut ihastuksesta nyt riidan yhteydessä, vaan jo pari vuotta sitten muuten vaan. Miksi oman elämänsä tapahtumista ei saisi puhua? Ei meillä ole koskaan ollut mitään ''sutinaa'', että mustasukkaisuuteen ei ole syytä! Itse vaan sitä epäilin syyksi, kun ei olisi halunnut tätä kaveriani töihin. AP

Vierailija
34/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kuohitsit miehesi pallit kun kysyit toisen miehen hänen reviirilleen ilman suostumusta... Mitäpä tykkäisit jos miehesi pyytäisi jonkun kaveri naisen sisustamaan teidän asuntoa kysymättä sulta! Tässä tuskin on mistään mustasukkaisuudesta kyse...

Vierailija
35/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että nyt kun kaveri tekee homman niin te voitte silä aikaa miehesi kanssa tehdä jotain romanttista. Sano että ajattelit säästää miehesi aikaa ja energiaa kahdenkeskiseen yhdessäoloon.

Vierailija
36/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:07"]

En kertonut ihastuksesta nyt riidan yhteydessä, vaan jo pari vuotta sitten muuten vaan. Miksi oman elämänsä tapahtumista ei saisi puhua? Ei meillä ole koskaan ollut mitään ''sutinaa'', että mustasukkaisuuteen ei ole syytä! Itse vaan sitä epäilin syyksi, kun ei olisi halunnut tätä kaveriani töihin. AP

[/quote]

Vaan epäilit ja sitten tulit tänne surkuttelemaan tilannetta ja syyttämään miestäsi. Mitä, jos olisit iso tyttö ja puhuisit ihan avoimesti miehen kanssa asista mistä hän ihan oikeasti suuttui jne. 

Vierailija
37/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Voit tietenkin olla ymmärtämättä koko asiaa ja jankuttaa jotain sekundääri tietoa. Syy sinulle on jo moneen kertaan kerrottu, mutta olet niin änkyrä, ettet siitä välitä. Kerran vielä:

Asioista sovitaan etukäteen yhdessä, eikä varsinkaan toisen "reviirille" tuoda saman sukupuolen edustajaa, hänen kanssaan sopimatta. Ketään ei kiinnosta, ei edes miestäsi, onko teillä ollut jotain sutinaa vai ei, ainoastaan sinun itsetuntoasi se tuntuu hivelevän. Kasva Aikuiseksi!

Vierailija
38/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketään on tuotu toisen reviirille, jos toisella ei ole remontoinnin suhteen mitään reviiriä? Siitä olen edelleen samaa mieltä, että asiasta olisi pitänyt keskustella ensin etukäteen. Minun mielestäni ap:lla on hyvä peruste jo hinnan puolesta, jos ystävä siis suostuu auttamaan nimellistä korvausta vastaan.

Vierailija
39/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:25"]

Sano miehellesi että nyt kun kaveri tekee homman niin te voitte silä aikaa miehesi kanssa tehdä jotain romanttista. Sano että ajattelit säästää miehesi aikaa ja energiaa kahdenkeskiseen yhdessäoloon.

[/quote]

Ja miten tämä hivelisi niin paljon ap pikkutytön itsetuntoa kuin se, että hänen kaksi häneen niin ihastunutta miestä remontoimassa yhdessä hänen makuunhuonettaan. Ap miehen jälkikäteen kihisten mustasukkaisuudesta. Kohtaus kuin suoraan Harlequin-romaanista ja sitten he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti miehen pyytäessä anteeksi...

Vierailija
40/65 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:34"]

Miten ketään on tuotu toisen reviirille, jos toisella ei ole remontoinnin suhteen mitään reviiriä? Siitä olen edelleen samaa mieltä, että asiasta olisi pitänyt keskustella ensin etukäteen. Minun mielestäni ap:lla on hyvä peruste jo hinnan puolesta, jos ystävä siis suostuu auttamaan nimellistä korvausta vastaan.

[/quote]

Eihän nykyään ole enää mitään miesten ja naisten reviirejä. Mutta tosiaan asiasta olisi pitänyt puhua sekä miehen kanssa ja ystävän kanssa korvauksesta, mutta sitäkään ap ei ole tehnyt.