Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannata sukupuolineutraalia avioliittolakia, eroa kirkosta

Vierailija
16.10.2014 |

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Eilen paukahti sitten eromittariin vuoden ennätys, jos jätetään vuodenvaihteen ekat päivät pois laskuista.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:04"]

Kirkkohan nimenomaan perustelee kieltäytymisensä uskonnollisilla näkökulmilla

[/quote]

Tämä jäi kommentoimatta, joten tästä vielä muutama sana. Ei kirkko voi mitään lakipykälää olla noudattamatta uskonnollisiin näkökulmiin vedoten, tämän nyt lapsikin tietää. Suomen Laki on laki ja se on luonnollisesti kaikkien uskomusten yläpuolella. Eli jos laki sukupuolineutraalista avioliitosta astuu voimaan, ei kirkko voi enää erotella jäseniään sukupuolen perusteella, vaan sen pitää vihkiä kaikki seurakuntansa jäsenet, joilla siihen on laillinen oikeus. 

Kun muuten vetosit tuohon uskonnolliseen näkökulmaan, niin jos siihen kerran vedotaan, niin miksi sitten ihan surutta vihitään eronneita ja esiaviollista seksiä harrastaneita? Nämähän on siellä isossa satukirjassa tuomittu huomattavasti jyrkemmin ja selkeämmin, kuin homostelu. Tää teidän rusinat pullasta nyppiminen on samalla sekä äärimmäisen kornia, että huvittavaa, mutta myös suunnatonta myötähäpeää herättävää.

[/quote]

Suurin myötähäpeä nousee nyt lähinnä sinun kommenteistasi - olet tainnut haukata hieman liian ison palan kakkua, jota nyt yrität epätoivoisesti sylkeä suustasi... Kannattaisi paneutua ensin faktoihin ja vasta sitten ruveta esittämään omia mielipiteitä. Tuokin lyhyt kirjoitus sisälsi jo melkoisen joukon tyhjää kolinaa:

* "Laki on laki jne. tautologia" Otatko kuitenkin sen huomioon, että tässä lakialoitteessa ei nimenomaan puututa kirkon vihkimisiin? Se sanotaan siinä selvästi, että kirkolle jää itse päätettäväksi, miten se toimii homoparien kohdalla. On sitten aivan oma asiansa, miten kirkko itse päättää tehdä, mutta älä sotke asioita nyt keskenään ja vaihda otsikkoa, kun oma case alkaa murentua. Itse veikkaan, että kirkko tulee vielä vihkimään homopareja, mutta tässä lakialoitteessa, josta nyt keskustellaan, tästä ei ole kyse.

* "Iso kirja" -kommenttisi meni täysin metsään: esittäppä minulle kohta Raamatusta, jossa kielletään esiaviollinen seksi! Tuo argumenttisi menee myös muilta osin metsään, mutta se sinua tuskin kiinnostaa - onhan aina helpompi heittää ilman raflaavia sloganeja kuin perehtyä asioihin.

Jollet olisi itse niin indoktrinoitunut ja touhuissasi ivaamassa muita näkökulmia, sinulle voisi vastata asiallisemminkin. Mutta näinhän se menee.

Vierailija
42/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:50"]En eroa. Kirkko tekee paljon hyvää. Kannatan myös homeen oikeutta avioliittoon - siviilivihkimiseen mikäli kirkko ei halua heitä vihkiä
[/quote]

Perhanan homepakanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on naisen ja miehen välinen asia.

Vierailija
44/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ny rekisteröity parisuhde riitä? Hohhoijakkaaaaaaa

Vierailija
45/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteekai mutta mikä sinua ap vaivaa? Jatkuvalla syötöllä tuota samaa eroa kirkosta-jankkaamista. Uskon 100 % että nämä kaikki aloitukset ovat sinulta lähtöisin.

Vierailija
46/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:19"]Anteekai mutta mikä sinua ap vaivaa? Jatkuvalla syötöllä tuota samaa eroa kirkosta-jankkaamista. Uskon 100 % että nämä kaikki aloitukset ovat sinulta lähtöisin.
[/quote]

*Anteeksi

Vierailija
47/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:12"]

[/quote]

Tämä jäi kommentoimatta, joten tästä vielä muutama sana. Ei kirkko voi mitään lakipykälää olla noudattamatta uskonnollisiin näkökulmiin vedoten, tämän nyt lapsikin tietää. Suomen Laki on laki ja se on luonnollisesti kaikkien uskomusten yläpuolella. Eli jos laki sukupuolineutraalista avioliitosta astuu voimaan, ei kirkko voi enää erotella jäseniään sukupuolen perusteella, vaan sen pitää vihkiä kaikki seurakuntansa jäsenet, joilla siihen on laillinen oikeus. 

Kun muuten vetosit tuohon uskonnolliseen näkökulmaan, niin jos siihen kerran vedotaan, niin miksi sitten ihan surutta vihitään eronneita ja esiaviollista seksiä harrastaneita? Nämähän on siellä isossa satukirjassa tuomittu huomattavasti jyrkemmin ja selkeämmin, kuin homostelu. Tää teidän rusinat pullasta nyppiminen on samalla sekä äärimmäisen kornia, että huvittavaa, mutta myös suunnatonta myötähäpeää herättävää.

[/quote]

Suurin myötähäpeä nousee nyt lähinnä sinun kommenteistasi - olet tainnut haukata hieman liian ison palan kakkua, jota nyt yrität epätoivoisesti sylkeä suustasi... Kannattaisi paneutua ensin faktoihin ja vasta sitten ruveta esittämään omia mielipiteitä. Tuokin lyhyt kirjoitus sisälsi jo melkoisen joukon tyhjää kolinaa:

* "Laki on laki jne. tautologia" Otatko kuitenkin sen huomioon, että tässä lakialoitteessa ei nimenomaan puututa kirkon vihkimisiin? Se sanotaan siinä selvästi, että kirkolle jää itse päätettäväksi, miten se toimii homoparien kohdalla. On sitten aivan oma asiansa, miten kirkko itse päättää tehdä, mutta älä sotke asioita nyt keskenään ja vaihda otsikkoa, kun oma case alkaa murentua. Itse veikkaan, että kirkko tulee vielä vihkimään homopareja, mutta tässä lakialoitteessa, josta nyt keskustellaan, tästä ei ole kyse.

* "Iso kirja" -kommenttisi meni täysin metsään: esittäppä minulle kohta Raamatusta, jossa kielletään esiaviollinen seksi! Tuo argumenttisi menee myös muilta osin metsään, mutta se sinua tuskin kiinnostaa - onhan aina helpompi heittää ilman raflaavia sloganeja kuin perehtyä asioihin.

Jollet olisi itse niin indoktrinoitunut ja touhuissasi ivaamassa muita näkökulmia, sinulle voisi vastata asiallisemminkin. Mutta näinhän se menee.

[/quote]

Tuo raamatunkohta jää varmaan kaivamatta, mutta sanotaan sekin, ettei jää vaivaamaan: yhden kerran se selkeästi mainitaan (1.Kor.7). Homous sen sijaan esiintyy tuomittavana monta kertaa useammin... For what it is worth :)

Vierailija
48/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 100 eronnut kirkosta tänään. Eilen erosi 243 ja toissapäivänä 156. 
Tänä vuonna yli 25000 on eronnut kirkosta ja meno senkun kiihtyy.

Vierailija
49/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä eroa. En ole edes uskonnollinen, mutta haluan tukea Kallion seurakuntaa veroeuroilla. Minulla ei ole mitään uskovia vastaan enkä usko että maailma muuttuisi paremmaksi liberaalejakin uskovia boikotoiden. Olen homo eikä kukaan uskovainen ole minua sen takia tuominnut, en minäkään halua tuomita ketään pelkän uskon takia. Kirkko saa minusta päättää, ryhtyykö vihkimään samansukupuolisia pareja, vaadin oikeudenmukaisuutta lähinnä juridisella tasolla.

Vierailija
50/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:07"]

Jos laki menee läpi, niin kirkko ei suorita vihkimistä. Vai luuletteko, että muut uskonnot hyväksyvät asian. Ei voi olla, että evl.lut saa kirkkohäät, mutta muiden uskontokuntien edustajat ei. Se syrjisi toisia. Eli lopputulos tulee olemaan vihkiminen maistraatissa.

[/quote]

Toivottavasti näin.

Aika hassua että kirkko itse väitttä että ei ole valtion kirkko, mutta silti se hoitaa valtion virkatehtäviä, kuten aviolliittoon vihkimisiä.

Eihän avioliitolla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.

Vierailija
51/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:26"]

Enkä eroa. En ole edes uskonnollinen, mutta haluan tukea Kallion seurakuntaa veroeuroilla. Minulla ei ole mitään uskovia vastaan enkä usko että maailma muuttuisi paremmaksi liberaalejakin uskovia boikotoiden. Olen homo eikä kukaan uskovainen ole minua sen takia tuominnut, en minäkään halua tuomita ketään pelkän uskon takia. Kirkko saa minusta päättää, ryhtyykö vihkimään samansukupuolisia pareja, vaadin oikeudenmukaisuutta lähinnä juridisella tasolla.

[/quote]

Kalliossa nyt ei kuulu kirkkoin kuin joka toinen, jos kota sitäkään. Muita ei enää kiinnosta.

Vierailija
52/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:17"]

[/quote]

Riittääkö sinulle?

Vierailija
53/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Sekin on minusta aika kyseenalaista että miksi kirkko voi kieltäytyä vihkimästä kirkkoon kuulumattomia. Vihkiminenhän on valtiollineninstitituutio ja vihkiminen valtion tehtävä, jota kirkko myös hoitaa. Miten virkatehtävää hoitava taho voi valikoida asiakkaitaan?

Hääjuhla kirkossa ja siunauksen on sitten aivan eri asia, sen suhteen kirkko saa toimia miten haluaa.

Vierailija
54/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:17"]

[/quote]

Ei tietenkään, koska se mahdollistaa syrjinnän. Kun kuulet että joku elää rekistöröidyssä parisuhteessa, tiedät heti että hän on homo.

Vierailija
55/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:26"]

[/quote]

Kalliossa nyt ei kuulu kirkkoin kuin joka toinen, jos kota sitäkään. Muita ei enää kiinnosta.
[/quote]

Niin? Miten tämä liittyy omaan seurakuntasuhteeseeni? Haluan kuulua Kallion seurakuntaan, naapurin Ripan uskonasiat ovat ihan hänen omia asioitaan.

Vierailija
56/56 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Sekin on minusta aika kyseenalaista että miksi kirkko voi kieltäytyä vihkimästä kirkkoon kuulumattomia. Vihkiminenhän on valtiollineninstitituutio ja vihkiminen valtion tehtävä, jota kirkko myös hoitaa. Miten virkatehtävää hoitava taho voi valikoida asiakkaitaan?

Hääjuhla kirkossa ja siunauksen on sitten aivan eri asia, sen suhteen kirkko saa toimia miten haluaa.

[/quote]

Siis mitä ihmettä nyt puhut? Jos et ole kirkon jäsen, voit tulla hyvin vihityksi avioliittoon maistraatissa. Jos taas olet kirkon jäsen, voit hyvin tulla vihityksi avioliittoon kirkon toimesta. Siis onko nyt epäkohta siinä, että joku joka ei lainkaan kuulu kirkkoon, haluaakin tulla juuri kirkon toimesta vihityksi avioliittoon?? Siviilivihkimyshän on juuri niitä varten, jotka eivät halua tulla vihityiksi avioliittoon kirkon toimesta. Ei kaiketi ole mikään kohtuuttomuus olettaa, että ne jotka haluavat kirkollisen avioliittoon vihkimyksen, kuuluvat myös kirkkoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi