8kk vauva heräilee jatkuvasti
meillä 8kk vauva joka on aina heräillyt monta kertaa yössä, nyt kuitenkin oli korvakierre 2 kk, 4 antibioottikuuria josta tuli sieni suuhun ka vatsa meni sekaisin.....lopuksi korva puhkaistiin......sen seuraavan yön nukkui heräsi n.3 kertaa mikä ihan luksusta....normaalisti 1-2 välein usein itkeskelee ja välillä tunnin aikana kolmekin kertaa....puhkaisun jälkeen oli 1 päivä ok ja sitten alkoi repiin puhkaistua korvaa...tosi usein päivän aikana ja vain sitä korvaa....yölläkin "nukkuu" vain sillä terveellä korvalla. Puhkaisusta 5 päivän jälkeen mentiin taas korvalääkärin joka sanoi että korva näyttää ihan hyvältä....puhkaisusta kuulemma niin vähän aikaa ettei pysty kunnolla sanomaan, nyt kuulemma ei pitäisi sattua niin paljon että noin heräilisi!!! Nyt ollaan annettu panadolia ja pronaxenia sillä nukkuu alku yön mutta loppu yötä ei....yksi yö ei annettu ku panadoli ja siitä ei ollu yhtään apua!....ja hän menee nukkumaan n.20 ja herää joka aamu huonosti nukutun yön ja heräilyjen jälkeen 4.30-5.....ei koskaan myöhempään...melkein heti heräämisen jälkeen hän aina kakkaa, ilmeisesti herää siihen...sitten valvoo n.klo:8 ja nukkuu 45min... Päivällä 2-3 x 45min....ei tää voi olla normaalia?!? Juo pullomaitoa....yöllä on pakko joskus antaa maitoa että rauhoittuu...ei itse pääse nukkumaan....työt alkaa parin viikon päästä... Itse olen 8kk saanut 3-4 tuntia unta...mies antaa nukkua ja sit vaihdetaan kun hän menee töihin....ja nyt itselläkin ongelma että esim. Viikonloppuna mies antaisi minun nukkua niin en enää saa nukuttua, tikkana herään klo:2....me aletaan olemaan ihan loppu....meidän 5v poika on tarhassa koska en mitenkään jaksaisi hänen kanssa touhuta....pari kuukautta hermot ollu niin kireällä...miehelle ja 5v pojalle....ei hermo kestä juuri mitään....välillä on kyllä hyviäkin päiviä....vauvaan en ole hermostunut.....kokoajan on huono omatunto kun poika on tarhassa ja nyt olisi ollut ainutlaatuinen tilaisuus että hänkin voisi olla kotona, mutta en mitenkään jaksaisi,myös se että hermostun tosi pienistä ja turhista asioista hänelle joudun vähän väliä pyytämään anteeksi ja selitän että hän ei ole tehnyt mitään väärää...äiti vain on niin väsynyt kun ei saa yöllä nukuttua....olen ihan varma että tämä jättää hänen traumat....hän kun oli 5 vuotta ainokainen ja tottunut saamaan kaiken huomion ja nyt kaikki huomio on vauvassa ja siinä että jotenkin jaksetaan päivästä toiseen...kahden viikon päästä alkaa minulla uusi työ...odotettavissa pitkiä päiviä ja paljon pitäisi oppia uutta!!! Niin ja neuvolassa sanottiin että jos vauva on tempperamenttinen niin heräilee öisin juu ymmärrän 2-3 kertaa yössä mutta ei näin usein ja itkien....huh mikä vuodatus!!! Ei muu kai auta ku mennä yksityiselle tutkimuksiin jos jonkun selvyyden saisi!
Kommentit (12)
Mummo hoitaa kun menen töihin....meidän vanhin poika valvotti 3v asti ja en edes odota että nukkuisi koko yötä putkeen....vanhin poika heräili noin 2-5 yössä....silloin kyllä pystyi käymään töissä....tilasin ajan korvalääkärille.......ja kumma on ku antaa pronaxenia niin jonkun aikaa nukkuu hyvin mutta jos ei niin heräilee ja itkeskelee....ei se voi olla normaalia!!!...pronaxenia ollaan annettu nyt tällä viikolla ja en sitä haluaisi antaa mutta eipä tässä ny oikeen ole vaihtoehtoa....lapsi kärsii ku ei saa yhtään unta. Täytyy odottaa nyt siihen korvalääkärille asti TAAS ja sit jos ei siinä mitään niin sitten varmaan allergia testit yms.yms....yksityisillä on käyty....onneksi on vakuutus.
Aamupuuro, 1 ruokasose...joskus myös hedelmäsose päälle, 1 hedelmäsose, 1 kasvissose, iltapuuro+velli 180ml....kaikkien ruokailujen jälkeen ottaa maitoo 100-150ml....kaveri painaa 11kg ja on 72,5cm....eli ei nälkä pitäs olla
Meillä on sama juttu saman ikäisen vauvan kanssa, vaikka vauva ei edes ole kipeä. Yöheräily alkoi 6kk iässä, kun vauva oppi liikkumaan ja alkoi saada ensimmäisiä hampaita.
Meillä on tullut jo ala etuhampaat ja ylä etuhampaat....on kontannut 2 kuukautta ja kävelee tukia pitkin....silloin kun alkoi konttaamaan niin konttasi yölläkin...
käytä vyöhyketerapiassa jos auttaisi korviin ja uniin. minä en uskonut tähän, vuoden taisteltuani aloin kuljettaa lasta siellä ja nyt harmittaa, että en kokeillut aiemmin.
Hermo menee kun meidän 2v pentu ei taas nuku yöllä eikä tahdo nukkumaan.
Käykää lääkärissä mutta älkää myöskään turhaan tuputtako lääkkeitä.
Meillä oli tossa iässä vauvan kanssa sama homma. Nyt lähes vuoden iässä nukkuu 13h joka yö. Kyllä se aika tulee! Tsemppiä.
Meilläkin vauva heräili tuon ikäisenä pahimmillaan 3-4kertaa tunnissa läpi yön, eikä siis ollut edes mitään korvatulehduksia tai muita sairauksia. Eikä tuolloin saanut enää maitoa yöllä eli ei sitä herännyt pyytämään. Ei ehkä lohduta mutta kyllä tuo voi olla ihan normaaliakin. Oletteko kokeilleet antaa lisää lääkettä yöllä kun riittävä aika edellisestä annoksesta on kulunut?
Isäkö jää kotiin hoitamaan lasta kun menet töihin?
Siis lapsi on ollut kirj.mukaan jo korvalääk.vastaanotolla, eikö sinne sovittu uutta aikaa?
Samat erikoislääkärit pitävät sekä yks.että julkisella vastaanottoa.