Sekoanko? Surmasin unessa.
Näin yöllä unta jossa surmasin ampuma-aseella yökerhossa kaksi henkilöä. Uni on pyörinyt mielessäni koko päivän ja olo on ollut todella ahdistunut. Olen aivan tavallinen työssäkäyvä, todella onnellinen nainen. En ymmärrä mistä tämä kamala ja todella ahdistava uni mieleeni tuli. Heräsin painajaiseen aamuyöllä ja heti herättyäni menin Ylen sivuille tarkistamaan onko tämmöinen ampumavälikohtaus oikeasti tapahtunut, sillä en heti ollut aivan varma siitä olivatko tapahtumat unta. Mitään ihmeellistä motiivia ei unessa surmatyölle ollut. Ammuin vain kaksi laukausta jonkun pyynnöstä ja lähdin juoksemaan karkuun. Heräsin siihen kun olin päättänyt että soitan hätäkeskukseen ja ilmiannan itseni.
Pitääkö tästä huolestua? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (11)
Kiitos! Huh. Helpottavaa kuulla että joku muukin on nähnyt noin brutaalin unen. Rikos ja rangaistus kuvaakin aika osuvasti olotilaa unessa ja heräämisen jälkeen. :)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:22"]Minäkin olen joskus unessa tappanut jonkun. Piilottelin ruumista luokkahuoneessa useita päiviä (olen ammatiltani opettaja). Potkin sitä vain aina vähän sivummalle, ettei lapset näkisi. :/ Päällimmäisenä unesta jäi kuitenkin mieleen Rikos ja rangaistus -tyylinen ääretön syyllisyys ja paljastumisen pelko. Aika kammottavaltahan siitä kyllä tuntui herätä, mutta tuskinpa sinunkaan mielenterveytesi kuitenkaan järkkymässä on. Parempia unia ensi yönä! :)
[/quote]
:---DD anteeks mutta alkoi naurattaa tuo että potkit sivummalle yms :D
Jooh minäkin olen elämäni aikana nähnyt muutamia kertoja että tapan jonkun. Kerran erittäin stressaavassa elämäntilanteessa näin viikon ajan että tapoin jonkun pahan tyypin. Ja hyi silloin kun synnytin lapseni, näin ekan viikon ajan unta että joku paha mies tulee tappamaan ja sieppaamaan meidät, joten kävin vain suorin teim tyypin kimppuun ja painoin sormet tämän silmiin. ;oo sairasta. Joka kerta unessa ollut hirveä pelko, että joku tekee lapselleni tai muulle perheelleni jotain tosi pahaa ja minun on pakko puolustaa ja tappaa tämä. Oksettavaa
Murskasin unessa entisen (riita)kaverini pään joskus vuosia sitten. Puolustautuessani olen vääntänyt unissani niskoja nurin jos keltä ja miltä. Unet eivät ole vaarallisia, ajatukset mahdollisesti.
Uni voisi ehkä kertoa voimattomuudesta tai patoutumista?
Minä näen aina painajaisia kun olen ahdistunut tai stressaantunut. Unien sanotaan hoitavan mieltä ja näin käsittelevän vaikeita asioita.
Olen nähnyt erittäin todentuntuista unta jossa murhasin jonkun ilman syytä. Ruumista piilottelin lattialankkujen alla. Murha tapahtui epäselvissä olosuhteissa jossain autiotalossa jossa oli muitakin paikalla. Pahinta on että näen jatko- osia tuosta unesta. Poliisi on jo tehnyt yhden kotiratsian ja kuulusteluissakin olen ollut kun joku seurueesta on vasikoinut. Ei ole vielä kuitenkaan häkki heilahtanut. C.S.I Höyhensaaret eivät oikein jaksa huvittaa kun jaksoja tulee monta kertaa viikossa...
Tosielämässä olen kiltti ja lainkuuliainen, en tiedä miksi tuollaisia unia näen. Täytyy sanoa että ymmärrän miltä tuntuu sellaisesta joka on tehnyt rikoksen, katuu sitä ja pelkää jäävänsä kiinni.
Näin unta, jossa aioin tarjota seurueelle päivälliseksi kaksi lasta. Unen logiikan mukaan se oli täysin normaalia, mutta herättyä vähän kauhistutti. Tosin olin unessa muutenkin joku muu kuin minä, eri sukupuoltakin.
Minäkin näen usein unia, joissa kuristan jonkun. Se kiinnijäämisen tunne ja piilottelu on niissä pahinta!
Tosielämässä olen hyvin lainkuuliainen (ja opettaja minäkin :))
Kiitos kaikille vertaistuesta. Nyt jo vähän huvittaa tuo öinen uni. En uskaltanut kertoa siitä kenellekään tuttavalle mutta onneksi on av. :D En yleensä näe mitään erityisen mieleenpainuvia unia joten tämä tosiaan säikäytti.
ap
Ei jumalauta oli hauskasti kirjotettu toi csi-höyhensaari -tarina :DDD
Näin kerran unta, jossa ammuin kotini pihassa vaaleaa siilitukkaista venäläismiestä kosketusetäisyydeltä takaraivoon. Mies oli tuntematon, enkä muista enää, miksi hän unessa saapui pihallemme. Ase oli jonkinlainen pistooli. Veri vain roiskahti ja kuului "plop!". Mies valahti velttona hiekalle kukkapenkin viereen. Herättyäni sitten naureskelin hämmentyneenä alitajunnalleni.
Minäkin olen joskus unessa tappanut jonkun. Piilottelin ruumista luokkahuoneessa useita päiviä (olen ammatiltani opettaja). Potkin sitä vain aina vähän sivummalle, ettei lapset näkisi. :/ Päällimmäisenä unesta jäi kuitenkin mieleen Rikos ja rangaistus -tyylinen ääretön syyllisyys ja paljastumisen pelko. Aika kammottavaltahan siitä kyllä tuntui herätä, mutta tuskinpa sinunkaan mielenterveytesi kuitenkaan järkkymässä on. Parempia unia ensi yönä! :)