Olen suomenruotsalainen, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (34)
Pitääkö paikkansa, että suomenruotsalaiset ovat usein vaaleahiuksisia?
Miksi äänestät RKP:tä, vaikka RKP on rasistinen puolue, jonka ideologia pohjatuu Freudenthalin näkemyksiin ruotsinkielisistä suomenkielisiä ylempänä rotuna?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:53"]Oletko kaunis?
[/quote]
Kauniiksi kehuttu mutta itse näen itseni ihan perus nättinä, en mitenkään erikoisen kauniina.
Miksi koet itsesi niin erilaiseksi, että siitä pitää keskustelupalstalla potea? Ennen suomenruotsalaiset olivat tavallisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:54"]Pitääkö paikkansa, että suomenruotsalaiset ovat usein vaaleahiuksisia?
[/quote]
En ole huomannut itse ainakaan, ei ainakaan minun ystäväpiirissäni tai sukulaisissa.
Itse kyllä olen vaalea.
Öykkäröitkö asioidessasi virastoissa ja kieltäydyt ymmärtämästä suomea, koska "minua pitää palvella ruotsiksi, koska kielilaki blaa blaa blaa" ??
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:57"]Miksi äänestät RKP:tä, vaikka RKP on rasistinen puolue, jonka ideologia pohjatuu Freudenthalin näkemyksiin ruotsinkielisistä suomenkielisiä ylempänä rotuna?
[/quote]
En äänestä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:58"]Onko sinulla Volvo ja purjevene?
[/quote]
En omista autoa enkä purjevenettä.
Täällä toinen suomenruotsalainen. Kumpaa kieltä puhut lapsillesi? Missäpäin kävit koulua? Kumpaa kieltä teillä puhuttiin lapsuudenkodissasi?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:01"]Miksi koet itsesi niin erilaiseksi, että siitä pitää keskustelupalstalla potea? Ennen suomenruotsalaiset olivat tavallisia ihmisiä.
[/quote]
En koe itseäni erilaiseksi, enkä pode.
Täällhän tehdään tämänkaltaisia aloituksia päivittäin ajankuluksi ehkä? :)
Ihan tavalliseksi itseni koen.
Miksi suomenkielisen koulun nimi pitäisi taivuttaa ruotsiksi?
Miten suhtaudut noihin öykkärimäisiin suomenruotsalaisten ja ruotsin kielen vihaajiin?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:03"]Öykkäröitkö asioidessasi virastoissa ja kieltäydyt ymmärtämästä suomea, koska "minua pitää palvella ruotsiksi, koska kielilaki blaa blaa blaa" ??
[/quote]
En ole koskaan asioinut missään ruotsinkielellä omasta aloituksesta.
Joskus jossain virastossa minua on kyllä palveltu ruotsiksi kun ovat huomanneet papereissa äidinkieleni olevan ruotsi.
Miksi joensuulaisten pitää opiskella pakolla ruotsia?
Mitä sellaista kerrottavaa sinulla on mitä suomensuomalainen ei voisi kertoa (muuta kuin, että puhut ruotsia äidinkielenään)?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:07"]
Miten suhtaudut noihin öykkärimäisiin suomenruotsalaisten ja ruotsin kielen vihaajiin?
[/quote]
Missä sellaisia on? Enemmän öykkäriporukkaa on RKP:läisissä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:07"]Miksi suomenkielisen koulun nimi pitäisi taivuttaa ruotsiksi?
http://www.vauva.fi/keskustelu/4297150/ketju/pakkoruotsitus_aina_vain_hullummaksi_koululle_ei_suomenkielista_nimea
[/quote]
Laita foliohattu päähäsi ja sitten tutimaan. ( En ole ap)
Oletko kaunis?