Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee rahaa lasten

Vierailija
15.10.2014 |

Välikausi/talvivaatteisiin?

Tänään uppos omaisuus 1v 3kk vaatteisiin joka aloittaa päiväkodin pian.
Meillä ei vielä ollut kun kevyt kaupunki toppatakki ja ulkoiluhousut ja tennarit joilla ollaan pärjätty tähän saakka, päiväkodin alotusta varten nyt hankittiin jo
kuravaatteet, välikausi ja toppahaalari, vedenpitävät välikausi kengät, talvikengät, kura ja toppahanskat, tarhatossut, kauluri, pipoja, kypärämyssy, väliasu jnejne..
Tsiisus mikä loppusumma näillä ostoksilla, en OIKEASTI arvannutkaan ennen lasta millaisia summia uppoo noinkin pieneen lapseen jo!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo x3, mutta yritän ostaa mahdollisimman paljon käytettynä ja alennusmyynneistä. :) Täydellä hinnalla olen tainnut ostaa vain muutamat hanskat.

Vierailija
2/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:20"]Välikausi/talvivaatteisiin?

Meillä ei vielä ollut kun kevyt kaupunki toppatakki ja ulkoiluhousut ja tennarit joilla ollaan pärjätty tähän saakka, päiväkodin alotusta varten nyt hankittiin jo
kuravaatteet, välikausi ja toppahaalari, vedenpitävät välikausi kengät, talvikengät, kura ja toppahanskat, tarhatossut, kauluri, pipoja, kypärämyssy, väliasu jnejne..
Tsiisus mikä loppusumma näillä ostoksilla, en OIKEASTI arvannutkaan ennen lasta millaisia summia uppoo noinkin pieneen lapseen jo!

[/quote]

Älä valita, itse haluat ostaa uutena. Kirpparille olisi mennyt max 100€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä rahaa satasia menee. Meilläkin kolme lasta ja melkein joka vuosi, tai vähintään joka toinen, pitää ostaa uudet ulkovaatteet. En käy kirppiksillä, enkä osta käytettyjä muutenkaan. 

Vierailija
4/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alesta löysin välikausihaalarin ja kengät sekä kuravaatteet mutta oli niillö silti hintaa.
Tottahan se on että käytettynä saisi halvemmalla mutta en ikinä ole ostanut mitään kirppareilta itselle joten en osta lapsellenikaan.
Vaatteiden ja kenkien vedenpitävyyskään ei välttämättä enää toimi yhtä hyvin käytetyissä kun uusissa ja tahdon olla varma että lapsen jalat pysyvät kuivina varmasti.
Olen ollut töissä kenkäkaupassakin jossa aina ohjeistettiin ettei esim.gore tex kenkiä saa laittaa kuivauskaappiin eikä patterin päälle kuivumaan eikä myöskään käyttää villasukkia niiden kanssa koska nämä pilaavat gore tex kalvon ja silloin kengät kastuvat, hyvin moni vanhempi ei ollut tiennyt tätä ja oli ihmetellyt miten kalliit gore kengät aina vaan kastuivat.
-Ap

Vierailija
5/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:20"]Välikausi/talvivaatteisiin?

[/quote]

No paljonko?

Vierailija
6/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 500e..
-Ap

Vierailija
7/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:44"]Alesta löysin välikausihaalarin ja kengät sekä kuravaatteet mutta oli niillö silti hintaa.
Tottahan se on että käytettynä saisi halvemmalla mutta en ikinä ole ostanut mitään kirppareilta itselle joten en osta lapsellenikaan.
Vaatteiden ja kenkien vedenpitävyyskään ei välttämättä enää toimi yhtä hyvin käytetyissä kun uusissa ja tahdon olla varma että lapsen jalat pysyvät kuivina varmasti.
Olen ollut töissä kenkäkaupassakin jossa aina ohjeistettiin ettei esim.gore tex kenkiä saa laittaa kuivauskaappiin eikä patterin päälle kuivumaan eikä myöskään käyttää villasukkia niiden kanssa koska nämä pilaavat gore tex kalvon ja silloin kengät kastuvat, hyvin moni vanhempi ei ollut tiennyt tätä ja oli ihmetellyt miten kalliit gore kengät aina vaan kastuivat.
-Ap
[/quote]

Päiväkodissa käytetään märällä kelillä jokatapauksessa kuravaatteita ja kumppareita joten se ei haittaa josse haalari nyt ei ole 100% vedenpitävä ja jos ne goretexit tai kalliit vedenpitävät hanskat sattuu kastumaan niin ne tungetaan kyllä kuivauskaappiin siellä päiväkodissa.

Itselleen käytettyjen vaatteiden ostaminen on vähän eri asia kuin lapselle kun lapset käyttää niitä vaatteita niin vähän aikaa(ennenkuin jäävät pieneksi) että ei ole kovin elologista hankkia kaikkea uutena.

Itse haluan hoitaa tuonikäisen lapsen kotona, se valitettavasti tiukan budjetin vuoksi tarkoittaa sitä että 'lapsiparka' joutuu käyttämään käytettyjä vaatteita(sisarusten vanhoja ja kirpparilta).

Vierailija
8/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän niihin rahaa. Minulla ei ole aikaa juosta kirppareilla ja sieltä löytää harvoin hyvää vaatetta jos ei käy säännöllisesti. Pyrin ostamaan esikoiselle seuraavan kauden vaatteet edellisen kauden loppualeesta, sillä tavalla saa hyviä vaatteita paljon halvemmalla. Esikoisen vanhat vaatteet käyvät sitten seuraavalle lapselle ykkös- tai vähintään vara-asuksi, kuluneisuudesta riippuen. Joten ei se summa sentään kertaannu jokaisen lapsen kohdalla. Yritän aina ostaa sellaisia ulkovaatteita, että ne kävisivät hyvin sekä tytölle että pojalle.

Vierailija
9/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan esikoiselle kaiken uutena ja harvoin jaksan ennakoida ja ostaa etukäteen aleistakaan. Ei ole sellaisia varastotilojakaan missä säilyttää. Kengöt olen ostanut usein kylläkin Hullareilta tms. Eli esikoisen vaatteisiin uppoaa omaisuus, mutta kuopus saakin sitten lähes kaikki vaatteensa esikoiselta perintönä. Ja koska olen ostanut ne uutena, menevät vielä hyvin toisellekin lapselle. Kenkiä olen joskus ostanut uusia, koska pk:ssa päivittäin käytettävät gorekengät menevät aika nopeasti kamalan näköisiksi ja vedenpitävyyskin heikkenee. Samoin hankskoja, sukkia ja pikkuhousuja olen ostanut kuopukselle uutena.

Ei minulla olisi sinänsä mitään kirppiksiä vastaan, mutta en yksinkertaisesti jaksa tai ehdi rampata kaivelemassa jotain rättejä. Siihen menee paljon aikaa, eikä aikaa muutenkaan ole kahden pienen lapsen työssäkäyvällä äidillä liikaa. Miten te muut ehditte? Tilaan usein netistä vaatteita iltaisin lasten mentyä nukkumaan.

Vierailija
10/10 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmeisesti ole hirveästi ulkoilleet taaperon kanssa vielä? Jos on pärjätty noin vähäisellä vaatetuksella?