Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astiat ja kodin tavarat lahjaksi ylioppilaalle?

Vierailija
07.09.2021 |

Olen huvikseni keräillyt kummitytölle tässä vuosien mittaan kaikenlaista laadukasta keittiötavaraa (siis ihan perus juustohöylää, veitsisettiä ym.) kaappiin odottamaan omaan kotiin muuttoa.

Tuli idea, jos ostaisinkin kauniin korin jonne laittaisin pari laadukasta kylpypyyhettä, ruokailuvälinesetin, viinilasit, noita keittiötavaroita ja mitä ikinä keksinkin ja käärisin korin sellofaaniin. Onko tämä teistä typerä lahja ylioppilaalle?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue aloitusta, mutta otsikkoon vastaus: EI. EI. EI.

Vierailija
2/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi :) Tyttö on aika vähävaraisesta perheestä niin ajattelin että tuollaisesta lahjasta voisi olla iloa kun muuttaa omilleen. Ap

Vierailija
4/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä antaa jos haluat!

Vierailija
5/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi :) Tyttö on aika vähävaraisesta perheestä niin ajattelin että tuollaisesta lahjasta voisi olla iloa kun muuttaa omilleen. Ap

On kiva kun muuttaa omilleenn mutta nythän valmistuu ylioppilaaksi.

Vierailija
6/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sä antaa jos haluat!

Siitäkö nyt on kyse mitä ap haluaa? 

Vierailija
7/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattaa olla tarkka makunsa suhteen. Kutsuisin hänet käymään ja kysyisin, että onko tavaroissa joitain, jotka miellyttävät hänen silmää ja antaisin niistä ne, joita hänellä ei vielä ole.

On vallankäyttöä ajatella (ehkä et tietoisesti ajattele, mutta taustalla voi olla jotain tällaista) , että kun antaa jotain, niin toinen on joko kiitollinen tai ainakin joutuu sisustamaan kotinsa antajan maun mukaisesti.

Hänellä on elämä edessään ja hänen on saatava tehdä omat valinnat niin, että muut eivät häiritse. Ei eletä onneksi enää pula-aikaa, mutta sekin on toki mahdollista, että hän on joko vähemmän kiinnostunut sisustuksesta, hänellä ei ole kehittynytttä omaa makua ja mikä vain käy tai hän on pihi ja ottaa vastaan kaiken minkä ilmaiseksi saa.

Vierailija
8/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kysymättä. Rahaa kyllä.

Vierailija
9/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjakori voisi olla hyvä idea. Ylioppilaat lähtevät usein jatko-opintoihin eri paikkakunnille ja silloin perustarvikkeille on käyttöä. Pitäisin lahjakorin tyylin kuitenkin yksinkertaisena, laadukkaana ja tyylikkäänä. Harva haluaa koriin sekalaista roinaa. 

Vierailija
10/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai ylioppilaslahjaksi ruokailuvälineitä, kattilan, juoma-, viini- ja snapsilaseja sekä pyyhkeitä. Oli oikein tyytyväinen lahjoihin. Sai myös lahjaksi ensimmäisen opiskeluvuoden wc- ja talouspapereihin lahjakortin. Nämä toimitetaan kotiin 24 h sisällä pyynnöstä.

Vierailija
11/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno lahja, kunhan muistat ettei makusi ole välttämättä sama kuin kummityttösi. Eli ainakin astioista kysyisin mielipiteen eikä mitään isoja sarjoja. Mutta veitsisetti, aterimet (niissäkin voi makuja olla monia), patakinnas, miksei joku pyyhekin ja vaikkapa vasara, ruuvimeisselisetti, pihdit tulevat varmasti omassa huushollissa tarpeen.

Vierailija
12/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saattaa olla tarkka makunsa suhteen. Kutsuisin hänet käymään ja kysyisin, että onko tavaroissa joitain, jotka miellyttävät hänen silmää ja antaisin niistä ne, joita hänellä ei vielä ole.

On vallankäyttöä ajatella (ehkä et tietoisesti ajattele, mutta taustalla voi olla jotain tällaista) , että kun antaa jotain, niin toinen on joko kiitollinen tai ainakin joutuu sisustamaan kotinsa antajan maun mukaisesti.

Hänellä on elämä edessään ja hänen on saatava tehdä omat valinnat niin, että muut eivät häiritse. Ei eletä onneksi enää pula-aikaa, mutta sekin on toki mahdollista, että hän on joko vähemmän kiinnostunut sisustuksesta, hänellä ei ole kehittynytttä omaa makua ja mikä vain käy tai hän on pihi ja ottaa vastaan kaiken minkä ilmaiseksi saa.

Ei ollut tarkoitus ostaakaan mitään erikoista, ainoastaan hyvällä maulla parempia perusjuttuja. Mutta ymmärrän pointtisi. Ap

Vierailija
13/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on joistakin huono idea? Aika moni lähtee opiskelemaan ja muuttaa omilleen tuossa iässä. Paljon on hankittavaa ja tulee kalliiksi ostaa itse kaikki. Minusta mieluummin uusia aterimia sun muita kuin kirppikseltä ostettuja kolhuisia vanhoja.

Jos on kyse siitä, että nuoren pitää saada täsmälleen haluamaansa sarjaa, olen sitä mieltä että opiskeluajan pärjää hyvin jollain Savonialla ja Teemalla, voi ostaa Villeroy & Bochit sitten kun tienaa itse.

Vierailija
14/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nykyään annetaan lahjaksi ylioppilaalle?

Mä en koe vallantunteena sitä kun minulle ostettiin astioita ja ruokailuvälineitä ja kaikkea kotiin liittyvää ylioppilaslahjaksi. Jos olisin itse joutunut ostamaan niin sehän olisi ollut jotain Ikeaa. Pihinä olisin ehkä yhden syvän ja toisen matalan lautasen ostanut. Paljon mielummin katson päivittäin noita asioita joita sain.

Oikeasti joku ottaa loukkauksena ja ohjailuna jopa lahjat? Eihän lahjaa ole pakko käyttää, sen voi laittaa johonkin sivuun.

Vierailija
15/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on joistakin huono idea? Aika moni lähtee opiskelemaan ja muuttaa omilleen tuossa iässä. Paljon on hankittavaa ja tulee kalliiksi ostaa itse kaikki. Minusta mieluummin uusia aterimia sun muita kuin kirppikseltä ostettuja kolhuisia vanhoja.

Jos on kyse siitä, että nuoren pitää saada täsmälleen haluamaansa sarjaa, olen sitä mieltä että opiskeluajan pärjää hyvin jollain Savonialla ja Teemalla, voi ostaa Villeroy & Bochit sitten kun tienaa itse.

Minusta nuo asiat pitäisi pitää erillään. Kumpikin on nuorelle oma iso juttunsa joita minun mielestä pitäisi muistaa erillisinä tapauksina, eikä niputtaa yhteen.

Vierailija
16/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitset ja haarukat nyt ei varsinaisesti ole mitään sisustusesineitä. Jos ap olisi ostamassa tauluja seinälle ja mattoja lattialle, asia olisi eri.

Vierailija
17/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma abi on toivonut tiettyä astiasarja joten olen sitä vähitellen ostanut hänelle. Neljän hengen astiasto näin aluksi: matalat ja syvät lautaset, kulhot ja mukit. Ei mitään kahviastiastoa, sellaisen saa hankkia sitten vanhempana jos haluaa. Lisäksi ostan savonia-aterimet ja juomalasit. Rahalahjaa tytär saa muilta. 

Vierailija
18/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo asiat pitäisi pitää erillään. Kumpikin on nuorelle oma iso juttunsa joita minun mielestä pitäisi muistaa erillisinä tapauksina, eikä niputtaa yhteen.

Tarkennatko vähän, en tajua vastaustasi.

Vierailija
19/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja ihmettelen - loukkaantuvatko ihmiset nykyisin jopa vääränvärisistä lahjoista? Kokevat vallankäyttönä? Nykyisin ei uskalla enää tehdä mitään - joku voi saada vielä traumoja ja järkyttyä. 

Vierailija
20/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nykyään annetaan lahjaksi ylioppilaalle?

Mä en koe vallantunteena sitä kun minulle ostettiin astioita ja ruokailuvälineitä ja kaikkea kotiin liittyvää ylioppilaslahjaksi. Jos olisin itse joutunut ostamaan niin sehän olisi ollut jotain Ikeaa. Pihinä olisin ehkä yhden syvän ja toisen matalan lautasen ostanut. Paljon mielummin katson päivittäin noita asioita joita sain.

Oikeasti joku ottaa loukkauksena ja ohjailuna jopa lahjat? Eihän lahjaa ole pakko käyttää, sen voi laittaa johonkin sivuun.

Mä myös mietin että aika hyvin on asiat jos omilleen muuttava nuori voi valikoida kaikki aterinsarjat, kalliit lasit, laatutekstiilit ym. juuri niinkuin haluaa. Tottakai varmaan sohvat ja huonekalut pitää olla edes jotenkin oman maun mukaisia ja värisiä.