Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihava ja tilasin tänään kahvilassa kakkupalan sekä ison makukahvin kermavaahdolla, äkkiä tajusin lasin takaa jotkut teinit kuvaa annostani ja miua!

Vierailija
07.09.2021 |

Pirullisesti virnuillen. Kun jäivät kiinni, lähtivät karkuun. Oli siis kauppakeskuksen käytävä mistä kuvasivat.
Teinit eivät tienneet, että juhlin avioeroa ja negatiivista koepalaa (rintasyöpäepäily). He näkivät vain lihavan naisen joka mättää herkkuja.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on. Jos näen, että tarjoilija kantaa annosta, jossa on paljon rasvaa ja sokeria, tiedän heti, että annos menee paikan pulskalle asiakkaalle. Hoikat eivät palkitse itseään herkuilla. Mutta mitäpä tuota valokuvaamaan. Teinitkin nyt vaan ovat sattuneet hoksaamaan asian.

Pyh, herkuilla palkitsevat kyllä ihan kaikki painoon katsomatta. Muun väittäminen olisi valheellista. Mene mihin tahansa Starbucksiin tai EspressoHouseen katsomaan asiakaskunnan koostumusta ja annoksia niin kyllä niitä tuplasuklaafudgehattaramarenkikakkuja syövät ihan kaikki. Sanoisin että suurin ero on ehkä ikään liittyvä: vanhemmat ihmiset (50+) harvemmin mussuttavat herkkuja ihan yhtä paljon (koko ja määrä) kuin nuoremmat (25-).

Ostoksissa on myös muita tekijöitä kuin ikä: keski-ikäiset miehet mussuttavat yleisimmin pullaa tai munkkeja; keski-iän ylittäneet naiset leivosta; nuoret pojat karkkia ja energiajuomia; nuoret likat kahvilatuotteita ja karkkia.

Vierailija
82/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tilannut joko ison makukahvin tai pienen maitokahvin ja kakkupalan. Annoksestasi olisi tullut sokeriöverit ja huono olo! Joskus puolison kanssa otamme puoliksi makukahvin ja syömme kakkupalankin puoliksi.

normaalipainoinen

Asteikolla 1-10, kuinka paljon koit ylemmyydentunnetta kommenttisi jälkeen?

Minä en kirjoittanut, mutta ajattelin täysin samoin. Ilman ylemmyyden tunnetta. Olen niitä onnekkaita, joille ei äklömakeat herkut maistu.

Minullekaan ei äklömakeat herkut maistu, mutta kas kummaa, olen kuitenkin ylipainoinen :-( Ja aina niitä minulle tuputetaan, ehkä oletusten perusteella että niistä pidän kokoni takia? No en kyllä pidä, enkä syökään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hl vetti mitä käytöstä!

Niinpä. Mättää nyt kakkua kun on ennestään lihava.

Mitä tarkoittaa "mättää"? Onko se sama kuin syöminen? Mättääkö hoikat myös?

Ei ole tainnut tulla montaa kirjaa luettua elämän aikana?

Laatukirjoistako tuon löytää? 

Vierailija
84/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo nuoresta ja miten hänet on kasvatettu. Vanhemmat saisivat hävetä silmät päästään, mutta tuskin häpeävät, koska ovat yhtä tyhmiä.

Tämä kiteyttää koko jutun pointin.

Vierailija
85/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aikaakaan , kun meillä ollaan yhtä lihavia kuin Ameriikassa . Se on kauheaa katsottavaa , miten ihmiset kärsivät . Rehellistä nälkää ei minullakaan  ole ollut kymmeniin vuosiin . Silti jotain aina haluttaa . Missä vika  ?

Vierailija
86/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla ruokavaliolla ei koepalat kauaa ole negatiivisia.

Vierailija
87/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansassa vellova negatiivisuus, stressi ja yksinäisyys tappaa taatusti yhtä paljon, ellei enemmänkin, kuin ylipaino. Ja tuollainen muiden pilkkaaminen lisää negatiivisuutta, varsinkin noissa teineissä itsessään. Mahtaa olla kovat paineet näyttää, kuulostaa ja vaikuttaa juuri tietynlaiselta, kun tietää, että oma kaveriporukka pilkkaa muita ihmisiä mitä pienimmistä asioista... "Milloinkohan noi kääntyy myös mua vastaan?"

Tässä on pointtia.

Sinä näit läskiä kuvaavan teinin, et sitä epävarmuutta tuon teon takana. Teini saattaa olla nuorempana kiusattu, syömishäiriöinen. Saattaa olla, että hän pyörii ostarilla, koska ei uskalla mennä kotiin. Tai voi olla, että hän on hoikka, koska kotona ei ole tarpeeksi ruokaa. Hänelläkin voi olla sairauksia. Hän voi olla masentunut tai yksinäinen. Jotain pahaaoloa on, kun toimii noin. Teini ei näe, tietenkään, mitkä syys milloinkin on kakkupalan tai överikahvien takana, mutta et sinäkään näe muiden ihmisten elämantilanteita tai sairauksia.

Ja kyllä hoikillekin kommentoidaan. Itse olin n.18-20v, mutta ilmeisesti näytin teiniltä erään keski-ikäisen mielestä. Kaupan edessä hän kommentoi jotain nykynuorten olemuksesta ja kuinka kamalan laiha olin. Olin opiskelija ja oikeasti oli aikoja, kun en kouluruuan lisäksi syönyt mitään päivässä, kun ei ollut rahaa ostaa ruokaa.

Vierailija
88/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkaonmarja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle, joka sanoit, että julkisella paikalla saa kuvata: joo, mutta yleisesti kaikkia ja kaikkea. Ei niin, että kuvataan yhtä tyyppiä zoomaillen.

Toisaalta tämä aloitus on niin heikkoa pas--kaa, että ei sen väliä.

Totta. Saa kuvata yleiskuvaa ja ihmisiä joukkona, ei yksilöinä. Jos alkaa kuvata yhtä ihmistä, niin silloin rikotaan lakia. Vielä pahempi, jos on tarkoitus laittaa video jakoon yhdestä ihmisestä ja nauraa sille.

Ja lähdettä tälle? Useampi päinvastaista kertova löytyy helposti.

https://vartijavahti.wordpress.com/valokuvaaminen/

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisälty oikeus ilmaista, julkaista ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.” (Toinen luku, 12. §)

Julkinen paikka on sellainen, johon on vapaa pääsy.

Myös yksittäisten ihmisten kuvaaminen on sallittua.

Vartija tai poliisi ei voi kieltää kuvaamista julkisella paikalla.

Jos joku yrittää kieltää kuvaamista, voit aina tiedustella syytä.

Saat kuvata esim. juna-, metro- ja linja-autoasemilla sekä lentoasemien yleisölle avoimilla alueilla, kaduilla ja puistoissa, toreilla, kirjastoissa, kouluissa ja muissa vastaavissa julkisen palvelun laitoksissa, kauppakeskusten yleisillä alueilla, sairaaloiden ja terveyskeskusten auloissa ja virastojen yleisölle avoimilla alueilla.

Myös yksityisissä myymälöissä ja liiketiloissa kuvaaminen on sallittu. Omistaja saa kuitenkin valita asiakkaansa, joten hän voi vaatia kuvaajaa poistumaan tai estää kuvaajaa pääsemästä tilaan. Jo otettuja kuvia ei tarvitse näyttää tai poistaa, vaikka omistaja tai vartija niin vaatisi.

https://www.tinfo.fi/fi/Kuvaaminen_kielletty

Se missä nämä esjonne/iinat menee metsään on kuvien levittäminen halventavassa tarkoituksessa.

Vierailija
89/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mieleen tule mitään muuta tapaa JUHLIA, kuin syödä kakkua?

Minä juhlin menemällä kuntosalille ja nostamalla uuden maastavetoennätyksen. Taas 2,5 kiloa enemmän, kuin viime viikolla. Sen jälkeen kuumaan saunaan.

Mutta että joidenkin mielestä ainoa tapa juhlistaa asioita on mättää rasvaa ja sokeria kitaansa? Annamunkaikkikestää.

Hän juhlii kuten haluaa, sinä pädet kuten haluat.

Ketä kiinnostaa sun nostamat kilot, ja moniakaan ei kiinnosta kuuma sauna.

Missä hän sanoi että tuo on ainoa tapa?

Vierailija
90/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa julkisella paikalla kuvata, myös sellaista, jonka julkaiseminen ei ole sallittua.

Esimerkiksi Mannerheimintiellä paineleva viuhahtaja on oivallista kuvausmateriaalia, mutta kuvien julkaiseminen siten, että se halventaa kohdetta on rikos. Ja "julkaiseminen" tarkoittaa suuremman joukon saataville saattamista, esimerkiksi suljetussa face- tai whatsapp-ryhmässäkin eikä pelkästään iltiksen etusivua.

Joskus yhteisön jokin tärkeä etu ajaa ohi yksilön edusta, ja journalistisessa tarkoituksessa voidaan julkaista materiaalia, jossa kohde joutuu kuitenkin halveksunnan kohteeksi. Näitä rajanvetoja käydään eri oikeusasteissa aina tarpeen mukaan, niin kuin sivistyneeseen yhteiskuntaan kuuluukin. Oikeuslaitos on tärkeä osa julkista keskustelua.

Vierailija
91/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juhlin menemällä kuntosalille ja nostamalla uuden maastavetoennätyksen. Taas 2,5 kiloa enemmän, kuin viime viikolla. Sen jälkeen kuumaan saunaan.

Mutta että joidenkin mielestä ainoa tapa juhlistaa asioita on mättää rasvaa ja sokeria kitaansa? Annamunkaikkikestää.

Jaha, toinen kakkumänkki ilmoittautui.

Vierailija
92/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ihmistä joiden syöminen tai syömättä jättäminen perustuu tunne-elämään. Ap ja tämä mänkki-ihminen. Sama ongelma, päinvastaiset ratkaisukeinot. Kakunsyöjä haittaa vain itseään, tämä ihminen haittaa erityisesti muita. Menisin kahville ap:n kanssa, en tämän, vaikka en syö lisättyä sokeria ollenkaan ja treenaan itsekin. Mutta en painaakseni alas muita.

Vierailija
93/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ihmistä joiden syöminen tai syömättä jättäminen perustuu tunne-elämään. Ap ja tämä mänkki-ihminen. Sama ongelma, päinvastaiset ratkaisukeinot. Kakunsyöjä haittaa vain itseään, tämä ihminen haittaa erityisesti muita. Menisin kahville ap:n kanssa, en tämän, vaikka en syö lisättyä sokeria ollenkaan ja treenaan itsekin. Mutta en painaakseni alas muita.

Niin ja vielä, jos ihmettelet miksi hoikat salikissat ei kiinnostu sinusta, syytä ei tarvitse kaukaa hakea.

Vierailija
94/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä.. Mä oisin juhlinut kanssa kakkupalalla ja kahvilla (tai skumpalla ;)) jos olisin ollut apn asemassa! Ja ihan normaalipainoinen olen.

Vierailija
95/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa, ei mua ainakaan kiinnosta mitä kukin syö oli sitten yli- tai alipainoinen.

Vierailija
96/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Älä välitä kuvaajista. Jos joku kuvaa toista ihmistä pilkkamielessä, niin osoittaa vain oman typeryytensä ja ikävän luonteensa.

Vierailija
97/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt tilannut edes kolme eri kakkupalaa, jotta olisit saanut maistella nautinnolla erilaisia.

Vierailija
98/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa, ei mua ainakaan kiinnosta mitä kukin syö oli sitten yli- tai alipainoinen.

Minä taas tarkkailen ympäristöäni ja muita ihmisiä uteliaana. Olen kiinnostunut kaikesta ja kaikista, seuraan tapahtumia ja ilmiöitä, maailmassa tapahtuvia muutoksia.

Minusta kakku+läski valokuvana on oivallinen syy+seuraus -video ja sellaisenaan hauska. Mitä suurempi vatta sitä suurempi nauru.

Toivottavasti otat joskus upean selfien korkealla vuorella ihan kielekkeen reunalla, horjahdat ja tiput alas. Mitä tyhmempi "kuvaaja" sitä suurempi nauru!

Vierailija
99/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tarkkailen ympäristöäni ja muita ihmisiä uteliaana. Olen kiinnostunut kaikesta ja kaikista, seuraan tapahtumia ja ilmiöitä, maailmassa tapahtuvia muutoksia.

Minusta kakku+läski valokuvana on oivallinen syy+seuraus -video ja sellaisenaan hauska. Mitä suurempi vatta sitä suurempi nauru.

Tuutko ottaan minust kuvan? Joudut kyllä tarjoon sen kahvin ja kakun, että saat nauraa.

Vierailija
100/107 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin bussia, kun kaksi tyttöä jostain syystä kuvasivat. Ilmeisesti oli vääränlaiset kuteet tai jotain. Painan varmaan vähemmän kuin kumpikaan heistä, joten se ei ollut syy. Seuraavaksi kuvaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan