Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tuota "en pese mieheni pyykkejä"

Vierailija
15.10.2014 |

Meillä pestään kaikki samassa koneessa samalla (lajiteltuna pesulämpötilan mukaan). Eihän ruokaakaan tehdä ihmisille erikseen perheessä. Vai tehdäänkö teillä, joilla miehet pesevät omat pyykkinsä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:19"]

En pese miehen pyykkejä enkä tee miehelle ruokaa. 25 vuotta yhdessä ja erittäin hyvin toiminut. Mies syö lihaa, minä en ja mies rakastaa ruuanlaittoa, minä en.

[/quote]

Et kertonut syötkö miehen tekemiä ruokia.

En minäkään tee miehelleni ruokaa - hän tekee koko perheelle (pääsääntöisesti).

ap

Tää porukka on varmaan sitä porukkaa, joka maksaa ruokakaupassakin omat ostoksensa.

[/quote]

En syö miehen tekemiä ruokia kuin jossain erityisessä poikkeustapauksessa.

Pyykkejään en pese, koska hän ei halua minun niitä pesevän. Minusta on tärkeämpi kunnioittaa mieheni toiveita kuin tehdä niin kuin av-mammat sanovat. Jos hän haluaa pyykkinsä pestä (työvaatteilleen on jopa oma kone), niin en ryhdy inttämään, että peset vajaita koneellisia.

Vierailija
22/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese mieheni pyykkejä koskaan, enkä myöskään lasten. Enkä kuivaa. Enkä viikkaa. Kaikki hoitavat oman osuutensa ihan itse. Osittain tähän on syynä se, että kyllästyin aikanaan siihen, että koko viisihenkisen perheen pyykkihuolto oli minun kontollani. Osittain se, etten jaksanut jatkuvaa narinaa siitä, missä ovat sukat tai kalsarit tai se ja se paita. Eräänä päivänä vuosia sitten ilmoitin, että minulla on kuulkaa nyt muutakin tekemistä, joten kukin hoitakoon pyykkihuollon suhteen oman tonttinsa. Ja sehän on toiminut mahtavasti!

Mitä laskuihin ja kokkaamiseen ynnä muuhun päivittäiseen aktiviteettiin tulee, niin ne jaetaan miehen kanssa suunnilleen tasan. Meillä ei todellakaan ole yhteistä tiliä, eikä tule, koska haluan olla vastuussa omista tuloistani ja menoistani. Kaikki yhteiset laskut ja menot jaetaan kuitenkin kuukausittain suunnilleen tasan.

Niin ja tosiaan lapseni saavat oma-aloitteisesti hoitaa myös huoneittensa siistimisen. Meillä käy kerran viikossa siivooja, jonka tieltä heidän täytyy raivata romppeet pois. Ja tämäkin on jo vuosia hoitunut todella hienosti.

Kokkaaminen on ilomme, joten keittiö on käytössä jatkuvasti. Siellä työt jaetaan sen mukaan kuka ehtii, jaksaa ja viitsii. Keittiö on siis alue, jossa työnjaosta keskustellaan kyllä.

Kaikesta tästä on kuitenkin se valtava hyöty, että meillä ei juuri koskaan kinastella kotitöistä, ja koti pysyy aina suhteellisen siistinä. Säännöt on luotu aikoja sitten ja niiden mukaan mennään.

Ja parisuhde voi hyvin. On voinut jo 17 vuotta. Kun ei tarvitse stressata siitä kuka mitäkin tekee ja koska, ja kuka pesee ja kuivaa ja viikkaa pyykit, niin on edelleen tarmoa ja intoa esim. sekstailla 5-7 kertaa viikossa.

Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:19"]

En pese miehen pyykkejä enkä tee miehelle ruokaa. 25 vuotta yhdessä ja erittäin hyvin toiminut. Mies syö lihaa, minä en ja mies rakastaa ruuanlaittoa, minä en.

[/quote]

Et kertonut syötkö miehen tekemiä ruokia.

En minäkään tee miehelleni ruokaa - hän tekee koko perheelle (pääsääntöisesti).

ap

Tää porukka on varmaan sitä porukkaa, joka maksaa ruokakaupassakin omat ostoksensa.

[/quote]

Maksan ruokakaupassa omat ostokseni. Minulla on oma lompakko, en tarvitse miestä mukaani, että olisi joku maksaja paikalla.

Vierailija
24/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin miehen pyykkien pesun. Jos herra ei saa niitä edes pyykkikoriin asti niin antaa olla. En aio nalkuttaa asiasta mutta en myöskään kerätä niitä pitkin kämppää. Mies pesee itse pyykkiä sitten kun näyttää siltä, ettei kaapissa ole enää puhtaita vaatteita. 

Vierailija
25/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:56"] Minä pesen koko perheen pyykit jos ne on vaan tuotu pyykkikoreihin kodinhoitohuoneeseen. Tai konehan ne pesee ja kuivuri kuivaa ja pyykin viikaus käy ihan terapiasta.
[/quote]Kuivuri olis ihana, suoraan sais viikkailla vaan vaatteet kaappiin! Yhdessä talossa tämän pystyi tekemään pyykkituvassa. Toki tässäkin talossa olis tupa mut mieluummin pyykkään kotona. Toiskohan joulupukki mulle kuivurin ;)

Vierailija
26/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:42"]Minusta pyykinpesu on ehkä ihanin kotityö! Tarvitsee vain työntää koneeseen ja puhdasta tulee. Pesen (ja silitän) koko perheen vaatteet. Mies taas puolestaan hoitaa leijonanosan ruuanlaitosta.
[/quote]

Minusta myös pyykkääminen on ihan parasta! Ei tarvitse tehdä oikein mitään! Meillä on myös hyvä kuivausrumpu joten paljon ei tarvitse ripustaakaan. En tiedä miten perheet aikatauluttaa tuon pesemisen jos niitä ei voi samaan koneeseen laittaa. Työpäivän jälkeen ei ole kuitenkaan kovin montaa tuntia aikaa pestä. Miten vuorot jaetaan?

Vierailija
27/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:25"]

No kyllä mäkin lakkaisin pesemästä, jos mies ei ikinä pesisi pyykkiä tai vaikka tiskejä vastineeksi. Tosin pyykkejä on mukavampi pestä kuin vaikka tiskejä, joten voin pestä vähän ekstraa pyykeissä ihan 'ilmaiseksi'

[/quote]

Teillä myös siivousta vastaan seksiä siis?

[/quote]

Seksiä? Ihan kotitöitä tarkoitin. Miksei tietysti muutkin asiat voisi vaikuttaa, kuten vaikka se, jos mies on töissä tehnyt pidemmän päivän kuin minä. Ja en tietenkään voi tietää, tekeekö mieheni kotitöitä seksin toivossa :D

Vierailija
28/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:40"]

Kovinkin feministi äkäpussi pesee miehensä kalsarit vaikka suussaan kun vaan löytyy tarpeeksi mies mies. 

Uskokaa jo, naisissa on mahdottoman paljon samaa kuin lapsissa. Ne haastaa miestä ja testaa kuinka pitkälle voivat mennä, mutta jos miehellä on auktoriteettia, tekevät lopulta kuten mies käskee ja ovat mielessään hyvillään. Ihan kuin lapsikin kiukuttelee, mutta tykkää kuitenkin kun on rajat ja selvät ohjeet. Varoittavia esimerkkejä siitä, miten käy kun lapsella ei ole auktoriteetteja eikä rajoja, on ihan riittävästi varmaan itse kunkin tiedossa. Naisiin pätee tavallaan ihan sama juttu. 

Erona on tietysti se, että vanhemmalla on lapseensa luontainen auktoriteetti ja hellän kaitseva ote, jonka lapsikin ymmärtää, mutta miehellä tällaista asemaa ei tietenkään luonnostaan ole kehenkään naiseen, koska nainenkin on kuitenkin aikuinen. On yksilöllistä, millainen mies riittää täyttämään naisen tarpeet; joillekin se on ihan 'perusmies' kun taas joidenkin kanssa 'perusmies' joutuu syödyksi hetkessä. 

[/quote]

Tämähän palstaluuskia juuri riepookin, kun mies ei tanssi luuskan pillin mukaan nuotilleen oikein.

(Tosin sama asia voi olla jo huomenna oranssi, vaikka tänään se oli violetti, kun av-mammalta kysyy.)

[/quote]

Ei hätää, ei tollaset miehet niitä naisia saakaan. Tai "joudu huoliin" x)

Vierailija
29/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies ois tyyppiä joka levittelee likaisia vaatteitaan pitkin poikin, hommaisin niille vaikka oman kaapin ja keräilisin ne sinne. Jos ei muuttais tapojaan niin jatkaisin, en jaksais katella likapyykkiä pitkin poikin kotia. Mä en halua mitään pyykkikoreja makkareihin, enkä montaa koria muutenkaan. Mulla ällöttää muutenkin jos likapyykkiä säilötään pitkiä aikoja. Joo, tykkään puhtaudesta muutenkin, ja oma mies on jopa mua tarkempi siinä asiassa. Puhtaat pyykit on ainoa joka meillä tahtoo kasaantua. Helpointa ois kai vaan viikkailla ne suoraan kuivaustelineeltä.

Vierailija
30/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ne mitkä löytää tiensä koriin/koneeseen. Loput pesköön itse, en ala lajitella ja arpoa onko mahfollisesti voelä pidettävä.

Vierailija
31/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:40"]

Kovinkin feministi äkäpussi pesee miehensä kalsarit vaikka suussaan kun vaan löytyy tarpeeksi mies mies. 

Uskokaa jo, naisissa on mahdottoman paljon samaa kuin lapsissa. Ne haastaa miestä ja testaa kuinka pitkälle voivat mennä, mutta jos miehellä on auktoriteettia, tekevät lopulta kuten mies käskee ja ovat mielessään hyvillään. Ihan kuin lapsikin kiukuttelee, mutta tykkää kuitenkin kun on rajat ja selvät ohjeet. Varoittavia esimerkkejä siitä, miten käy kun lapsella ei ole auktoriteetteja eikä rajoja, on ihan riittävästi varmaan itse kunkin tiedossa. Naisiin pätee tavallaan ihan sama juttu. 

Erona on tietysti se, että vanhemmalla on lapseensa luontainen auktoriteetti ja hellän kaitseva ote, jonka lapsikin ymmärtää, mutta miehellä tällaista asemaa ei tietenkään luonnostaan ole kehenkään naiseen, koska nainenkin on kuitenkin aikuinen. On yksilöllistä, millainen mies riittää täyttämään naisen tarpeet; joillekin se on ihan 'perusmies' kun taas joidenkin kanssa 'perusmies' joutuu syödyksi hetkessä. 

[/quote]

ei teoriasi aivan hakoteillä ole mutta sellaisia miehiä on sitten tosi harvassa joiden kalsaripyykkiä minä pesen äijän vaan röhnätessä sohvalla :D

Vierailija
32/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi miehen ei tarvitsisi pestä pyykkiä?

Vierailija
33/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan pesuun pyykkikorin päällimmäiset omistajaan katsomatta. Mies valikoi pyykkikorista vaan omat vaatteensa pesuun. Edelleen, vaikka tästä on huomautettu yli 10 vuotta. Hänen vaatteensa ovat kuulemma tärkeämpiä, kun minulla on niitä enemmän.

Vierailija
36/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Rosenberg: - "miesten kanssa makaavat naiset ovat sukupuolen pettureita"

Vierailija
37/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen miehen pyykit pääsääntöisesti, mutta aika ajoin teen pienen opetuksen. Parisen viikkoa sitte kävi niin, että mies tiuskaisi mulle, että en oo tehnyt kotona koko päivänä mitään muuta kuin pyykkiä pessyt. Että se ei ole mikäämn kotityö. No joo. Tottahan se oli, mutta meille oli kertynyt pyykkiä paljon. Kiire viikko takana ja kaksi pientä lasta, jotka sotkevat välillä meidänkin vaatteet. Pesin silloin 10 koneellista pyykkiä. Viikkasin kaappeihi, Samalla siivosin kaapit (pienet pois), vaihdoin petivaatteet. Sekä vaatehuoneen siivosin ja pakkasin vanhat vaatteet eteenpäin, kun myin. Tulihan siinä räplättyä pyykkejä, mutta en todellakaaan tuosta työstä olisi halunnut haukkuja. Lopputuloksena jätin miehen pyykit pesemättä. Jos ei kerran kelpa niin tehkööt sitten itse.

Vierailija
38/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:11"]

ei teoriasi aivan hakoteillä ole mutta sellaisia miehiä on sitten tosi harvassa joiden kalsaripyykkiä minä pesen äijän vaan röhnätessä sohvalla :D

[/quote]

Tiedän kyllä. 

Miehen pitää olla joko sellainen renttu, josta naiset tahtovat pitää huolta (hoivavietin herättävä) tai vaihtoehtoisesti Alfa. 

Välimaastoon lukeutuvat miehet - eli suuri enemmistö - on niitä, joille jää tässä tyhjä arpa eli nainen ei tahdo huolehtia heistä eikä toisaalta arvosta ja 'pelkää' heitä tarpeeksi. Nämä ovat meitä tavallisia miehiä. 

Vierailija
39/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi laiskamato joka odottaa saavansa täyden palvelun kaikessa makaamalla vain sohvalla mäkin varmasti jossain vaiheessa kieltäytyisin tekemästä asioita sen puolesta.

Meillä mä hoidan pyykit. Ruoka laitetaan aikalailla 50-50, yleensä sen mukaan kummalla on paremmin aikaa. Siivous menee varmaan aikalailla tasan, molemmilla omat juttumme mitä yleensä tehdään. Miehellä on joitain miehisempiä vastuualueita mitkä on mulle hankalampia hoitaa, mä huolehdin pääasiassa lasten vaate- ja varustehankinnoista. Mies taas useammin kuskaa lapsia harrastuksiin ja kavereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän