Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tuota "en pese mieheni pyykkejä"

Vierailija
15.10.2014 |

Meillä pestään kaikki samassa koneessa samalla (lajiteltuna pesulämpötilan mukaan). Eihän ruokaakaan tehdä ihmisille erikseen perheessä. Vai tehdäänkö teillä, joilla miehet pesevät omat pyykkinsä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/53 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi pyykkikori, sinne menee molempien vaatteet. Ja sieltä koneeseen yhtä sekaisin sitten kun pyykinpesuaika on. Samoin pyyhkeet ja liinavaatteet pestään samoissa koneellisissa. Meillä ei ole vakipesijää, kumpikin pestään toistemme pyykkejä omien ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut täällä ennenkin puhetta ja edelleenkään en pese mieheni enkä teinieni pyykkejä- jokainen pesee omansa itse. Ja jatkokäsittelee pyykkinsä itse. Ja miksikö? Siksi että on opetettu että jokainen osallistuu ja opettelee kotitöitä tasapuolisesti. Toki esim punaista pyykkiä tulee aika vähäsen niin kerään kaikkien koreista punaiset yhteen. Vajaat koneet eivät huoleta minua, pyykki pysyy raikkaana kun ei tumppaa konetta täyteen, en siis pese muutenkaan täpötäysiä koneita.

Vierailija
4/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä minunkin mielestäni, jokainen pesee sitten vajaita koneita. Itse silitän miehen paidatkin, se ei ole minulta pois jos jokainen tekee sen minkä parhaiten osaa ja tykkää tehdä.

Vierailija
5/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla henkisesti teini jos näin. Aivan naurettavaa. Ja sitten itketään kun suhde ei toimi.. ja tietenkin syytetään toista. Huhheijaa

Vierailija
6/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese miehen pyykkejä enkä tee miehelle ruokaa. 25 vuotta yhdessä ja erittäin hyvin toiminut. Mies syö lihaa, minä en ja mies rakastaa ruuanlaittoa, minä en.

Vierailija
7/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä tutustumassa uusionni-palstan äitipuolien teksteihin. "Mieheni vaatteet kyllä pesen, mutta en mieheni lasten". Pistää miettimään.

Vierailija
8/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kyllä -kunhan ne pestävät vaatteet toimitetaan sinne minne pitääkin, eli pyykkikoriin. En nostele miehen alushousuja lattialta. Enkä teinin, hänellä on oma pyykkikori ja on hänen vastuulla tuoda likaiset vaatteet pesuun. Pesen ja lajittelen, mutta itse jokainen huolehtii kaappiin laitosta ja pestäviksi tuomisesta.

Vierailija
9/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hei, mitä ihmettä! Mun sisko oli ja tuommoinen ja teki myös itselle ja lapselle ruokaa, mutta ei miehelle, no se mies lähti ja uutta ei ole näkynyt ; )

Vierailija
10/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:19"]

En pese miehen pyykkejä enkä tee miehelle ruokaa. 25 vuotta yhdessä ja erittäin hyvin toiminut. Mies syö lihaa, minä en ja mies rakastaa ruuanlaittoa, minä en.

[/quote]

Et kertonut syötkö miehen tekemiä ruokia.

En minäkään tee miehelleni ruokaa - hän tekee koko perheelle (pääsääntöisesti).

ap

Tää porukka on varmaan sitä porukkaa, joka maksaa ruokakaupassakin omat ostoksensa.

Vierailija
11/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin lakkaisin pesemästä, jos mies ei ikinä pesisi pyykkiä tai vaikka tiskejä vastineeksi. Tosin pyykkejä on mukavampi pestä kuin vaikka tiskejä, joten voin pestä vähän ekstraa pyykeissä ihan 'ilmaiseksi'

Vierailija
12/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut selkeä sääntö niin miehen kuin lasten suhteen: jos pyykit ovat pyykkikorissa, minä ne myös pesen. Muualta en lähde likaisia vaatteita keräilemään (lasten kanssa tässä joutuu vähän toki joustamaan...) Mies osaa kyllä itsekin pesukonetta käyttää ja usein laittaakin likaiset vaatteet suoraan koneeseen reissusta tullessaan. Anoppi on ainut joka tätä ihmettelee, siis että poikansa JOUTUU pesemään itse pyykkiä. No ei joudu kun ihan itse on näin opetellut tekemään. Mutta en kyllä ymmärrä näitä jotka ei pese ollenkaan, jaatteko kaikki kotityöt noin?

Vierailija
13/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän tuonne pyykkikoriin ukon pyykkejä ihan itsekseen tulee...yksi käytettyjen vaatteiden kasa on, jossa vaatteita joita ei tartte kerta käytön jälkeen pestä, niin siitä silloin tällöin kyselen meneekö pesuun.

ap

Vierailija
14/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:20"]Käykääpä tutustumassa uusionni-palstan äitipuolien teksteihin. "Mieheni vaatteet kyllä pesen, mutta en mieheni lasten". Pistää miettimään.
[/quote]
Uusionni-palstalla suuri osa aktiiveista on muutenkin melko idareita. En kyennyt olemaan siellä, vaikka äitipuoli olenkin. Ei ole tapana puhua esimerkiksi puhua lapsista "persehedelminä".

Vierailija
15/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä pyykin pesussa on niin vaikeaa? Konehan ne pesee! Enemmän kyllästyttää se kuivumaan laitto ja kuivien saaminen kaappiin asti... Minä voisin pestä vaikka naapurienkin pyykit jos joku vaan tulis sit silittään ja viikkaan ne mun puolesta.

Vierailija
16/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:25"]

No kyllä mäkin lakkaisin pesemästä, jos mies ei ikinä pesisi pyykkiä tai vaikka tiskejä vastineeksi. Tosin pyykkejä on mukavampi pestä kuin vaikka tiskejä, joten voin pestä vähän ekstraa pyykeissä ihan 'ilmaiseksi'

[/quote]

Teillä myös siivousta vastaan seksiä siis?

Vierailija
17/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinkin feministi äkäpussi pesee miehensä kalsarit vaikka suussaan kun vaan löytyy tarpeeksi mies mies. 

Uskokaa jo, naisissa on mahdottoman paljon samaa kuin lapsissa. Ne haastaa miestä ja testaa kuinka pitkälle voivat mennä, mutta jos miehellä on auktoriteettia, tekevät lopulta kuten mies käskee ja ovat mielessään hyvillään. Ihan kuin lapsikin kiukuttelee, mutta tykkää kuitenkin kun on rajat ja selvät ohjeet. Varoittavia esimerkkejä siitä, miten käy kun lapsella ei ole auktoriteetteja eikä rajoja, on ihan riittävästi varmaan itse kunkin tiedossa. Naisiin pätee tavallaan ihan sama juttu. 

Erona on tietysti se, että vanhemmalla on lapseensa luontainen auktoriteetti ja hellän kaitseva ote, jonka lapsikin ymmärtää, mutta miehellä tällaista asemaa ei tietenkään luonnostaan ole kehenkään naiseen, koska nainenkin on kuitenkin aikuinen. On yksilöllistä, millainen mies riittää täyttämään naisen tarpeet; joillekin se on ihan 'perusmies' kun taas joidenkin kanssa 'perusmies' joutuu syödyksi hetkessä. 

Vierailija
18/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pyykinpesu on ehkä ihanin kotityö! Tarvitsee vain työntää koneeseen ja puhdasta tulee. Pesen (ja silitän) koko perheen vaatteet. Mies taas puolestaan hoitaa leijonanosan ruuanlaitosta.

Vierailija
19/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jopa kerään miehen vaatteet lojumasta. Sekin kerää esim. Mun jättämiä astioita jos täyttää tiskikonetta, ei meillä lasketa. Tosin jos mies ei koskaantekisi mitään niin sit varmaan laskisin.

Vierailija
20/53 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen koko perheen pyykit jos ne on vaan tuotu pyykkikoreihin kodinhoitohuoneeseen. Tai konehan ne pesee ja kuivuri kuivaa ja pyykin viikaus käy ihan terapiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi