Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu häirikkö

Vierailija
27.10.2014 |

Onko kokemusta vastaavasta? Seurustelun nuorena kontrolloivan, itserakkaan, vihamielisen ja valehtelevan ihmisen kanssa. Onneksi tajusin lähteä, vuosia sitten. Hän haukkui minua eron jälkeen, annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tilanne rauhoittui, löysi ymmärtääkseni uuden. Nyt häiriköinti on alkanut uudestaan. Hän laittoi tekstarin ja kertoi kuulumisiaan, en vastannut kuten ei moni muukaan vastaa vuosien takaisille exilleen. Laittoi toisen. Nyt alkanut soitella, ensin vastasin, koska en tunnistanut numeroa, löi luurin korvaan. Sittemmin en ole vastannut. Mitä tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro läheisillesi häiriköinnistä, mutta älä reagoi muuten. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta vastata tai selittää sille mitään. Ihmeellisiä tuollaiset menneessä elävät tyypit.

Vierailija
2/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda numeroa ja varmista että se on salainen. Vaikea muuten olla häiriintymättä näiden reppanoiden soittelusta ja textailusta. Poliisikaan tuskin auttaa kun henkeä tuskin uhattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa yhteenkään viestiin tai puheluun, parasta olisi vaihtaa numeroa. Minullakin kokemusta kahdesta häiriköstä, jotka vuosien jälkeen aloittivat uudelleen yhteydenpitoyritykset ja häiriköinnin. Toinen myös ajeli autolla jatkuvasti kotini lähellä ja vaani poikaystävääni. Lähetteli myös "tapa itsesi" tyylisiä viestejä. Kannattaa ainakin ilmoittaa poliisille, kirjaavat ylös, jos vainoaja onkin todella ja sairas ja tekee jotakin, niin saa sitten pahemman tuomion.

Olisi kiva kuulla vastaavaa harrastavan miehen motiivi tuollaiseen, haluaisiko joku vainoaja itse kertoa?

Vierailija
4/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa poliisin resusseja, jos sinua ei ole uhkailtu. Laita viesti, että jätä minut rauhaan. Jos tästä huolimatta häiriköi, niin ignoraa viestit ja puhelut täysin. Jos ei auta, niin vaihda nro ja laita salaiseksi.

Vierailija
5/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:07"]Älä vastaa yhteenkään viestiin tai puheluun, parasta olisi vaihtaa numeroa. Minullakin kokemusta kahdesta häiriköstä, jotka vuosien jälkeen aloittivat uudelleen yhteydenpitoyritykset ja häiriköinnin. Toinen myös ajeli autolla jatkuvasti kotini lähellä ja vaani poikaystävääni. Lähetteli myös "tapa itsesi" tyylisiä viestejä. Kannattaa ainakin ilmoittaa poliisille, kirjaavat ylös, jos vainoaja onkin todella ja sairas ja tekee jotakin, niin saa sitten pahemman tuomion.

Olisi kiva kuulla vastaavaa harrastavan miehen motiivi tuollaiseen, haluaisiko joku vainoaja itse kertoa?
[/quote]

Tai naisen motiivi, kummallakin varmaan sama osa päässä lakannut toimimasta.

Vierailija
6/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:07"]

Älä vastaa yhteenkään viestiin tai puheluun, parasta olisi vaihtaa numeroa. Minullakin kokemusta kahdesta häiriköstä, jotka vuosien jälkeen aloittivat uudelleen yhteydenpitoyritykset ja häiriköinnin. Toinen myös ajeli autolla jatkuvasti kotini lähellä ja vaani poikaystävääni. Lähetteli myös "tapa itsesi" tyylisiä viestejä. Kannattaa ainakin ilmoittaa poliisille, kirjaavat ylös, jos vainoaja onkin todella ja sairas ja tekee jotakin, niin saa sitten pahemman tuomion. Olisi kiva kuulla vastaavaa harrastavan miehen motiivi tuollaiseen, haluaisiko joku vainoaja itse kertoa?

[/quote]

Lopettivatko häiriköt lopulta itsestään vai pitikö sinun tehdä jotakin? Viestejä tulee tosiaan harvakseltaan. Kuulin nyt, että on soitellut myös vanhemmilleni ja kysellyt kuulumisia. Seurustellessani hänen kanssaan vanhempani olivat "paskasakkia", nyt sitten teeskentelee ylintä ystävää ja yrittää urkkia tietoja minusta. Todella ärsyttävää, mutta kytät tuntien ne eivät korvaansa lotkauta.

Vierailija
7/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:01"]

Vaihda numeroa ja varmista että se on salainen. Vaikea muuten olla häiriintymättä näiden reppanoiden soittelusta ja textailusta. Poliisikaan tuskin auttaa kun henkeä tuskin uhattu.

[/quote]

älä vaihda numeroa, kaikki läheisesi kärsivät.

hae lähestymiskielto ja heti asia poliisille jos rikkoo.  

Vierailija
8/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:01"]

[/quote]

älä vaihda numeroa, kaikki läheisesi kärsivät.

hae lähestymiskielto ja heti asia poliisille jos rikkoo.  

[/quote]

Lähestymiskieltoa tuskin saa nuon vain parin puhelun perusteella :D

Vierailija
9/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskieltoa ei saa tuosta vain, se pitäisi hakea käräjäoikeudesta ja tuskin olet kiinnostunut näkemään kyseistä aasia. Sehän vain innostuisi, kun pääsisi oikeuteen näkemään sinut.

Vierailija
10/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa sen numero, jolloin et saa niitä puheluita tai viestejä.

Vierailija
11/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset kärsii kun vaihtaa numeroa.... mitä? :D

Vierailija
12/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustele, mutta tutustuin tässä pari viikkoa sittten uuteen ihmiseen, noin 20-v nuori mies. Aloitin uudessa koulussa, ja tämä ihminen otti mun puhelinnumeron ylös itselleen, että voisin laittaa viestiä, jos eksyn uudessa koulussa/en tiedä missä tunnit tms. Sen jälkeen on alkanut pommittamaan minua viesteilllään, helposti tulee satoja päivässä ja 50-150 viestiä/yö. En ole kertonut missä asun, tietää vain suunnilleen suunnan, koska kaikkien piti ensimmäisenä päivänä kertoa oma nimi, harrastus ja asuinpaikka (en todellakaan tiedä miksi), mutta on tästä huolimatta käynyt keskellä yötä kotini takapihalla, kuvasi tästä videon ja laitoi whatsupissa minulle viimeviikolla. Kysyi videolla ''näyttääkö tutulta?''... yrittää eristää minua mun kavereista ja poikaystävästä (ovat samassa koulussa kuin minä), en saisi laittaa näille viestiä, en lähteä luokasta tauvoilla näkemään omaa poikaystävääni. Seurailee mua kaupoissa ja usein bussipysäkille, pommittaa ihan koko ajan, jos ei näe muta (ja joskus silloinkin, vaikka näkee), että mitä teen, kenen kanssa, miksi, olenko yön kotona jne. Nytkin laittoi viestin, että mitä kirjotan, minne ja miksi, kun kirjoitan tätä viestiä... ei sentään näe mun ruudulle. Voin sanoa, että ahdistaa ihan helvetisti... En tiedä mitä teen... t. 17v

Vierailija
13/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:26"]

En seurustele, mutta tutustuin tässä pari viikkoa sittten uuteen ihmiseen, noin 20-v nuori mies. Aloitin uudessa koulussa, ja tämä ihminen otti mun puhelinnumeron ylös itselleen, että voisin laittaa viestiä, jos eksyn uudessa koulussa/en tiedä missä tunnit tms. Sen jälkeen on alkanut pommittamaan minua viesteilllään, helposti tulee satoja päivässä ja 50-150 viestiä/yö. En ole kertonut missä asun, tietää vain suunnilleen suunnan, koska kaikkien piti ensimmäisenä päivänä kertoa oma nimi, harrastus ja asuinpaikka (en todellakaan tiedä miksi), mutta on tästä huolimatta käynyt keskellä yötä kotini takapihalla, kuvasi tästä videon ja laitoi whatsupissa minulle viimeviikolla. Kysyi videolla ''näyttääkö tutulta?''... yrittää eristää minua mun kavereista ja poikaystävästä (ovat samassa koulussa kuin minä), en saisi laittaa näille viestiä, en lähteä luokasta tauvoilla näkemään omaa poikaystävääni. Seurailee mua kaupoissa ja usein bussipysäkille, pommittaa ihan koko ajan, jos ei näe muta (ja joskus silloinkin, vaikka näkee), että mitä teen, kenen kanssa, miksi, olenko yön kotona jne. Nytkin laittoi viestin, että mitä kirjotan, minne ja miksi, kun kirjoitan tätä viestiä... ei sentään näe mun ruudulle. Voin sanoa, että ahdistaa ihan helvetisti... En tiedä mitä teen... t. 17v

[/quote]

Sinä voit jo tehdä poliisille ilmoituksen, koska viestejä tulee noin valtavasti.

Vierailija
14/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:26"]

[/quote]

Sinä voit jo tehdä poliisille ilmoituksen, koska viestejä tulee noin valtavasti.
[/quote]

Mm viestit eivät pääasiallisesti ole uhkaavia, mutta silti? :/ ja korjaus *pommittaa ihan koko ajan, jos ei näe muta -> jos ei näe minua. t. 17v

Vierailija
15/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nro. 13 on saanut oikean stalkkerin joka vaikuttaa jopa vaaralliselta.

Muuten en tajua miksei exällekin voi yhdellä viestillä vastata siinä kuin kenelle tahansa muullekin jos kysyy kuulumisia. Kyllä minuakin tavallaan kiinnostaa mitä ex-avomiehelle kuuluu, olihan hän osa elämääni 10 vuotta, enkä ole sen jälkeen nähnyt.

Tavallaan ymmärrän jos siinä jo loukkaantuu jos viesti ignoorataan täysin kun ei edes lyhyttä vastausta saa kuin ihmiset ainakin. Jos törmäisi livenä jossain kaupassa, niin ei kai moni siellä kävele vain ohi kuin ei huomaisikaan, eikö se ole kohteliasta moikata tai jopa vaihtaa pari sanaa?

Tuo varmaan että kun et vastannut niin alkoi soitella, ehkä halusi varmistaa että onko numero jollain muulla käytössä, ehkä ei sitten rohjennut puhua kun et kerran viestiinkään vastannut.

Nyt ehkä kerennyt kerätä rohkeutta ja puhuisi jos vastaisit. En oikein tiedä voiko yhtä viestiä/vastaamattomia puheluita sanoa häiriköinniksi.

Minä vastaisin, ja jos se luurin korvaan lyöminen jatkuisi, tai viestittely jatkuisi siitä huolimatta että "uhraisin" minuutin kallisarvoista aikaani puhumalla ihan kuin kelle tahansa ihmiselle, ja kertoisin että minulla on oma elämäni ja kiva kuulla kuinka sinulla menee ja heippa, niin vasta sitten murehtisin häiriköintiä.

Vierailija
16/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota...olen minäkin joskus eronneena ottanut exään yhteyttä, mutta jos ja kun ei ole mitään vastausta tullut, en ole jatkanut viestitteyjä saati soitellut vanhemmille. :D Hullu stalkkerihan tuo ap:n exä on.

Vierailija
17/32 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAnnattaa tämänkin palstan mammojen miettiä niitä "ihonalainen" ja "sielunkumppani" -juttujaan. Ei välttämättä toinen osapuoli tunne lainkaan samoin.

Vierailija
18/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama häirikkö S 24 palstoilla.

Vierailija
19/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:25"]

sama häirikkö S 24 palstoilla.

[/quote]