En tajua tuota "en pese mieheni pyykkejä"
Meillä pestään kaikki samassa koneessa samalla (lajiteltuna pesulämpötilan mukaan). Eihän ruokaakaan tehdä ihmisille erikseen perheessä. Vai tehdäänkö teillä, joilla miehet pesevät omat pyykkinsä?
Kommentit (53)
No meillä minä hoidan pyykkihuollon vaikka en siitäkään hommasta pahemmin pidä. Mutta vielä enemmän inhoan ruuanlaittoa joka on sattuneesta syystä miehen vastuulla. Minusta ihan reilu jako.
Tottakai jokainen pesee omat pyykkinsä. Jos mukaan mahtuu niin kysytään täydennystä koneeseen. Toisen puolesta voi tehdä jotain, mutta sitten tietenkin kompensoidaan muualla. Siis ihanko oikeasti joku tekee miehen puolesta kotitötä ilman tasajakoa? Millä aikakaudella oikein elätte?!
Meillä kumpikin pesee omat pyykkinsä. Mies siivoaa muuten ja laittaa ruoan.
Siis kysehän taitaa olla nyt vähän muuta ja takana suurempi kokonaisuus. Osaatko katsoa asiaa hieman laajemmin?
Uskon siis että viittaat aiempaan ketjuun, jossa nainen lopetti miehensä äitinä olon...
"mies siivoaa ja laittaa ruuan" herre gud...otan osaa
...
Meillä jokainen pesee ja pyykkää vuorollaan. Jopa 2v osallistiu pyykkihuoltoon. Jokainen tekee osansa ilman mitään listoja ja laskemisia. Särähtää ikävästi korvaan tässäkin keskustelussa naisen asema kodinhuoltajana.
Jos mies ei tee kotona yhtään mitään, niin kyllä siinä fiksumpikin nainen miettii, onko se oikein. Nykykaupunkiasunnoissa kun on vähemmän niitä perinteisiä miestentöitä, eli usein mennään siihen että nainen pitää miehelle täysihoitolaa. Ja sen lisäksi nainen saa maksaa puolet kuluista, vaikka olisi paljon pienemmät tulot. Siinä tapauksessa on ihan oikein edellyttää, että mies huolehtii edes omista asioistaan.
Meillä tilanne on toinen, kun mies saa "kengittää hevoset" ja muitakin ns. miesten töitä riittää, että olisi jo naurettavaa vaatia häntä pesemään itse pyykkinsä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:12"]
Siis miksi miehen ei tarvitsisi pestä pyykkiä?
[/quote]
Siksi kun ei ehdi, on esimerkiksi konetöitä, remontteja, puuntekoa ja fyysistä voimaa vaativia töitä niin kuin edelleen tänä päivänä maatiloilla on.
Sitä minäkään en ihan tarkkaan ymmärrä, miksi miehen kuuluisi pestä vain OMAT pyykit, kun yleensä kai on tapana pestä täysiä koneellisia pesuohjeen mukaan lajiteltuna.
Meillä minä pesen aina pyykit. En luota miehen pyykinpesu taitoihin ja tein yhteen muuttaessa selväksi että hän tuo pyykkinsä koriin ja minä hoidan loput. Näin on toimittu jo 3 vuotta. Meillä molemmat syö omia ruokia, koska mies syö todella proteiini pitoista ruokaa sali harrastuksensa takia. Tämäkin on ollut aina ok molemmille. Myös maksamme omat ruokamme itse, toki jos toiselta on rahat loppu tms maksaa se kummalla rahaa on ja emme pidä kirjaa kumpi maksoi millon ja mitä.
Mina en pese mieheni pyykkeja tai siivoa hanen jalkiaan :) poimin pyykkikorista omat vaatteeni ja pyoritan ne, en todellakaan halua mitaan spermakalsareita hinkkaamaan paitojani vasten. Mies pesee omansa milloin peseekin.
En mina ole mikaan kodinkone, teen toita noin 60-70 tuntia viikossa niin minimikotityot saavat riittaa. Oma sisakko kylla kelpaisi, tai vaikka pihtaava kotirouva jos vain hoitaisi kaikki kotityot ;)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:10"]
Tästä on ollut täällä ennenkin puhetta ja edelleenkään en pese mieheni enkä teinieni pyykkejä- jokainen pesee omansa itse. Ja jatkokäsittelee pyykkinsä itse. Ja miksikö? Siksi että on opetettu että jokainen osallistuu ja opettelee kotitöitä tasapuolisesti. Toki esim punaista pyykkiä tulee aika vähäsen niin kerään kaikkien koreista punaiset yhteen. Vajaat koneet eivät huoleta minua, pyykki pysyy raikkaana kun ei tumppaa konetta täyteen, en siis pese muutenkaan täpötäysiä koneita.
[/quote]
Kiva lukea, etten ole ainoa! Juuri näin ajattelen itsekin.
T. 21
juurikin näin.