Ihmiset jotka eivät lihoa vaikka söisivät mitä
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:21"]
22. Tykkään terveellisestä ruuasta mm. Salaatista tosi paljon, mutta välillä syön viikon putkeen ainoastaan pizzaa ja sipsejä sekä muita epäterveellisiä ruokia. Ei vaikuta painoon. Ap
[/quote]
Tämä on juuri perinteinen esimerkki. Koska syöt joskus ns. "epäterveellisiä" ruokia, niin luulet, että syöt paljon ja epäterveellisesti etkä silti mukamas liho. Todellisuudessa tästäkin huomaa, että sinulla on juuri ne geenit, joiden avulla kehosi itse huolehtii sopivasti painosta. Vaikka syöt välillä kaikkea epäterveellistä (epäilen, että silti syöt liikaa, esim. monihan vetelee yhden perhepizzan samalta istumalta ja siihen päälle jäätelöt ja karkkipussit), niin sitten syöt taas jotain vähäkalorista. Eli kokonaiskalorisaantisi on kuitenkin aina se sama, vaikka välillä herkuttelisit.
Että ole onnellinen noista geeneistäsi! Suurimmalla osalla ihmisistä se himo ruokaan on hyvin määrittelevä eikä keho osaa yhtään itse sopeuttaa, milloin se on saanut tarpeekseen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 07:36"]
22. Tykkään terveellisestä ruuasta mm. Salaatista tosi paljon, mutta välillä syön viikon putkeen ainoastaan pizzaa ja sipsejä sekä muita epäterveellisiä ruokia. Ei vaikuta painoon. Ap
[/quote]
Tämä on juuri perinteinen esimerkki. Koska syöt joskus ns. "epäterveellisiä" ruokia, niin luulet, että syöt paljon ja epäterveellisesti etkä silti mukamas liho. Todellisuudessa tästäkin huomaa, että sinulla on juuri ne geenit, joiden avulla kehosi itse huolehtii sopivasti painosta. Vaikka syöt välillä kaikkea epäterveellistä (epäilen, että silti syöt liikaa, esim. monihan vetelee yhden perhepizzan samalta istumalta ja siihen päälle jäätelöt ja karkkipussit), niin sitten syöt taas jotain vähäkalorista. Eli kokonaiskalorisaantisi on kuitenkin aina se sama, vaikka välillä herkuttelisit.
Että ole onnellinen noista geeneistäsi! Suurimmalla osalla ihmisistä se himo ruokaan on hyvin määrittelevä eikä keho osaa yhtään itse sopeuttaa, milloin se on saanut tarpeekseen.
[/quote]
"Epäilen, ettet" piti lukea siis :)
Itse kiikuin 50 kg paikkeilla vaikka välillä koetin oikeasti syödä paljon tarkoituksella. Toisaalta söin lähinnä normaalia kotiruokaa enkä juurikaan syönyt herkkuja. Ja välillä ruoka ei maistunut päiviin jolloin söin vain muutamia leipiä päivässä. Ja nuorena tuli liikuttua paljon hyötyliikuntaa eikä minulla ollut televisioa eikä silloin ollut nettiäkään käytössä. Luulin että saisin syödä mitä tahansa lihomatta.
Toisen lapsen jälkeen 30 v täytettyäni alkoi kiloja kertymään. Ja ei muuten tahdo lähteä millään pois. Toki jos syön tosi vähän mutta sitten en saa tehtyä kotihommia ym huonon olon takia. Eli vaatii hyvää syömistä ja paljon liikuntaa että saisin nyt painoani pois.
Tiedän myös "läpipaskon" miehen jolta löytyi lopulta keliakia ja aloitettuaan gluteenittoman ruokavalion alkoi painoa kertyä kun suolisto taas kykeni imeyttämään ravintoa... Eli ei aina ihan harmitontakaan jos suolistosta ei ravintoaineet ja kalorit imeydy niin syy voi olla joku sairauskin ja jos ei kalorit imeydy niin imeytyykö tarvittavat ravinteetkaan ?
No oli niin tai näin niin laihiksella ollaan vaikka nuorena olin lihotuskuureilla.
No silloin vitutti kun kuuluin itse heinin, mutta ei enää. Sehän on ihan normaalia että nuorena ei välttämättä liho vaikka söisi mitä. Jos vielä +30 on sama "ongelma" se viittaa johonkin sairauteen (imeytymishäiriö, loinen tms) tai siihen että olettaa syövänsä enemmän mitä oikeasti syö.
Tulee nykyään syötyä terveellisesti kun tuntuu että yksikin jäätelö menee heti reisiin.
Mikä helv*tin "lihoa"? Opettele suomea.
Etkä ole. Eiköhän syödä yhdessä viikon ajan niin lihoat samanlailla kuin minäkin
Miltä tuntuu rikkoa fysiikan lakeja?
No välillä joo, koska rasittaa kuunnella ihmisten arvosteluja.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:13"]
Vituttaako? Olen itse sellainen
[/quote]
Mua vituttaa vain ihmiset, jotka ei osaa taivuttaa verbejä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:13"]
Vituttaako? Olen itse sellainen
[/quote]
Mua vituttaa vain ihmiset, jotka ei osaa taivuttaa verbejä.
[/quote]
Kuin myös.
Se lihominen on joillekin yhtä vaikeaa kuin joillekin laihtuminen. Onhan näitä läskejä, jotka pysyvät siinä 100 kilossa vaikka miten on laihdutuskuuri taas jälleen kerran päällä. Mussutetaan jotain kasviskeittoa ja raejuustoa, mutta paino ei vaan laske. Varmaan jokainen on kuullut jonkun laihduttajan manaavan, kun ei se paino vaan laske. Sama se on jollekin sen lihomisen suhteen.
[/quote]
Joo, yleistähän tuo on tuossa iässä vielä. Vanhetessa aineenvaihdunta hidastuu. Sitten oletkin syömistottumuksinesi pulassa. Tuonikäisten arkiaktiivisuus (opiskelut paikasta toiseen siirtymisineen, yöjuoksut jne.) on myös yleensä korkeammalla kuin myöhemmin konttorirottana. Eli odota vain, kyllä sinunkin vuorosi tulee.
12 lisää, että ei vituta, koska olin itsekin sellainen suunnilleen 25 ikävuoteen saakka. Se vituttaa, etten jo nuorena tajunnut opetella hyvää ruokarytmiä ja jouduin sitten kantapään kautta opettelemaan ja laihduttamaan salakavalasti tulleet kilot.
Sulla on liian vilkas aineenvaihdunta
Onkos ap jo käynyt verikokeilla? Monelle langanlaihalle tulee yllärinä, kun arvot ja verenpaineet on pilvissä. Tiedän mäkin jopa hoikkia ihmisiä, jotka on saaneet jonkun veritulpan tai aivoverenkiertohäiriön kolmikymppisinä.
Kyllä se kuule ikä korjaa tuonkin vian sinussa ja fysiikan lait alkaa tulla vastaan, mutta nauti nyt siihen saakka ja syö pitsoja ;)
Sama juttu muuten kipujen ja kolotusten kanssa. Parikymppisenä sai istua vaikka mutkalla koko päivän, eikä tuntunut missään. Ja saattoi juhlia yön ja mennä kahdeksalta aamulla töihin, mikä ei onnistuisi enää mitenkään. Liikuttuakaan ei pahemmin tullut, kun ei sitä terveyttään osannut arvostaa kuin vasta kolmenkympin jälkeen...
Mutta millä tämä selittyy? Mun mies syö päivässä reippaasti yli kulutuksensa, saattaa päivässä mennä sipsit, suklaat, munkit, pizzat, hampparit jne. Silti ei liho ei millään. Mies on niin hoikka että melkein läpi näkyy!