Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät lihoa vaikka söisivät mitä

Vierailija
15.10.2014 |

Vituttaako? Olen itse sellainen

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 47v ja olen koko ikäni ollut hoikka. Parikymppisenä, kun en harrastanut juuri lainkaan liikuntaa, olin enemmän sellainen laiheliini. Painoni oli 46-50kg.

Aikuisena aloin harrastamaan enemmän liikuntaa ja kävelemään työmatkat ja sen myötä syömään enemmän. Painoni on pysynyt  55-58kg. Ja oikeasti, minä herkuttelen joka päivä. Kahvin kanssa menee aina pullaa ja iltapalan "jälkiruuaksi"  useimmiten useampi rivi suklaata.

Mutta olen miettinyt, että kun syön päivän aikana muuten terveellisesti, niin yksi pulla ja pari riviä suklaata päivittäin ei riitä lihottamaan minua. Kuinkakohan hoikka olisin ilman herkuttelua ;)

Vierailija
42/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun alkoi tehdä mieli munkkeja! Ensin 15 munkkia ja sitten kebabille. Slurps! :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:56"]Heh, toiset ei vaan usko siihen että jotkut voi oikeasti syödä mitä vain lihomatta. Suotakoon se heille, antaa olla uskomatta sitten. Toisaalta se on ihan hyväkin. Saan töissä jatkuvasti kuulla niin työkavereilta kuin asiakkailta hyvästä itsekuristani. En ole viitsinyt korjata että mulla ei ole ikinä ollutkaan itsekuria, voin vain syödä mitä vain, vaikka 5 munkkia kerralla jos haluan, en vain liho. Toisaalta kun olen itse tämmöinen, mun on myös helppo uskoa että jotkut ei syö juuri mitään ja ovat silti isokokoisia. Esim. se Teiniäitien Emilia. En usko että on vain syömällä tullut siihen kuntoon, kyllä siihen vaaditaan myös taipumus lihomiseen. Vaikka itse söisin samanlaisia määriä kuin hän, olisin luultavasti yhtä hoikka mitä olen nytkin. BMI mulla noin 20. [/quote] Niin, sulle riittää 5 munkkia, joku toinen syö 15.

[/quote]

Käsi ylös, kuka haluaa JA pystyy syömään 15 munkkia kerralla? En minä ainakaan, varmaan tulis kymmenennen kohdalla jo oksennus. Kun sanon, että voin syödä mitä vain lihomatta niin tarkoitan että voin syödä mitä mieli tekee, enkä liho. Kyllä kai mäkin lihoisin jos söisin 15 mäkkäriateriaa PÄIVÄSSÄ ja saman verran munkkeja päälle, mutta en vaan pystyisi enkä tiedä oikeasti ketään kuka siihen pystyisi. Taidat nyt ottaa liian kirjaimellisesti tuon että joku voi syödä mitä vain lihomatta.
[/quote]

Niin, eli laihuutesi johtuu siitä että olet tottunut syömään vähän. Vähänkuin jonkun laihuus johtuu siitä että on tottunut liikkumaan paljon? :D jos alkaisit syödä säännöllisesti ja samankokoisia annoksia kuin joku isompi kokoisempi, lihoisit. Samoin joku isompi kokoinen laihtuisi jos söisi "mitä haluaa" saman verran kuin sinä?

Vierailija
44/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tätä sulle just yritetään selittää, jos syö yli kulutuksen, niin lihoo. Ihan jokainen.

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:56"]Heh, toiset ei vaan usko siihen että jotkut voi oikeasti syödä mitä vain lihomatta. Suotakoon se heille, antaa olla uskomatta sitten. Toisaalta se on ihan hyväkin. Saan töissä jatkuvasti kuulla niin työkavereilta kuin asiakkailta hyvästä itsekuristani. En ole viitsinyt korjata että mulla ei ole ikinä ollutkaan itsekuria, voin vain syödä mitä vain, vaikka 5 munkkia kerralla jos haluan, en vain liho. Toisaalta kun olen itse tämmöinen, mun on myös helppo uskoa että jotkut ei syö juuri mitään ja ovat silti isokokoisia. Esim. se Teiniäitien Emilia. En usko että on vain syömällä tullut siihen kuntoon, kyllä siihen vaaditaan myös taipumus lihomiseen. Vaikka itse söisin samanlaisia määriä kuin hän, olisin luultavasti yhtä hoikka mitä olen nytkin. BMI mulla noin 20. [/quote] Niin, sulle riittää 5 munkkia, joku toinen syö 15.

[/quote]

Käsi ylös, kuka haluaa JA pystyy syömään 15 munkkia kerralla? En minä ainakaan, varmaan tulis kymmenennen kohdalla jo oksennus. Kun sanon, että voin syödä mitä vain lihomatta niin tarkoitan että voin syödä mitä mieli tekee, enkä liho. Kyllä kai mäkin lihoisin jos söisin 15 mäkkäriateriaa PÄIVÄSSÄ ja saman verran munkkeja päälle, mutta en vaan pystyisi enkä tiedä oikeasti ketään kuka siihen pystyisi. Taidat nyt ottaa liian kirjaimellisesti tuon että joku voi syödä mitä vain lihomatta.
[/quote]

Vierailija
45/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kyllä tuli ihan oikeasti yllätyksenä että joku pystyy syömään 15 munkkia kerralla ja oikeasti ilmeisesti syökin. Ehkä mä olen sitten oikeasti vaan pieniruokainen ja siksi niin hoikka.

Oon aina ajatellut että syön paljon, mutta voi toki olla ettei se sitten niin olekaan. Tällä viikolla olen esim. mielestäni syönyt paljon kun olen syönyt pellillisen mokkapaloja. Mutta olen siis syönyt pari palaa päivässä, en koko pellillistä yhdellä istumalla. En vaan pysty syömään sellaista määrää kerralla ja olen ajatellut ettei kukaan muukaan, mutta nähtävästi olen ollut aivan pihalla, jos kerran 15 munkkiakin on jollekin ihan mahdollinen suoritus.

:)

Vierailija
46/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:46"]No mulle kyllä tuli ihan oikeasti yllätyksenä että joku pystyy syömään 15 munkkia kerralla ja oikeasti ilmeisesti syökin. Ehkä mä olen sitten oikeasti vaan pieniruokainen ja siksi niin hoikka.

Oon aina ajatellut että syön paljon, mutta voi toki olla ettei se sitten niin olekaan. Tällä viikolla olen esim. mielestäni syönyt paljon kun olen syönyt pellillisen mokkapaloja. Mutta olen siis syönyt pari palaa päivässä, en koko pellillistä yhdellä istumalla. En vaan pysty syömään sellaista määrää kerralla ja olen ajatellut ettei kukaan muukaan, mutta nähtävästi olen ollut aivan pihalla, jos kerran 15 munkkiakin on jollekin ihan mahdollinen suoritus.

:)
[/quote]

Noinhan se just menee. Tuossa aiemmin oli linkki juttuun, joka käsitteli just tuota, että ihmiset jotka luulevat syövän hurjia määriä ovatkin todellisuudessa piekiruokaisia. Sitten huudetaan kuinka ei lihota vaikka syövät mitä.

Vierailija
47/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin olin minäkin. Alkoi 25 ikävuoden jälkeen pikkuhiljaa huomaamaan, ettei kroppa enää toimi ihan yhtä tehokkaasti. Ja tietty järkevöitti, kun tuossa iässä lääkärissä mitattiin kolesteroli ja se oli koholla. Vauriot voi olla myös sisäisiä. Moni myös arvioi syömänsä ravinnon kalorimäätät suuremmiksi kuin mitä ne on. Söin lopulta suht terveellisesti "hirveitä" määriä päivittäin ja välillä herkuttelinkin. Laihduin vaan. Lopulta kävin lääkärissäkin huolissani, jossa kohonnut kolesteroli havaittiin, mutta ei muuta vikaa. Lopulta laskin kunnolla kalorinsaantini ja järkytyin, kun hädin tuskin sain päivässä 1500kcal. Toki jonain päivinä enemmän, mutts jonain vielä vähemmän. Söin 5-6 ateriaa päivässä. Eikä se kerran viikkoon herkuttelu korvannut viikon puitteita. Tuolloin join vielä alkoholiakin kerran viikkoon ja silti paino vaan putosi. Avasi hyvin silmät kyllä näiden laskeminen. En lopulta syönytkään niin paljon kun kuvittelin ja liikuin aika paljon. Sitten tuli ikää sekä luonnollinen liikkuvuus väheni. Enää ei pysynytkään hoikkana tuosta noin vaan. Keho toimii vanhempana vaan eri tavalla. Tosin nykyään se harhainen kuvitelma terveydestä on kaikonnut. En luule, että hoikkuus olisi sama kuin terveellisyys ja tajuan pitää terveydestä huolta paremmin kun se pizzakin menee suoraan vyötärölle.

Vierailija
48/87 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti aineenvaihdunnasta kiinni se lihominenkin, tietysti ruuallakin on osansa.

Vierailija
49/87 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen dokumentti aiheeseen liittyen  http://areena.yle.fi/tv/1761992 

Vierailija
50/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:45"]

Onkos ap jo käynyt verikokeilla? Monelle langanlaihalle tulee yllärinä, kun arvot ja verenpaineet on pilvissä. Tiedän mäkin jopa hoikkia ihmisiä, jotka on saaneet jonkun veritulpan tai aivoverenkiertohäiriön kolmikymppisinä.

[/quote]

Laihat stressaavat enemmän, mikä nostaa verenpainetta. Ja kun stressaa, ruoka kulkee nopsaa suoliston läpi.

Ei vaan, verenpaine ja kolesteroli eivät liity sinänsä painoon, vaan eniten geeneihin ja toiseksi eniten elämäntapoihin. Hoikalla voi hyvin olla korkea verenpaine johtuen esim. stressistä, suolansyönnistä, liikunnan puutteesta, geeneistä jne... Samoin lihavalla voi olla korkea verenpaine johtuen aivan samoista syistä.

[/quote]

Just tuota tarkoitin. Jos koko ajan laukkaa kaupungilla syömässä pitsaa, hampurilaista, nakkaa karkkia ja limsaa naamaansa, niin todennäköisesti rasvaa, suolaa ja sokeria on saanut riittämiin. Esimerkiksi yksi mun tällainen laiha kaveri sai aivoveritulpan viime vuonna. Oli saanut kolesterolilääkkeet, verenpainelääkkeet, verenohennuslääkkeet mukaansa sairaalasta.  

Ihmettelin vähän, kun tosiaan jumppaa ja vaikka mitä. Sitten yhtäkkiä tajusin, että tuohan syö ihan järkyttävää roskaa koko ajan. Mm. meidän käydessä ulkona syömässä sen sairaalakeikan jälkeen se tilasi ravintolassa lisukkeeksi ranskanperunat ja vielä ripotteli niihin lisää suolaa ketsupin lisäksi. Olinkin kiloistani huolimatta sitä terveemmässä kunnossa.

Vierailija
51/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihoa, vaan liho. Etkö osaa suomea?

Vierailija
52/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni. Syö suht paljon makeaa ja on koukussa pepsiin. Ei hyötyliikunnan lisäksi liiku juurikaan ja on todella hoikassa kunnossa. Asumme vielä kotona, joten syömme samaa ruokaa, mutta minä syön häntä vähemmän ylimääräisiä herkkuja ja lenkkeilen pitkiä lenkkejä 3-6 kertaa viikossa hyötyliikunnan lisäksi ja keskivartaloni on kuin pieni tynnyri. Nyt, kun olen ollut viikon liikkumatta nyrjähtäneen nilkan vuoksi, uudet kilot ovat heti jo kertyneet vyötärölle ja kasvoihin. Pikkusiskoni taas vietti kesällä pizzaviikon ilman liikuntaa, eikä mitään tapahtunut hänen ulkonäölleen. TÄMÄ vituttaa.

Vierailija
53/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harmittaa. Koko sukuni on samanlaisia laiheliineja. Tänään iloitsin, kun olen 9 kuukauden aikana lihonut n. 9 kg. BMI sitä ennen alle 18. Sit vatsa rupes toimiin ja laihduin yhtäkkiä toista kiloa. 

En liiku juuri ollenkaan, että pysyisin hengissä ja pystyisin toimimaan. Rapakunnossa siis. Hhrrrrrmmmmiiittttaaaa!!!!!! 

Vierailija
54/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:48"]

Et varmasti ole. Joko kulutat paljon tai kuvittelet syömisesi isommiksi kuin ne ovat. Olen myös riisikeppi ja kuulen joskus kommenttia siitä, miten voin syödä niin epäterveellisesti ja olla niin laiha. Vaikka mättäisin yhden päivän pelkkää hiilaripaskaa niin ei se missään näy, koska seuraavana päivänä voin syödä kuin lintu. Huonot ruokailutottumukset.

[/quote]Talitiainen syö päivässä viisi kertaa painonsa verran ruokaa. Tää ei ole kettuilua sulle, oma bmi:ni on valitettavan alhainen. Ilman anoreksiaa. Tämmösetgeenit vaan saanut melkein 6-kymppinen mummi.

Vierailija
55/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toiset lihovat helpommin kuin toiset. Se on ihan tieteellisesti todistettu fakta.

Vierailija
56/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi niistä......:( Help..

Vierailija
57/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 03:40"]Ei lihoa, vaan liho. Etkö osaa suomea?
[/quote] Joojoo, ei tarvitse enään tuosta kommentoida, kyllä ap tajusi jo varmasti. Ja jos se a -kirjain tuli sinne vahingossa. Älkää olko aina niin tarkkoja. Pitäkää huolta omasta elämästänne, älkää toisten.

Vierailija
58/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 03:58"]

No harmittaa. Koko sukuni on samanlaisia laiheliineja. Tänään iloitsin, kun olen 9 kuukauden aikana lihonut n. 9 kg. BMI sitä ennen alle 18. Sit vatsa rupes toimiin ja laihduin yhtäkkiä toista kiloa. 

En liiku juuri ollenkaan, että pysyisin hengissä ja pystyisin toimimaan. Rapakunnossa siis. Hhrrrrrmmmmiiittttaaaa!!!!!! 

[/quote]

Voisiti liikkumalla lihoa, sillä liikunta lisää ruokahalua. Ulkoilu tekee hyvää. 

Vierailija
59/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 03:58"]

[/quote]

Voisiti liikkumalla lihoa, sillä liikunta lisää ruokahalua. Ulkoilu tekee hyvää. 

[/quote]Yritän. Kiitos kun muistutit! En vain ole uskaltanut, kun kaikki kalorit menee hengissä selviämiseen. Kokeilen, josko onnistuisi.

Vierailija
60/87 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta ap. Itsekin olin kaltaisesi nuorena. Kolmikymppisenä rupesin kummasti lihomaan niistä samoista herkuista, jotka aiemmin ei tuntuneet missään. Noh, pari lihomista yli lievän ylipainon rajan (aiemmin aina olin ollut todella hoikka ja enemmänkin oli vaikeutta saada paino pysymään alipainon yläpuolella) ja sen jälkeen laihista ja sitten opin uudet ruokailu- ja liikuntatottumukset ja olen taas hoikka. ;)

Mässyttää en voi enää mielin määrin, mutta elämässä on muutakin mukavaa. Säästyypä nekin mässyrahat järkevämpään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan