Voiko jostain ostaa ala-asteen koulukirjoja?
Saako jostain esim. käytettynä?
Haluaisin opettaa samoja asioita lapsilleni kuin Suomessa opetetaan.Haaveissa muutto Suomeen.
T. av-mamma ulkomailta
Kommentit (15)
Ihan kirjakaupasta niitä saa. Ainakin Suomalainen.com myy oppikirjoja netissä.
Itse olin aikoinaan pari viikkoa kotiopetuksessa muuton takia ja Suomalaisesta silloin parikymmentä vuotta sitten sai kirjoja tilattua. Nykyään kannattaa tosiaan katsoa tuolta netin puolelta.
Katsoin suomalaisesta mutta kun painaa sieltä oppikirjat ja muut oppikirjat ja siellä on ala-asteen kirjoja niin alla ei näy yhtään mitään. Tyhjä sivu. Minkä nimisiä kirjoja on että etsisin ihan nimellä?
Suoraan kustantajilta kannattaa ostaa saa halvemmalla. Laita sähköpostia esim. Otavalle oppimateriaalipuolelle kerro tarpeesi ja he varmasti suosittelevat sulle materiaaleja.
Ja Tammi myös kannattaa kysyä. Otavalla hyvät äidinkielen materiaalit (Hauska Matka -nimellä)
Matematiikassa suosittelen Tuhattaituria perinteisen Laskutaito-sarjan sijaan.
Minkä ikäiset lapset-multa voi löytyä jotain materiaalia kaapeista käytettynä postimaksun hinnalla.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 10:35"]
Matematiikassa suosittelen Tuhattaituria perinteisen Laskutaito-sarjan sijaan.
[/quote]
Omituinen suositus. Taidat olla kirjasarjan tekijä. Tutkimusten mukaan nimittäin tuhattaito-sarjaa käyttäneet oppilaat ovat oppineet keskimäärin jopa kahta numeroa huonommin kuin muita kirjasarjoja käyttävät. Jäi mieleen siksi, että myös oma lapsi käytti tätä kirjasarjaa alakoulussa ja OLIHAN se sekava.
Tuhattaituri on vaativampi kirjasarja, mikäli opettaja ei osaa käyttää sitä niin se varmaan näkyy numeroissa. Tässä enemmän mahdollisuuksia eriyttää ja antaa haasteita niille hyvillekin oppilaille.
Tekstikirjoja ei saa omaksi, joten käytettynä ei teille sopivaa materiaalia löydy. On vaan jo tehdyt matikan kirjat ja muut työkirjat.
Niin ja en ole kirjasarjan tekijä mutta olen opettanut molemmilla sarjoilla.
Matikka-sarjaa suosittelisin minä.
Niin ja kyllä keskiarvo ihan sama ellei parempi Tuhattaiturilla...kiinnostaa mainitsemasi tutkimus voitko linkata (Vastaaja 10?)?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 10:47"]Matikka-sarjaa suosittelisin minä.
Tosi mielenkiintoinen juttu joka mennyt multa ohi...kiitos linkistä! Täytyypä tutustua tuohonkin kirjasarjaan.
Kyllähän niitä myydään esim. nettikirjakaupoissa ja usein kustantajalta suoraankin.