Ihmiset jotka eivät lihoa vaikka söisivät mitä
Kommentit (87)
Olen 48v ja kovan vuosikymmenten syömisen jälkeen painoindeksi on lopultakin 20. Kyllästymiseen asti kuulin kun tutut ja tuntemattomattomat käskivät syödä enemmän ja minähän söin.
Et varmasti ole. Joko kulutat paljon tai kuvittelet syömisesi isommiksi kuin ne ovat. Olen myös riisikeppi ja kuulen joskus kommenttia siitä, miten voin syödä niin epäterveellisesti ja olla niin laiha. Vaikka mättäisin yhden päivän pelkkää hiilaripaskaa niin ei se missään näy, koska seuraavana päivänä voin syödä kuin lintu. Huonot ruokailutottumukset.
Moni tällainen hoikka "syön mitä haluan enkä liho" -ihminen tosiaan syö mitä haluaa, mutta he haluavatkin syödä terveellistä ruokaa ja makeaa kohtuudella. Muutama kuukausi sitten oli lehdissä juttua kokeesta, missä nämä mielestään läpipaskot laitettiin syömään yli kulutuksensa, ja kyllä he lihoivat siinä missä muutkin ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:56"]
Heh, toiset ei vaan usko siihen että jotkut voi oikeasti syödä mitä vain lihomatta. Suotakoon se heille, antaa olla uskomatta sitten. Toisaalta se on ihan hyväkin. Saan töissä jatkuvasti kuulla niin työkavereilta kuin asiakkailta hyvästä itsekuristani. En ole viitsinyt korjata että mulla ei ole ikinä ollutkaan itsekuria, voin vain syödä mitä vain, vaikka 5 munkkia kerralla jos haluan, en vain liho.
Toisaalta kun olen itse tämmöinen, mun on myös helppo uskoa että jotkut ei syö juuri mitään ja ovat silti isokokoisia. Esim. se Teiniäitien Emilia. En usko että on vain syömällä tullut siihen kuntoon, kyllä siihen vaaditaan myös taipumus lihomiseen. Vaikka itse söisin samanlaisia määriä kuin hän, olisin luultavasti yhtä hoikka mitä olen nytkin. BMI mulla noin 20.
[/quote]
Onhan se toki totta, että geenitkin vaikuttaa ja sitten lisäksi erilaiset imeytymisoireet johtuen sairauksista, joista ei olla tietoisia. Mutta minusta monella hoikalla ihmisellä on se mielikuva, että he voivat syödä mitä vaan. Mutta todellisuudessa heillä ei ole tietoakaan, kuinka paljon enemmän ne lihavat oikein syövät. Eihän ne lihavat yleensä syö julkisesti sen enempää kuin muutkaan vaan se mässyttely tapahtuu sitten kotona iltaisin. Laiha ihminen ehkä pystyy syömään monta munkkia tai pizzaa yms. kerralla. Mutta kun heidän kehonsa kuitenkin säätelee sitä herkkujen haluamista. Kun lihava ihminen syö munkin, hän haluaa lisää. Hän haluaa sitä munkkia myös seuraavana päivänä ja sitä seuraavana. Hoikka ihminen voi yhtenä iltana viettää "mässyillan", mutta seuraavina päivinä he sitten automaattisesti syövät vähemmän/kevyempiä ruokia. Eikä se muutama herkkuhetki viikossakaan ketään lihota. Kyllä se lihavien ylipaino on systemaattisesti hankittu. Liikaa ruokaa tulee laitettua suuhun käytännössä joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:16"]
Opettele kirjoittamaan kakara
[/quote]
Joku pullukka veti herneen nokkaan? :D
Minun suvussani kaikki ovat hoikkia, ruoka ei ole kovin tärkeässä osassa elämää, syödään mitä sattuu milloin sattuu. Luulen et geenit voi myös vaikuttaa paljon siihen miten elimistö varastoi rasvaa.