Miksi Spede suuttui ihan tosissaan ja kohtuuttomasti kun hävisi Speleissään?
Hirveä ja nolo rage jostain typeristä keilankaatajaisista!
Nyt kun mediassa on näitä niin ottaa vaan silmään tuollainen.
Mistä tuo tuollainen voi johtua?
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede oli väkivaltainen alistaja. Kukkulan kuningas tosiaan. Hänen leivissään oli varmaan hyvä olla, kun ei kyseenalaistanut isäntää. Mutta jos vastusti tai alkoi kilpailemaan.. voi voi.
Simo Salminen muisteli Se se vaan on sillä lailla -teoksessa yhteistyön oinasluonteisen Speden kanssa sujui kuitenkin hyvin.
– Annoin hänen olla pomo ja mä olin sitten se duunari, Simo toteaa kirjassa.
– Monta kertaa esitin Spedelle sketsi-ideoita, mutta ei hän ottanut niitä onkeensa, vaan ne jäi hänelle jonnekin kaaliin. Puolen vuoden tai vuoden kuluttua idea sitten tuli esiin, mutta en minä niistä muistuttanut. Meillä oli semmoinen yhteistyö. En välittänyt, vaikka sitä ei mainittukaan, että se oli mun ideani.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/simo-salminen-muisteli-spede-yhteis…
Loiri ei ollut täysin tyytyväinen yhteistyöhön. Hänen mielestään Spede maksoi tähdelleen liian vähän.
- Spede vei rahat ja mulle jäi rippeet. Mutta so what? Sillä oli hirveä tarve omistaa tai yrittää ostaa ihmisiä ja sitoa heidät rahalla.
Salminen teki fiksusti beta-miehenä alfan seurassa. Sai olla porukassa, mutta Spede määritti. Veskulla puolestaan oli toisena alfana vaikeuksia taipua, mutta ei kuitenkaan lähtenyt haastamaan, koska lopputulos olisi ollut arvoitus.
Kyllä haastoi ja välit oli moneen otteeseen katkolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede oli väkivaltainen alistaja. Kukkulan kuningas tosiaan. Hänen leivissään oli varmaan hyvä olla, kun ei kyseenalaistanut isäntää. Mutta jos vastusti tai alkoi kilpailemaan.. voi voi.
Simo Salminen muisteli Se se vaan on sillä lailla -teoksessa yhteistyön oinasluonteisen Speden kanssa sujui kuitenkin hyvin.
– Monta kertaa esitin Spedelle sketsi-ideoita, mutta ei hän ottanut niitä onkeensa, vaan ne jäi hänelle jonnekin kaaliin. Puolen vuoden tai vuoden kuluttua idea sitten tuli esiin, mutta en minä niistä muistuttanut. Meillä oli semmoinen yhteistyö. En välittänyt, vaikka sitä ei mainittukaan, että se oli mun ideani.
Loiri ei ollut täysin tyytyväinen yhteistyöhön. Hänen mielestään Spede maksoi tähdelleen liian vähän.
- Spede vei rahat ja mulle jäi rippeet. Mutta so what? Sillä oli hirveä tarve omistaa tai yrittää ostaa ihmisiä ja sitoa heidät rahalla.
Spede oli ongelmallinen ihminen ilman sosiaalista älykkyyttä. Se johti myös tuohon, että ei saanut naisia - siis Loirin täysi vastakohta. Oli siis Veskulle äärettömän kateellinen.
Simo tyytyi osaansa, vaikka hänestäkin olisi ollut enempään. Jotenkin luovutti.
Miten niin ei saanut naisia? Spedellähän riitti naisia joka sormelle ihan nuoresta lähtien. Rumempia sai ihan potkia pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salminen teki fiksusti beta-miehenä alfan seurassa. Sai olla porukassa, mutta Spede määritti. Veskulla puolestaan oli toisena alfana vaikeuksia taipua, mutta ei kuitenkaan lähtenyt haastamaan, koska lopputulos olisi ollut arvoitus.
Olisihan Loiri varmaan nuorena taitavana koviksena pystynyt tiputtamaan Speden, mutta Spede olisi kyllä kostanut sen kaikin mahdollisin tavoin, myös ammatillisella puolella.
Spedellä oli jo silloin laajat kontaktit, epäilemättä. Loirin oli pakko jättää väliin, vaikka olisi sapettanutkin rankasti.
Jotkut pikkupojatko tämmöisiä miettii?
Vierailija kirjoitti:
Speden, Veskun ja Eren yhteiselo oli loputonta riitaa
https://www.is.fi/viihde/art-2000000270607.html
Spede yritti laskea Eren palkkiota sopimuksenvastaisesti. Ere vei sopimusrikkomusasian oikeuteen ja voitti. Sen jälkeen ystävyys oli pitkään katkolla.
Noi kaikki oli jokseenkin hankalia ja omalaatuisia persoonallisuuksia. Muistan lukeneeni Ere Kokkosen omaelämäkerrasta, miten hänen ja Veskun asuessa joskus kämppäkavereina heidän välilleen syttyi ilmiriita jostain pöytäjääkiekkomatsista. Siis aikuisille miehille.
Spede ja Loiri tappeli, kumpi voitti?!
Minä olen pitkään miettinyt, että olikohan Spede asperger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede oli ongelmallinen ihminen ilman sosiaalista älykkyyttä. Se johti myös tuohon, että ei saanut naisia - siis Loirin täysi vastakohta. Oli siis Veskulle äärettömän kateellinen.
Simo tyytyi osaansa, vaikka hänestäkin olisi ollut enempään. Jotenkin luovutti.
Miten niin ei saanut naisia? Spedellähän riitti naisia joka sormelle ihan nuoresta lähtien. Rumempia sai ihan potkia pois.
Ne oli yhteistyökuvioita, jotka perustui valtaan ja rahaan. Ei romantiikkaan.
Spede oli keksijä ja varmaan siinä hommassa näkee hänet lähimpänä normaaliaan:
Spede ei hillinnyt käytöstään edes golfkentällä, jossa kuitenkin on tarkka golfetiketti.
Speden pitkäaikainen keksijäystävä kertoi ettei koskaan ollut Speden kanssa mitään ongelmia ja itseasiassa Spede oli myös avulias ja ystävistään välittävä.
Spede ja Vesku kohteli Simoa epäasiallisesti. Vesku ei käynyt Simoa koskaan katsomassa siellä hoivakodissakaan, missä tämä kärvisteli sairaana ja velkaisena. Itse Loiri tienasi satoja tuhansia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Spede oli keksijä ja varmaan siinä hommassa näkee hänet lähimpänä normaaliaan:
Rantalainenkin aika varovaisena Speden ollessa läsnä...
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/09/12/kun-vesa-matti-loiri-spermaans…
Voi rähmä
Vierailija kirjoitti:
Speden pitkäaikainen keksijäystävä kertoi ettei koskaan ollut Speden kanssa mitään ongelmia ja itseasiassa Spede oli myös avulias ja ystävistään välittävä.
Hän ei kilpaillut näitä vastaan, paitsi Salmista. Tämä sai huonompia rooleja kuin olisi ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Spede mm. uhkaa tuhota elokuviaan
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/spede-donner-ja-elokuvan-tuki
Lähetyksessä Jörn Donnerkin kertoo Speden huutaneen Elokuvasäätiössä oven takana (5:30). "Muista kuitenkin Spede se että sä olet aika iso mies..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede mm. uhkaa tuhota elokuviaan
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/spede-donner-ja-elokuvan-tuki
Lähetyksessä Jörn Donnerkin kertoo Speden huutaneen Elokuvasäätiössä oven takana (5:30). "Muista kuitenkin Spede se että sä olet aika iso mies..."
Teki elokuvia yleisölle ja yleisön arvostus riitti mutta kun elokuva-arvostelijat sanoi että ovat huonoja niin sitten poltetaan leffat?
Kun on iso ego niin pitäisi aina saada vaoittaa joka asiassa.