Miksi Spede suuttui ihan tosissaan ja kohtuuttomasti kun hävisi Speleissään?
Hirveä ja nolo rage jostain typeristä keilankaatajaisista!
Nyt kun mediassa on näitä niin ottaa vaan silmään tuollainen.
Mistä tuo tuollainen voi johtua?
Kommentit (396)
Spede mm. uhkaa tuhota elokuviaan
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/spede-donner-ja-elokuvan-tuki
Vierailija kirjoitti:
Jos Spede muka hakkasi ihmisiä jatkuvasti miksi ei joutunut ikinä oikeuteen jne? "Musta Käsi" järjestö suojeli?
Syksyllä 1985 Apu kertoi Speden saaneen 3 750 markan sakot tempaistuaan kameran nuorelta mieheltä, joka oli kuvannut julkisella paikalla Spedeä ja Riittaa. – Filmi lähtee tai kamera lähtee, Spede uhosi.
Vierailija kirjoitti:
Vihasi vanhenemista ja pukeutuminenkin oli vanhemmiten erikoista kun nuorekkuutta tavallaan tuollakin haki omalla maullaan?
Ilmeisesti juuri noin.
"– Hän oli kuolemanpelkoinen. Vanheneminen otti häntä niin paljon päähän, että hän jätti kokonaan menemättä lääkäriin. Kuvaajat kertoivat, että Spedellä oli ollut pitkään sydänvaivoja.
Sairanen kertoo Speden paenneen 70-vuotispäiväksi Ere Kokkosen mökille. Syy oli se, että hän ei pystynyt kohtaamaan ikäänsä." https://www.is.fi/viihde/art-2000005121312.html
Leikkikalugangsteri-leffan (1969) alussa on kuvia nyrkeistä jotka aukeavat ja paljastavat esiintyjän nimen.
Speden nyrkki oli kyllä aika vaikuttava ja ylivoimaisesti suurin, että kyllä tuollaista mielellään heristelisi vihamiehensä nenän edessä.
Vierailija kirjoitti:
Spede, kaikkien ADHDeiden esi-isä. Kunnon keksijä ja kikkailija, mutta ”pientä haastetta” tunneilmaisussa ja tunteiden hallinnassa. Semmosta se on jos on hoitamaton adhd
Pasasen ystävä, sekä MTV3 viihde- ja ohjelmapäällikkönä vuosina 1982 –2001 toiminut Päiviö Pyysalo kertoo kertoo Huomenta Suomessa, että Pasanen oli hyvin yksityisyyttään varjeleva henkilö eikä juurikaan murjaissut vitsejä työn ulkopuolella.
– Pasanen ei ollut hauska. Istui kuppilassa yksin syömässä. Oli syviin mietteisiin vaipuneena ja keskusteli hyvin vähän ihmisten kanssa, Pyysalo kertoo.
Pasasta pidettiin todellisena lahjakkuutena, joka keskittyi täysillä työhönsä. Miehen lahjakkuus ilmeni jo nuorena ja kehittyi monella eri elämän osa-alueella.
– Pasanen oli alansa ykkönen. Sen tunnusti kaikki. Hän pystyi luomaan sekä toteuttamaan. Hän hoiti myös oman elämänsä, sekä talouden hyvin kaikilla osa-alueilla. Paitsi ihmissuhteet ja naiset olivat ikuinen mysteeri miehelle, Pyysalo kuvailee.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/spede-pasasen-elamankerta-paljastaa…
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma kun Vesku ja Spede oli istuneet kapakassa, niin portsarit oli joutuneet kantamaan haastajia vaakatasossa ulos useita illan aikana. Hulluja molemmat.
Kun Spede tuli baariin, sivullisten oli syytä pysyä kaukana – muuten saattoi käydä huonosti
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/kun-spede-tuli-baariin-sivullisten…
”Spede Pasanen ja Vesa-Matti Loiri – kaksi isoa miestä – herättivät huomiota aina ravintolaan saapuessaan. Kaksikon paremmin tuntevat varoittivat portsareita, että näiden kannattaa pitää ylimääräiset pois Pasasen ja Loirin pöydästä välikohtauksien välttämiseksi”
”Vielä ensimmäisellä kerralla kutsumatta puhuttelemaan tuleva saattoi saada puolikohteliaan kehotuksen olla häiritsemättä. Fiksummat oppivat kerrasta, ettei miesten keskustelua saanut mennä häiritsemään”
”Jos Spede joutui kapakoissa matseihin, hän lopetti ne kuin seinään. Ainakin kaksi kertaa Spede polkaisi toista miestä jalkapöydän päälle, minkä jälkeen ei varmasti ollut haluja jatkaa”
On se vaan joillekin edelleen ihmeellistä, että ennen oli ehkä hieman erilaiset käytösnormit. En väitä, että Speden touhut olisi koskaan oleet erityisen hyvää käytöstä, mutta ennen vaan hyväksyttiin kaikki kylähullutkin. Nyt vedetään kokonaisia firmoja lokaan parista väärin valitusta sanasta,
Vierailija kirjoitti:
On se vaan joillekin edelleen ihmeellistä, että ennen oli ehkä hieman erilaiset käytösnormit. En väitä, että Speden touhut olisi koskaan oleet erityisen hyvää käytöstä, mutta ennen vaan hyväksyttiin kaikki kylähullutkin. Nyt vedetään kokonaisia firmoja lokaan parista väärin valitusta sanasta,
Ehkä. Ennenkaikkea kyse oli siitä että Spede oli niin ylivoimainen kukkulan kuningas alallaan. Maksoi parempaa palkkaa kuin muut ja toi taloon enemmän rahaa kuin muut. Kyseessä ei ollut mikään apurahataiteilija joka larppaa hullua neroa omassa kuplassaan.
Spede oli väkivaltainen alistaja. Kukkulan kuningas tosiaan. Hänen leivissään oli varmaan hyvä olla, kun ei kyseenalaistanut isäntää. Mutta jos vastusti tai alkoi kilpailemaan.. voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Spede oli väkivaltainen alistaja. Kukkulan kuningas tosiaan. Hänen leivissään oli varmaan hyvä olla, kun ei kyseenalaistanut isäntää. Mutta jos vastusti tai alkoi kilpailemaan.. voi voi.
Simo Salminen muisteli Se se vaan on sillä lailla -teoksessa yhteistyön oinasluonteisen Speden kanssa sujui kuitenkin hyvin.
– Annoin hänen olla pomo ja mä olin sitten se duunari, Simo toteaa kirjassa.
– Monta kertaa esitin Spedelle sketsi-ideoita, mutta ei hän ottanut niitä onkeensa, vaan ne jäi hänelle jonnekin kaaliin. Puolen vuoden tai vuoden kuluttua idea sitten tuli esiin, mutta en minä niistä muistuttanut. Meillä oli semmoinen yhteistyö. En välittänyt, vaikka sitä ei mainittukaan, että se oli mun ideani.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/simo-salminen-muisteli-spede-yhteis…
Loiri ei ollut täysin tyytyväinen yhteistyöhön. Hänen mielestään Spede maksoi tähdelleen liian vähän.
- Spede vei rahat ja mulle jäi rippeet. Mutta so what? Sillä oli hirveä tarve omistaa tai yrittää ostaa ihmisiä ja sitoa heidät rahalla.
Tammisen kanssa Loiri muistelee etenkin miesteen yhteisiä hyväntekeväisyysotteluita. Valtavat yleisömäärät ympäri Suomea keränneissä näytösmatseissa urheilu- ja viihdemaailman tähdet pelasivat keskenään hyvässä hengessä.
Tai ainakin yleensä hyvässä hengessä, sillä Tammisen ja Timo Peltomaan ketjussa hyökännyt Spede Pasanen otti leikkimielisetkin pelit varsin tosissaan.
– Eihän se osannut edes luistella, vaan juoksi luistimet jalassa. Silti aina kauhea voitontahto päällä, ja välillä meni jopa tappeluksi, Loiri virkkoo.
– Muistan kuin eilisen päivän sen yhden ottelun Oulussa. Minä, Tinke ja Spede oltiin avausketju, ja joku viisi sekuntia aloituksen jälkeen Spede otti jo tosissaan matsia vastapuolella pelanneen Kärppien pakin kanssa. Silloin opin, että Spede oli aika kuuma kaveri, Tamminen nauraa.
https://www.epressi.com/tiedotteet/musiikki-ja-viihde/vesa-matti-loiri-…
Speden, Veskun ja Eren yhteiselo oli loputonta riitaa
https://www.is.fi/viihde/art-2000000270607.html
Spede yritti laskea Eren palkkiota sopimuksenvastaisesti. Ere vei sopimusrikkomusasian oikeuteen ja voitti. Sen jälkeen ystävyys oli pitkään katkolla.
Olisi ollut hauska nähdä noita Speden jääkiekko-otteluita. Miksi Loiri sanoo, ettei Pasanen osannut luistella? Olihan Spede nuorena kollina Kuopiossa aika nopea luistelija - väitetään että lempinimi olisi tullut juuri nopeuden takia: Speedy - Spede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simo Salminen muisteli Se se vaan on sillä lailla -teoksessa yhteistyön oinasluonteisen Speden kanssa sujui kuitenkin hyvin.
– Monta kertaa esitin Spedelle sketsi-ideoita, mutta ei hän ottanut niitä onkeensa, vaan ne jäi hänelle jonnekin kaaliin. Puolen vuoden tai vuoden kuluttua idea sitten tuli esiin, mutta en minä niistä muistuttanut. Meillä oli semmoinen yhteistyö. En välittänyt, vaikka sitä ei mainittukaan, että se oli mun ideani.
Loiri ei ollut täysin tyytyväinen yhteistyöhön. Hänen mielestään Spede maksoi tähdelleen liian vähän.
- Spede vei rahat ja mulle jäi rippeet. Mutta so what? Sillä oli hirveä tarve omistaa tai yrittää ostaa ihmisiä ja sitoa heidät rahalla.
Salminen teki fiksusti beta-miehenä alfan seurassa. Sai olla porukassa, mutta Spede määritti. Veskulla puolestaan oli toisena alfana vaikeuksia taipua, mutta ei kuitenkaan lähtenyt haastamaan, koska lopputulos olisi ollut arvoitus.
Kunnon kaheli! En oikein tiedä pitäisikö kauhistella vai fanittaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salminen teki fiksusti beta-miehenä alfan seurassa. Sai olla porukassa, mutta Spede määritti. Veskulla puolestaan oli toisena alfana vaikeuksia taipua, mutta ei kuitenkaan lähtenyt haastamaan, koska lopputulos olisi ollut arvoitus.
Olisihan Loiri varmaan nuorena taitavana koviksena pystynyt tiputtamaan Speden, mutta Spede olisi kyllä kostanut sen kaikin mahdollisin tavoin, myös ammatillisella puolella.
Spedellä oli jo silloin laajat kontaktit, epäilemättä. Loirin oli pakko jättää väliin, vaikka olisi sapettanutkin rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Kiihtyvä luonne, mutta tuollaisia ihmisiä on paljon. Mitä tuossa nyt oli pelottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede oli ongelmallinen ihminen ilman sosiaalista älykkyyttä. Se johti myös tuohon, että ei saanut naisia - siis Loirin täysi vastakohta. Oli siis Veskulle äärettömän kateellinen.
Simo tyytyi osaansa, vaikka hänestäkin olisi ollut enempään. Jotenkin luovutti.
Pasanen ei ollut omimmillaan naisten seurassa, vaikka hän Sairasen mukaan halusikin "säpinää". Sairasen mukaan Spede pyrki valta-asemallaan painostamaan naisia.
- Ainakin kahdessa tapauksessa Spede oli ollut kalsareissa ja puhunut levottomia, kun nainen oli tullut töihin. Monessa tapauksessa työt olivat loppuneet, kun Spede ei saanut vastakaikua flirttiin, Sairanen muistelee.
Spede kestitsi naisia kotonaan. Sairanen lisää sivuhuomiona, että sisustus oli mauton.
- Jos Speden oli tarkoitus päästä asiaan, hän ei osannut sitä naiselle ilmaista. Spede puheli niitä näitä, ei avoimesti yrittänyt mitään ja tarjoili juotavaa. Kun naiset alkoivat haukotella, isäntä ajoi heidät pois.
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201703272200092048
Sosiaaliset taidot ehh nimittäin tuollaiset