Tapaus: vanhemmat, jotka antavat lapselle nimen, jossa C-kirjan
esimerkkeinä Janica, Marco, Jennica.
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:04"]
Mitenkäs ruomenruotsalaiset: colin, caius, conrad, constantin, casimir, carl, cilla, carin, carina, camilla...onko nekin wt? Monet noista nimistä kulkee suvussa.
[/quote]
Ehkei kuitenkaan tuppuraisen suvussa......
Minusta nimi Jak näytti vähän hullulta. Siksi c. Jiteskin Jack "Brown" näyttää paremmalta.
noloa. niin noloa laittaa c väkisin nimeen.
Suomenruotsalaisten sukunimi on harvemmin Tuppurainen. Ja harvemmin ne nico- ja janica-nimetkään sinne eksyy. Puhuin kalenterinimistä, jos osasitte lukea.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:31"]
No, en ajattele lapsesta mitään. Mutta siitä kyllä nopeasti päättelee, että vanhemmat on vähän... no, juntteja. Se ei silti merkitse, että lapsi olisi jotenkin juntti tai huonompi.
Työskentelen koulussa ja näen työssäni noin 250 oppilasta vuosittain. Olen tehnyt tätä työtä yli 10 vuotta ja yhtään "Marcoa tai Janicaa" en ole tavannut, jonka vanhemmat olisi sivistyneitä ja fiksuja ihmisiä. Lapsi voi olla fiksu, mutta vanhemmista nimivalinta kertoo kaiken.
[/quote]
Jospa toinen vanhemmista ei ole suomalainen? Ja ovat muuttamassa jossain vaiheessa toiseen kotimaahansa? Jospa nimi kulkee suvussa? Jospa ovat suomenruotsalaisia tai toinen vanhemmista on?
Toivon totisesti, ettei sun kaltainen, kapeakatseinen ihminen ikinä opeta mun lapsiani. Ai, niin, mutta me ei enää asutakaan Suomessa. Ei olla asuttu vuosikausiin, eikä tulla asumaankaan.
Ystävällisesti,
erittäin fiksun c- pojan fiksu ja sivistynyt äiti.
P.s. Mun tyttärelläni on f- nimi ;)
[/quote]
Eli Cock ja Fanny, ihanat lapset
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:31"]
No, en ajattele lapsesta mitään. Mutta siitä kyllä nopeasti päättelee, että vanhemmat on vähän... no, juntteja. Se ei silti merkitse, että lapsi olisi jotenkin juntti tai huonompi.
Työskentelen koulussa ja näen työssäni noin 250 oppilasta vuosittain. Olen tehnyt tätä työtä yli 10 vuotta ja yhtään "Marcoa tai Janicaa" en ole tavannut, jonka vanhemmat olisi sivistyneitä ja fiksuja ihmisiä. Lapsi voi olla fiksu, mutta vanhemmista nimivalinta kertoo kaiken.
[/quote]
Jospa toinen vanhemmista ei ole suomalainen? Ja ovat muuttamassa jossain vaiheessa toiseen kotimaahansa? Jospa nimi kulkee suvussa? Jospa ovat suomenruotsalaisia tai toinen vanhemmista on?
Toivon totisesti, ettei sun kaltainen, kapeakatseinen ihminen ikinä opeta mun lapsiani. Ai, niin, mutta me ei enää asutakaan Suomessa. Ei olla asuttu vuosikausiin, eikä tulla asumaankaan.
Ystävällisesti,
erittäin fiksun c- pojan fiksu ja sivistynyt äiti.
P.s. Mun tyttärelläni on f- nimi ;)
[/quote]
Eli Cock ja Fanny, ihanat lapset
[/quote]
Ciitos päivän nauruista :)
Siis kyllä Kekil, Kraig, Konnor, Kurtis, Klaude, Kedric, Arkhie, Kalvin tai Khartles on paljon parempia nimiä. Samoin Patrikia, Kekilia, Kamilla.
Ja Yrjänä sopii vaikka sukunimi oliis Guilleumé
Jos nimi sopii kantajalleen niin mitä väliä. Mielummin vaikka se eliZaBeth kui Tyyne x__x
Minun lapsillani ei ole c:tä nimessä, mutta tunnen kyllä kaksikin tällaista lasta. Sukunimi on -nen-päätteinen, lasten nimet ovat juuri paljon puhutut Nico ja Jessica ja ovat todella ihania, hyväkäytöksisiä ja sosiaalisesti taitavia lapsia. Ovat myös kaksikielisiä, äitinsä kun on ruotsalainen. Vanhemmat ovat molemmat todella ihania ihmisiä, ystävällisiä, avuliaita ja kohteliaita.
Jostain syystä minun on vaikea kuvitella sivistynyttä, ystävällistä ja kohteliasta c- tai j-nimen tuomitsijaa. Jo kieli, mitä täällä nämä tuomitsijat käyttävät, vihjaavat, että kyseinen ihminen ei ole kovin tasokas.
No jos jompikumpi/molemmat vanhemmista on suomenruotsalaisia ja sukunimikin mahdollisesti sellainen, nämä nicot ja janicat kuulostaa järkeviltä, mutta joku nico/janica meikäläinen ei niinkään.