Miten olla parempi ystävä??? Kukaan ei koskaan kutsu meitä :(
Minä, mies vähän alle 40v ja pieni lapsi. Olemme kutsuneet useita ystäviä meille kylään, olemme tarjonneet hyvän kahvitarjoilun, tai ruoat ja lapset ovat esim leikkineet. Miksi meitä ei vastakutsuta koskaan kenenkään luo? ☹️🥺 Tai pyydetä mihinkään?
Viimeksi meillä ollut mm lapsemme kummit vierailulla syömässä, keväällä. Eivät ole kutsuneet heille kylään kertaakaan sen jälkeen edes kahville😔
Lisäksi:
Lapsemme ystävän vanhemmat meillä syömässä. Eivät koskaan kutsu heille takaisin leikkimään tai meitä koko perhettä kahville.
Tuttavaperheemme oli meillä lasten naamiaisjuhlassa, viime syksynä, sen jälkeen, eikä siis koskaan meitä ei ole kutsuttu heille.
Lapsuudenystävät järjestävät isoja rapujuhlia toisella paikkakunnalla, meitä ei koskaan kutsuta😔
Sisarukset perheineen, on yritetty pyytää meille päin, ja yhteisille lomille, aina kieltäytyvät. Pitkä matka ja toisilla aina jotain muita suunnitelmia vaikka asutaan samalla paikkakunnalla.
Sosiaaliset vuorovaikutustilanteet, teemmekö jotain väärin? Mitä se voisi olla? Emme sotke, emme ole eriskummallisia..
Instan mukaan koko ajan tapailevat ihmisiä ja järjestävät tapahtumia😞 mutta meitä ei pyydetä mukaan
Haluisin olla näiden kaikkien perheiden ystävä, mutta en kehtaa ehdottaa aina yksipuolisesti jotain😔 Kutsua taas uudestaan meille? Enää ei kai koronan piikkiin voi laittaa, kun kaikki rokotettuja ihmisiä.
Yksi ystäväperhe on, jossa äiti on iloinen ja aktiivinen ja he aina tulevat ja kutsuvat myös heille! 🥰 ovat fiksuja ja hauskoja!
Tämä koko elämä masentaa. Luulin että lapsen tutustuisi ihmisiin. Luulinpa väärin. Miten tästä
eteenpäin?
Kommentit (880)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ongelma on nyt korona-aikana outo ja luultavasti täysin keksitty provoviritys. Normaalit ihmiset ovat viimeisen puolentoista vuoden aikana pidättäytyneet kyläilyistä, mutta ap-tyttönen se vain järjestelee illallisia kotonaan, samoin "kaikki muut", jotka hän tuntee. Joku tässä jutussa kusee nyt ja pahasti.
Hauska provo kommenttisi
Mitä hauskaa koronassa on sinun mielestäsi?
😂😂😂
Illan mielensäpahoittaja
Kyynel
Minä en ole riskiryhmässä, mutta ap:n porukoiden ihmiset voivat olla. Se on odella iso kyynel, jos tauti tekee tuhojaan jonkun ap:n tapaisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä "kutsutan" usein itseni kylään, kun tekee mieli kyläillä. Toki kutsun aina tuttavia meillekin kylään.
Saatan sanoa esim., että nyt tuli tehtyä niin paljon omenahilloa, että mielelläni toisin sitä teille. Hauskaa on ollut.
Usein vien jotain tarjoamisia mukana.Hyi hele. En ole päästänyt tuollaisia itsensä kylään kutsuvia sisälle koskaan, oli heillä sitten mitä vain syynä. En tarvitse hillojasi.
Voi lapsiparat.
”Äiti ei päästä nyt tuttavaa sisälle.
Piileskellään täällä olohuoneessa”🙄🤦♂️
Tsiisus... päästäkää te kotiinne vaikka uskonnontyrkyttäjiä, minä en. Ei ole pakko. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ongelma on nyt korona-aikana outo ja luultavasti täysin keksitty provoviritys. Normaalit ihmiset ovat viimeisen puolentoista vuoden aikana pidättäytyneet kyläilyistä, mutta ap-tyttönen se vain järjestelee illallisia kotonaan, samoin "kaikki muut", jotka hän tuntee. Joku tässä jutussa kusee nyt ja pahasti.
Hauska provo kommenttisi
Mitä hauskaa koronassa on sinun mielestäsi?
😂😂😂
Illan mielensäpahoittaja
Kyynel
Minä en ole riskiryhmässä, mutta ap:n porukoiden ihmiset voivat olla. Se on odella iso kyynel, jos tauti tekee tuhojaan jonkun ap:n tapaisen takia.
Ai nämä kattohuoneistossa asuvat, jotka muutenkin kyläilevät? Kaikki eivät ole ihan paniikissa ja hysteerisiä koronasta
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olette vain tylsiä. Kerroit, että tarjoatte ruokaa. Sittenkö vain istutte ja kerrotte vieraille teidän hienoista hetkistä lomamatkoilla tai jauhatteko koko ajan mitä teidän lapsi on tehnyt.
Ehkä ystävänne ei halua jäykkiä ihmisiä juhliinsa jossa musiikki soi ja viina virtaa.
Ei, kun tanssitaan pöydällä ja roikutaan lampuissa samalla kun syödään.
Sekä jauhetaan koko ajan ongelmista elämässä, vastoinkäymisistä lapsuudessa ja vähätellään omaa lasta.
Öö, no mitäpä luulet? 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olette vain tylsiä. Kerroit, että tarjoatte ruokaa. Sittenkö vain istutte ja kerrotte vieraille teidän hienoista hetkistä lomamatkoilla tai jauhatteko koko ajan mitä teidän lapsi on tehnyt.
Ehkä ystävänne ei halua jäykkiä ihmisiä juhliinsa jossa musiikki soi ja viina virtaa.Ei, kun tanssitaan pöydällä ja roikutaan lampuissa samalla kun syödään.
Sekä jauhetaan koko ajan ongelmista elämässä, vastoinkäymisistä lapsuudessa ja vähätellään omaa lasta.
Öö, no mitäpä luulet? 🤦
Voihan sen noinkin tehdä. Mutta itseään parempina pitävät ja hienostoa esittävät ovat sellaisia mitä en ikinä haluaisi luokseni.
Eiköhän se kaikki ymmärrä, että jokin mättää jos ap:n perhettä ei kukaan halua kylään. Ei vika ole niissä kaikissa muissa vaan jokin syy täytyy olla. Voi olla myös kateus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ystävänne ei halua jäykkiä ihmisiä juhliinsa jossa musiikki soi ja viina virtaa.Ei, kun tanssitaan pöydällä ja roikutaan lampuissa samalla kun syödään.
Öö, no mitäpä luulet? 🤦
Voihan sen noinkin tehdä. Mutta itseään parempina pitävät ja hienostoa esittävät ovat sellaisia mitä en ikinä haluaisi luokseni.
Eiköhän se kaikki ymmärrä, että jokin mättää jos ap:n perhettä ei kukaan halua kylään. Ei vika ole niissä kaikissa muissa vaan jokin syy täytyy olla. Voi olla myös kateus.
Sen takia kun kukaan ei ymmärrä, on tämä ketju perustettu, ja erittäin moni jakaa ap:n kokemuksen.
Kaikki he ovat sitten kauheita ja inhottavia ihmisiä. Ap ja kaikki muut? Tuskin…
On kyllä syynsä sille, että palsta menee kiinni 23! Erittäin hyvä päätös aikanaan. Kyllä ne ilkeimmät provoilit iltaa myöten esille ryömii.
Voihan asia kuitenkin olla, kuten täällä on aiemmin hieman fiksummin ja myöhemmin AV-tapaan esitetty: muut, jotka eivät APn perhettä kutsu tosiaankin pitävät keskenään ryyppyjuhlia ja ajattelevat, että AP ei siihen porukkaan istu.
Someen vaan laittavat alkuillan hienon kattauskuvan.
Sitä voi sitten miettiä, kuka tässä on feikkaa hienostoa, AP vai "ystävänsä".
Minullakin on lapsuudenystäviä.
Käyvät viikottain- kuukausittain patikoimassa, teatterissa, festareilla jopa tässä 40v iässä, lomilla, pitävät erilaisia juhlia, mutta meitä ei kutsuta.
Syy: me asutaan kaupungissa ja he maalla.
Kun meidän lapsi syntyi, kaikilla oli kauhea kiire tapaamaan, kun ovat vaan niin uteliaita. Nyt ei enää ketään kiinnosta tapaamiset 😂
Vierailija kirjoitti:
On kyllä syynsä sille, että palsta menee kiinni 23! Erittäin hyvä päätös aikanaan. Kyllä ne ilkeimmät provoilit iltaa myöten esille ryömii.
Voihan asia kuitenkin olla, kuten täällä on aiemmin hieman fiksummin ja myöhemmin AV-tapaan esitetty: muut, jotka eivät APn perhettä kutsu tosiaankin pitävät keskenään ryyppyjuhlia ja ajattelevat, että AP ei siihen porukkaan istu.
Someen vaan laittavat alkuillan hienon kattauskuvan.Sitä voi sitten miettiä, kuka tässä on feikkaa hienostoa, AP vai "ystävänsä".
Ehkä ap on ihan ok yksinään, mutta hän ei sovi toisten seuraan ollenkaan. Ehkä hän on myös ihan ok hetken, ne pari tuntia, mutta se riittää pitkäksi ajaksi sitten.
Minulla oli yksi kaveri, joka oli pieninä pätkinä ihan ok ja silloin, kun siinä oli jotain muutakin asiaa mukana, mutta kylään tullessaan hän oli todella rasittava ja utelias höseltäjä. Hän oli juuri se tyyppi, joka katsoi oikeudekseen tutkia kaikki paikat, myös ne vessan kaapit vessassa käydessään.
Hänellä oli mielipide kaikista kotini asioista ja hän ehdotteli esimerkiksi miten kotimme voisi sisustaa feng shuin mukaan niin, että energia pääsee virtaamaan vapaasti. Meidän olisi pitänyt laittaa takan kulmalle viherkasvi ja vetää sohva pois seinästä, makuuhuoneessa sänky olisi pitänyt siirtää jonkun viivan päältä pois, sillä en kuulema voi nukkua sen viivan päällä hyvin ja huoneeseen olisi pitänyt tuoda vesiaihe. Tätä samaa se oli koko kyläreissu ja päätin, että se oli viimeinen kerta, kun hän meille tulee hössöttämään omiaan. Ap kertoi myös harrastavansa sisustamista, ehkä hän on samanlainen rasittava tapaus?
Me ollaan niitä jotka käy enemmän toisilla kylässä kuin kutsuu itse. Syy on se että meillä on pienet tilat, vaatimaton asunto ja lisäksi puoliso on keräilijä/ hamstraaja. Tavaraa on niin paljon ettei meinaa sekaan mahtua. Toisilla on isot pihat ja omat mökit, kivempi siellä on tavata. On mieletön työ aina siivota jos kutsuu jonkun kylään. No, oma vika. (Siksi luenkin sitä Tavarapaljous-ketjua että saisin tukea asian hoitamiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Someen vaan laittavat alkuillan hienon kattauskuvan.Sitä voi sitten miettiä, kuka tässä on feikkaa hienostoa, AP vai "ystävänsä".
Ehkä ap on ihan ok yksinään, mutta hän ei sovi toisten seuraan ollenkaan. Ehkä hän on myös ihan ok hetken, ne pari tuntia, mutta se riittää pitkäksi ajaksi sitten.
Minulla oli yksi kaveri, joka oli pieninä pätkinä ihan ok ja silloin, kun siinä oli jotain muutakin asiaa mukana, mutta kylään tullessaan hän oli todella rasittava ja utelias höseltäjä. Hän oli juuri se tyyppi, joka katsoi oikeudekseen tutkia kaikki paikat, myös ne vessan kaapit vessassa käydessään.
Hänellä oli mielipide kaikista kotini asioista ja hän ehdotteli esimerkiksi miten kotimme voisi sisustaa feng shuin mukaan niin, että energia pääsee virtaamaan vapaasti. Meidän olisi pitänyt laittaa takan kulmalle viherkasvi ja vetää sohva pois seinästä, makuuhuoneessa sänky olisi pitänyt siirtää jonkun viivan päältä pois, sillä en kuulema voi nukkua sen viivan päällä hyvin ja huoneeseen olisi pitänyt tuoda vesiaihe. Tätä samaa se oli koko kyläreissu ja päätin, että se oli viimeinen kerta, kun hän meille tulee hössöttämään omiaan. Ap kertoi myös harrastavansa sisustamista, ehkä hän on samanlainen rasittava tapaus?
No me nyt täällä arvaillaan omien kokemuksiemme mukaan, mikä tietty on aika älytöntä, sillä ei me voida tietää.
Mutta suoraan sanottua, kyllä mäkin toni ryyppäysporukka-teorian helpommin uskon, koska iso osa ihmisistä, keitä mä taas tiedän, on kyllä semmoisia, että viina ne yhteen vetää enemmän kuin mikään sivistynyt ruokailu tai keskustelu.
Se on syy, miksi itse lopetin järjestelyt, en jaksanut laittaa kaikkea valmiiksi, selvästi odotettiin kaiken olevan vimpan päälle, mutta heti kun ruuat oli hyvä jos alas saatu, alettiin kysellä lisää viiniä ja onhan teillä jotain väkevää. Ja onhan meillä, mä olen viiniharrastaja ja mies viskin, joten kelpasi niitäkin tarjoamisia horia.
Yksi sitten sanoi kun kautta rantain kyselin vastakutsuja, että "no ne meidän bileet on vähän erilaisia, nyyttärimeiningillä".
Kyllä mulle nyyttäritkin kävisi, mutta toisaalta tietäisin, että sielläkin oltaisiin nokkimassa meidän tuomisia, joten ihan ok, jätetään väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä ei…
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan niitä jotka käy enemmän toisilla kylässä kuin kutsuu itse. Syy on se että meillä on pienet tilat, vaatimaton asunto ja lisäksi puoliso on keräilijä/ hamstraaja. Tavaraa on niin paljon ettei meinaa sekaan mahtua. Toisilla on isot pihat ja omat mökit, kivempi siellä on tavata. On mieletön työ aina siivota jos kutsuu jonkun kylään. No, oma vika. (Siksi luenkin sitä Tavarapaljous-ketjua että saisin tukea asian hoitamiseksi).
Minusta tää on ihan ok ja sen voi suoraan kertoa, ei nyt tartte kaikesta avautua, ellei tahdo, mutta ihan hyvin voi sanoa, että meillä on niin pienet tilat, että kestitseminen ei tunnu kivalta.
Jos APn tilannetta ajatellaan, niin sehän on sikäli eri, että ette te varmaan sitten kutsu muutakaan porukkaa, eli ei tarvitse tuntea olevansa ainut, jota ei kutsuta.
Ei mua vaivaa kestitä ihmisiä, joiden syyt tiedän, miksi ei olla vastavuoroisia ja niitä syitä nyt on monia. Esim mun ystävä sanoi, että inhoaa niin hemmetisti ruuanlaittoa, että ei halua kutsua. Musta se on ok, en mä halua, että ystävä tekee hampaat irvessä jotain mitä ei tahdo. Tosin pari kertaa olemme olleet heillä niin, että mä vien esivalmistellut ruuat ja teen ne loppuun siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tää on ihan ok ja sen voi suoraan kertoa, ei nyt tartte kaikesta avautua, ellei tahdo, mutta ihan hyvin voi sanoa, että meillä on niin pienet tilat, että kestitseminen ei tunnu kivalta.
Jos APn tilannetta ajatellaan, niin sehän on sikäli eri, että ette te varmaan sitten kutsu muutakaan porukkaa, eli ei tarvitse tuntea olevansa ainut, jota ei kutsuta.
Ei mua vaivaa kestitä ihmisiä, joiden syyt tiedän, miksi ei olla vastavuoroisia ja niitä syitä nyt on monia. Esim mun ystävä sanoi, että inhoaa niin hemmetisti ruuanlaittoa, että ei halua kutsua. Musta se on ok, en mä halua, että ystävä tekee hampaat irvessä jotain mitä ei tahdo. Tosin pari kertaa olemme olleet heillä niin, että mä vien esivalmistellut ruuat ja teen ne loppuun siellä.
Mekin viedään hyvät tuliaiset ettei kukaan ajattelisi että lokkeillaan. Viinejä, säilyvää ruokaa, itse tehtyjä leipomuksia, suklaata, kahvia ja servettejä. Niin että kaikille jää hyvä mieli, tiedetään suunnilleen kuitenkin mistä kukakin pitää. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin viedään hyvät tuliaiset ettei kukaan ajattelisi että lokkeillaan. Viinejä, säilyvää ruokaa, itse tehtyjä leipomuksia, suklaata, kahvia ja servettejä. Niin että kaikille jää hyvä mieli, tiedetään suunnilleen kuitenkin mistä kukakin pitää. Toivottavasti.
Kun kutsun vieraita ja sitten saan tuollaisen tuliaislahjan, niin tiedän, että vieraalla on vain halu näpäyttää minua. Leipomuksia, servettejä - siis tullaan sillä mielellä, että en osaa edes pöytää kattaa, joten me vähän autetaan. Näitä vieraita en koskaan kutsu uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut samanlaisia kokemuksia. Sitten päätin että 2-3 kertaa kutsun ja jos ei tule vastakutsua niin jätän kyseiset tyypit pois elämästäni. Nyt meillä 4 pariskuntaa joita tapaillaan (erikseen), ei siis mitään isompia illanistujaisia, toisia vähän useammin kuin toisia. Jää hankkimani 12 hengen astiasto käyttämättä mutta ei se mitään, olen ihan tyytyväinen näin pienelläkin porukalla tapaamisiin. Ei vaan jaksa miettiä miksei kutsuta ja sen lisäksi tulee hyväksikäytetty olo, onhan siinä paljon vaivaakin kestitä jatkuvasti kun ei itse saa mitään tilalle. Joskus on itsekin mukava istua valmiiseen pöytään.
Miksi sinulle tulee hyväksikäytetty olo, kun vapaaehtoisesti olet kutsujana ja ne kutsutut joutuvat muokkaamaan elämäänsä siksi, että sinä olet päättänyt illanistujaisista. Hehän siinä ovat rekvisiittana elämällesi, vaikka ei pätkääkään kiinnosta ja siksi eivät esitä vastakutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsun vieraita ja sitten saan tuollaisen tuliaislahjan, niin tiedän, että vieraalla on vain halu näpäyttää minua. Leipomuksia, servettejä - siis tullaan sillä mielellä, että en osaa edes pöytää kattaa, joten me vähän autetaan. Näitä vieraita en koskaan kutsu uudestaan!
Vähän samoilla linjoilla. Jonkun viinipullon vieminen on vielä ihan ok. Mutta jos on syömään kutsuttu, eikä ole nyyttäreistä sovittu, niin minusta on loukkaavaa illan järjestäjää kohtaan, jos joku tuo omia leipomuksia tullessaan.
AP. vaikuttaa kovin wanna be something -ihmiseltä. Nousee niskavillat pystyyn moisesta me-touhuilusta. Ei ole vissiin avioero vielä koskettanut? Mitäs sitten, kun ei enää ollakaan me?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me nyt täällä arvaillaan omien kokemuksiemme mukaan, mikä tietty on aika älytöntä, sillä ei me voida tietää.
Mutta suoraan sanottua, kyllä mäkin toni ryyppäysporukka-teorian helpommin uskon, koska iso osa ihmisistä, keitä mä taas tiedän, on kyllä semmoisia, että viina ne yhteen vetää enemmän kuin mikään sivistynyt ruokailu tai keskustelu.
Se on syy, miksi itse lopetin järjestelyt, en jaksanut laittaa kaikkea valmiiksi, selvästi odotettiin kaiken olevan vimpan päälle, mutta heti kun ruuat oli hyvä jos alas saatu, alettiin kysellä lisää viiniä ja onhan teillä jotain väkevää. Ja onhan meillä, mä olen viiniharrastaja ja mies viskin, joten kelpasi niitäkin tarjoamisia horia.
Yksi sitten sanoi kun kautta rantain kyselin vastakutsuja, että "no ne meidän bileet on vähän erilaisia, nyyttärimeiningillä".
Kyllä mulle nyyttäritkin kävisi, mutta toisaalta tietäisin, että sielläkin oltaisiin nokkimassa meidän tuomisia, joten ihan ok, jätetään väliin.
Meidän perheessä ei enää juoda alkoholia ja sekös harmittaa kahta ystäväperhettämme kovasti. Joimme ennen ja tottakai alkoholia oli myös tarjolla, mutta jossakin vaiheessa vain kyllästyimme siihen ja huomasimme, että elo ja olo on itseasiassa oikein mukavaa ilmankin. Elämästä tuli sen päätöksen myötä huoletonta, rahaa säästyi ja oli mukava, kun sai nukkua kunnolla ilman pöhnää.
Sen päätöksen myötä ystäväporukka vaihtui. Siinä kun ennen olimme vierailleet toisten luona ruuan, viinien/oluen ja vaikka saunomisen myötä, niin alkoholilla läträäminen alkoi tuntua teinimäiseltä ja meitä ei saanut enää millään kyläpaikkoihin, jossa homman nimi oli loppujen lopuksi juominen. Ehdotimme näille parille perheelle erilaisia urheilullisia ja ulkoilua sisältäviä mökkireissuja esimerkiksi lappiin, mutta se ei käynyt millään tavoin. Niinpä menimme omalla porukalla ja ajan mittaan ystävyys hiipui, emmekä saaneet enää kutsuja heille. Emme olisi kyllä menneetkään, sillä yhteisiä juttuja ei enää oikein löytynyt.
Ihmiset muuttuvat ja ihmiset ovat erilaisia. Ehkä ap:n tapa elää ei ole kaikille mieleen ja keveät naamiaiset tai mukava alkoton illanvietto ei tyydytä, vaan halutaan pämpätä. Ehkä sen takia ap:n perhettä ei kutsuta muille?
Voi lapsiparat.
”Äiti ei päästä nyt tuttavaa sisälle.
Piileskellään täällä olohuoneessa”
🙄🤦♂️