Biologinen kello huutaa, ahdistaa ihan hirveästi
Löytyykö vertaistukea tai tsemppiä? Ikää 32v ja kesällä tuli ero ihan puskista. Tai jollakin tavalla kyllä osasin odottaa asiaa, mutta oli se silti järkytys. Olen jo pitkään halunnut lapsen ja tuntuu kuin kaikki olisi romuna. Voiko tässä iässä vielä löytää uuden suhteen ja perustaa perheen? Ahdistaa ihan älyttömästi. Yksin lapsen hankkiminen on nyt pois vaihtoehdoista.
Kommentit (62)
Kyllä voit ihan hyvin, aikaa on vaikka kuinka!
Voi, olet vielä nuori! Tule tänne ja tähdään lapsia, useita.
Mahdotonta tietää, minä tilanne on juuri sinun kohdallasi. Jotkut ei enää tuossa iässä kykene saamaan lasta ainakaan ilman hoitoja.
Hyvin ehdit erittäin todennäköisesti. Suurin osa raskautta yrittävistä onnistuu yli 35-40 vuotiaanakin. Mediassa liioitellaan hedelmällisyyden laskua, ihan yhtä lailla voi tärpätä nopeastikin. Otat vaan aikaisessa vaiheessa asian puheeksi tapailemasi miehen kanssa sitten niin tiedät että haluatte samaa asiaa.
Tämän takia kannattaisi tehdä ne lapset heti kun on tilaisuus, muuten voivat jäädä hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta tietää, minä tilanne on juuri sinun kohdallasi. Jotkut ei enää tuossa iässä kykene saamaan lasta ainakaan ilman hoitoja.
Älä nyt naurata. Harvassa on ne jotka eivät yrittämällä saa lasta 32-vuotiaana. Poikkeuksia on aina, mutta ne on poikkeuksia. Se että sinulta se ei käynyt, ei tarkoita sitä että se olisi normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ehdit erittäin todennäköisesti. Suurin osa raskautta yrittävistä onnistuu yli 35-40 vuotiaanakin. Mediassa liioitellaan hedelmällisyyden laskua, ihan yhtä lailla voi tärpätä nopeastikin. Otat vaan aikaisessa vaiheessa asian puheeksi tapailemasi miehen kanssa sitten niin tiedät että haluatte samaa asiaa.
Nimenomaan. Minun lähipiirissäni ystävät ovat tulleet raskaaksi 34-38-vuotiaina. He ovat myös itse syntyneet tuon ikäisille vanhemmille. Ei siis mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaisi tehdä ne lapset heti kun on tilaisuus, muuten voivat jäädä hankkimatta.
Tajuatko miten ymmärtämätön kommenttisi on? Ei asiat ole noin yksinkertaisia.
Tietysti voi! Jos liikaa ahdistaa ja talous antaa myöten, voit oman mielenrauhasi vuoksi pakastaa munasoluja yksityisellä varmistamaan raskautumisesi tulevaisuudessa. Sehän ei estä yrittämästä luomuna ensin.
Nuori tyttö olet, matoa vaan koukkuun.
Tuttava ehti saada 4 lasta vielä neljäkymmentä täytettyään. Lasten isä on vielä iäkkäämpi.
Tsemppiä miehen löytämiseen. Ole avoin ja etsi miestä vaikka kauempaakin.
Hei, ei mitään hätää. Itse erosin viime vuonna ja nyt 32-vuotiaana aloitin uuden parisuhteen. Toki tärkeää uuden suhteen alussa oli se, että jo ennen seurustelun aloittamista olimme samaa mieltä siitä, milloin lapsen yrittäminen aloitetaan. Näillä näkymin aloitetaan yrittäminen 2022 lopulla.
Ala käyttäytymään miehille asiallisesti unohda feminismi ja ihan aidosti koita löytää toisen ihmisen arvostus niin ehkä löydät uuden kumppanin että ehdit saada lapsen. Miusta että tutustumiseen ja löytämiseen menee vuosia.
Et ole sidottu exään lapsen kautta. Vapaita miehiä on vaikka kuinka. Moni rauhoituu vasta tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttäytymään miehille asiallisesti unohda feminismi ja ihan aidosti koita löytää toisen ihmisen arvostus niin ehkä löydät uuden kumppanin että ehdit saada lapsen. Miusta että tutustumiseen ja löytämiseen menee vuosia.
Ei ap:n ainoastaan pidä opetella käyttäytymään miehille yhtään millään tavalla, myös sen miehen on osattava käyttäytyä ap:lle. Eikä tutustumiseen kolmekymppisenä käytetä enää vuosia vaan nuo asiat voi edetä hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lapsia tehdä enää tähän maailmaan. Tuleva elämä on pelkkää tragediaa ja kärsimystä.
Teetkö näitä avauksia ihan itseäsi varten? Vai kuinka olet jokaiseen vastaavaan avaukseen vastaamassa ensimmäisellä sivulla? Ihan aina kun avaan palstan niin törmää tuoreisiin "lasta ei kuuluisi tehdä, kärsii vain koko elämänsä ja muutkin vain kärsii" Liika foorumeilla notkuminen ei tee hyvää kenenkään mielenterveydelle.
Ehdit kyllä vielä, mutta tapaile vain miehiä, jotka haluavat samoja asioita kuin sinä. Eli lapsitoiveet melko pian kyselyyn tapailun alussa. Jos mies tuollaisia kysymyksiä pelästyy, hän ei ole riittävän valmis muutenkaan. Älä jatka tapailua, jos vastaus on tyyliä "ehkä sitten joskus". Ja tämä ei tarkoita, ettet ehtisi vielä pariakin vuotta seurustella ennen raskautta, mutta päämäärän pitää olla sama.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kannata. Täällä on pahoinvoivia perheitä ja lapsia jo riittämiin.
Valitse isä huolella.
Ei kannata lapsia tehdä enää tähän maailmaan. Tuleva elämä on pelkkää tragediaa ja kärsimystä.