Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairastuminen hoitovapaalla

Vierailija
14.10.2014 |

Olen lasten kanssa kotona. Tarkoitus olisi hakea vielä toinen pätkä hoitovapaata. Nyt olen kuitenkin sairastunut. Olen saanut lapset hoidettua tähän saakka mitenkuten. Nyt olen saanut diagnoosin ja lääkityksen Jonka toivon alkavan kohentamaan oloani.

Mitenhän minun kannattaisi nyt toimia. Luotanko toipuvani ja haen jatkon hoitovapaaseen. Mitä jos en jaksakaan hoitaa lapsia? Vai menenkö töihin ja haen sairaslomaa, mutta mitä jos en saakaan sitä? Työkykyinen en ole.

Ärsytävä tilanne, mitenhän tässä nyt etenisi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole kokemusta tällaisesta? Tai muuten neuvoja/näkökulmia?

Ap

Vierailija
2/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on 6 kk palkallinen sairausloma? Kelan korvauksille mennään hyvin nopeasti, työsopimuslaki takaa vain 10 päivää palkallista ja senkin ekasta sairauspäivästä alkaen. Ap menisi valmiiksi sairaana töihin, eli korvauset ei välttämättä mene ihan 6 kk täyden palkan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut lääkityksellä? Millainen annos?

Vierailija
4/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos joltain löytyisi tietoa.

Lähinnä huolettaa tilanne jos en saakaan hoidettua lapsia hoitovapaalla. Mitäs sitten?

Vierailija
5/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:48"]

Lähinnä huolettaa tilanne jos en saakaan hoidettua lapsia hoitovapaalla. Mitäs sitten?

[/quote]

Luulisin, että kävisi näin: lapset menisivät päivähoitopaikkaan. kotihoidontukea et saisi. en tiedä saisitko mitään sairaspäivärahaa.

Jos työnantaja urputtaisi, niin todennäköisesi olisi tyytyväinen, jos et olisi töissä virallisesti, koska silloin ei tarvitsisi maksaa sairasloma-ajan palkkaa.

Vierailija
6/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:48"]

[/quote]

Sitten haet lapsillesi paikat päiväkotiin.

Vierailija
7/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole työkykyinen, miksi epäilet, ettet saisi sairaslomaa?

Vierailija
8/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsille hoitopaikat jos on hoitovapaalla? Mutta eipä me kyllä pärjättäisi ilman sitä kotihoidontukeakaan jos en saisi mitään tilalle.

Olen netistä lukenut että tällä  diagnoosilla on vaikea saada sairaslomaa. Monet ovat käsittääkseni sitten masennusdiagnoosilla vaikka todellinen syy on ihan tämä fyysinen sairaus. Mulla on nyt ikävimpänä oireena tässä lihasheikkous ja voimattomuus enkä selviäisi fyysisestä työstäni kun en tahdo saada kotihommiakaan tehtyä. Sairaus on siis kilpirauhasen vajaatoiminta, ei mitään sen erikoisempaa.

Ap

Vierailija
9/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:18"]

Kauanko olet ollut lääkityksellä? Millainen annos?

[/quote]

Olen syönyt 50 mikrogrammaa/vrk nyt kolmisen viikkoa. Pahimmat rytmihäiriöt ovat helpottaneet mutta ei olo kovin kaksinen ole. Ens viikolla uudet labrat.

Ap

Vierailija
10/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerta selvästikään et ole lastenhoitokunnossa, niin kannattaisiko ajatella niiden lastenkin parasta? Ei se ole mitään laadukasta ja virikettä tuottavaa kotihoitoa, että ätiti on kipeänä eikä jaksa tai pysty tekemään mitään. Lapset ehdottomasti päiväkotiin ja sinä sairaslomalle, tai sitten isä kotihoidontuelle kotiin ja sinä ensin kokeilemaan töihin ja jos ei onnistu niin sairaslomalle. Kyllä sairaslomaa on saatava, jos ei ole työkykyinen. Ja kyllä sitä saakin jos ihan oikeasti ei työhön pysty. Kotihoidontuen tietysti menetätte, mutta sairaspäivärhaa saat.

Vierailija
11/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:23"]

Saako lapsille hoitopaikat jos on hoitovapaalla? Mutta eipä me kyllä pärjättäisi ilman sitä kotihoidontukeakaan jos en saisi mitään tilalle.

Olen netistä lukenut että tällä  diagnoosilla on vaikea saada sairaslomaa. Monet ovat käsittääkseni sitten masennusdiagnoosilla vaikka todellinen syy on ihan tämä fyysinen sairaus. Mulla on nyt ikävimpänä oireena tässä lihasheikkous ja voimattomuus enkä selviäisi fyysisestä työstäni kun en tahdo saada kotihommiakaan tehtyä. Sairaus on siis kilpirauhasen vajaatoiminta, ei mitään sen erikoisempaa.

Ap

[/quote]

öö, mitähän varten se hoitovaaa olisi, jos lapsille saisi hoitovapaalla päiväkotipaikat? Itseäsikö sä kotona hoitaisit?

Vierailija
12/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:01"]

Olen lasten kanssa kotona. Tarkoitus olisi hakea vielä toinen pätkä hoitovapaata. Nyt olen kuitenkin sairastunut. Olen saanut lapset hoidettua tähän saakka mitenkuten. Nyt olen saanut diagnoosin ja lääkityksen Jonka toivon alkavan kohentamaan oloani.

Mitenhän minun kannattaisi nyt toimia. Luotanko toipuvani ja haen jatkon hoitovapaaseen. Mitä jos en jaksakaan hoitaa lapsia? Vai menenkö töihin ja haen sairaslomaa, mutta mitä jos en saakaan sitä? Työkykyinen en ole.

Ärsytävä tilanne, mitenhän tässä nyt etenisi.

[/quote]Ehdottomasti menet töihin ja lapset hoitoon kunnalliselle puolelle tai miten sen nyt sitten aiottekin järjestää. Se on riskien minimointia. Ensinnäkin jos et toivukaan, vaan joudut sairauslomalle, niin lapset tulevat joka tapauksessa hoidettua kun niillä on hoitopaikat. Toisekseen sairausloma on palkallinen parhaimmillaan puoli vuotta (riippuu työsuhteen pituudesta) eli kun olet työstä sairauslomalla niin tulot on myös taattu.

Vierailija
13/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalle jatkoa vaan, et tule sairaslomaa tuosta saamaan.

Vierailija
14/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:49"]

Hoitovapaalle jatkoa vaan, et tule sairaslomaa tuosta saamaan.

[/quote]Kyllä vaan voi saada. Itse olin kilpirauhasen vajaatoiminnan oireiden vuoksi 4 kk palkallisella sairauslomalla, lisät tuli ja kaikki korotukset vaikka makoilin vain kotona. Masennuksesta ei kukaan puhunut mitään.

Vierailija
15/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ne kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet helpottaa lääkityksellä :)

Vierailija
16/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:29"]

No jos kerta selvästikään et ole lastenhoitokunnossa, niin kannattaisiko ajatella niiden lastenkin parasta? Ei se ole mitään laadukasta ja virikettä tuottavaa kotihoitoa, että ätiti on kipeänä eikä jaksa tai pysty tekemään mitään. Lapset ehdottomasti päiväkotiin ja sinä sairaslomalle, tai sitten isä kotihoidontuelle kotiin ja sinä ensin kokeilemaan töihin ja jos ei onnistu niin sairaslomalle. Kyllä sairaslomaa on saatava, jos ei ole työkykyinen. Ja kyllä sitä saakin jos ihan oikeasti ei työhön pysty. Kotihoidontuen tietysti menetätte, mutta sairaspäivärhaa saat.

[/quote]

Tätä olen paljon myös pohtinut. Ei tosiaan ole lasten etu olla jaksamattoman äidin kanssa. Ja jos ei vointini tästä kohene ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun hakea hoitopaikkaa?

Toisaalta olen kyllä toiveikas että lääkitys alkaa toimimaan ja oloni paranee. Silloin tahtoisin ehdottomasti pitää lapset vielä kotona. Harmittaa niin vietävästi etten ole nyt pystynyt olemaan sellainen äiti kuin lapseni ansaitsevat.

Ap

Vierailija
17/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:23"]

Ap

[/quote]

öö, mitähän varten se hoitovaaa olisi, jos lapsille saisi hoitovapaalla päiväkotipaikat? Itseäsikö sä kotona hoitaisit?

[/quote]

Sinä et nyt selvästikään ymmärtänyt aloitustani. Sitähän minä tässä pohdin että mitäs jos hoitovapaalla lapsia hoitamassa oleva äiti ei kykenekään lapsia hoitamaan. Töistä saa sairaslomaa jos ei töihin pysty mutta mites nyt?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi